اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

قديم 19-10-2017, 06:42 PM
alipapa alipapa غير متواجد حالياً
عضو نشيط

alipapa is on a distinguished road
Impp العائدون من الاعارة و الاجازات الخاصة ضروري سقطت الترقية المتأخرة

العائدون من الاعارة و الاجازات الخاصة ضروري . افادت الاكاديمية انه لابد من وجود المترقي على رأس العمل خمس سنوات فعلية وسوف تملا الاقرارات الخاصة بذلك من المعلم وشئون العاملين بالادرة بمعنى ان من ترقى فى 2012 و سافر للاعارة او الاجازة الخاصة ثم عاد لن يتم ترقيته الا بعد اكتمال الخمس سنوات الفعلية حتى لو حضر واخذ تقريره الفعلية . وطالما كدا ليه العذاب وليه وضع التقرير الحكمية عند التسجيل فى الترقي ارجو ممن لهم دراية الرد والاهتمام كذلك ممن سوف يتضرر من هذا القرار المشاركة لاننا قد نلجأ للقضاء الإدارى للحصول على حقنا المتأخر و لماذا تحصل الدولة كل المبالغ المالية علما باننا تم اعارتنا بنفس المهنة اى اننا نمارس نفس العمل ومرشحون من الدولة ..

قديم 20-10-2017, 08:58 PM
منار على منار على غير متواجد حالياً
عضو لامع

منار على is on a distinguished road

بصراحه دا منتهى الظلم وقله الادب على اساس انهم مش بياخدوا الوفات عشان الاجازات الخارجيه دى والاعارات كمان هى يعنى الترقيه هتفرق معاهم ايه دى ملاليم بتنضاف على الاساسى بالاضافه لان اللى اعرفه انهم تقريرين فعليين يعنى سنتين بس مش خمس سنوات لانى كنت مسافره سنه فى 2014 ورجعت 2015 ومنزلش اسمى السنه اللى فاتت فى الترقيه ولما بعت للاكاديميه ردوا انى كنت مسافره ولازم تقريرين اداء فعليين والمفروض ان نزل اسمى للتدريب السنه دى وعلى كلام حضرتك المفروض استنى كمان 3 سنين يعنى عشان سنه سافرتها اتحرم من الترقيه 5 سنين ليه الظلم دا يعنى هما بيحطوا قوانينهم على اى اساس بالاضافه لاننا كنا شغالين بره مش بنلعب ولا بنتفسح وواخدين اجازات
قديم 20-10-2017, 10:49 PM
عضو نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منار على مشاهدة المشاركة
بصراحه دا منتهى الظلم وقله الادب على اساس انهم مش بياخدوا الوفات عشان الاجازات الخارجيه دى والاعارات كمان هى يعنى الترقيه هتفرق معاهم ايه دى ملاليم بتنضاف على الاساسى بالاضافه لان اللى اعرفه انهم تقريرين فعليين يعنى سنتين بس مش خمس سنوات لانى كنت مسافره سنه فى 2014 ورجعت 2015 ومنزلش اسمى السنه اللى فاتت فى الترقيه ولما بعت للاكاديميه ردوا انى كنت مسافره ولازم تقريرين اداء فعليين والمفروض ان نزل اسمى للتدريب السنه دى وعلى كلام حضرتك المفروض استنى كمان 3 سنين يعنى عشان سنه سافرتها اتحرم من الترقيه 5 سنين ليه الظلم دا يعنى هما بيحطوا قوانينهم على اى اساس بالاضافه لاننا كنا شغالين بره مش بنلعب ولا بنتفسح وواخدين اجازات
حضرتك المقصود ان سنة السفر تخصم وبما انهم ليس لديعم الية واضحة تتاخر الترقيات بمزاجهم
قديم 22-10-2017, 08:27 PM
منار على منار على غير متواجد حالياً
عضو لامع

منار على is on a distinguished road

[QUOTE=alipapa;1065726491]حضرتك المقصود ان سنة السفر تخصم وبما انهم ليس لديعم الية واضحة تتاخر الترقيات بمزاجهم[/QU

بس انا السنه اللى فاتت تواصلت مع الفرع الرئيسى للاكاديميه ومقالوش خمس سنين قالوا تقريرين فعليين
قديم 22-10-2017, 09:14 PM
nour mahmoud nour mahmoud غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

nour mahmoud is on a distinguished road

ياريت يكون ف حل
انا عائدة من رعاية طفل وزملاء خدوا الترفيه

اللهم ارحم ابن اختى وادخله فسيح جناتك يارب العالمين

دعواتكم لامه بالصبر
قديم 22-10-2017, 10:18 PM
عضو نشيط

هذا العام الامر مختلف ياريت تقريرين فيه اقرار بالخمس سنولت الفعلية من تاريخ اخر تىقية

العلامات المرجعية

الكلمات الدلالية (Tags)
ترقية . موظف . الرسوب, إعارة