قديم 21-07-2014, 09:48 PM
DPT-Blue Phoenix DPT-Blue Phoenix غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

DPT-Blue Phoenix is on a distinguished road

[QUOTE=مارسين;5939863]
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة DPT-Blue Phoenix مشاهدة المشاركة
انا مش بحبطك و لا حاجة بس علاج طبيعى ممكن يترفع مجموعها انما مش هتقل ....
لية حضرتك متقلش احنا اساسا ال1% بتاع المستوى اتلغى يبقى المفروض مجموع الكلية يقل على الاقل 1% مش فاهمة ازاى يعنى مجموعها يترفع حراااام والله دا اسمة ظلم لان المجموع دا(96%) لو البنت كانت النس اللى فانت كانت هتبقى بالمستوى 97% فكانت هتتنافس كمان على طب اسنان وحضرتك تقولى مش هتلحق علاج طبيعى انا مبقتش فاهمة حاجة تبع النظام الجديد دا خالص
هما بيحددوا التنسيق من كذا حاجة منها المجموع الكلى للطلاب يعنى كام طالب مثلا جايبين فوق 95% و بعدين بيشوفوا حاجة كل كلية يعنى كل كلية محتاجة قد ايه فى العدد ؟! ملهاش علاقة بمستوى او غيره دا على حسب المجموع الكلى ... بالنسبة لعلاج طبيعى نفسها عشان الكلية بقت 6 سنين و كمان شهادة الدى بى تى المطبقة جديد الكلية بقى ليها اكتر من ميزة و الاقبال الى حد ما كويس ... هى فى الاخر عرض و طلب لو عدد المتقدمين اقل من حاجة الكلية مجموعها هينزل و العكس صحيح و دا فى كل الكليات ... فمثلا لو طب بشرى قل الاقبال عليه هيقل مجموعه لأنهم هيكونوا عايزين اعداد اكبر ((يعنى هى عرض و طلب)) و على العموم انا بتمنالكم ان كل واحد يدخل الى بتمنها لأنى عارف شعور انك تعبت فى الثانوى و نفسك تدخل كلية كويسة... بس نصيحة و الله الفروق بين الكليات مش كبيرة و ادخلوا الى انتم بتحبوه متخلوش حد يحدد ليكم حياتهم انتم حرين اختاروا الى بتحبوه عشان هترجعوا تندموا مش مهم كلام الناس المهم انت بتحب ايه و شايف انك هتكون كويس فيه + الرضى بقضاء الله و كل الى ربنا يجيبه كويس لأن ربنا مش بيضيع تعب حد بس يمكن ربنا عاينلك الاحسن فى المستقبل مش لازم تكون نعمة ربنا لحظية ممكن تكون فى المستقبل البعيد شوية بس احسن ...

http://ask.fm/Elsareih

Hope + Faith + Love = Change