قديم 31-08-2009, 11:28 PM
الأمير الرقمى الأمير الرقمى غير متواجد حالياً
عضو فعال

الأمير الرقمى is on a distinguished road
Opp

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Medo abdo مشاهدة المشاركة
انا قولتلك ان انا بحب الفيزياء اوكى
بس فى واحد قريبى مهندس مدنى وربنا موفقه الحمد لله معنى كده انى ادخل مدنى وزى مانته عارفة ان احسن قسم فى الزقازيق هوه المدنى صح؟وبيقولوا ان هندسة الزقازيق من احسن الكليات فى القسم المدنى (سؤال/ فهل ده بيفرق فى التقديم للشغل ؟)
ومعنى الاجابة بتاعتك ان انا ادخل مدنى فهل هذا افضل ليا اما ادخل القسم اللى بيعتمد على المواد العلمية كالفيزياء وهذا ما احبه
أنا قصدى لوقريبك ده هيقدر (إن شاء الله) يشغلك معاه...وفى مكان كويس....يبقى اتوكل على الله و متترددش...لكن مش هضحك عليك....موضوع الفيزيا ده أعتقد إن مجاله أكاديمى أكتر منه عملى فى السوق....

أنا عندى حل لك....

اتوكل على الله وخش مدنى....وبعد ماتتخرج ان شاء الله...تقدر تقدم على ماجيستير فى (الرياضيات والفيزياء) ...وبكده تضرب عصفورين بحجر......(الشغل بقسم مدنى+دراسات فى مجال الفيزياء)

--> بالنسبه لموضوع انت خريج جامعة إيه...وهل ده بيفرق معاك فى الشغل....فده...كلام فاضى.ومتصدقش اللى بيحاولوا يقنعوك بغير كده.....أهم حاجه المقابله اللى بتعملها للشغل و جدارتك بالشغلانه اللى انت متقدم لها حتى لو انت خريج جامعة موزمبيق

مازلت متذكر المهندس eng_dero وأسئلته ..... ولكن عذرا فالوقت يسرقنى.....سأكمل اجابتى عنها فى أقرب وقت ان شاء االه و تحياتى للجميع

الأمير الرقمى