قديم 24-01-2015, 11:07 PM
الصورة الرمزية ahmedelfangary
ahmedelfangary ahmedelfangary غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

ahmedelfangary will become famous soon enough

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة serena710 مشاهدة المشاركة
السلام عليكو و رحمة الله و بركاته
اولا انا طالبة ف ثانوية عامة نظام جديد علمى رياضة يعنى عندى 6 مواد بفروعهم انا فى اول السنة قلت ان الثانوية دى زيها زى اي سنة و حلها فى المذاكرة و الانضباط و فعلا انضبط فى المذاكرة لغاية 3 شهور و كمان ممكن شهرين و بدات امل و بقى عندى حالة لامبالاة و بسيب المذاكرة و اتفرج على التلفيزيون و العب على الكمبيوتر امتحانات فى الدرس مابروحش و لما اروح مذاكرش قبلها لغاية فترة ورجعت تانى انضبط شوية مش زى الاول بس يعنى اهو بحاول الم اللى فات
بقيت مشتته جدا دروس طول الاسبوع برجع البيت متاخر و تعبانة و عايزة انام اجى على نفسى شوية و اذاكر انام قدام الكتاب و امى تيجى تصحينى .....انا فعلا عايزة ادخل كلية هندسة بس مش عارفة ازاى ؟؟؟....ازاى فى وسط الفوضى اللى انا فيها .....حاجات لازم تتراجع عشان ماتتنساش ...و حاجات لازم تتذاكر عشان تتفهم ....و امتحانات لازم امتحنها ....مش عارفة اعمل ايه و معدش غير 4 شهور على الامتحان ....خايفة من مسائل الرياضة ساعات بحلها غلط ....بيجيلى كوابيس ان انا مش عارفة احل فى اللجنة...
انا عايزة من حضرتك جدول يظبط اللى انا فيه دا عايزة ارجع ثقتى فى نفسى تانى لان النفسية ضايعة تماما
مواعيد دروسى هى :
السبت لغة عربية 9:00 -لغة انجليزية 10:00 - فيزيا 01:30 - رياضة 03:00
الاحد فاااارغ
الاثنين كيمياء 04:00 - لغة انجليزية 05:00 - لغة فرنسية 06:00
الثلاثاء فيزياء 01:30 - رياضة 03:00 - لغة فرنسية 06:00
الاربعاء لغة انجليزية 04:00 - لغة عربية 05:30
الخميس كيمياء 04:00 - لغة فرنسية 06:00
الجمعة لغة عربية 09:00 - كيمياء 10:00 -فيزياء 01:30 - رياضة 03:00
ملحوظه انا بيتى فى مدينة و دروسى و مدرستى فى مدينة تانية يعنى فى تقريبا ساعة او نص ساعة مواصلات
باتمنى حضرتك تجاوبنى عشان انا فعلا مكتئبة و مش عارفة اعمل ايه

انا عملت الجدول في المرفقات .. وان شاء الله يناسبك ..
بس انا عايز منك حاجة في المزاكرة .. احنا لازم نعمل عملية فصل بين مخاوفنا واحساسيسنا وبين الواقع اللي احنا عايشينه والمفروض نعمله .. يعني مش تكون المزاكرة مش معروف هيا سرحان ولا حزن ولا لعب ولا مزاكرة .. لازم يكون فيه فصل بين كل حاجة وندي كل حاجة حقها ..
ومتخافيش من اي حاجة .. لان ده مستقبل ربنا اللي يعلمه بس مش احنا .. فمفروض علينا اننا نشتغل على ان احنا نحقق افضل النتائج في المستقبل .. ومتفكريش كتير في اللي جاي .. خليكي في اللحظة دي هل استغلتيها صح .. واستفدتي بيها .. ولا لأ ..

دعواتك ..

رابط الجدول===http://www.gulfup.com/?GmZuic
الصور المرفقة