اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الركن الإجتماعى > اجتماعيات طالب

اجتماعيات طالب قسم خاص بالطلاب للتعارف و تبادل المعارف و الحلول للمشكلات التعليمية

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 03-01-2013, 08:47 PM
الجمالwالباكي الجمالwالباكي غير متواجد حالياً
عضو جديد

الجمالwالباكي is on a distinguished road
Impp انا خلاص قربت اكره مصر والمصريين

انا يا جماعة خلااااص تعبت ونفسي اعرف حاجة واحدة ليه في البلد دي همهم ان الانسان يفشل ليه كل حلم الواحد بيحلمه لازم يحطموه ويخلوه يندم انه فكر في يوم يحلم
والسبب اني اقول كده ......... اني عشت بره مصر في الاردن بالتحديد وهناك لقيت ان اي حلم او اي هدف يقدر الواحد يحققوا ولكن للاسف الشدييييد رجعت بلدي وفكرة انها حتنصفني وتساعدني
وبردو للاسف كنت غلطانة
وحقولكم ليه ....... ايه رايكم لما ازاكر في الثانوية العامة سنتين متواصلين وفي الاخر اجيب 91 وحتى علوم متطلعليش وقولت ماااشي مش مشكلة وادخل ادااااااااب وكمان الاقي ان مجموعي ميدخلنيش انتظام ومش مشكلة
ولكن الحاجة اللي تقهر بجد اني احلم اني اكون دكتورة في المادة اللي انا متفوقة جداااا فيها واخسر حلمي في امتحان
تصورو يا جماعة اني اطلب من 2 مراقبين اني ادخل الحمام ميرضوش ويقولولي يا اما تكملي الامتحان او تسلمي الورقة نهائيا وتدخلي الحمام برحتك رغم اني طلبت منهم يفتشوني مرضيوش
ومن كتر ما انا مقدرتش استحمل سلمت الورقة قبل الامتحان ما يخلص بساعة ونص الاسئلة محلتهاش
انا مش عرفة ليه كل ده بيحصل معايا بجد كرهت التعليم وكل حاجة في الدنيا وكرهت الساعة اللي فكرت فيها ان بلدي هي اللي حكمل فيها احلامي
بجد البلد دي عمرها ما حتتعدل طالما فيها ناس كل هدفها تحطم غيرها
بس حقول ايه غير
حسبي الله ونعم الوكيل في الناس اللي مبترحمش

العلامات المرجعية