اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > أخبار التعليم المصــــــــــرى

أخبار التعليم المصــــــــــرى نقاشات وأخبار تعليمية متنوعة

قديم 13-04-2010, 11:44 PM
الصورة الرمزية وليد عبد العظيم بركات
وليد عبد العظيم بركات وليد عبد العظيم بركات غير متواجد حالياً
مُعلم حاسب آلى

وليد عبد العظيم بركات is on a distinguished road

اللهم ثبتنا على الحق فى الدنيا والآخرة

قديم 15-04-2010, 08:56 AM
الحسن يحي الحسن يحي غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

الحسن يحي is on a distinguished road

والله العظيم يا رجالة ويا اخوات برضه لاحسن يكون فيه حد منهن معانا في المنتدى
انا كنت قاعد اسمعه يوميها وهو عمال يضحك على الولية الغلبانة ويكدب عليها ويقولها كده بنفس اللفظ البصمجى اللي معاه محو امية بياخد اول تعيينه 400 و450 جنيه معنى كده ان المش بصمجي بقى ومعاه كليه زي حالالتنا بياخد فوق 600 -700 جنيه دا لو كان صادق .
وبعدين والله العظيم انا من كتر قرفي من الشغل والتعيين كنت باشتغل بالتعاقد بمدة 8 سنوات من ساعة ماخلصت الكلية في التدريس بالحصة ثم التعاقد العادي ابو 100 جنيه وفي الاخر اضطررت اروح اتعين في وظيفة مؤذن بالاوقاف وانا معايا الكلية دار العلوم ومؤهل تربوي امتياز وicdl وماتناو افريكا والتدريب التحويل انجليزي وحاسب الي امتياز وعارفين بقى للي بيقول اقل موظف في الدولة بياخد 500 جنيه عارفين انا باخد كله كام في الاوقاف 250 جنيه مل اللي الواحد بيتحصل عليه في الاوقاف يعني الواحد مش عارف يعمل ايه وعارفين الامام اللي بيشتغل معايا واخد كلية لغة عربية بعد ماخد محو امية ووالله العظيم مابيعرف يقرا زي الناس ولا بيعرف يكتب تعرفوا مرتبه كام ادي 3 مرات يعني بالدروس في المساجد والحوافز ولبلات يعدي 700 وكمان الريس (الله يحميه ) ويجعل مرضه اخر الامراض ان شاء الله انه ولي ذلك والقادر عليه جاب للائمة في مولد النبي اللي فات 250 جنيه زيادة يعني الواحد يروح يموت احسن له وتعرفوا والله العظيم بيشتغل معايا 2 عمال في المسجد اقسم بالله العلي العظيم بصمجية ومع واحد منهم محو امية والتاني لا يعني بيكتبوا اسمهم علشان التوقيع في الدفتر بالعافيه تعرفوا والله بياخدو اكتر مني رغم تعيينا في نفس الساعة قصدي ضمنا في المسجد في الوقت نفسه لانهم متزوجين وانا لسه
يبقى في الاخر الواحدي قول

حسبنا الله ونعم الوكيل في هذه البلد وفي درويش وفي زقزقوق بالمرة واللي وراهم
قديم 30-05-2010, 06:36 PM
الصورة الرمزية AlaaElden
AlaaElden AlaaElden غير متواجد حالياً
مشرف منتدى المعلم المساعد

AlaaElden is on a distinguished road

انا حزين جدااااااااااا بسبب نقل موضوعى كوبى وباست الى احدى المواقع ولم يذكر مصدر المعلومات وانه كتب الموضوع باسمه ونفس عنوان موضوعى بالصدفة ببحث عن العنوان اللى انا كاتبه هو (ماذا قال وزير التنمية الادراية درويش فى برنامج رولا خرسا) لقيت صاحب الموضوع ناقل الكلام اللى انا كاتبه بالظبط منغير ما ينسى ولا حرف
http://forum.3rbdream.net/dream35/ac...caiaea-330333/

العلامات المرجعية