اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > كليات المجموعة الرياضية > كلية الفنون الجميلة وكلية الفنون التطبيقية

قديم 05-07-2013, 08:29 PM
noor :) noor :) غير متواجد حالياً
عضو جديد

noor :) is on a distinguished road
افتراضي الفرق بين كورس فنون جميلة وديكور وكورس فنون تطبيقية

... انا بس عايزة اسأل هو فى فرق بين كورس فنون وكورس فنون تطبيقية وفنون جميلة ديكور
لانى فى الفترة ومع الاحداث صعب اروح كورس برا ففى مدرس هيجى لى انا وصحابى فى البيت بس كل واحدة فى حاجة انا فنون جميلة ادبى .. واحدة مقدمة ديكور وواحدة مقدمة تطبيقية ؟؟؟؟ هو هينفع لنا كلنا ؟؟؟

قديم 06-07-2013, 09:42 AM
jazzsonic jazzsonic غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

jazzsonic is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة noor :) مشاهدة المشاركة
... انا بس عايزة اسأل هو فى فرق بين كورس فنون وكورس فنون تطبيقية وفنون جميلة ديكور
لانى فى الفترة ومع الاحداث صعب اروح كورس برا ففى مدرس هيجى لى انا وصحابى فى البيت بس كل واحدة فى حاجة انا فنون جميلة ادبى .. واحدة مقدمة ديكور وواحدة مقدمة تطبيقية ؟؟؟؟ هو هينفع لنا كلنا ؟؟؟
اه هو هو نفس الكورس بس في اختلاف في الاسئله
يعني في فنون جميله رسم التمائيل او الاشياء الي بيطلب منك ترسميها زي ماهيا قدامك دا اسمه طبيعه صامته . اما في تطبيقيه اسمه رسم حر . وفي فنون طبيقيه مفيش نظري علي عكس فنون جميله هو في سؤال اسمه منظور هندسي وده سهل جدا مش محتاج تكوني فنانه لانه رسم هندسي فعشان كده بتوع علمي هما الي يقدموا فيها بس و هو المدرس لازم يشرح كل دا
قديم 06-07-2013, 09:53 PM
noor :) noor :) غير متواجد حالياً
عضو جديد

noor :) is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jazzsonic مشاهدة المشاركة
اه هو هو نفس الكورس بس في اختلاف في الاسئله
يعني في فنون جميله رسم التمائيل او الاشياء الي بيطلب منك ترسميها زي ماهيا قدامك دا اسمه طبيعه صامته . اما في تطبيقيه اسمه رسم حر . وفي فنون طبيقيه مفيش نظري علي عكس فنون جميله هو في سؤال اسمه منظور هندسي وده سهل جدا مش محتاج تكوني فنانه لانه رسم هندسي فعشان كده بتوع علمي هما الي يقدموا فيها بس و هو المدرس لازم يشرح كل دا
احنا تمام بدأنا النهاردة .... بس انا عايزة اسأل عن حاجة انا حاسة انى مش تمام اوى مع المدرس دا وخايفة مكونش تمام لامتحان القدرات
فمعلش متعرفش لينكات او مواقع اقدر اتعلم منها شوية بجانب الكورس دا؟؟

العلامات المرجعية