قديم 11-12-2013, 08:02 PM
Yasmeena.R Yasmeena.R غير متواجد حالياً
عضو قدير

Yasmeena.R is on a distinguished road

اقتباس:
تختار مدرس كويس وخبير .. مش اي حاجة وخلاص ..
ازاي تعرف انو كويس ؟؟!!
بعد ماسألت عنو .. تروح اول حصتين تلاتة ..
اذا كان بيراجع علطول .. وأول بأول .. وامتحانات علطول .. وبيدي واجبات كتير ..
يبقى ده ممتاز .. وكمل معاه ..
أما لو كان .. كده وخلاص .. من غير مراجعة .. وشرح أي حاجة ..
يبقى .. اخلع ..

حضرتك طيب انا كلام المدرس الشاطر منطبق كليا على بعض المدرسين اللى باخد عندهم

بس في مدرسين زى الكيمياء بيشرح وشرحه حلو خالص وناس كتير نصحتنى بيه وانا مرتاحة معاه من سنة تانية هوا كل فصل بيدينا مراجعة نشوف ايه الاسئلة اللى وقفت معانا ولما نخلص المادة هيعمل امتحانات زى مبيقول
بس بصراحة يعنى لو في مرة كسلت مش بيسأل اوى
في مدرس تانى بيمتحن كل شوية ومراجعة بس انا في نص السنة ومش عايزة اغامر تانى وانا اى سؤال بسأله ليه

العربى انا طلعت من عنده لا بيمتحن كل خمس حصص وبيسمعلنا كل حصة المراجعة والتحضير شفوى وواجب النحو بيحله بسرعة شفوى وبيكون عندى اسئلة هوا بيمشى بسرعة ومش بيجاوب على حد فانا قولت انا اقعد في بيتى ولا اروح عنده لان اهم حاجة اسألتى

رغم ان في ناس كتير دخلت طب كانت عنده

انا دلوقتى رحت عند مدرس جديد شرح حلو وكل الاسئلة بيجوبها وامتحانات وحلو

بس انا عايزة اخفف من الدروس وخايفة اطلع من العربى واندم

انا قولت امشى كأنى مع مدرس واقعد في البيت واذاكر واى سؤال يقف اروح المدرسة في مدرسين ممتازين يجوبونى

ومدش الجولوجيا بروحله عشان موجه وفاهم في تكات الامتحان وبيمتحن كل حصة بس بصراحة انا بروح عنده عشان امتحاناته مش بفهم منه اوى

هوا انا كدا ماشية صح ولا ايه

والانجليزى دلوقتى احفظ كلمات ترجمة اى كلمة ولا في كلمات معينة زى اللى بيحصل في البلد وكدا

عشان انا معنديش حصيلة لغوية قوية

وشكرا جدا لاهتمام حضرتك

وجزاك الله خيرا