قديم 14-07-2017, 06:13 PM
radwa bakry radwa bakry غير متواجد حالياً
عضو جديد

radwa bakry is on a distinguished road

اولا كده السلام عليكم
ثانيا انا علمي رياضه و كنت عايزه اعرف هي رياضه 3ث اصعب من 2ث ولا العكس و لا ايه ؟؟ و ايه الوضع بالنسبه لجزء الديناميكا صعب و لا سهل انا مكنش بحبه اووى في 2 ث و كنت بحس انو تقييل شويتيين بس كنت بحب الاتزان و كنت بحس مسأله سهله و ايه اصعب جزء في الرياضه 1 و2 و ايه الاجزاء اللي المفروض اركز عليها و عايزه اعرف هو المنهج اكبر بكتيييييييييير من منهج 2ث و لا ايه و بالنسبه للكميا عدد المعادلات اد ايه يعني زي 2 كده مثلا و لا اكتر و مسائل استنتاج الغازات اد ايه ؟؟و الفزيا انا كنت بكلم واحده في 3ث في المدرسه لما كنت في 1ث و قالتلي الفزيا في 3 مش بتتفهم و بالنسبه للعربي انا كويسه في البلاغه الحمد لله المستر اللي كنت باخد عندوو اسسني فيها كويس اووى بس في النحو مش قد كده بس باخد دلوقتي كورس نحو و المس ممتازه و انا الحمد لله بتحسن و بعرف حاجات اول مره اعرفها الحمد لله اتحسنت كتير عن الاول و الادب مش بحبوو ولا جزء التعليق اللي بيبقا بعد الدروس ده بحس حفظه صعب بس بحاول المشكله اني ممكن اذاكره 3 مرات و مبقاش فاكره الا نصه مثلا و باقي الفروع انا شايفه ان كل سنه مصتقله بذاتها فيهم و الانجليزي و الفرنساوي الحمد لله الحمد لله الحمد لله انا كويسه فيهم بس اكتر جزء بيخوفتي في الانجليزي هو الترجمه اللي من عربي و انا احولها انجليزي بس المس اكيد هتديني ورق ترجمه زي المعتاد و انا عايزه اجيب كتاب top student احل منه و احفط ترجمه ده كويس ولا ايه انا سمعت انو في اسأله صعبه علشان كده عوزاه و ايه رايكم اجيب كتب ايه ؟؟ انا بصراحه مرعوووبه من النتيجه بتاعت 2017 و من نسبه الرسوب الكتير دي هو ممكن حد يبقى حالل كويس و تشيل الماده ؟؟ و المشكله ان نسبه النجاح بتقل كل سنه عن اللي قبلها هو انا كده ممكن اجيب مجموع هندسه ولا لا معلش انا اسفه عارفه طولت عليكم بس يا ريت حد يفيدني