اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > كليات المجموعة الرياضية > كلية الفنون الجميلة وكلية الفنون التطبيقية

قديم 19-12-2011, 07:05 PM
story.ending story.ending غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

story.ending is on a distinguished road
افتراضي هام

لو سمحتم كنت عاوزه اعرف الفرق بين فنون جميله وفنون تطبيقيه انا طالبه فى تالته ثانوى علمى رياضه وكنت عاوزه ادخل فنون جميله ديكور بس كنت عاوزه اخد احتياطى قدرات فنون تطبيقيه لو ليها امتحان قدرات علشان لو المجموع مش جاب وياريت لو حد عنده معلومات عن الكليه فنون تطبيقيه يبلغنى بيها

قديم 22-12-2011, 12:53 AM
eng.nana eng.nana غير متواجد حالياً
عضو جديد

eng.nana is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة story.ending مشاهدة المشاركة
لو سمحتم كنت عاوزه اعرف الفرق بين فنون جميله وفنون تطبيقيه انا طالبه فى تالته ثانوى علمى رياضه وكنت عاوزه ادخل فنون جميله ديكور بس كنت عاوزه اخد احتياطى قدرات فنون تطبيقيه لو ليها امتحان قدرات علشان لو المجموع مش جاب وياريت لو حد عنده معلومات عن الكليه فنون تطبيقيه يبلغنى بيها
بصى اللى انا اعرفه ان فنون جميله عباره عن 5 اقسام اللى هم عماره وديكور وتصوير وجرافيك ونحت اما الفنون التطبيقيه عباره عن 14 قسم منهم تصميم داخلى واثاث وخزف وزجاج ونسيج وفوتوغرافيا وسينما وتلفزيون وبالنسبه لانك عايزه ديكور فعندك قسم ديكور فى فنون جميله وقسم تصميم داخلى واثاث فى فنون تطبيقيه وعلى فكره بما انك علمى رياضه يبقى اعتقد ان الموضوع هيبقى اسهل بالنسبالك انك تدخلى ديكور فى فنون جميله يعنى فنون تطبيقيه مجموعها اعتقد هيبقى اعلى من فنون جميله ديكور بس انتى اعملى اللى عليكى وخدىقدرات فنون وتطبيقيه وشوفى ايه الاحسن بالنسبالك بس للعلم برده انتى فى فنون جميله هتتخصصى الخمس سنين ديكور اما فى فنون تطبيقية اول سنه هتبقى اعدادى عامه لجميع التخصصات بعد كده تتخصصى على حسب تقدير السنه الاعداديه فانا اعتقد ان ديكور فى فنون جميله اضمن شويه واحسن على الاقل انتى عارفه من اول سنه انك فى ديكور
قديم 22-12-2011, 08:51 PM
story.ending story.ending غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

story.ending is on a distinguished road

متشكره جدا على الافاده انا اساسا عاوزه فنون جميله ديكور مش تطبيقيه بس كنت بسال ايها الفرق علشان خايفه من التنسيق

العلامات المرجعية