اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > قصر الثقافة > إبداعات و نقاشات هادفة

قديم 10-07-2015, 09:10 AM
*Ahmed* *Ahmed* غير متواجد حالياً
عضو جديد

*Ahmed* is on a distinguished road
Exclamation من العجائب

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اشرب بس وأنا المسئول اسمع كلامي .. أنا عارف أنا بقول إيه .. كل يوم هنتقابل بقى ..

أيا كان الــواحد اللي عمال ينط في مكانه ..
فهما كلهم من النوع ده طفولة .. مش بمعنى براءة لكن بمعنى جهل مع كبر السن ..

أيا كانت حالة الــواحد شرير أو طيب لابس نضارة في الضلمة أو مش شايف في النور فأكيد كل الحاجات دي مش ليها معنى غير لما تنزل بجمال لأرض الواقع ..

فطبعا الواحد ده هو الأساسي ..

فينزل أولا باسم الدين على هيئة الإخوان طبعا لما شفناهم كانوا بس عاوزين يعملوا إنهم طبعا لما هما كانوا بيتكلموا على أساس إنهم الأرباب والآلهة وده طبعا طلع بوضوح في أول كلمة قالوها .. لكن طبعا الناس كانت بعضها طبعا مش راضي والبعض كان <_< فبعد شوية بقى وفي آخرالكلمة بقى كده ده طبعا غير اللي بقى كده .. ده كله علشان هما

فيه بقى أنواع تانية من الواحد ده لكن كل الأنواع بتتميز بأنها عاوز تطير فوق خالص علشان تبقى هي الرب والباقي عبد ..

ففيه النوع اللي هو بيحرص على دعوة الناس للطير أقصد الخير وطبعا الطير ده مش لازم يبقى اللي ربنا فرضه لكن ده الطير اللي حضرتك تأمر بيه .. فمثلا ممكن واحد بيحاول يكبر في نفسه عن طريق فتح فمه .. علشان يبان إنه هو اللي المفروض يأمر وينهى .. طبعا ده هيعملك كده وبعدين وبعدين وفي الآخرة هيقولك .. اسمع كلامي أنا .. أنا .. هدخلك الجنة بقى وطبعا ده اللي عمله (حسن البنا) بتاع الإخوان لكن للأسف فيه ناس بتصدق ياه طيبة قوي .. فعلا طيبة!! أيوة هية طيبة أه بس من الآخر .. يعني في آخر الترتيب .. المشكلة إنهم بيحصلهم حاجات غريبة بعد ما يتنقلهم المرض فتلاقيهم بيبقى عاملين وفجأه تلاقيهم كلهم بقوا .. المهم ده من ضمن أنواع الواحد ده لكن طبعا فيه أنواع تانية وتعرفه لما تلاقيه بيحاول ينط جامد علشان يطلع يحاول يبقى رب يحكم الناس ..

ملحوظة طبعا غير مسموح النقل إلا بالإذن ثانيا المنتدى المتبرمج ده هو بيقول لازم ٢٥ مشاركة لكن هوه للدرجاتي مش ملاحظ إن تغيير العرض مش بيشيل حاجة؟

العلامات المرجعية