قديم 07-01-2013, 05:15 AM
الصورة الرمزية aly_sha3ban
aly_sha3ban aly_sha3ban غير متواجد حالياً
طالب بكلية الهندسة جامعة طنطا

aly_sha3ban is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sameh mostafa مشاهدة المشاركة
حضرتك كنت متابع باسم يوسف لما كان بيقطع فى المجلس العسكرى وتوفيق عكاشة انما الاخوان والسلفيين معصومين الاخطاء وفوق اى نقد لما تسمع (وجدى غنيم _خالد عبد الله _عبد الله بدر_محمد البلتاجى) هتعرف ان التيار المدنى ميجيش حاجة بالنسبة للايحاءات اللى حضرتك زعلان منها بس هم بيشتموا على طول من غير ايحاءات (السخرية كانت حلال ايام المجلس العسكرى وعكاشة ومصطفى بكرى)

أنا مش عارف حضرتك رديت على أى جزء فى كلامى !!! مافيش فى مقاييس البشر حد معصوم الا رسول الله صلى الله عليه وسلم ,, أنا كاتب فى اخر سطر ان كلا التيارين فيهم ناس بيسيئوا ليهم .... وأنا كنت متابع باسم لما كان بيقطع فى المجلس العسكرى وعكاشة وكنت برده معترض على بعض الحلقات ومتابعه دلوقتى برده ومش عاجبنى أسلوبة خالص ( مش علشان بيغلط فى الاخوان والسلفيين ) ... وأنا وضحت ده فى كلامى السخرية من الأشخاص مبدأ مرفوض لقوله عز وجل بسم الله الرحمن الرحيم " ياأيها الذين آمنوا لا يسخر قوم من قوم عسى أن يكونوا خيرا منهم " .. لكن انك تنتقد مواقف سياسية للإخوان أو أراء للسلفيين وعرض وجهة نظرك فده اللى نقبله ..
وانا مستغرب جدا من تبرير الألفاظ والايحاءات ,, يعنى علشان فيه واحد بيشتم مهما كان أعمل زية ؟؟؟
لما يقف قدام ربنا يحاسبه .. هيقوله اشمعنا انا ما عبدالله بدر كان بيشتم .. كل واحد مسئول عن نفسه.
هل ينفع أصلح الغلط بغلط .. عمر ده ما كان صح ....