اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > كليات المجموعة الرياضية > كليه الحاسبات والمعلومات

كليه الحاسبات والمعلومات كليات الحاسبات ونظم المعلومات

قديم 26-07-2015, 09:11 AM
yousif moustafa yousif moustafa غير متواجد حالياً
عضو جديد

yousif moustafa is on a distinguished road
افتراضي محتار بين حاسبات و معلومات خاصه و تجاره حكومي

السلام عليم اخوتي الكرام دا اول موضوع ليا هنا و كلي ثقه اني هلاقي الاجابه الي بدور عليها هنا..... المهم مش عايز اطول عليكم و هدخل فى الموضوع على طول
انا حاليا طالب في كلية تجاره جامعة المنصوره خلصت سنه اوله بس بصراحه انا بكره الكليه دي كره العمي يعني زي ما بيقوله..... فا في صديق ليا عرض عليا اني احول حاسبات و معلومات خاصه في العاشر من رمضان او الشروق و انا بصراحه عندي ميول للكليه دي و بحبها بالفطره بس عمري ما فكرت فيها لان مجموع ما جبهاش حكومي بس دلوقتي الوضع اختلف لاني ممكن ادخلها خاص
.
.
.
.
المشكله
ان في ناس قالولي انت هتسب كليه حكومي و تروح خاص و بتوع الخاص دول مش بيلاقوا شغل و كل الكلام الي كلنا عارفينه دا
و انا خايف احول و اضيع مستقبلي مع اني عارف اني ماليش مستقبل في تجاره لاني مش مهتم بيها و بروح يا دوب علي الامتحانات و بس
.
.
.
انا دلوقتي عايز اعرف رأي حضراتكم ايه في كلية حاسبات و معلومات و هل هي ليها مستقبل كويس و مضمون حتي لو كنت متخرج من خاص و ارجو الكل يشاركني برأيه لاني حاسس اني بضيع فى تجاره بس اعمل ايه النصيب بقي و عايز احول بس قلت اسأل اهل المجال الاول قبل ما اعمل اي حاجه

قديم 27-07-2015, 03:05 PM
الصورة الرمزية EhabAmmar
EhabAmmar EhabAmmar غير متواجد حالياً
مشرف قسم كليه الحاسبات والمعلومات

EhabAmmar is on a distinguished road

اولاً انا مش قريت الكلام بتاعك بس قريت العنوان و عشان تقارن للآسف مفيش مقارنه طبعاً حاسبات و معلومات خاص .... هتعمل ايه بالتجاره الحكومى هتدخل زى ما هتخرج ... ابيض يا ورد .... و لما تدخل حاسبات هتلقى مجالات كتير مفتوحه قدامك و الدنيا هتوضح قدامك اكتر
قديم 10-08-2015, 01:46 PM
fox 95 fox 95 غير متواجد حالياً
عضو جديد

fox 95 is on a distinguished road

مفيش اختيار اساسا انت لو تفوقت ممكن تشتغل تفوقت ممكن تشتغل فرى لانسر يعنى على النت بدون الذهاب لوظيفة فمتفكرش نهائى وتوكل على الله لحاسبات

العلامات المرجعية