اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > الكليات الأدبية والتربوية

الكليات الأدبية والتربوية كلية الآثار_ السياسة الاقتصاد _ الآلسن واللغات _ كليات التربية

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 18-07-2012, 05:56 PM
الصورة الرمزية El Alsunian
El Alsunian El Alsunian غير متواجد حالياً
عضو جديد

El Alsunian is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed asko مشاهدة المشاركة
مع احترامى لرايك بس ميدخلش كلية لمجرد انها قمة وليتفشخر بيها وبعيدا عن المسميات هو يدخل الكلية الى حاببها والدراسة المناسبة ليه
يا سيدي الفاضل انا ماقلتلوش يدخل اقتصاد و علوم سياسية او اعلام عشان فشخرة و كلية قمة بس انا بكلمه من تجربة شخصية. انا جبت مجموع عالي في الثانوية العامة و كان ليا الكليات دي كلها و كمان ليا كليات علمية عشان كنت علمي علوم و مادخلتهاش و دخلت الالسن عشان اللغات و بحبها و الكلام ده كلو بس ندمت بعد مادخلتها مع اني داخل و داخل اللغات الي حاببها .. ندمت اني ضيعت تعبي في سنتين و دخلت كلية عكس تماما الي بيتقال عليها, فانا مش عاوزه يضيع تعب سنتين على ما جاب مجموعه العالي ده ما شاء الله و يدخل كلية و هايرجع في الاخر يندم يو يتحسر على انه كان قدامه الفرصه يدخل بمجموعه كلية احسن و مادخلش.. مش عشان قمة و مش قمة ماهي كلية الالسن كلية قمة ادبي برضه بس مستواها و فرصها و حقيقتها اقل بكتير من علوم سياسية و اعلام و تجارة انجلش و انا بتكلم عن تجربة .. فعلا الالسن مستواها وحش قوي على الرغم من اسمها و ماتستحقش تعبه ولا الدرجة الي هوا جايبها

بس برضه يا صاحبي انا قلت رأيي الي هو طلبه .. و هوا ليه الاختيار الي يعجبه و يريح باله و يرتاحله

William Shakespeare

العلامات المرجعية