قديم 10-12-2013, 10:37 AM
محمود صفى الدين محمود صفى الدين غير متواجد حالياً
عضو قدير

محمود صفى الدين is on a distinguished road

بص انا هكلمك بصراحة خالص علشان والله ارتحتلك اولا انا اول شهر ونصف فالمدرسة كنت بذاكر من ع النت وطبعا دا اخطر حاجة المهم دخلت ع المنتدى دا بالصدفة لقيت قسم اجتماعيات طالب دخلت لقيت موضوع لطلبة علمى علوم دخلت عليه كانت دكتورة ميادة فاتحة قلتلى ابعد عن الفيس خالص حلفت ما انا فاتحو لمدة اسبوع وبعدها حلفت ما انا فاتحو لمدة شهر والشهر دا هيخلص يوم الخميس اللى جى دا المهم بقا المنتدى دا نفسو عمل زى الفيس بالنسبة ليا وبصحا علشان اذاكر اول ما اشعر بملل اشغل الكمبيوتر وافتح النت واضيع وقت انا فى اسبوع حلفت فيه ما هفتح لا نت ولا الكمبيوتر خالص او 10 ايام ذكرت فيهم الفصل التاسع والعاشر وحليت عليهم فيزياء و5 دروس احياء وحليت ع درسين تقريبا وذكرت الباب السادس كمياء وكلمات 5 وحدات انجليزى ونصين فالعربى بس لما ذكرت بجد اسبوع وبعد كدا رجعت تانى للاهمال انا عارف نفسى لازم احلف بالعظيم علشان اعمل الجاجة دى يعنى لما حلفت كنت كل يوم اجى افتح الجهاز افتكر انى حلفت وشكلى هحلف بس بعد يوم الخميس علشان افتح الفيس هفتحو يوم وبعدها هذاكر وحلف ما هفتحو الكمبيوتر تانى ولما احب ادخل اشوف شرح فيزياء او حاجة هبقا افتح الاب بتاع اخويا وهحلف يوم الخميس وبعد ما الاسبوع يخلص هدخل واقول لحضرتك انا ذاكرت ايه فالاسبوع دا واقفل ع طول ويا ريت تكون حضرتك متابع معانا علشان لو فى مشكلة ولا حاجة تقدر حضرتك تفدنا بخبرتك المهم انا منتظر رد حضرتك علشان اول ما هترد باى نصيحة هعمل بيها وبعدها هحلف طبعا هحلف ما هفتح الكمبيوتر تانى ع العموم والله ما انا فاتحو بكرا خااالص هفتحو يوم الخميس بس وبعدها كل اسبوع مرة ( النت يعنى لانى مش هفتح الكمبيوتر دا تانى بعد النهاردة هو سبب فشلى ) بعت عنو ارتحت رجعتلو اهملت اهمال شديد حتا فى موضوع عملتو علشان كل يوم انا و not msaked نكتب ذاكرنا ايه مش عارف اكتب نا ذاكرت ايه مكسوف اقول ذكرت حاجة بيسطة وبس انا هفتح كل يوم اكتبلو ذاكرت ايه علشان اتنافس انا وهو بس خمسة دقائق لان اخويا اصلا مش هيسمحلى باكتر من كدا ع الاب ههههههههه بضحك من همى بس عادى بقا بس انا الحمد لله لو بدئت مذاكرة مادة مبحطش فى تفكيرى انها صعبة ولا سهلة عادى جدا بس المشكلة مبعرفش استمر ع الكتاب ومتقليش افتكر يوم الامتحان بردو مبعرفش المفروض اذاكر المادة كام ساعة متواصلة علشان مزهئش وكدا وهل مذاكرة المواد كلها فى يوم واحد حلو ؟؟