قديم 18-07-2009, 08:25 AM
الصورة الرمزية gamal saber
gamal saber gamal saber غير متواجد حالياً
طالب جامعى( كلية الحقوق)

gamal saber is an unknown quantity at this point

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فيلسوفه!! مشاهدة المشاركة
ماهو اكيد في ناس بتترفض من ولاد المستشارين لانهم مابيستحقوش يااما التقدير مش كويس
وده الغالب يااما اسباب تانيه((ماعلينا))

بس ياجميل انا قصدي الاوليه لولاد المستشارين يعني لو فيه 300 واحد جايبين امتياز ومهموش ولاد مستشارين و100 من ولاد المستشارين جايبين جيد جدا يبقى الاولويه ليهم
او لو كلهم جايبين نفس التقدير يبقى نفس النظام
((على فكره كل اللي اتعينوا كانوا في النيابه الاداريه بس وانافرحتلهم برده جدا))
مش قصدي ان اي واحد داخل اولى حقوق هيتعين هيتعين لا برده بياخدوا التقديرات العاليه الاول انما جيد ورا شويه
هو ظلم وانا مش قاصده اضايقكوا والله بس عشان اللي داخل اولى مايفتكرش ان جيد ممكن تخليه يتعين ويحاول يزق عجله شويه

في حاجه بتضايقني جدا وانت قولت عليها انا فعلا زمايلي رأيهم اني داخله اتعين كده كده
حتى لو سقطت وبيقولوا كلام بايخ زي واسطه ورشاوي وكده وهم مش فاهمين حاجه
حتى لو انا جبت امتياز هيقولوا انها واسطه برده ودي تضايقني جدا لاني بتقديري هبقى استحقها وماليش دعوه اذا كان النظام كده
انا فاهم قصدك يا فيلسوفة وفعلا لازم اى حد فى اولى يدخل وهو حاطت فى دماغة امتياز مش جيد
وبالنسبة للااصحابك سيبك منهم ومتتكلميش معاهم فى الحوار دة كتير لاان فى ناس بتبقى رافضة
تفهم حاجة غير الى فى دماغها وعلى فكرة انا عارف الحوارات دى كويس وعشتها كتير وانا فى سنة اولى
لاكن كبرت دماغى ولا كان فى حد بيتكلم والى عاوز يقول كلمة يقولها لحد ما الناس زهقت وبطلت كلام
بالنسبة لحقوق انجليزى هى بردو فيها مواد بالعربى ومواد بالانجليزى ودى غالبا بتبقى مواد الدولى
بس فى حاجة الانجليزى بتاع القانون اكيد غير بتاع ثانوى يعنى لازم تكونى كويسة فى الانجليزى جدا
بس بردو انا مشفتش كتب حقوق انجليزى لاكن شفت بتاعة فرنساوى فعلا اللغة فيها قوية جدا والدراسة فى حقوق فرنساوى ممتعة جدا بس طبعا غير الفرنساوى بتاع ثانوى خالص