مشاهدة النسخة كاملة : مصر تتعادل مع غينيا في تجربة ودية غير مطمئنة قبل لقاء رواندا

Łosт Mεмoяч
13-08-2009, 12:39 AM
تعادل المنتخب المصري (http://www.masrawy.com/News/Egypt/Sports/2009/august/11/handball.aspx) مع نظيره الغيني 3-3 في تجربة ودية غير مطمئنة قبل اللقاء المصيري أمام رواندا بتصفيات كأس العالم 2010، وذلك في اللقاء الذي جمعهما مساء الأربعاء بإستاد الكلية الحربية.

ويواجه المنتخب المصري نظيره الرواندي في المرحلة الرابعة من التصفيات النهائية يوم السبت 5 سبتمبر بكيجالي.

وظهر واضحاً ان المنتخب يعاني من الناحية الدفاعية، حيث ان الاهداف الثالثة جاءت من أخطاء فردية من المدافعين.

سجل ثلاثية مصر حسني عبد ربه (http://www.masrawy.com/News/Egypt/Sports/2008/June/4/hosny.aspx) (هدفين) وأحمد عيد عبد الملك في الدقائق 4 و23 و94، بينما سجل ثلاثية غينيا كلاً من سليماني يولا (هدفين) وكابا ديوارا في الدقائق 29 و41 و47.

GAMALEWEES
13-08-2009, 01:14 AM
و الله يابنتى عندك حق
و بعدين مصر مش هتروح لكاس العالم كاس العالم هو الهيجيلها و فى تاكسى كمان

prof.ahmed4d
13-08-2009, 02:03 AM
هو بصراحة كانت مبارة غير موفقة من جانب المنتخب المصرى وغير مطمئنة بالمرة

بس خلينا صرحا اولا عصام الحضرى كان وحش جدا ( وبصراحة انا فرحت جدا مش عارف ليه يمكن علشان شايفه مغرور شوية يمكن علشان ساب الاهلى وراح الاسماعيلى مش عارف )

تانى حاجة عيب المصريين في الدفاع دائما الدفاع وحش جدا وال3 اجوان انفرادات كمان

ثالث حاجة لنفترض ان مصر وصلت لكاس العام وهذا وارد طبعا اولا اللعيبة اتتعب جدا وتدريبات وبلاوى زرقة

ثانيا مش اتحقق حاجة ومش تقوليلى دى فازت على على ايطاليا ولعبت مباراة رائعة من البرازيل المهم النتيجة ايه صفر في الاخر مش وصلت لحاجة برده وده الى بنحكيه عليه مش بتقدر توفق ابدا بين المباريات

انا بصراحة متفائل جدا ان مصر ممكن توصل كاس العالم بس لو كل الى حصل في مباراة غينيا يتغير من خطة لعب وحارس مرمى ودفاع

بس كفاية رغى بقى

اشكرك على الموضوع

في رعاية الله

Łosт Mεмoяч
13-08-2009, 11:11 AM
و الله يابنتى عندك حق
هو انا اصلا قولت حاجه
و بعدين مصر مش هتروح لكاس العالم كاس العالم هو الهيجيلها و فى تاكسى كمان
ايون هو ال جاى بس فى تاكسى كده ممكن يتأخر اوى :(
شكراا على المرور

Łosт Mεмoяч
13-08-2009, 11:20 AM
هو بصراحة كانت مبارة غير موفقة من جانب المنتخب المصرى وغير مطمئنة بالمرة
بس خلينا صرحا اولا عصام الحضرى كان وحش جدا ( وبصراحة انا فرحت جدا مش عارف ليه يمكن علشان شايفه مغرور شوية يمكن علشان ساب الاهلى وراح الاسماعيلى مش عارف )
وانا بقول كده برضوا بجد وخصوصا لم مكنش عارف يمسك الكورة
تانى حاجة عيب المصريين في الدفاع دائما الدفاع وحش جدا وال3 اجوان انفرادات كمان

ثالث حاجة لنفترض ان مصر وصلت لكاس العام وهذا وارد طبعا اولا اللعيبة اتتعب جدا وتدريبات وبلاوى زرقة

ثانيا مش اتحقق حاجة ومش تقوليلى دى فازت على على ايطاليا ولعبت مباراة رائعة من البرازيل المهم النتيجة ايه صفر في الاخر مش وصلت لحاجة برده وده الى بنحكيه عليه مش بتقدر توفق ابدا بين المباريات
لامش ح قول المستوى وحش خالص التيم كله اه الحكام مكنش كويس
بس برضوا الفريق نقصه حاجات كتير وخصوصا فى الدفاع وحتى لو كسبوا روندا المباره الجايه

انا بصراحة متفائل جدا ان مصر ممكن توصل كاس العالم بس لو كل الى حصل في مباراة غينيا يتغير من خطة لعب وحارس مرمى ودفاع
طب كويس ان فى حد متفائل ده احنا كنا حنخسر من غينيا ربنا يستر
بس كفاية رغى بقى
لا مش رغى ولا حاجه

اشكرك على الموضوع

في رعاية الله
العفو على ايه
شكرااا على المرور

maistro
13-08-2009, 12:18 PM
مش عارف ليةانتوا مستهونين بفريق زى غينيا
كفاية ان فيهم 19 لاعب محترف بره واغلبه فى انديه كبيرة
واظن ان مستواهم جيد جدا
واللى بيقول الدفاع وحش
حسنى كان السبب فى اول جون والجون التانى الكورة كانت جاية فى رجلة لولا انه فتح رجلية فدخلت الكورة من بينهم
واجون التالت على ما اعتقد لمسة يد
بس اهم حاجة كسبنا اعضاء جديدة جامدة زى سيد حمدى عى ما اعتقد الاعب ده مستقبلة كويس

sranty
13-08-2009, 11:11 PM
الدفاع كان وحش جدا ثم الحضرى
انا زهقت من حكاية التسلل اللى علطول المنتخب واقع فيها
انا اعرف حتى لو الكورة تسلل المفروض اللاعبين لا يقفوا زى كل مرة
والحمد لله ان الجون اتحسب