مشاهدة النسخة كاملة : هندسه بورسعيد

EnG.Mohammed
27-07-2009, 10:20 AM
انا من المنصورة وجاتلي هندسه بورسعيد

اتا جايب 386

ياجماعه ممكن حد يقولي ايه الاقسام الي موجوده في الكليه وهيه حلوه ولالا ؟

وشكرا
وياريت اتعرف على حد من بورسعيد

ايملي
thedestructionking*************

EnG.Mohammed
27-07-2009, 10:33 AM
ايميلي ع الهوت ميل

a7med_zd_4
27-07-2009, 10:34 AM
على فكرة ممكن تحول المنصورة

EnG.Mohammed
27-07-2009, 10:38 AM
ازاي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مش لازم اقعد سنه وانجح نضيف

a7med_zd_4
27-07-2009, 10:44 AM
فى تحويا من عن طريق النت بعد التنسيق ما يظهر تابع على موقع التنسيق

وانت هتعرف الاخبار اول باول

EnG.Mohammed
27-07-2009, 12:16 PM
بس التحويل ده لو فرق بينك وبين الكليه في حدود درجتين تلاته

الفرق بيني وبين المنصورة واحد ونص في الميه

فين المشاركات ياجماعه مفيش حد هنا في بورسعيد ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Its My Life
28-07-2009, 11:50 AM
على فكره الكليه جميله جدا
أنا رحتها النهارده وكان أول مره أشوفها
بجد منظرها جميل جدا ومريحه نفسيا
وبالنسبه للأقسام الي اعرفها
اتصالات
عماره
مدني
انتاج
غاز
كهربا
حاسبات
معرفش ايه الي موجود تاني

EnG.Mohammed
28-07-2009, 01:05 PM
طب حضرتك هوا تقديم الورق بدا ولا لسه ؟؟؟

a7med_zd_4
28-07-2009, 01:57 PM
تقديم الورق بعد ظهور نتيجة التنسيق بخمسة ايام او عشرة

Its My Life
28-07-2009, 04:52 PM

أنا سألت النهارده على تقديم الورق وقالولي هيبدأ يوم الأحد
واتصل بالرقم ده قبل مروح علشان أتأكد ومروحش على الفاضي
0663446112

Sherif Elkhodary
28-07-2009, 05:13 PM
مبارك عليكم جميعا

EnG.Mohammed
28-07-2009, 11:43 PM

أنا سألت النهارده على تقديم الورق وقالولي هيبدأ يوم الأحد
واتصل بالرقم ده قبل مروح علشان أتأكد ومروحش على الفاضي

0663446112

شكراااااا للافادة

Meeroo92
30-07-2009, 12:50 PM
على فكره انا سألت النهارده فى المنصوره فى حكاية تقديم الورق لأنى جالى اناكمان هندسة بورسعيد قالوا ان طول ما طلب الترشيح معانا خلاص عادى ممكن نقدم براحتنا حتى لو قبل الدراسه على طول طول ما خلاص مفيش تحويل تانى وهندخل الكليه اللى جات فى طلب الترشيح

Its My Life
30-07-2009, 01:15 PM
تقدري تقولي كده انا مش فهمه حاجه من كلامك
بتقولي جالك هنده بورسعيد
ومن شويه بتقولي جالك حاسبات
فهميني الله يخليكي علشان انا فهمي على قدي
أصلي كنت ادبي :d

Meeroo92
30-07-2009, 03:10 PM
تقدري تقولي كده انا مش فهمه حاجه من كلامك
بتقولي جالك هنده بورسعيد
ومن شويه بتقولي جالك حاسبات
فهميني الله يخليكي علشان انا فهمي على قدي
أصلي كنت ادبي :d

بصي انا جالى هندسة بورسعيد...بس انا كنت خلاص قلت بدل السفر هدخل حاسبات ولما روحت سألت قالوا ان عادى جدا وان كلية بور سعيد حلوه وان حاسبات برده كويسه فانا كنت محتاره بس كده وفى البيت قالو حاسبات بس انا قلت هسافر فاللخبطه جت من كده وانا لما رحت يعنى اتفرج على خاسبات النهارده زى مقلتلك قلت لأ هندسه احسن يعنى انا همدسة بور سعيد.....اوكى

EnG.Mohammed
30-07-2009, 03:19 PM
انا اتصلت بالكليه قالو ان التقديم حيبدا يوم الاحد

المهمم هوا فيه مدينه جامعيه في بورسعيد ولا لا؟؟

وهيه كليه هندسه دي لوحدها ولا في كليات جمبها ؟؟؟

nadeen
30-07-2009, 04:05 PM
لو حد عايز اى استفسار انا معاكو من هندسه بورسعيد الفرقه الاولى بس لسه معرفش قسم ايه عشان نتيجه الاقسام لسه مظهرتش

nadeen
30-07-2009, 04:08 PM
بس متقلقوش ماهيش وحشه اوى انا بردو كنت زعلانه ان جتلى هندسه بورسعيد وكنت مخنوقه وعايزه احول دلوقت عايزنى احول قالبيت وانا مش راضيه

EnG.Mohammed
30-07-2009, 04:11 PM
انتي منين اصلا ؟؟

nadeen
30-07-2009, 04:12 PM
وفى مدينه جامعيه جنب الكليه علطول وهتتبسط هناك بس اهم حاجه تكون عارف مين الى هيعد معاك فالاوضه حد من صحابك يعنى عشان ماتتخنقش هناك

nadeen
30-07-2009, 04:16 PM
انا مش من بورسعيد

EnG.Mohammed
30-07-2009, 04:22 PM
هههههههههههه بجد مش من بورسعيد

nadeen
30-07-2009, 04:58 PM
اه والله مش من بورسعيد شفت بقى b)

EnG.Mohammed
30-07-2009, 05:10 PM
هههههههه سبحان الله

ماعلينا

عندي استفسار بسيط

هوا المدينه الجامعيه بقدم فيها امتى ؟ يعني لو اتاخرت ممكن ملاقيش مكان ولا ايه النظام ؟؟

وايه نظامها حلوه يعني ولا تعبانه؟

وشكرا مقدما للاهتمام

nadeen
30-07-2009, 05:20 PM
بص انت وانت بتقدم للكليه بتشترى ورق المدينه وتعمل الكشف الطبى وتاخد الورق تمضيه من المجلس المحلى الى عندكو او اى حد يضمنك وبعدين تروح تقدم فى المعاد الى يقولولك عليه وياريت تجيب انت الى اسامى الى يعدو معاك فالاوضه وتظبط مع المشرف انت وحظك

nadeen
30-07-2009, 05:31 PM
بص هى المدينه طبعا مش هتعجبك خااااااااااااااااااااااااااااااااااالص فالاول ومش هتستريح فيها ومش هتعرف تنام كده لمده اسبوع ومش هيعجبك الاكل هناك طبعاااااااااااااااااااا وهتقضيها تيك اواى
بس ماتقلقش خالص ده فى الاول بعد كده هتحبها عشان صحابك بقى وكده ومش هترضى تروح بيتكو تانى ههههههههههههه مش للدرجه دى يعنى
بس اهم حاجه صحابك الى هتعد معاهم دول اهم حاجه
بالمناسبه انا المدينه وحشتنى اوىىىىىىىىىىىىىىىىى ونفسى الاجازه تخلص عشان ارجع تانى لصحابى وشله المدينه بقى:bosyht9:

EnG.Mohammed
30-07-2009, 05:32 PM
شكرااا ليكي

شكلك حتنفعينا جامد ههههههههههه الواحد لازم يستغل الناس الي قبليه

EnG.Mohammed
30-07-2009, 05:34 PM
بص هى المدينه طبعا مش هتعجبك خااااااااااااااااااااااااااااااااااالص فالاول ومش هتستريح فيها ومش هتعرف تنام كده لمده اسبوع ومش هيعجبك الاكل هناك طبعاااااااااااااااااااا وهتقضيها تيك اواى
بس ماتقلقش خالص ده فى الاول بعد كده هتحبها عشان صحابك بقى وكده ومش هترضى تروح بيتكو تانى ههههههههههههه مش للدرجه دى يعنى
بس اهم حاجه صحابك الى هتعد معاهم دول اهم حاجه
بالمناسبه انا المدينه وحشتنى اوىىىىىىىىىىىىىىىىى ونفسى الاجازه تخلص عشان ارجع تانى لصحابى وشله المدينه بقى:bosyht9:

ربنا يخليي للشعب المصري كلو

انتي كدا خليتي روحي المعنويه في العاااااااااااالي

متختصري وقولي اني رايح السجن :040vk0::040vk0::040vk0:

:giljotiiniug3::giljotiiniug3::giljotiiniug3:

EnG.Mohammed
30-07-2009, 05:46 PM
سؤال تاني معلش

انا دلوئتي رايح كليه هندسه

الناس الي معايا في الاوضه حيبقوا في كليه هندسه برضوا ولا في كليه تانيه ؟؟

nadeen
30-07-2009, 09:44 PM
هههههههههههههههه انا ماصدش اعقدك فى المدينه كده دى بالعكس حياه ممتعه جدااااا وهتتعرف هناك على ناس كتير وشخصيات كتير وهتتعلم حاجات اكتر
انا ااصد انها تعب فالاول بس اول اسبوعين كده عقبال ماتتكيف على الوضع وعلى الناس الى هناك وبعد كده هتتبسط اوىىىىىىى سدانى والله
بس اهم حاجه ونصيحه اخويه اتفق انت وصحابك تحددو ساعتين او 3 تذاكرو فيهم كل يوم عشان ماتضعش وتيجى فالاخر تندم وبعدين اخرجو اتفسحوا اعملو الى انتو عايزينو اصل اصعب حاجه هناك المذاكره يااااااااااااااه ماكناش بنعرف نذاكر ساعه واحده
وموضوع الى معاك فالاوضه هندسه ولا لا - ماتقلقش كلهم هندسه والدور الى هتبقى فيه هيبقى كله اعدادى دفعتك يعنى وبتهيالى ان المبنى بتاعكم كان كله هندسه بس
واحنا فى الخدمه لو عزت حاجه تانى :av4056bb7jp3:

EnG.Mohammed
30-07-2009, 10:00 PM
بس اهم حاجه ونصيحه اخويه اتفق انت وصحابك تحددو ساعتين او 3 تذاكرو فيهم كل يوم عشان ماتضعش وتيجى فالاخر تندم وبعدين اخرجو اتفسحوا اعملو الى انتو عايزينو اصل اصعب حاجه هناك المذاكره يااااااااااااااه ماكناش بنعرف نذاكر ساعه واحده

هههههههههههههههههههههههههه ساعه على بعضها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

طب انا اعمل ايه ؟؟؟ افرد العيال الي معايا بايعين القضيه ومش عاوزين يذاكروو ؟

س انتي ليه محولتيش بلدكو ؟؟؟

س تاني بقا طالما انتي موجوده انتي كنت انتظام ولا منازل في ثانوية

nadeen
30-07-2009, 10:09 PM
لا لالالالالالالالالا اوعى تكمل مع حد بايع القضيه لو لقدر الله حظك وقعك مع حد كده اتصاحب على حد كويس واعد معاه فالاوضه
ليه ماحولتش ؟ عشان صحابى بقى وكده وانا حبيت الكليه دى موووووت
انا كنت منازل ولا انتظام ؟ كنت انتظام وامتحنت الامتحانات الى كانت زى الفل دى افففففففف ربنا مايعودها ايام

EnG.Mohammed
30-07-2009, 10:19 PM
اه صحيح انتي من دفعه 2008 طب الحمدلله انك لحقتي حاجه ربنا يكون في عنكو انا لو كنت في دفعتكو مكنتش حعدي 70 في المية

Meeroo92
30-07-2009, 11:06 PM
[
وموضوع الى معاك فالاوضه هندسه ولا لا - ماتقلقش كلهم هندسه والدور الى هتبقى فيه هيبقى كله اعدادى دفعتك يعنى وبتهيالى ان المبنى بتاعكم كان كله هندسه بس ]

يا جماعه انا معاكوا فى حكاية بور سعيد خليكوا معايا على الخط....انا معاكى فى حكاية المذاكره دى لأن كتير قالولى كده عشان المكان جديد والنظام ده فالوقت ربنا يسهلها ومايضعش اما حكاية لو معانا حد بايع القضيه ربنا يعنى مايربطنا بحد بيهم لو يعنى حصل فربنا معانا ونحاول نشدهم مش هما اللى يشدونا او على الاقل مانتأثرش بيهم اوى بس مع ده كله انا بجد همووووووووت واسافر عشان اكيد هتكون حاجه جديده وتغيير

EnG.Mohammed
31-07-2009, 12:19 AM
هههههههههه انتي زيي بالظبت وربنا انا نفسي اسافر انهرده قبل بكرا عشان دي تجربه جديده خالص

يارب افضل بالحماس ده ومتجليش صدمه عصبيه اول يوم

EnG.Mohammed
31-07-2009, 12:40 AM
المدن الجامعية

إيماناً من الجامعة بدورها في تيسير العملية التعليمية لأبنائها الطلاب فقد تم تجهيز عدة مدن جامعية خاصة بفرع بورسعيد تستوعب في مضمونها عدد 1750 طالب وطالبة و هي كالآتي :

اسم السكن
عدد الطلاب
العنوان
أ –مدينة الطلبة( العبد )
232 طالب
ش 12/15 ببورفؤاد
ب – مدينة الأمل (1) للطلبة
220 طالب
ع 34 منخفض التكاليف ببورفؤاد
ب- مدينة الأمل ( 2) للطلبة
220 طالب
ع 35 منخفض التكاليف ببورفؤاد
ج-مدينة الطالبات
864 طالبة
مبنى الطالبات ش الجامعة بجوار كلية التجارة ببورفؤاد
د- مبنى دمياط للطالبات
214 طالبة
ش11 بجوار مبنى العريش

كل المدن مجهزة بكل ما يوفر لأبنائنا و بناتنا الأقامة المريحة حتى يتمكنوا من التركيز فى دراستهم , الى جانب تعيين المشرفين و المشرفات لتذليل أى صعاب تواجه الطلاب . كما تقوم الجامعة بتقديم الوجبات الغذائية ، فى مطعمهاالخاص الذى يوفر للمقيمين فى المدن كل الأستقرار. و يوجد بالمدن الجامعية أيضا صالات للاطلاع و المذاكرة و الترفيه فى وقت الفراغ م ز ودة بأجهزة تليفزيون.

شروط ا لإ قامة فى المدن الجامعية

1- أن يكون من غير سكان المدينة أو القرى المجاورة فى حدود 30 كم من مقر ال كلي ة .
2-أن يكون من الطلاب المصريين النظاميين المقيدين بكليات الجامعة فى أقسام الليسانس أو البكالوريوس
ويجوز بقرار من مجلس الإدارة وضع قواعد وشروط لقبول الطلاب الوافدين وطلاب الدراسات العليا .
3- ألا يكون قد حكم عليه فى العام السابق مباشرة ب أحد الجزاءات التأديبية الواردة فى المادة 126 من
اللائحة التنفيذية للقانون رقم 49 لسنة 1972 فى شأن تنظيم الجامعات فيما عدا جزاء التنبيه وإذا ك ـ ان المتقدم قد سبق له الإقامة بالمدينة أو إحدى المدن الجامعية التابعة للجامعات الأخرى بشرط ألا يكون قد وقعت عليه عقوبة الإنذار بالحرمان من الإقامة أو عقوبة الحرمان المؤقت فى العام السابق مب ـ اشرة أو عوقب بالحرمان النهائي من الإقامة .
4- ألا يكون قد أنهيت إقامته بالمدينه لعدم سداد الرسوم .
5- أن تثبت لياقته الصحية .
6- أل ا يكون مستحقاً عليه رسوم إقامة سابقة أو مديونات للمدينة .
7- ألا يكون متزوجاً .
8- ألا يكون فى العام السابق مباشرة قد تجاوز مدة الغياب المنصوص عليه ا فى البند (2-6).

المصدر : موقع هندسه بورسعيد ج قناة السويس
http://www.ps-eng.net

EnG.Mohammed
31-07-2009, 12:43 AM
طبعا زي مانتو شايفين الكلام عن الرفاهية في المدن الجامعيه بيتفق تماما مع وصف البشمهندسه نادين

nadeen
31-07-2009, 07:56 PM
كل المدن مجهزة بكل ما يوفر لأبنائنا و بناتنا الأقامة المريحة حتى يتمكنوا من التركيز فى دراستهم , الى جانب تعيين المشرفين و المشرفات لتذليل أى صعاب تواجه الطلاب . كما تقوم الجامعة بتقديم الوجبات الغذائية ، فى مطعمهاالخاص الذى يوفر للمقيمين فى المدن كل الأستقرار. و يوجد بالمدن الجامعية أيضا صالات للاطلاع و المذاكرة و الترفيه فى وقت الفراغ م ز ودة بأجهزة تليفزيون.
انا مش عايزه اصدمكم بس مافيش حاجه خالص من الحاجات دى هههههههههههههههه هو فى تليفزيون اه بس على القناه الاولى والتانيه بس وبيشلوه قبل الامتحانات بشهر وفى مطعم اه تتغدو فيه بس حاجه كده على الاقد وصالات ترفيه دى كلام كدب ف كدب هو اه فمدينه الصبيان فى ملعب كوره كبير ومروقين عليهم بس احنا لا اضطهاد بقى و وقت الفراغ ده مش هتحس بيه خاااااااااااااااااالص هناك رغم ان مافيش اى وسيله للتسليه بس الوقت مع الصحاب بيعدى بسرعه اوىىىىىىىىىىىىىى احنا ماكناش بنلاقى وقت ننام اصلا بجد هتتبسطو اوى هناك بس ماتعقدوش الدنيا كده وتخافو من المذاكره من اولها المذاكره الى هتذكروها خفيقه تعتبر ربع مذاكره ثانوى بس المتعب فالموضوع الرسم الهندسى بس وبعدين انت مش هتذاكر لوحدك لو وقفت فى ايدك حاجه هتلاقى الف واحد يفهمهالك
سورى معلش طولت عليكو:slap1qk6:

Meeroo92
01-08-2009, 10:51 AM
هههههههههه انتي زيي بالظبت وربنا انا نفسي اسافر انهرده قبل بكرا عشان دي تجربه جديده خالص

يارب افضل بالحماس ده ومتجليش صدمه عصبيه اول يوم

لأ ماتخافش ربنا مايجبش صدمه عصبيه ولا حاجه اكيد كل اللى هيكونوا هناك هيكونوا برده قلقانين زينا فأكيد هنعيش ونتبسط وعلى الاقل دى حاجه جديده احسن من الحياة التقليديه بتاعة الثانوى دى..صح؟؟؟

Meeroo92
01-08-2009, 10:57 AM
سورى معلش طولت عليكو:slap1qk6:
لـأـ مطولتيش ولا حاجه بالعكس انت كلامك معانا بيطمنا اكتر بجد يابشمهندسه عشان احنا كنا محتاجين حد اكبر ومجرب نتكلم معاه

nadeen
01-08-2009, 06:22 PM
لـأـ مطولتيش ولا حاجه بالعكس انت كلامك معانا بيطمنا اكتر بجد يابشمهندسه عشان احنا كنا محتاجين حد اكبر ومجرب نتكلم معاه
وانا فالخدمه ده واجب عليا اعتبرونى اختكو الكبيره (بس مش كبيره اوى يعنى)

nadeen
01-08-2009, 06:26 PM
لأ ماتخافش ربنا مايجبش صدمه عصبيه ولا حاجه اكيد كل اللى هيكونوا هناك هيكونوا برده قلقانين زينا فأكيد هنعيش ونتبسط وعلى الاقل دى حاجه جديده احسن من الحياة التقليديه بتاعة الثانوى دى..صح؟؟؟
ههههههههه
عندك حق والله كلنا رايحين هناك محدش كان يعرف التانى بس بقيناكلنا صحاب الحمد لله
دى مرحله وثانوى مرحله تانيه خااااااااااالص انتى دلوقتى المفروض هتعتمدى على نفسك فكل حاجه وهتشيلى مسئوليتك بنفسك ويارب كلنا نبقى قد المسئوليه دى

EnG.Mohammed
03-08-2009, 10:15 PM
التقديم بدا في الكليه انا سافرت انهرده وقدمت الورق واشتريت ورق المدينة الجامعية بس قاللوي ان التقديم في المدينه حيبقى يوم 15

والكلية شكلها ظريف جدا والمعاملة هناك كويسه والبلد نضيفه ومحترمة

Meeroo92
04-08-2009, 12:32 PM
التقديم بدا في الكليه انا سافرت انهرده وقدمت الورق واشتريت ورق المدينة الجامعية بس قاللوي ان التقديم في المدينه حيبقى يوم 15

والكلية شكلها ظريف جدا والمعاملة هناك كويسه والبلد نضيفه ومحترمة

طيب الحمد لله انك كده اتطمنت شويه وعجبك النظام عقبالى انا كمان.....انا لسه يومين تلاته عمااسافر انا كمان اقدم الورق بس لو زى ما انت بتقول التقديم فى المدينه يوم 15 انا ممكن استنى لحد يوم 15 واسافر مره واحده للتقديم للكليه والمدينه عشان انا اصلا مسافره.....

Its My Life
04-08-2009, 02:22 PM
طيب الحمد لله انك كده اتطمنت شويه وعجبك النظام عقبالى انا كمان.....انا لسه يومين تلاته عمااسافر انا كمان اقدم الورق بس لو زى ما انت بتقول التقديم فى المدينه يوم 15 انا ممكن استنى لحد يوم 15 واسافر مره واحده للتقديم للكليه والمدينه عشان انا اصلا مسافره.....

لا مينفعش يا هاجر الكلام الي انتي بتقوليه ده
لازم تروحي تقدمي الاسبوع ده علشان تضمني مكانك
لان مفيش حد مقدمش
انجزي شويه مينفعش تستني ليوم 15

Meeroo92
04-08-2009, 04:14 PM
لا مينفعش يا هاجر الكلام الي انتي بتقوليه ده
لازم تروحي تقدمي الاسبوع ده علشان تضمني مكانك
لان مفيش حد مقدمش
انجزي شويه مينفعش تستني ليوم 15

بجد والله انا عماله اسمع من هنا وهنا لما بقى كل واحد بيقولى كلمه....خلاص انا ان شاء الله هرجع من السفر بكره وهسافر على طول ربنا يسهل وشكرا ليكى كتير

EnG.Mohammed
04-08-2009, 04:21 PM
حاولي تسافري بدري عشان تشتري ورق المدينه الجامعيه قبل لما يخلص عشان ممكن الورق يخلص

لكن التقديم ده مش مشكله ممكن تقدمي في اي وقت ف بما انك حتيجي كدا كدا بدري عشان المدينه فانتي تجيبي الورق وتقدمي بالمره

Meeroo92
04-08-2009, 08:08 PM
حاولي تسافري بدري عشان تشتري ورق المدينه الجامعيه قبل لما يخلص عشان ممكن الورق يخلص

لكن التقديم ده مش مشكله ممكن تقدمي في اي وقت ف بما انك حتيجي كدا كدا بدري عشان المدينه فانتي تجيبي الورق وتقدمي بالمره

ربنا يسهل انا هسافر واقدم ان شاء الله على بعد بكره او بعده بالكتير قوى ولو احتجت اسافر هناك تانى عشان المدينه مش مشكله قوى واشوف انا اكمان الوضع هناك يعنى جت عليا؟؟؟؟واعرفكم معايا التفاصيل
:d:o:d

rocky man
07-08-2009, 10:59 PM
طب والله كويس لقيت حد داخل معايا هندسة بور سعيد

EnG.Mohammed
08-08-2009, 06:27 AM
طب والله كويس لقيت حد داخل معايا هندسة بور سعيد

اهلا بيك معانا احنا نتشرف بيك:022yb4::022yb4:

انتا منين بقا؟؟

rocky man
08-08-2009, 11:57 AM
اهلا بيك معانا احنا نتشرف بيك:022yb4::022yb4:

انتا منين بقا؟؟

من اسكندرية
وانت؟

EnG.Mohammed
08-08-2009, 05:08 PM
من اسكندرية
وانت؟

من المنصورة :039uw8:

انتا حتقعد في المدينه الجامعيه ؟؟

rocky man
08-08-2009, 06:04 PM
من المنصورة :039uw8:

انتا حتقعد في المدينه الجامعيه ؟؟

والله انا لحد دلوقتى لسه ماححدتش حاقعد فين بس غالبا حاترسى على المدينة الجامعية

EnG.Mohammed
08-08-2009, 09:26 PM
مممممممممممممم اشطه لو في المدينه الجامعيه يبقى اكيد حنتقابل هناك

rocky man
08-08-2009, 10:05 PM
اكيد طبعا يا غالى
هو انت ايميل ايه؟
نتكلم انا وانت مع بعض ده احنا حانبقى زملا فى كلية واحدة

EnG.Mohammed
08-08-2009, 10:11 PM
ابعتلي ايميلك ع الخاص

Meeroo92
09-08-2009, 09:35 AM
بجد الكليه متعه وتحفه والتعامل هناك مريح بس انا ملفتش فيها قوى...بس سؤال يابشمهندس محمد انت مفكرتش فى حكاية التحويل للمنصوره دى؟؟؟؟يعنى هما بيقولوا ان باب التحويلات هيبدأ على بكره انا شاء الله مفكرتش انك على الاقل تجرب وتعمل تحويل للمنصوره اسمه تحويل مناظر يعنى داخل الاقسام وده فرصته كبيره وجت جت مجتش خلاص؟؟؟اصل انا اتفتح الموضوع معايا بس بصراحه انا سلمت خلاص بحكاية السفر دى وشلت موضوع من دماغى المنصوره ده بس فى البيت بيفكروا فيه ده اللى خللانى اتأخرت شويه.....

EnG.Mohammed
09-08-2009, 07:43 PM
التحويل حيفتح ان شاء الله انهرده بليل ع النت على موقع الوزارة بتاع التنسيق

انا حعملو ان شاء الله بس متاكد انو مش حيجي وانا اصلا بعد لما رحت هناك مش عاوزو يجي:d:d

وفرصتنا فيه مش كبيره ولا حاجه دي معدومه:av4056bb7jp3::av4056bb7jp3::av4056bb7jp3:

Its My Life
09-08-2009, 08:11 PM
هي بورسعيد حلوه اوي كده
مش كنت بتقول رموني في بورسعيد
هي تيتنك عجبتك ولا ايه؟
ولا مبني هندسه الي هيقع
ولا بقى المبنى الخطير بتاع الكشف الطبي الي وقع 100 مره قبل كده(شوفتوه ولا لسه) خطير خخطير خطير

rocky man
09-08-2009, 09:24 PM
هي بورسعيد حلوه اوي كده
هي تيتنك عجبتك ولا ايه؟
ولا مبني هندسه الي هيقع
ولا بقى المبنى الخطير بتاع الكشف الطبي الي وقع 100 مره قبل كده(شوفتوه ولا لسه) خطير خخطير خطير

واضح انك بتحبى بور سعيد اوى

Meeroo92
09-08-2009, 09:56 PM
التحويل حيفتح ان شاء الله انهرده بليل ع النت على موقع الوزارة بتاع التنسيق

انا حعملو ان شاء الله بس متاكد انو مش حيجي وانا اصلا بعد لما رحت هناك مش عاوزو يجي:d:d

وفرصتنا فيه مش كبيره ولا حاجه دي معدومه:av4056bb7jp3::av4056bb7jp3::av4056bb7jp3:
مش عارفه انا سمعت ان الفرصه كبيره بس معرفش....وانا معاك انا مش حابه لو جالى المنصوره بعد ما احول اجى المنصوره مش لحاجه بس انا خلاص اقتنعت بعد كلام كتير ببور سعيد وصعب ارجع تانى فى رأيي...بس ربنا يسهل بس انا هجرب برده وخلاص...

Meeroo92
09-08-2009, 10:00 PM
هي بورسعيد حلوه اوي كده
هي تيتنك عجبتك ولا ايه؟
ولا مبني هندسه الي هيقع

هو الموضوع مش تيتنك ولا حاجه هو بس عشان تغيير يعنى حاجه جديده مجربنهاش قبل كده فعشان كده متحمسين شويه للسفر مش حكاية المكان حلو ولا لأ يابوسي

EnG.Mohammed
10-08-2009, 12:17 AM
هي بورسعيد حلوه اوي كده
هي تيتنك عجبتك ولا ايه؟
ولا مبني هندسه الي هيقع

مبنى الكشف الطبي ده في حته عجيبه اوي انا حاسس اني كنت بكشف في بلاد النوبة:blush:

لكن زيا ما ميرو قالت انها حاجه جديده عاوز اجربها:049gc0:

وبعدين انتي قلبك اسود اوي لسه فاكره حتت رموني دي:abdoog8:

EnG.Mohammed
10-08-2009, 02:53 AM
سؤال مهم جدا

قالولي ان التقديم في المدينه يوم 15 ياترا لو اتاخرت عن اليوم ده ممكن ملحقش مكان في الكليه ؟؟؟؟؟

فين البشمهندسة ناديين مش بتدخل من زمان

Its My Life
10-08-2009, 10:28 AM
لا عادي على فكره
مكانك محجوذ في الكليه لحد شهر 9
بس اهم حاجه متتأخرش على المدينه لان هي الي مكانك مش محجوذ فيها

rocky man
10-08-2009, 06:51 PM
لا عادي على فكره
طب هو اخر معاد للتقديم فى المدينة الجامعية بيبقى امتى عشان الواحد يعمل حسابه

rocky man
10-08-2009, 06:52 PM
لا عادي على فكره

طب هو اخر معاد للتقديم فى المدينة الجامعية بيبقى امتى

Its My Life
11-08-2009, 11:23 AM
الله اعلم
بس طالما قالوا يوم 15 يبقى تروح يومها
لانها ملهاش معاد نهائي
هما هيكتفوا وخلاص
والله اعلم

nadeen
11-08-2009, 03:17 PM
معلش ياجماعه والله مشغوله جامد اليومين دول اعذرونى
لو على موضوع المدينه ياريت تقدمو فى المعاد انا ماعرفش نظامكو ايه السنه دى ممكن العدد يبقى كبير وتقفل باب التقديم يعنى عشان تضمنو نفسكو بردو

على فكره يابوسى بورسعيد مش حلوه اوى كده بس بتبقى حلوه بالصحاب وتجربه جديده يمكن عشان انتى من بورسعيد بس مش هتحسيها
وربنا يوفقنا كلنا يارب

madoz
12-08-2009, 05:28 AM
والله يا شباب الخير انتو كدا خوفتوني من بورسعيد مع اني اصلا من سكانها

EnG.Mohammed
12-08-2009, 09:21 AM
والله يا شباب الخير انتو كدا خوفتوني من بورسعيد مع اني اصلا من سكانها

ههههههههه ليه ياعم ان شاء الله خير

طالع اعدادي برضوا يابرنس ؟

EnG.Mohammed
12-08-2009, 09:24 AM
معلش ياجماعه والله مشغوله جامد اليومين دول اعذرونى
لو على موضوع المدينه ياريت تقدمو فى المعاد انا ماعرفش نظامكو ايه السنه دى ممكن العدد يبقى كبير وتقفل باب التقديم يعنى عشان تضمنو نفسكو بردو

على فكره يابوسى بورسعيد مش حلوه اوى كده بس بتبقى حلوه بالصحاب وتجربه جديده يمكن عشان انتى من بورسعيد بس مش هتحسيها
وربنا يوفقنا كلنا يارب

حمدلله على السلامة:av4056bb7jp3::av4056bb7jp3::av4056bb7jp3:
انا قولت انتي في الحج ولا حاجه:d
اي حته مع الاصحاب بتقى حلوة:slap1qk6::d

سؤالل محيرنيييي اوي هوا انا الي بختار مين الي يقعد معايا في الاوضة ولا هيه بتبقى عشوائي

والاوضه بيقعد فيها كام واحد اتنين ولاتلاته ولا اربعه ؟؟:o

prince amr
18-08-2009, 07:24 PM
بعد المنصوره مفيش

EnG.Mohammed
18-08-2009, 07:26 PM
بعد المنصوره مفيش

متخفش ان شاء الله حجبلك الدواء وانا جي من السفر:romarioxp6:

EnG.Mohammed
18-08-2009, 07:34 PM
التقديم بدا في المدينه الجامعيه ابتداءا من يوم الاحد 16
وحينتهي يوم 31 من الشهر ده

بتشتري الورق ب خمسين جنيه
وبعد كدا بتختموا من موظف حكومي ميكنش الاب او الام ولازم يكون بختم النسر بتاع الجمهوريه

وبعد كدا تقدموا في المدينه

EnG.Mohammed
18-08-2009, 07:35 PM
طب هو اخر معاد للتقديم فى المدينة الجامعية بيبقى امتى

اخر معاد يوم 31/8

Meeroo92
24-08-2009, 02:12 PM
اخبار التحويل معاكوا ايه؟؟؟؟؟؟؟
انا للاسف ياجماعه معنتش تبع الحسبه معاكوا انا للأسف اتقبل تحويلى لحاسبات المنصوره ومتقبلش لهندسه وهقدم فى حاسبات المنصوره
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااام

EnG.Mohammed
24-08-2009, 04:52 PM
في رد نزل بس انا مش شايفوا

nadeen
25-08-2009, 08:44 PM
معلش ياجماع غبت عليكو كتير اعذرونى والله
بصوا انتوا بتروحو اول يوم مع الى انتو عايزين يعدو معاهم وتختارو اوضتكم يعنى انتو لاى بتختارو زمايلكم ف الاوضه عادى

EnG.Mohammed
26-08-2009, 04:11 AM
معلش ياجماع غبت عليكو كتير اعذرونى والله
بصوا انتوا بتروحو اول يوم مع الى انتو عايزين يعدو معاهم وتختارو اوضتكم يعنى انتو لاى بتختارو زمايلكم ف الاوضه عادى

عادي ولا يهمك عاذرينك والله وكل سنة وانتي طيبه

السؤال بقا المهم الاوضه بيبقى فيها كام واحد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عشان في ناس بتقولي 6:blush:

EnG.Mohammed
26-08-2009, 04:12 AM
اخبار التحويل معاكوا ايه؟؟؟؟؟؟؟
انا للاسف ياجماعه معنتش تبع الحسبه معاكوا انا للأسف اتقبل تحويلى لحاسبات المنصوره ومتقبلش لهندسه وهقدم فى حاسبات المنصوره
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
:(:o:o:o:o:o:(:(:(:(:(:(:(:o

Angle-eyes=91
19-09-2009, 03:06 AM
السلام عليكم انا جالي هندسة بورسعيد بس عايزة اعرف قسم المعدات الطبية او تقريبا اسمو هندسة صحية موجود فيها ولا لا........ميرسي جدا

Angle-eyes=91
19-09-2009, 03:12 AM
السلام عليكم انا كمان جاتلي هندسة بورسعيد بس نفسي اعرف ايه الاقسام الموجودة فيها وايه احسن حاجة للبنات....ميرسي اوي

EnG.Mohammed
19-09-2009, 03:58 PM
السلام عليكم انا كمان جاتلي هندسة بورسعيد بس نفسي اعرف ايه الاقسام الموجودة فيها وايه احسن حاجة للبنات....ميرسي اوي

الاقسام الموجوده في الكلية:
قسم الفيزيقا والرياضيات الهندسية (http://www.thanwya.com/vb/#ad2)قسم العمارة والتخطيط العمرانى (http://www.thanwya.com/vb/#ad3)قسم الهندسة المدنية (http://www.thanwya.com/vb/#ad4)قسم الهندسة الكهربية (http://www.thanwya.com/vb/#ad5)قسم الهندسة البحرية وعمارة السفن (http://www.thanwya.com/vb/#ad6)قسم هندسة القوى الميكانيكية (http://www.thanwya.com/vb/#ad7)قسم هندسة الإنتاج والتصميم الميكانيكي (http://www.thanwya.com/vb/#ad8) قسم هندسة انتاج الغاز الطبيعى (http://www.thanwya.com/vb/#ad1)

وده موقع الكليه ع النت
http://www.ps-eng.net