اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > كليات المجموعة الرياضية > كلية التجارة > شعبة اللغة الإنجليزية

قديم 06-06-2013, 06:42 AM
Yasoso Yasoso غير متواجد حالياً
عضو جديد

Yasoso is on a distinguished road
Icon5 تجاره أنجلش أدبي

أنا أدبىى و كنت عايزه اعرف الأدبي بيدخلها من مجموع كام تقريبا و بيفرق أنا لغات أو لا فى القبول ؟؟ و لو جاتللى تجاره انجلش في بنها أو مكان بعيد عنى ممكن احول بعد كده القاهره ؟!!

قديم 12-06-2013, 07:07 PM
mahmoud hassan mahmoud mahmoud hassan mahmoud غير متواجد حالياً
عضو جديد

mahmoud hassan mahmoud is on a distinguished road

ياربت ياجماعه حد يقولنا بتاخد من كام والانجليزى لازم نكون جايبين فيه كام
قديم 14-06-2013, 02:41 AM
الصورة الرمزية mohamed_gad_
mohamed_gad_ mohamed_gad_ غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

mohamed_gad_ is on a distinguished road

بصو يا جماعه انا دخلت تجارة انجلش السنه اللي فاتت جامعة الاسكندريه وكان التنسيق السنه اللي فاتت عالي اوي ومع ذلك تجارة انجلش ادبي مكنتش واخده من مجموع عالي

اول حاجه هي بتاخد في كل الجامعات من 40/50 في الانجلش معادا عين شمس 42.5/50 اما المجموع بيبقي مثلا في جامعة اسكندرية السنه اللي فاتت كانت واخده من 350من410 مرحله اولي ادبي واللي اقل من كده دخل قايمة انتظار والقايمه دي بخللو فيها الناس اللي لو بقي مكان فاضي بياخدوهوم لان فيه ناس بتحول او مبيبقاش معاها فلوس تدفع او اي ظروف وانا قبلت وكنت جايب 341من410 عشان دخلت قايمة الانتظار واكيد الجامعات التانيه كلها بتاخد اقل من كده معاده حلوان والقاهرة وعين شمس دول بياخدو من اعلي مجموع في تجارة انجلش في مصر ممكن يكونو بياخدو من 360من410 وفوق من ادبي وهي مبتفرقش لو انتو مدارس لغات او لا واما موضوع انك تروحي اقاليم وترجعي القاهرة فمش هينفع اصلا لانك لازم تدخلي الجامعه اللي في محيطك السكني لو جايبه مجموعها اما لو مش جايبه اصلا مجموع القاهرة انتظام ممكن تروحي جامعه اقاليم بس معرفش هتعرفي ترجعي بعد كده ولا لا

العلامات المرجعية