اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > الجامعات الخاصة والمعاهد

الجامعات الخاصة والمعاهد جميع الجامعات والمعاهد الخاصة

قديم 27-08-2012, 09:34 AM
ahmed adel55 ahmed adel55 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

ahmed adel55 is on a distinguished road
Unhappy ارجو الرد بخصوص المعاقين

انا دلوقتي رحت وزارة التعليم العالي مكتب اول مساعد الوزير وقالي انتو ليكم مقاعد 5% استثناء علي كلية تجارة واداب وحقوق والمعاهد الخاصة والمعاهد الفنية فاتصل بمعهد طيبة العالي اول ماقلتلها موضوع ال5% عرفت اني معاق ورحت شخطا فيا كدة اما انا اكون ابن كلب ومودرن قالي هتلي حاجة رسمية بتقول كدة وقفل السكة في وشي والجزير مش عارفين حاجة اما يكونو المعاقين في البلد دي ولاد كلب ملهمش لازمة ارجو حد يساعدني يقلي اعمل اية وشكرا

قديم 27-08-2012, 04:58 PM
ahmed-r ahmed-r غير متواجد حالياً
عضو جديد

ahmed-r is on a distinguished road

السلام عليكم
اولا مفيش حاجة اسمها المعاق ملهوش لزمة واذا كانت دولتنا مش بتهتم بالمعاقين فهى اصلا مبتهتمش بأى مواطن وليس المعاقين فقط ثانيا المعاملة اللى شفتها فى التليفون دية بتكون مع اى حد وبيحسسونى انهم قاعدين غصب عنهم مش وظيفتهم ووالله لسه معمول معايا الكلام ده اول امبارح ويكفى انى ربنا فضلك عنهم وبيختبر صبرك بأعقتك

بص بقى ياعم انت زى مارحت وزارة التعليم العالي مكتب اول مساعد الوزير علشان تسأل لا روح علشان يعملك الامر كتابى لاى معهد عالى اوجامعة انت عايزها يلزمه انه يقبلك كضمن ال5% ويكون مختوم وممضى وروح بعدها المكان اللى انت اختارته وقدم ويكون معاك الورقة ولا يمكن انهم هيرفضوك لانى ده امر كتابى وعلى فكرة انا مش بقولك كلام من خيالى لا ده انا مجربه بس مكنش تبيكل لنفس موضوعك بس يكفينى انى قولك انه كان لموضوع اكبر والحمد لله تم
اتمنى اكون فيدك
وبالتوفيق ان شاء الله

العلامات المرجعية