اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 24-07-2015, 09:22 PM
الصورة الرمزية mahmoud_nomercy
mahmoud_nomercy mahmoud_nomercy غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

mahmoud_nomercy is on a distinguished road
Neww1qw1 استاذ الجامعة®

بسم الله الرحمن الرحيم ................. انا جبت 92.5 فى الثانوية العامة السنة الدى وطبعا اتظلمت انا كنت مخلص الامتحانات وضامن طب باجابتى وربنا عالم مصدقيتى كويس لكن راضى وبقول الخيرة فيما اختارها الله وقولت ان شاء الله مجموعى هدخل بيه كلية العلوم وان شاء الله هنرزق فيها
ونويت وانا متوكل على الله انى اعتبر ال4 سنين فيها ثانويه عامة عشان ابقى استاذ جامعى لما اتخرج بس بصراحة انا تايه من ساعة منويت فى مواقع بتقول ال20 الاوائل على الدفعة بيتعينو وفى مواقع بتقول التعيين بعد الدكتوراة وانا مش عارف حاجة ياريت حد يساعدنى يقولى بداية الخيط الى امشى فيه
قديم 25-07-2015, 02:48 AM
vet130 vet130 غير متواجد حالياً
عضو جديد

vet130 is on a distinguished road
افتراضي علوم اسكندرية

انا مش عاوز احبطك طبعا .. بس انا خلصت سنة اولى في علوم اسكندرية .... احب اقولك ان فعلا الدراسة مش سهلة ابدا .. و مش صعبة ف نفس الوقت للي بيراجع اول ب اول على طول على كل المحاضرات و السكاشن .. غير كده انت لازم تجيب تقدير عالي ف سنة اولى علشان التخصص ف سنة تانية يبقى حلو و ده بيبقى تهصص رئيسي و بعد كده هتحتاج تجيب تخصص عالي ف سنة تانية علشان تتخصص ف سنة تالتة تخصص فرعي .. و كلية اقسامها كتير لازم تختارلك قسم تحبه و عارف انك هتقدر تتعامل فيه كويس .
بالنسبة لموضوع التعيين ف اللي اعرفه على حسب حاجه القسم لكام معيد بقا ... يعني ممكن على حظك يكون القسم مش محتاج معيدين على طوول بعد انت ما تتخرج بس لوتقديرك عالي ممكن مثلا يعوزوك بعد تخرجك بسنة مثلا او سنتين على حسب احتياج القسم "
ربنا يوفقك انشاللهـ "
قديم 25-07-2015, 07:27 AM
الصورة الرمزية mahmoud_nomercy
mahmoud_nomercy mahmoud_nomercy غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

mahmoud_nomercy is on a distinguished road
Neww1qw1

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة vet130 مشاهدة المشاركة
انا مش عاوز احبطك طبعا .. بس انا خلصت سنة اولى في علوم اسكندرية .... احب اقولك ان فعلا الدراسة مش سهلة ابدا .. و مش صعبة ف نفس الوقت للي بيراجع اول ب اول على طول على كل المحاضرات و السكاشن .. غير كده انت لازم تجيب تقدير عالي ف سنة اولى علشان التخصص ف سنة تانية يبقى حلو و ده بيبقى تهصص رئيسي و بعد كده هتحتاج تجيب تخصص عالي ف سنة تانية علشان تتخصص ف سنة تالتة تخصص فرعي .. و كلية اقسامها كتير لازم تختارلك قسم تحبه و عارف انك هتقدر تتعامل فيه كويس .
بالنسبة لموضوع التعيين ف اللي اعرفه على حسب حاجه القسم لكام معيد بقا ... يعني ممكن على حظك يكون القسم مش محتاج معيدين على طوول بعد انت ما تتخرج بس لوتقديرك عالي ممكن مثلا يعوزوك بعد تخرجك بسنة مثلا او سنتين على حسب احتياج القسم "
ربنا يوفقك انشاللهـ "
تسلم اخى بس حبيت اسالك هو انا ان شاء الله لو طلعت الاول على الدفعة فى ال4 سنين ممكن اتعين

العلامات المرجعية