اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > كليات المجموعة الرياضية > كلية التجارة

كلية التجارة ما يخص كليات التجارة لجميع الجامعات المصر ية

قديم 10-08-2009, 09:41 PM
الصورة الرمزية ALFARES
ALFARES ALFARES غير متواجد حالياً
طالب جامعى (كلية تجارة)

ALFARES is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كادبورى مشاهدة المشاركة
لو سمحت عايزة اعرف تجارة انتساب بيرحوا كام يوم وانتظام بيرحوا كام يوم عشان سمعت ان انتظام بيرحوا 3 ايام بس اومال يعنى انتساب بيرحوا كام يوم ؟؟؟؟؟؟؟ يوم ونصف
انتظام وانتساب فى بعض الاختلاف لانى انتساب السنة اللى فاتت كنا بنروح 3 ايام وانتظام 4 وكل مجموعة لية معاد يعنى كان مثل انتساب (ه) بيروح حد واتنين واربعاء وانتساب (د) اتنين واربعاء وخميس مثلا يعنى بس على ما اعتقد انى النظام هتغير السنة دية لانى بيقول انى السبت الاجازة هيتلغى والمجموعات هتبقى اكتر والعدد اقل فى كل مجموعة فاول مالجدول هينزل هحطة ان شاء الله

ملحوظة
انتساب لية كتب وانتظام لية كتب بس نفس المادة الكتب مش موحدة على مستوى الكلية

قديم 10-08-2009, 09:45 PM
الصورة الرمزية ALFARES
طالب جامعى (كلية تجارة)

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كادبورى مشاهدة المشاركة
لو سمحت عايزة اعرف تجارة انتساب بيرحوا كام يوم وانتظام بيرحوا كام يوم عشان سمعت ان انتظام بيرحوا 3 ايام بس اومال يعنى انتساب بيرحوا كام يوم ؟؟؟؟؟؟؟ يوم ونصف
انتظام وانتساب فى بعض الاختلاف لانى انتساب السنة اللى فاتت كنا بنروح 3 ايام وانتظام 4 وكل مجموعة لية معاد يعنى كان مثل انتساب (ه) بيروح حد واتنين واربعاء وانتساب (د) اتنين واربعاء وخميس مثلا يعنى بس على ما اعتقد انى النظام هتغير السنة دية لانى بيقول انى السبت الاجازة هيتلغى والمجموعات هتبقى اكتر والعدد اقل فى كل مجموعة فاول مالجدول هينزل هحطة ان شاء الله

ملحوظة
انتساب لية كتب وانتظام لية كتب بس نفس المادة الكتب مش موحدة على مستوى الكلية بمعنى انى كل دكتور لية كتاب
قديم 10-08-2009, 11:48 PM
الصورة الرمزية hoky70
hoky70 hoky70 غير متواجد حالياً
طالب جامعى ( كليه تجاره حلوان )

hoky70 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة vampire1188 مشاهدة المشاركة
انتظام زيها زي انتسااااب في كل حاجة .. فيما عدا المصاريف والسكاشن

انتساب مصاريفها اعلي من انتظام .. انتظام ليها سكاشن وانتساب مالهومش

غير كدا انتظام زي انتساب .. سواءا في حضور المحاضرات او الامتحانات

اذا كان جدول انتظام في المحاضرات ليهم 3 ايام مثلا ..يبقي انتساب ليهم 3 ايام برده

مافيش فرق .. كله زي بعضه

لا اسمحلي اعقب على كلامك

اولا بالنسبة للسكاشن فتبقا في اولى وتانية اختياري لبتوع انتظام والي من انتساب وعايز يجي يحضر مفيش مشاكل بردك دة ساعات كان بيجي ناس من اداب

ثانيا : محاضرات انتساب غير محاضرات انتظام مثلا الوقت المحدد لانتساب ساعتين للمحاضرة بينما انتظام 3 وطبعا الدكتور مبيعدش كل دة وحاجة كمان ان الدكاترة هنا بيختلفو عن هنا وكمان الكتب مختلفة عشان اختلاف الدكاترة

حاجة مهمة : بالنسبة لامتحانات انساب فبتبقى امتحانات تانية خالص غير انتظام

بالنسبة للجدول : فالايام بتاعت انتساب تختلف عن انتظام يعني انتساب كان جدولهم 3 ايام وانتظام كان جدولنا 5 ايام يعني هما ليهم جدول واحنا لينا جدول والمواعيد مختلفة

طبعا انا حبيت اوضح عشان يبقى كل شىء معروف والكلام الي انا بقولة دة يخص جامعة حلوان فقط والله اعلم النظام اية في الجامعات الاخرى وهوة د سبب انشاء الموضوع الخاص بحلوان لان فعلا في اختلافات عن باقي الجامعات

وشكرا وربنا يوفق الجميع ان شاء الله
قديم 10-08-2009, 11:50 PM
الصورة الرمزية hoky70
hoky70 hoky70 غير متواجد حالياً
طالب جامعى ( كليه تجاره حلوان )

hoky70 is on a distinguished road
افتراضي توضيح هام

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة vampire1188 مشاهدة المشاركة
انتظام زيها زي انتسااااب في كل حاجة .. فيما عدا المصاريف والسكاشن

انتساب مصاريفها اعلي من انتظام .. انتظام ليها سكاشن وانتساب مالهومش

غير كدا انتظام زي انتساب .. سواءا في حضور المحاضرات او الامتحانات

اذا كان جدول انتظام في المحاضرات ليهم 3 ايام مثلا ..يبقي انتساب ليهم 3 ايام برده

مافيش فرق .. كله زي بعضه

لا اسمحلي اعقب على كلامك

اولا بالنسبة للسكاشن فتبقا في اولى وتانية اختياري لبتوع انتظام والي من انتساب وعايز يجي يحضر مفيش مشاكل بردك دة ساعات كان بيجي ناس من اداب

ثانيا : محاضرات انتساب غير محاضرات انتظام مثلا الوقت المحدد لانتساب 2 للمحاضرة بينما انتظام 3 وطيعا الدكتور مبيعدش كل دة وحاجة كمان ان الدكاترة هنا بيختلفو عن هنا وكمان الكتب مختلفة عشان اختلاف الدكاترة

حاجة مهمة : بالنسبة لامتحانات انساب فبتبقى امتحانات تانية خالص غير انتظام

بالنسبة للجدول : فالايام بتاعت انتساب تختلف عن انتظام يعني انتساب كان جدولهم 3 ايام ونتظام كان جدولنا 5 ايام يعني هما ليهم جدول واحنا لينا جدول والمواعيد مختلفة

طبعا انا حبيت اوضح عشان يبقى كل شىء معروف والكلام الي انا بقولة دة يخص جامعة حلوان فقط والله اعلم النظام اية في الجامعات الاخرى وهوة د سبب انشاء الموضوع الخاص بحلوان لان فعلا في اختلافات عن باقي الجامعات

وشكرا وربنا يوفق الجميع ان شاء الله
قديم 12-08-2009, 03:35 AM
subcode subcode غير متواجد حالياً
عضو جديد

subcode is on a distinguished road

انا يا جماعه خايف جدا دماغى هتفرقع انا والحمد لله صحابى كلهم اللى فى تجاره حلوان كلهم سقطوا مفيش حد نجح فى المنطقه كلها وانا انتظام وشكلى كده هحول اى جامعه تانيه انتساب ولا افضل زى منا فى حلوان بس الناس كلها بيقولوا صعبه
قديم 12-08-2009, 03:38 AM
عضو جديد

انا يا جماعه خايف جدا كل صحابى اللى فى تجاره حلوان كلهم سقطوا مفيش حد نجح وكل الناس بتقولى صعبه متدخلهاش خش اى جامعه تانيه حتى لو انتساب انا اصلا حلوان انتظام وانا لسه مقدمتش ورقى انا محتار اقدم فى حلوان ولا اروح اى جامعه تانيه انا عايز حد يدينى شويه جراأه
قديم 12-08-2009, 03:51 AM
عضو جديد

انا يا جماعه جاتلى تجاره حلوان انتظام بس انا كل صحابى اللى فى المنطقه وفى تجاره حلوان ولا واحد فيهم نجح كلهم سقطوا وبيقولولى حول اى جامعه تانيه انتساب بس حلوان لا علشان صعبه انا محتار وخايف ومحتاج حد يجرأنى وانا مش عارف اعمل ايه انا لسه لحد دلوقتى مقدمتش ورقى فى حلوان
قديم 12-08-2009, 03:57 AM
عضو جديد

انا يا جماعه جاتلى تجاره حلوان انتظام بس انا كل صحابى اللى فى المنطقه وفى تجاره حلوان ولا واحد فيهم نجح كلهم سقطوا وبيقولولى حول اى جامعه تانيه انتساب بس حلوان لا علشان صعبه انا محتار وخايف ومحتاج حد يجرأنى وانا مش عارف اعمل ايه انا لسه لحد دلوقتى مقدمتش ورقى فى حلوان
قديم 12-08-2009, 05:23 AM
عضو جديد

قديم 12-08-2009, 02:31 PM
كادبورى كادبورى غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

كادبورى is on a distinguished road
افتراضي كادبورى

السلام عليكم لو سمحت عايزة اعرف هو صح ان انتساب مواعيدهم بتاعة المحاضرات بعد الظهر ومفيش الصبح خالص وشكرا
قديم 12-08-2009, 09:51 PM
عضو جديد

قديم 14-08-2009, 04:17 PM
Yehemak_Fe_Eh Yehemak_Fe_Eh غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

Yehemak_Fe_Eh is on a distinguished road

يا جماعة انا جاتلى كلية تجارة وادارة اعمال ج حلوان وانا مرحلة ثانية وكنت علمى رياضة وجايبة 91.4% بس انا ساكنة فى عين شمس يعنى حلوان بعيدة عليا فى ناس قالولى حولى اداب عين شمس او تجارة عين شمس علشان قريبة وكده انا كتبت فى التحويل النهاردة تجارة عين شمس كنت عايزة اعرف ممكن يقبلونى والا لا وكمان انا لحد دلوقتى مترددة جدا لانى عايزة ادخل قسم نظم معلوماتbis وده مش موجود غير فى جامعة حلوان والجامعة عاجبانى جدا بس فى نفس الوقت جامعة عين شمس اقرب ليا من جامعة حلوان انا محتارة اوى بجد يا ريت تقولولى اقتراحتكوا بس بسرعة لو سمحتوا لان اخرميعاد لالغاء التحويل النهاردة ومعلش لو كنت طولت عليكم
قديم 14-08-2009, 04:27 PM
عضو مجتهد

عايزة اعرف هى فعلا تجارة حلوان صعبة اوى كده زى ما بيقول subcode
قديم 14-08-2009, 05:23 PM
الصورة الرمزية ALFARES
طالب جامعى (كلية تجارة)

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yehemak_fe_eh مشاهدة المشاركة
يا جماعة انا جاتلى كلية تجارة وادارة اعمال ج حلوان وانا مرحلة ثانية وكنت علمى رياضة وجايبة 91.4% بس انا ساكنة فى عين شمس يعنى حلوان بعيدة عليا فى ناس قالولى حولى اداب عين شمس او تجارة عين شمس علشان قريبة وكده انا كتبت فى التحويل النهاردة تجارة عين شمس كنت عايزة اعرف ممكن يقبلونى والا لا وكمان انا لحد دلوقتى مترددة جدا لانى عايزة ادخل قسم نظم معلوماتbis وده مش موجود غير فى جامعة حلوان والجامعة عاجبانى جدا بس فى نفس الوقت جامعة عين شمس اقرب ليا من جامعة حلوان انا محتارة اوى بجد يا ريت تقولولى اقتراحتكوا بس بسرعة لو سمحتوا لان اخرميعاد لالغاء التحويل النهاردة ومعلش لو كنت طولت عليكم
على فكرة والله هى مش بعيد اواى وانا ساكن برضك فى عين شمس العملية مش بعيدة اوى هى فى الاول صعبة شوية بس بعدك هتبقى تعود عادى جدا بس السنة اللى فاتت انا اعرف ناس كانوا فى حلوان حولوا بس جتلهم القاهرة مجتش عين شمس فمش عارف بصراحة هيقبلوكى ولا لا بس حلوان افضل اما لو مش هتستحملى المشوار خليكى ما شية فى موضوع الاغتراب وربنا يوفقك
وبالنسبة للا ستفسار التانى لا الكلية مش صعبة ولا اى حاجة خالص هى زى اى كلية مش صعبة خالص بس لازم شوية مذكرة خفيف و ملزمة المراجعة وان شاء الله هتجيب تقدير
قديم 14-08-2009, 06:23 PM
عضو مجتهد

انا متشكرة جدااا على الرد وكنت معلش عايزة اسأل انا جايبة فى الانجلش 44.5 ومعايا مستوى رفيع يعنى48.5 كده هيقبلونى فى تجارة وادارة اعمال انجلش

العلامات المرجعية