قديم 31-07-2009, 10:52 PM
الصورة الرمزية ولاء حسنى
ولاء حسنى ولاء حسنى غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

ولاء حسنى is on a distinguished road

السلام عليكم انا إن شاء الله داخلة أولى وانا متفقة مع محمد مرعى وبجد فى ناس كتير بتفكر كده بس احنا مش بنقابلبهم وكمان احنا ليه عاملين كل الهوجة دى يعنى عمرنا ما قلنا لحد ليه دخلت تجارة ولا هندسة يا جماعة الكلية دى زيها زى غيرها والكل ممكن ينجح فيهامش مقتصرة على اولاد الدكاترة لان معظم الدكاترة الكويسين مكنش ابوهم دكتور وبخصوص الستطلاع عادى جدا اما افكر فى الماديات لانها طبيعية اه يعنى لما احلم بعيادة او اكون مشهور ما المهندس بيحلم بالشغل والمهية الكبيرة ولا الطبيب محروم طالما بيؤدى دوره المهنى وبيراعى ربنا اصل مينفعش يبقى دكتور ومش لاقى ياكل اما حكاية التكليف هيتلغى وممكن متلاقيش شغل فالارزاق بايد ربنا ما التجارة بيخرج منها الوفات وممكن ميلاقوش شغل ومع ذلك بيدخلها كتير وفى ناس بتلاقى شغل وبالنسبة ليا انا مكنش عندى ميول طبية نهائى ومن صغرى بحب الرياضة لحد تانية ثانوى مع انى كنت بذاكرها كتير الا انى لقتنى مش ماشية فيها ودخلت احياء وبردوا مكنتش بحبها وخصوصا النبات بس كنت ماشية فيها عادىوحكاية انى افتح العيادة واكسب فلوش والناس تقولى يا دكتورة فاكيد بحلم زى اى حد بس دا لسه بدرى ربنا يدينا العمر ونكمل وبعد كده ابقى افكر فيها بس انا نفسى ادخل الكلية علشان اخش قسم اورام او امراض الكبد لالن الناس بتعانى بجد منها ولما بتلاقى حد عيان بجد بيبقى شعور فظيع وعلى حكاية السنين فانا مش ورايا حاجة وكفاية ان انا كل سنة دراسة ومخلصة النية لله باخد ثواب