مشاهدة النسخة كاملة : لن تطفئى مجدى


نغم البحر
14-08-2006, 03:04 PM
لن تطفيء مجدي

ثرثرت جداً فاتركينـــــــــي

شيء يمزق لي جبينـــــي

أنا في الجحيم وأنت لا

تدرين ماذا يعترينــــــي

لن تفهمي معنى العـــــــــــذاب

بريشتي لن تفهمينــــــي

عمياء أنت ألم تري

قلبي تجمع في عيونـــي

لأخاف تأكلك الحـروف

بجبهتي فتجنبينـــــــي

مات الحنين أتسمعيــــن

ومت أنت مع الحنيــــــن

لا تسأليني كيف قصـتنا

إنتهت لا تسألينـــــي

هي قصة الأعصاب والأفيون

والدم والجــــــــنون

مرت فلا تتذكـــــــري

وجهي ولا تتذكرينــــي

إن تنكريها فأقـــــــــــرأي

تاريخ سخفك في غضونـــي

أمريضة الأفكار يأبـــى

الليل أن تستضعفينــــي

لن تطفىء مجدي علــــــــــى

قدح وضمة ياسميـــــن

إن كان حبك أن أعيش

على هرائك فأكرهينــــي

حاولت حرقي فإحترقـــــــــت

بنار نفسك فأعذرينــــي

لا تطلبي دمعي أنــــــا

رجل يعيش بلا جفــــون

مزقت أجمل ماكتبــــــــــت

وغرت حتى من ظنونـــــي

وكسرت لوحاتي وأضرمـت

الحرائق في سكونــــــي

وكرهتني وكرهت فنــــــــاً

كنت أطعمه عيونـــــــي

ورأيتني أهب النجــــــــوم

محبتي فوقفت دونـــــي

حاولت أن أعطيك مـــــــن

نفسي ومن نور اليقيـــــن

فسخرت من جهدي ومـن

ضربات مطرقتي الحنـون

وبقيت رغم أناملـــــــــــي

طيناً تراكم فوق طيــــــن

لا كنت شيئاً في حســـاب

الذكـــــريات ولن تكوني

شفتي سأبترها ولـــــــــن

أمشي إليك على جبينـــي

midoragab
14-08-2006, 03:16 PM
قصيدة جميلة و تحفة

و الهي مش مجاملة

نغم البحر
14-08-2006, 03:18 PM
ميرسى يا ميدو

انا فعلا بحب القصيدة دى اوى وهى نادرة يعنى اكيد محدش قراها قبل كده

فحبيت انزلها لكم

وشكرا لمرورك

أحمد2025
14-08-2006, 03:19 PM
قصيده رائعه فعلا.

نغم البحر
14-08-2006, 03:23 PM
الرائع وجودك يا احمد وميرسى ع المرور

المخلص الي الابد
14-08-2006, 03:34 PM
لن تطفىء مجدي علــــــــــى

قدح وضمة ياسميـــــن

إن كان حبك أن أعيش

على هرائك فأكرهينــــي


الله عليكي يا نغم كلام جميل جدا جدا جدا
تسلم ايدك

نغم البحر
14-08-2006, 03:43 PM
ميرسى يا ابراهيم ع المرور الحلو ده

بس تسلم ايد نزار مش ايدى انا

المخلص الي الابد
14-08-2006, 03:58 PM
وبرضو تسلم ايدك عشان نقلتيه لينا

نغم البحر
14-08-2006, 04:02 PM
شكرا على الكلام الجميل ده يا ابراهيم

وربنا ميحرمنيش من ردودك ابدا

محمد البري
14-08-2006, 04:02 PM
قصيدة جميلة اما نادرة فصعبة يا حلومة


ادخلي هنا


http://www.adab.com

نغم البحر
14-08-2006, 04:09 PM
بصراحة يا برى

بعد الموقع الهايل اللى انت حاطته ده

مافيش اى حاجة نادرة

جبته منين ده يا قرد

بجد موقع روعة

ميرسى اوى يا محمد وشكرا لمرورك

محمد البري
14-08-2006, 04:11 PM
قرد :wub:

ينهار عرفتي منين اننا قرد :wub:


ربنا يخليكي يا بنتي بس جبته منين مش هقول ولو عاوزه اكتر من كدا اقولك اصلي بحب اقرأ كتير وهتلاقي لكل شاعر جميع قصائده والنادرة كمان وانشري براحتك :D :lol:


شفتي اسمي هناااااااااك ههههههههههههههههههههههههههههههههه :lol: :D :P

نغم البحر
14-08-2006, 04:18 PM
بعد الشر عليك يا واد

ده اللى يقول عليك قرد غيرى طبعا ابهدله

واسمك مكنش هناك بلاش نخع هههههههههههههههههههههه

بس انا بقى بحب انشر شعر من تاليفى انا ها

msamido
15-08-2006, 12:24 AM
لا تعليق علي كلمات نزار بالطبع يا أحلام

شكرا للنقل

إن كان حبك أن أعيش

على هرائك فأكرهينــــي

نغم البحر
15-08-2006, 08:38 AM
شكرا لاحلى مرور يا ميدو

m-d2007
07-03-2009, 04:41 AM
قصيدة رائعة تتمايل الازهار خجلا من جمال الفاظها

hend ere
08-03-2009, 04:28 AM
بجد جميله اوى
مرسى كثير ليك