اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

قديم 15-02-2017, 04:34 PM
سليماني يسرى سليماني يسرى غير متواجد حالياً
عضو جديد

سليماني يسرى is on a distinguished road

السلام عليكم لدي حلم ارجو تفسيره وشكرا
حلمت اليوم ان كتابي نزل من السماء ومكتوب عليه انه بقي لي 45% فقط وبعدها كنت احضر لمسابقة مع شخص لا أعرفه مسابقة قرآنية وكنا على عجلة من أمرنا ولحظة تطلب مني امرأة من قراءة سورة الرحمان وكتابتها 40 مرة وقراءة سورة الحج والانبياء والانفال والحجرات وسورة(ق). شكرا لكم و ارجو التفسير و أيضا انا متزوجة حديثا
قديم 17-02-2017, 08:29 PM
anashosen anashosen غير متواجد حالياً
عضو جديد

anashosen is on a distinguished road
افتراضي تفسير حلمي

أنا حلمت اني جالسه وسط قريباتي عماتي واخواتي وكلهم عندهم مشاكل مع عمي فحلمت امو عمي هذا دخل البيت وكان مره ابيض وجميل ولابس ثوب اسود وعمامه بيضاء فقمت أنا الوحيده سلمت عليه وجلست وقالولي اهلي ليش سلمتي عليه وبعدين عمي سلم عليهم كلهم وجلس وبس هذا حلمي،، للعلم اني حامل في الاسبوع الثالث الحمدلله والف شكر لكم
قديم 18-02-2017, 07:52 PM
ah makhlof ah makhlof غير متواجد حالياً
عضو جديد

ah makhlof is on a distinguished road

زوجة تانية وهى حلمت أن زوجها المتوفي بيقرا الفاتحة ف الحمام.
قديم 20-02-2017, 04:14 PM
ابو جويريه ابو جويريه غير متواجد حالياً
عضو جديد

ابو جويريه is on a distinguished road

السلام عليكم
رايت اني قابلت الشيخ ابا اسحاق الحويني وطلب مني ان اتزوج ابنته وانا لا اعرفها ولم ارها مطلقا واثناء السير لبيته تم ترديد العرض والقبول بيني وبين الشيخ لاتزوج ابنته
وعند وصولنا البيت رايت البنت متوسطة الجمال محجبة وتدعي رشا فطلبت من الشيخ ان ادخل بها وبالفعل اصطحبتها لاحدي الغرف وكانت غير مرتبة وبها ملابس كثيرة ولكني لم ادخل بها ووقع في قلبي بعدها اني رزقت منها ببنت فقلت في نفسي لقد اصبح لدي ثلاث بنات واحدة من الزوجة الاولي واخري من الثانية وهذه البنت (مع العلم اني في الحقيقة متزوج من واحدة فقط ولدي ولدان وبنت)
عند هذه اللحظة قررت ان اصارح زوجتي بالزيجة الثانية والثالثة ولكني تخوفت من رد فعلها

ثم استيقظت من النوم وعند معاودتي النوم مرة اخري رايت امي المتوفية وكأننا نصعد سلم عمارة وهي تجود القران بشكل جميل مع العلم انها لاتقرا ولا تكتب في الحقيقة فقلت لها لا تعلي صوتك حتي لا يسمعه الرجال وكانت تنظر في مراة علي السلم وهي تصعد ومعجبة بمظهرها

ارجو التفسير وجزاكم الله خيراً
قديم 23-02-2017, 02:44 PM
خديجة123 خديجة123 غير متواجد حالياً
عضو جديد

خديجة123 is on a distinguished road

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا فتاة عزباء حلمت أن خطيبي أتى لبيتنا وكان بيتنا جميلا واسعا غير البيت الذي لدينا في الواقع جلس وتحدث مع أهلي وانا كنت أراقب من بعيد بعدها خرجت برفقته وكان معه رجلان ومعي فتاتان مشى هو والرجلين وكنت أنا والفتاتان نمشي خلفهم بعدها وصلنا إلى مكان فيه بيت صغير يبدو قديما جدا ولا يسكنه أحد وهناك شخص على بابه يحرسه فلما رانا انا وخطيبي قادمين فتح لنا الباب فدخلنا كان بيتا قديما يتكون من حجرتين صغيرتين إذ بالحارس يقول لنا هدا كان بيت النبي صلى الله عليه وسلم بعدها خرجنا فلفت انتباهي شجرة جميلة وطويلة أمام البيت نظرت اليها بإعجاب فقال لي الحارس هذه عرسة النبي فذهبت انا وخطيبي لم تفارق تلك الشجرة بالي ولا قول الحارس أنها عرسة النبي... انتهى
قديم 24-02-2017, 10:20 AM
Salwaptg Salwaptg غير متواجد حالياً
عضو جديد

Salwaptg is on a distinguished road

السلام عليكم
حلمت أن انا نايمة صاحية على السرير فى بيتنا ولقيت مديرة فى الشغل جنبى وبيدينى هدية علبة قطيفة فيها زى ما يكون طقم دهب انا اخدتها منه وفتحت العلبة فتحة صغيرة بأن فردة حلق دهب قلت له دة كتير وكنت مبسوطة بالهدية اوى
ملحوظة
انا حلمت الحلم دة وما كانش فى دماغى مديرى بس بعد كام شهر من الحلم قربنا من بعض وانا متعلقة بيه جدا دلوات بس هو بعد وبيحاول يبعدنى انا كمان قالى انه متجوز واللى بينا أحاول تخليه شغل وعلاقة طيبة ويس
حييت أوضح الموضوع للتفسير الكامل
قديم 24-02-2017, 07:43 PM
عضو جديد

افتراضي معلش فى حلم تانى

السلام عليكم
حلمت بعد صلاة الفجر أن انا فى مكان زى شقة كبيرة وكل أوصى فيها سراير وزى ما يكون الشقة دى مكان شغلى وكل ما ادخل اوضة ألقى سرايرها عليها ناس ومديرى كان اعد على كرسى وبعدين قام وانا وراه ولقيت وا دخل اوضة كأنها اوضتو ونايم على سريرو ومغمض ومستمتع وقدام سريره رجلين وست لابسين رسمى بدل سودة والبنت لابسة تحت البدلة بلوزة بيضاء
ولقيت اول راجل ميل على مديرى وهو نايم وباسو فى رقبتو والبنت ميل ولقيت مديرى باسها وهو مبسوط وهى مبسوطة وقامت الراجل التالت ميل و بأس مديرى وهو مبسوط على السرير وانا كنت اعدة على السرير اللى جنبوا وزى ما أكون عاوزة اروح اصحية ا و أكون جنبوا وامنع الناس دى بس زى ما تكون متكتفة
ملحوظة مديرى رجل أعمال وعامل مشاريع بس عنده ضائقة ماليه كبيرة جدا وبيحاول يتصرف
حالته متزوج ومخلف وانا عندى إحساس انه فى واحدة ف حياته ومتعلق بيها وبيحبها بس انا مش متاكدة
قديم 25-02-2017, 02:44 PM
عضو جديد

ملحوظة فى الحلم لما كان نايم انا مش عارفة نايم ولا مستقلى بس هو كان مغمض عيناه وزى ما يكون حاسس بكل حاجة وكان نايم أو مستلقى على ظهره ومستمتع وبعدين اتعدل على جنوب اليمين وهو مستمتع بردو وكان بعرض السرير مش بطوله
قديم 27-02-2017, 07:10 AM
ا/يحيي ا/يحيي غير متواجد حالياً
عضو جديد

ا/يحيي is on a distinguished road
Icon111

حلمت انى كنت نازلة مع اولادى الاتنين ركبنا مشروع جيت انزل ملقيتش ابنى احمد فى العربية قعدت ادور عليه وابكى بكاء شديد ولم اجده ونزلت اجرى فى الشارع ادور ومش لاقيه روحت البيت ابكى لزوجى واحكى على الى حصل واقوله ده ركب قدامى وتاه منى ازاى اكنه اختفى فى العربية وكنت ببكى بكاء شديد وفجأة باب البيت خبط ولقيت ابنى راجع شكله اكن حد ضربه ووجه وارم وسنة من اسنانه مش موجودة وكان بيعيط ويقولى انا كويس ومعرفتش كان فين بعد كده صحيت على الفجر قمت مضايقة جدااا وخايفة اتوضيت وصليت ونمت تانى الرجاء تفسير الحلم ضرورى عشان قلقانة جدااا عليه
قديم 28-02-2017, 05:55 AM
mohamed elbody mohamed elbody غير متواجد حالياً
عضو جديد

mohamed elbody is on a distinguished road

حلمى لاعب كرة قدم ان شاء الله
قديم 28-02-2017, 06:04 AM
mohamed elbody mohamed elbody غير متواجد حالياً
عضو جديد

mohamed elbody is on a distinguished road

ولدى الى كتب الرسالة الاولى معلش
السلام عليكم ♥
رؤيت شخص متوفى ف المنام
قديم 01-03-2017, 12:29 AM
hadeer wagih hadeer wagih غير متواجد حالياً
عضو جديد

hadeer wagih is on a distinguished road
افتراضي تفسير الاحلام

السلام عليكم

انا حلمت ان انا وزوجي نصلي ومعنا اطفالنا ولد وبنت البنت صغيره جدا عمر سنتين والولد اكبر عمر 7 سنوات مع العلم انه ليس لدينا اطفال
قديم 01-03-2017, 01:10 AM
الامل222 الامل222 غير متواجد حالياً
عضو جديد

الامل222 is on a distinguished road

السلام عليكم

أنا زوجي زعلان مني بقالو سنه
وحلمت انا اخت زوجي المطلقه واقف عند بابي الخارجي وكانت بدون حجاب بالرغم من انها محجبه
اسمها آمنه.
ارجو تفسير الحلم؟ وشكرا
قديم 01-03-2017, 08:14 PM
an1110 an1110 غير متواجد حالياً
عضو جديد

an1110 is on a distinguished road

حلمت بان خماري ملقى على الارض و به عدة ثقوب كبيرة فقررت ان ارميه و ان لا اخده مع العلم انني متزوجة و زوجي غائب عني مدة سنين طويلة
قديم 06-03-2017, 03:48 PM
ميساء321 ميساء321 غير متواجد حالياً
عضو جديد

ميساء321 is on a distinguished road

انا فتاة ابلغ من العمر 30سنة مطلقة ولدي بنت
حلمت عدة مرات بأن طليقي قام بإرجاعي للبيت وأعيش معه وكأنم لم يحصل شيىء مند يومين حلمت اني فوق سطح منزل طليقي وإدا بي أرى حائط جديد البنيان فبقيت أسئل لما هدا الحائط فأجابتني فتاة بأن هدا الحائط سوف يقومون ببناء منزلي فيه انا وزوجي . بعدها بيوم واحد حلمت بطليقي وامه وجدته واخوتي كلهم عندنا في البيت ام طليقي تحدق بي لكن لا تحدثني وزوجي ايضا فتحدثث مع اختي الكبيرة وقلت لها من فضلك تكلمي مع ام زوجي لعلها ترضى وترجعني انا وزوجي فدهبت اختي وتحدثث إليها لكنها لم ترد عليها اما زوجي فبدأ يعاتب فينا فرجعت إلي اختي وقالت انسي امرهم لابد انهم لايريدون ارجاعك ثم اتت إلي ام طليقي وبدات توزع في النقود للاطفال واعطت لاختي ايضا وانا اعطتني اكثر منهم وبعدها بدات انا بالبكاء من فضلكم اود تفسير وشكرا.

العلامات المرجعية

الكلمات الدلالية (Tags)
merci