اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > كليات المجموعة الرياضية > كلية الفنون الجميلة وكلية الفنون التطبيقية

قديم 10-08-2015, 12:39 AM
enasmadianooo22 enasmadianooo22 غير متواجد حالياً
عضو جديد

enasmadianooo22 is on a distinguished road
Icon111 ازهرى = مظلم ارجوكوا فدونى

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا ايناس ازهرية من ابتدائى الحمد لله الازهر بالنسبة لى حاليا ماهو الا سجن اهون عليا اطلع برا التعليم خالص من انى ادرس فيه نظام كله ظلم فى ظلم
انا دلوقتى خلصة تالتة ثانوى نسبة نجاح الازهر السنة دى 28% يعنى 33 الف طالب هم اللى نجحوا بس منهم ناس نجحوا بنسبة 51%
انا الحمد لله بعد تعب بدراسة مواد وهم كالاتى
قران
نحو
صرف
بلاغة
نصوص وادب
توحيد
تفسير
حديث
فقة + ميراث
كيمياء
فيزياء
احياء
رياضة بجميع فروعها
من ميكانيكا جبر هندسة فراغية وتفاضل وتكامل
انا مجموعى 80%

وتصحيح زى الزفت وتظلم مابيفيد حتى لو لك درجات
وسالت على التنسيق قالو بينزل فى نصف 9 وعلى ما االدور التانى يبان وكتبت الرغبات وبسال حاليا على المدن الجامعية الان زى ما انتم عارفين انا كل كليات البنات بعيدة جداااااااااااا يعنى لو من المنوفيه فالجامعة اقرب شىء فى القاهرة والاسكندرية ودمنهور وتفهنا الاشراف وخلافة
ما اطول عليكم انا سالت ولقتها زفت من جميع الجهات اولا 8 بنات باوضة بيقولة صغيرة مافهاش غير حمام واحد فيه بلكونة
والدولاب مشترك بين اتنين والسراير عبارة عن سراير مساجين الدورين دى
وبسال عن الجامعات قالوا اى كليه سواء قمة او قاع بتدرسى مالا يقل عن 16 مادة
وانا دلوقتى كان امنينى من زمان ادرس فنون جميلة والكلة دى مش فى الازهر اصلا فانا عايزة احول لكيلة عام مش عارفة اعمل ايه وهم بيقولوا نظام المعادلة اتلغى
وكل مرة احلم او اعمل استخارة للبقاء بالازهر اشوف نفسى بزحف على طريق ضلمة اعمل ايه ارجوكم ساعدونى

قديم 20-08-2015, 02:14 AM
bahaaeldeen bahaaeldeen غير متواجد حالياً
مشرف متميز قسم كلية الفنون الجميلة والتطبيقية

bahaaeldeen is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة enasmadianooo22 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا ايناس ازهرية من ابتدائى الحمد لله الازهر بالنسبة لى حاليا ماهو الا سجن اهون عليا اطلع برا التعليم خالص من انى ادرس فيه نظام كله ظلم فى ظلم
انا دلوقتى خلصة تالتة ثانوى نسبة نجاح الازهر السنة دى 28% يعنى 33 الف طالب هم اللى نجحوا بس منهم ناس نجحوا بنسبة 51%
انا الحمد لله بعد تعب بدراسة مواد وهم كالاتى
قران
نحو
صرف
بلاغة
نصوص وادب
توحيد
تفسير
حديث
فقة + ميراث
كيمياء
فيزياء
احياء
رياضة بجميع فروعها
من ميكانيكا جبر هندسة فراغية وتفاضل وتكامل
انا مجموعى 80%

وتصحيح زى الزفت وتظلم مابيفيد حتى لو لك درجات
وسالت على التنسيق قالو بينزل فى نصف 9 وعلى ما االدور التانى يبان وكتبت الرغبات وبسال حاليا على المدن الجامعية الان زى ما انتم عارفين انا كل كليات البنات بعيدة جداااااااااااا يعنى لو من المنوفيه فالجامعة اقرب شىء فى القاهرة والاسكندرية ودمنهور وتفهنا الاشراف وخلافة
ما اطول عليكم انا سالت ولقتها زفت من جميع الجهات اولا 8 بنات باوضة بيقولة صغيرة مافهاش غير حمام واحد فيه بلكونة
والدولاب مشترك بين اتنين والسراير عبارة عن سراير مساجين الدورين دى
وبسال عن الجامعات قالوا اى كليه سواء قمة او قاع بتدرسى مالا يقل عن 16 مادة
وانا دلوقتى كان امنينى من زمان ادرس فنون جميلة والكلة دى مش فى الازهر اصلا فانا عايزة احول لكيلة عام مش عارفة اعمل ايه وهم بيقولوا نظام المعادلة اتلغى
وكل مرة احلم او اعمل استخارة للبقاء بالازهر اشوف نفسى بزحف على طريق ضلمة اعمل ايه ارجوكم ساعدونى
للاسف الازهر مش واخد حقه فى كل الكليات خصوصا فنون جميلة او تطبيقية
ممكن تقدمى خاص تطبيقية بس معرفش هينفع ولا لا
اما المدن الجامعية هى صعبة بس بتتعودى وبيكون سهل الموضوع دة بعد كدة بس الاحسن طبعا تبقى لوحدك او تاجروا شقة خاص لان المدن الجامعية ليها مواعيد وحضور وغياب وبهدلة
مكن تقدمى برضو تربية فنية ودى مجالها حلو جداااااااااااااا
للاسف المعادلة اتلغت

العلامات المرجعية