قديم 26-08-2012, 11:03 PM
الصورة الرمزية mohamed_hussein.1995
mohamed_hussein.1995 mohamed_hussein.1995 غير متواجد حالياً
عضو قدير

mohamed_hussein.1995 is on a distinguished road
Icon10

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aya ashraf el-shiaty مشاهدة المشاركة
السلام عليكم...... انا عاوزة اعرف التنسيق الداخلي هيبدا امتي انا بتلبع الموقع من اول ما ظهرت نتيجة التنسيق و اتصلنا بالجلمعة قالوا بعد العيد و انا عاوزة اعرف المعاد بتاع التنسيق انا و اصحابي لاننا خايفين يفوتنا و عاوزة اعرف شروط القسم اليباني و الصيني "جامعة القاهرة"...ارجو الرد شكرا
هو الحقيقة كان المفروض نتيجة الاغتراب تظهر و موقع تنسيق كلية الاداب يفتح بردوا انهاردة .... بس هما عاملين فيها عم عبدة العبيط ... واخر استهبال

ومتخافيش مفيش حاجة هتفوتك اصلا لان التنسيق لسة منزلتش ومحدش لسة عمل حاجة .... فممكن ينزل على بليل اوى او بكرة ... الله اعلم .. انا قدت الثقة فى مواعيد ظهور اى حاجة منهم اصلا

شروط اقسام كلية الاداب جامعة القاهرة 2012/2013

قسم اللغة اليابانية : يقبل القسم (25) طالبا من الحاصلين على الثانوية العامة على ان يكون مجموع درجات اللغة الانجليزية 80% (40/50) ، واللغة العربية 80% (50/60) )و يفضل الاعلى فى درجات اللغات
- يقبل القسم التحويلات من الخارج

قسم اللغة الصينية : 1- الا يزيد عدد الطلاب عن 25 طالبا من الحاصلين على أعلى مجموع اعتبارى والمكون من:- ( المجموع الكلى للدرجات + مجموع درجات اللغة العربية + مجموع درجات اللغة الإنجليزية )
2- لا يقبل تحويلات إلى القسم من خارج أو داخل الكلية لأن الطلاب يدرسون اللغة من البداية

واى استفسار تانى انا تحت امرك