اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

قديم 19-06-2015, 05:53 PM
الصورة الرمزية ashrafe2003
ashrafe2003 ashrafe2003 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

ashrafe2003 is on a distinguished road

اللا ئحة التنفيذية نذلت و حس ولا خبر
يا جماعة ادخلوا على بوابة شكاوى مجلس الوزراء وسجل الشكوى

قديم 25-06-2015, 11:44 PM
عضو نشيط

يا جماعة الى عنده حاجة جديده عن موضوع الانتدابات يقولنا وبعد اذن مشرفون البوابة لازم تهتموا بالموضع
قديم 03-07-2015, 10:40 AM
mr m h a mr m h a غير متواجد حالياً
عضو جديد

mr m h a is on a distinguished road

انا رحت الادارة وسالت المسئول في الماهيات وقالي خلاص لباينا بنطالب ولا بنطلب ( لما قلتله عايز مطالبه بشيك تكاليف ) وقالي المرتب بتاعك هينزل عادي . وبعدين هما ليه مشعايزين ينقلونا دأنا قعدت سنتين أعمل ورق ونقل حسب التاشيرة ومشعارف موافقة لجنة شئون العاملين في القاهرة والفيوم وبعد كدا قلك دنت واخد الدرجة بعد الكادر يعني مشهتتنقل وبعتوني التنظيم والادارة القال البيه "إنت عندنا على الدرجة الثانية وفي التربية والتعليم على الاولى واحنا بعتنالهم علشان يسحبوا الدرجات المالية وهما موافقوش ................" وموال طويل نهايته إن جري سنتين على النقل ضاع ولازم أبدأ خطوات نقل جديد واضطريت اعمل الانتداب والانتداب كله تعب ووجع قلب ومشعارف ليه هما مشعايزين ينقلونا مع إن أنا عايز أنتقل من القاهرة الفيها زيادة للفيوم الكلها عجز في مادة الانجليزي .
قديم 05-07-2015, 11:09 AM
panorama555 panorama555 غير متواجد حالياً
عضو جديد

panorama555 is on a distinguished road

بمكن الاتصال بالخط الساخن لمجلس الوزراء وسوف يساهم لحد كبير الضغط في االاتصال لحل المشكلة 16528
ويمكن ايضا مخاطبة المواقع الرسمية للبرامج الفضائية علي الفيس بوك
قديم 05-07-2015, 01:05 PM
عمران جابر مهني عمران جابر مهني غير متواجد حالياً
مدرس اللغة الانجليزية

عمران جابر مهني is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr m h a مشاهدة المشاركة
انا رحت الادارة وسالت المسئول في الماهيات وقالي خلاص لباينا بنطالب ولا بنطلب ( لما قلتله عايز مطالبه بشيك تكاليف ) وقالي المرتب بتاعك هينزل عادي . وبعدين هما ليه مشعايزين ينقلونا دأنا قعدت سنتين أعمل ورق ونقل حسب التاشيرة ومشعارف موافقة لجنة شئون العاملين في القاهرة والفيوم وبعد كدا قلك دنت واخد الدرجة بعد الكادر يعني مشهتتنقل وبعتوني التنظيم والادارة القال البيه "إنت عندنا على الدرجة الثانية وفي التربية والتعليم على الاولى واحنا بعتنالهم علشان يسحبوا الدرجات المالية وهما موافقوش ................" وموال طويل نهايته إن جري سنتين على النقل ضاع ولازم أبدأ خطوات نقل جديد واضطريت اعمل الانتداب والانتداب كله تعب ووجع قلب ومشعارف ليه هما مشعايزين ينقلونا مع إن أنا عايز أنتقل من القاهرة الفيها زيادة للفيوم الكلها عجز في مادة الانجليزي .
ياريت يا اخي الفضل ينفع نبدل انا وانت بس انا منقول الي المنيا بدون درجة مالية ومعايا قرار وزاري رقم 1468 في 16 7-2009 من الفيوم الي المنيا مدرس لغة انجليزية ثانوي
قديم 05-07-2015, 02:26 PM
ahmed kamal2015 ahmed kamal2015 غير متواجد حالياً
عضو جديد

ahmed kamal2015 is on a distinguished road
افتراضي لازم وقفة

يا جماعة لازم نشوف حل للموضوع ده انا راجل منتدب في مكان غير مكاني داخل المحافظة ولسة ميعاد التجديد شغال واقلمت حياتي في المكان ده مرة واحدة يقولوا الانتداب اتلغي وكل واحد يرجع مكانه طيب ما يوفروا درجة النقل والواحد ينقل ويخلص الواحد يعمل ايه دلوقتي الموضوع يا جماعة مش بسيط ومش شرط انه يكون خارج المحافظة الموضوع شامل الكل ما حدش بينتدب الا اذا كان المكان اللي رايحوا احسن
قديم 05-07-2015, 11:56 PM
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمران جابر مهني مشاهدة المشاركة
ياريت يا اخي الفضل ينفع نبدل انا وانت بس انا منقول الي المنيا بدون درجة مالية ومعايا قرار وزاري رقم 1468 في 16 7-2009 من الفيوم الي المنيا مدرس لغة انجليزية ثانوي
يا مستر أنا بقول من القاهرة إلى الفيوم in English from Cairo to Fayoum إزاي بقى أروح المنيا أنا عايز أرجع بلدي الفيييييييييييييييييييييييييييييييييييوم وشكراً يا مستر
قديم 06-07-2015, 01:12 PM
عمران جابر مهني عمران جابر مهني غير متواجد حالياً
مدرس اللغة الانجليزية

عمران جابر مهني is on a distinguished road

لا يا مستر حضرتك تروح الفيوم وانا اروح المنيا بلدي انا اشتغلت عندكم 15 سنة وبرضه التربية والتعليم مفيش فايدة وشكرا لحضرتك
قديم 06-07-2015, 11:04 PM
عضو جديد

أنا مشعارف اشمعناه وزارة التربية والتعليم البتعمل صعوبات كبيرة جداً في النقل ويقلك المحافظة والدرجات مع اننا لما نقلت للقاهرة من الفيوم من عشر سنوات هو طلب كتبته وقدمته في الوزارة واول مطلع الامر التنفيذي نقلت عادي والدرجة اتنقلت وجايت علشان ارجع قلك المحافظ مانع النقل بالدرجة ولما قامت الثورة القدموا على نقل نقلوهم وجيت قدمت دوخوني السبع دوخات وفي الآخر عملت انتداب ولقيت موضوع النقل دا عامل زي فيلم اريد حلاً بتاع فاتن حمامه والله انا معارف واحد زيي لو انتدابو اتلغى يرجع القاهرة فين ولا ليا سكن ولا أعرف اسافر وارجع من الفيوم للقاهرة كل يوم غير ظروفي الخاصة القهرية المحتاج إني قعد في بلدي وبعد خدمة في التربية والتعليم من 1997 مشعايزين ينقلوني هو دا مش من حقوق الانسان بردوا ولا أيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 09-07-2015, 01:32 AM
عضو نشيط

[QUOTE=mr m h a;6238976]أنا مشعارف اشمعناه وزارة التربية والتعليم البتعمل صعوبات كبيرة جداً في النقل ويقلك المحافظة والدرجات مع اننا لما نقلت للقاهرة من الفيوم من عشر سنوات هو طلب كتبته وقدمته في الوزارة واول مطلع الامر التنفيذي نقلت عادي والدرجة اتنقلت وجايت علشان ارجع قلك المحافظ مانع النقل بالدرجة ولما قامت الثورة القدموا على نقل نقلوهم وجيت قدمت دوخوني السبع دوخات وفي الآخر عملت انتداب ولقيت موضوع النقل دا عامل زي فيلم اريد حلاً بتاع فاتن حمامه والله انا معارف واحد زيي لو انتدابو اتلغى يرجع القاهرة فين ولا ليا سكن ولا أعرف اسافر وارجع من الفيوم للقاهرة كل يوم غير ظروفي الخاصة القهرية المحتاج إني قعد في بلدي وبعد خدمة في التربية والتعليم من 1997 مشعايزين ينقلوني هو دا مش من حقوق الانسان بردوا ولا أيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟[/QUOT

طب انتى يا مستر من القاهرة للفيوم امال انا اعمل اية من الوادى للغربية
يعنى عيالى ومراتى فى الوادى وانا ارجع الغربية و وابقى ارحلهم فى المواسم
حاجة تقرف
قديم 20-07-2015, 11:23 AM
محمود مدكور محمود مدكور غير متواجد حالياً
عضو جديد

محمود مدكور is on a distinguished road

حكومة متخلفة
وعاوزين المعلم ينتج
قديم 21-07-2015, 12:04 AM
youssry1010 youssry1010 غير متواجد حالياً
عضو جديد

youssry1010 is on a distinguished road

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا مش منتدب انا منقول بأمر تنفيذي بتاريخ 2|7|2009 من مطروح لكفر الشيخ يعنى منقول بالدرجة المالية والى الان لم تنقل الدرجة من مطروح ولا الملف واعانى الامرين كل عام لأنى بالصرف بشيك تكاليف وحتى ارسل المطالبة لمطروح ويأتي شيك التكاليف يكون مر شهر 7 و8 و9 بدون مرتب ناهيك عن انه أي غلطة او أي طارئ في الماليات لازم ابعت اجيبها من مطروح والترقية لابد ان أرسلها لمطروح وحلني وكمان ليس لي ملف في إدارة دسوق بكفر الشيخ يعنى لما اريد ان اعمل صحيفة أحوال مثلا لا استطيع وبهدلة بقى وكل سنة تعبت من الذهاب للتنظيم والادرة واقدم طلبات لنقل الدرجة ولا حياة لمن تنادى على العلم بانه الذين نقلو من بعدى تنقل معهم درجاتهم وملفاتهم على الفور والى الان لم استطيع ان اعرف ليييييييييييييييييه ما بينقلوش درجتى وهذا رقمى لو حب اى احد ان يتواصل معى: 01009541023
قديم 08-08-2015, 07:40 PM
طارق محمد اليمانى الديب طارق محمد اليمانى الديب غير متواجد حالياً
عضو جديد

طارق محمد اليمانى الديب is on a distinguished road

الندب فى القانون الجديد 4 سنوات ... ما هى السنة الاولى وهل معنى ذلك اللى فات مات ... ثانيا بعد الاربع سنوات يرجع ؟؟؟؟؟
قديم 08-08-2015, 07:45 PM
عضو جديد

الخط الساخن لمجلس الوزراء
16528
نرجو التفاعل والاتصال
قديم 08-08-2015, 07:47 PM
عضو جديد

هل نقل المعلم بين المحافظات اصبح زى فيـــــــــــــلم اريد حلا