قديم 11-08-2011, 05:54 PM
maths city teacher maths city teacher غير متواجد حالياً
عضو خبير

maths city teacher is an unknown quantity at this point

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nurahn مشاهدة المشاركة
لما قلت ان جماعة الاخوان المسلمين بيتقال عنها ان ليها تمويلات من الخارج رد واحد وقالي يوم القيامه ستضطرين لرد المظلمه
فهل مع الاستاذ الي بيقول ان جماعة 6 ابريل بيتمولوا من الخارج مستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتند بيثبت ده مش كلام جرايد وكلام ناس او حتي برامج تلفزيونيه هل شاف المستند ده بعينه ارجو انه يظهره علي المنتدي هنا
ثانيا هل رايت الاسواني يتقاضي المال بنفسه
ومش برده كان ردكم عليا كان ( اذا جائكم فاسق بنبا فتبينوا )
اهو دلوقتي كل واحد من جماعة 6 ابريل هيكون ليه مظلمه ياخدها من حضرتك يوم القيامه مع ان ملحوظه انا في كلامي كنت قايله اني سمعت واني مش بتهم وان ده الي بيتقال علي الساحه الاعلاميه وقلت كمان اني مقدرش اجزم او انفي مش اتهمت اتهامات صريحه بالخيانه والعماله والحصول علي التمويل
هل تقول ان شباب 6 ابريل اتخذوا من هذا الكتاب مرجعا لهم لتنفيذ الثورة يعني شباب 6 ابريل هما الي نفذوها طب تمام اوي يعني الاخوان ملهمش دور ولا كان بيتم تمولهم هما كمان ؟ و بعدين هو حضرتك كنت محب للنظام مثلا وكنت عاوز بقائه ؟ اكيد لا اذا فلتشكر جماعة 6 ابريل حتي كنوع من مكافة نهاية الخدمه لو حضرتك مش عاوزهم يكملوا دورهم الي هما بداوه
ثانيا بالنسبه للاخ اسامه معني كلام حضرتك ان مفيش اي حكم يصلح لحكم مصر غير الاخوان او السلفين !!
مع ان تركيا بلد متقدم وحكمه مدني ذات خلفيه اسلاميه!! ووووووهل رايت علاء الاسواني وهو يتدرب هو وفريقه معتقدش
في النهاية انا مش من جماعة 6 ابريل وعندي تحفظات كتير عليهم ولكن استفذني اسلوب الرد الذي لم تخلوا فيه عباره واحده عن الاتهامات والتخوين ورفض الراي الاخر بكل اساليبه واتهام كل من يرفض سياسه الاخوان المسلمين بالعلمانيه والخيانه العظمي

هما نفس الكلمتين اللى بيقولوهم السياسه ليها ناسيه .... ودى لسه ناس فى كى جى وان سيبكم منهم ما تقلقوش منهم خااااااااااااااااااااااااالص الاخوان بقى لعيبه سياسه صح حيعرفوا يلاعبوهم