مشاهدة النسخة كاملة : تجمع طلبة تجارة "جامعة بنى سويف" 2009/2010

ymymym
28-09-2009, 12:27 AM
ازيكم يا اعضاء منتدي الثانويه العامه اخباراتكم اييييييييييه ؟
دلوقتي حبيت اعمل موضوع لبتوع تجاره انجليزي بني سويف لاننا مالناش اصلا موقع الحمد لله :romarioxp6:
ماهي بني سويف:mad:
يلا المهم انا رايحه تانيه تجاره انجليزي بني سويف اي خدمات يا جماعه اطلبوا وانا هنفذلكم اليل انتواعاوزينه ان ششاء الله سواء شرح لمنهج لجزء في المنهج قولولي وانا اعمله
واي حاجه تطلبوها لو عاوزين تسألوا عن المصاريف عن الكليه نفسها عن الدكاتره ونظامهم انا في الخدمه
سلاااااااااام:078111rg3:

ymymym
28-09-2009, 01:22 PM
ايه ده مافيش حد من تجاره انجليزي بني سويف بلاش انجليزي خلوها عربي طيب
:d

SeMo.DiBo
06-10-2009, 12:12 AM
انا ياستي جالي في التنسيق تجارة بني سويف رحت حولت تجارة انجليزي وتقريبا شكلي مش هفهم حاجه في الكليه دي

ymymym
06-10-2009, 12:15 AM
اهلا بيك
طب قول لو عاوز مساعده انا في الخدمه
بس تقريبا تقريبا مش هتلاقي دكاتره هيبتدوا الاسبوع ده
مين بيديلك من الدكاتره هناك

SeMo.DiBo
06-10-2009, 12:19 AM
اساسا مدخلش علينا الا اتنين واحد اسمها حاجه الجبالي والتاني اسمه حاامد

وانا مقلك من موضوع الكليه ده خالص ومعرفش حد اسأله خاااالص

ymymym
06-10-2009, 12:29 AM
بص هقولك علي حاجه

الجبالي ده دكتور زي العسل وكويس قوي عاوز تفهم كويس منه يبقي تحضرله باستمرار وتفهمه كويس بيقول ايه وتكتب وراه بنفسك بسرعه وبعد كده حتي لو مفهمتش منه هتفهم لما تبيض المحاضره نفسها انا عملت كده وجبت امتياز في مادته لعلمك اينعم كنت مبفهمش منه ف يالمحاضره بس لما بذاكرواحل مسائل بعد ما اخد الشرح وابيض المحاضره بفهم علي طول ده
الجبالي
حامد بقي انصحك نصيحه لوجه الله
تذاكر من الاول خالص معاه اه انت اكيد اكيد مش هتفهم منه لكن حاول علي قد ما تقدر تفهم منه مفهمتش قوله يشرح تاني وتالت ورابع نفس الجزء لغايه ما تفهمه وهتلاقيه سهل قوي ساعتها
هو بيهتم قوي لعلمك بالتعريفات والاسي شويه لان امتحانه عباره عن سؤالين اسي وسؤال اختياري عباره عن 9 اسئله اكمل
انت وانت معاه تبقي فاتح الكتاب وتقعد قدام عشان تفهم وتسمعه لانه بيكلم نفسه
هيدخلك تقريبا الكاشف وربنا يسهلك بقي
علي العموم لو عوزت ورق او كده انا هسيبه ممكن ف يالمكتبه اليل اسمها توته دي لو تعرفها جنب الجامعه غالبا هسيبه هناك علي الاسبوع اللي جاي ان شاء الله
ومتخافش لو عوزت مساعده روحت لاي حد ف يسنه تانيه وهتلاقينا هناك بنساعد ولو عاوز شرح بنشرح عادي يعني بس تذاكر وتبقي حاطط قدامك ان مذاكره بسيطه جدا ف يتجاره هتجيب تقدير عالي
ربنا يوفقك وبرضه لو اي استفسار قولي انا موجوده

SeMo.DiBo
06-10-2009, 12:34 AM
انا اساسا باجي من الفيوم كل يوم معرفش اي حاااااااجه خااااااااالص ولا اي حد خااااالص في بني سويف وانا اساسا كنت عايش في قطر وجيت مصر عشان موضوع الكليه ده الي مقلقني وانا كمان في الانجليزي نص نص مش الي هوا كويس اوي يعني

ymymym
06-10-2009, 12:36 AM
لااااااااااااااااااااااااااااااااا
اطمن
الانجليزي عاتي جدا مش هتعرف
بس هتتعود عليه الكلمات هتبقي بعد كده معروفه بالنسبه لك
بص هد عليك لبس اشوف الاكل بدل ما يتحرق
:d

SeMo.DiBo
06-10-2009, 12:37 AM
وبعدين الكتب اجبها من فين ؟ وكتب ايه اساسا

ymymym
06-10-2009, 12:41 AM
بص انا كنت بكتب ورا الجبالي وانت عارفه اكيد بيتكلم بسرعه رهيبه وبيقولك ليه عشان تبقي ايدك متعوده عل يالكتابه ولما تغلط في الاول في الانجليزي وتسال هتثبت الكلمه في دماغك بسرعه
وانا فعلا بقيت كده
بص هقولك
روح الكليه لما تروحها ان شا ءالله يوم الاربعاء واسال عن عن سنه تانيه وروح اسال اي ولد او اي بنت جايز نتعرف هناك واقولك تعمل ايه واساعدك عادي يعني
اسال وهتلاقي الكل بتع سنه تانيه بيساعدوك انا عارفاهم وكويسين وعموما انا بحاول انزل شر اكونت علي المنتدي وربنا يسهل انا وفامبير

SeMo.DiBo
06-10-2009, 12:43 AM
بصي ياريت انتي لحسن حد يكسفني وانا مش نااقص حد يكسفني

ymymym
06-10-2009, 12:55 AM
لودفعت المصاريف بتروح ف يالدر الارضي هتلاقي تلات قاعات محاضرات الدور يعني اليل فيه المكتبه جنب الخزنه هتلاقي اوضه فيها تسليم الكتب
هتديلها الوصل بتاع المصاريف وتستلم الكتب وربنا يسهلك بقي
هتلاقي كتاب محاسبه وكتاب اداره وكتاب سلوكيه حامد هيدلك سلوكيه واداره والجبالي هيدي محاسبه ممممممم مش فاكره الباقي الصراحه لما افتكر هبقي اقولك

SeMo.DiBo
06-10-2009, 12:57 AM
ده على اساسا اني هفتكر الكلام ده لما اروح يوم الاربع

انا هروح اتعشى
برب

ymymym
06-10-2009, 12:57 AM
اوكيه يا باشا معلش هقوم دلوقتي وهبقي اكمل بعدين عشان بس حصلت ظروف
سلام وبرضه اكتب اي استفسار وانا هنزلهولك هنا او اي ح تاني ان شا ءالله

SeMo.DiBo
06-10-2009, 01:49 AM
تمام سلااااااااام

SeMo.DiBo
06-10-2009, 03:39 PM
بقلك

بالنسبه للوصولات سمعت واحد بيقول اني لازم اروح اثبتها عن واحد اسمه الاستاذ رمضان ؟

صح ولا ايه ؟

احمد اسامه (الفيوم)
06-10-2009, 05:26 PM
انا في اولى تجاره عربي بنى سويف (بس للاسف انتساب)
ممكن تفيدينى عن المناهج عمله ايه
صعبه ولا سهله
وايه هي المواد ال عليا السنه دي
وهل ممن الممكن انى اجيب تقدير علشان احول انتظام
وشكرا

charmingprince
07-10-2009, 01:17 AM
والله انتى جيتى فى وقتك انا احمد طالب تجارة انجلش اول سنة فى جامعة بنى سويف بوصى مش عارف اى حاجة ماشى ممكن نتكلم لو سمحتى فى اى وقت تحدديه مش لازم نتقابل ممكن كلام على الماسنجر او فى المنتدى او الجامعة انا احمد وعندى بعض الاستفسارات خاصة عن المحاسبة والرياضة اصل انا كنت ادبى وحاصل على 93%الحمد لله فى الثانوية العامة لكن الرياضة دى رياضة 2 بتاعت ثانوى لذلك كل طلبة ادبى مش فاهمين حاجة ممكن تشرحيلى دة اميلى ahmed3dstudiomax*********** وشكراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااا

عمرو ع
07-10-2009, 09:00 AM
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
والله ونعم الصحوبيه والزماله
يلا يا YmYmym جالك شغل اهه يا سيتى اتعاملى بقا
الحصه بعشرين جنيه والا حاجه ههههههههههههههههههههههههههه
ربنا يوفقكم انا انجلش بس بنها

SeMo.DiBo
07-10-2009, 06:29 PM
الموضوع قلب تعارف مش استفسارات !!!!!!!

احمد اسامه (الفيوم)
07-10-2009, 06:56 PM
انت من الفيوم

احمد اسامه (الفيوم)
07-10-2009, 06:59 PM
الموضوع قلب تعارف مش استفسارات !!!!!!!
انت منين من الفيوم
اصل انا كمان من الفيوم

SeMo.DiBo
07-10-2009, 07:23 PM
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ymymym
07-10-2009, 09:55 PM
بسم الله ما شاء الله طب كويس
مممممممم اولا وقبل اي حاجه ممنوع تحط ميلك هنا
ثانيا مباخدش ميل حد يعني اسالني هنا وهجاوبك ومعلش اليل هيطلب اسمي مبقولش اسمي برضه لحد انتوا روحوا في اي سنه تانيه تالته رابعه كلهم هيساعدوكم من كل قلبهم عادي
المهم بقي بانسبه للوصلات انت بتاخد الوصل بعد ما بتستلمه وتقريبا بتوديه لشؤون الطلبه يختمه وبعد كده تروح تستلم الكتب بتاعتك بالوصلات دي وبعد كده تاخدها وتروح شؤون الطلبه تاني ومعاك صورتين عشان تعمل كارنيه وبعد كده برضه تقريبا بتستخدها عشان الكشف الطبي بتاعك وبتدفع قبلها عشره جنيه احنا عملنا الكشف الطبي في حقوق معرفش هل ده بيتعمل
دلوقتي ولا لأ يعني اسال برضه
اما بالنسبه لبتوع انتساب انت لو ذاكرت وجبت جيد او جيد جدا واو امتياز ممكن تحول انتظام السنه اللي بعدها وربنا يوفقك ولو مفهمتش حاجه ف يالممحاسبه ف يالمواد النظري انا موجوده هنا بساعدكم قولي انهي جزء مش فاهمه وانا هجيب الكتاب بتاعي بتاع السنه اليل فاتت وهحاول اشرحهولكم بس انجليزي مبعرفش اترجم عربي الصراحه بس هحاول بقدر الامكان والمواد سهله جداااااااااا هي مختلفه الي حد ما عن الانجليزي بس سهله وباقل مجهود في تجاره بتجيب تقدير زي كده مكنتش بذاكر كتير الصراحه بس الحمد لله جبت جيد جدا فما بالك لما تشد حيلك شويه
وربنا يسهلكم يارب
وزي ما قلت قبل كده روحوا اسألوا في اي سنه عن سنه تانيه هتساعدكم اكتر من تاتله ورابعه اسألوا واحنا هنساعدكم ان شاء الله
مين اليل بيديلك الموارد يا سيمو ديبو؟
ومين باقي الدكاتره ؟

وبرضه الاخ احمد مين بيديلك
وبرضه احمد ده بتاع الميل قولي انت عاوز انهي جزء في المحاسبه اكيد اكيد اول شابتر والجبالي؟
والرياضه الكاشف هحاو انزلكم ورق الكاشف في المكتبه وربنا يسهل بقي

احمد اسامه (الفيوم)
07-10-2009, 10:03 PM
[quote=ymymym;1666942]بسم الله ما شاء الله طب كويس

اما بالنسبه لبتوع انتساب انت لو ذاكرت وجبت جيد او جيد جدا واو امتياز ممكن تحول انتظام السنه اللي بعدها وربنا يوفقك ولو مفهمتش حاجه ف يالممحاسبه ف يالمواد النظري انا موجوده هنا بساعدكم قولي انهي جزء مش فاهمه وانا هجيب الكتاب بتاعي بتاع السنه اليل فاتت وهحاول اشرحهولكم بس انجليزي مبعرفش اترجم عربي الصراحه بس هحاول بقدر الامكان والمواد سهله جداااااااااا هي مختلفه الي حد ما عن الانجليزي بس سهله وباقل مجهود في تجاره بتجيب تقدير زي كده مكنتش بذاكر كتير الصراحه بس الحمد لله جبت جيد جدا فما بالك لما تشد حيلك شويه
وربنا يسهلكم يارب
وزي ما قلت قبل كده روحوا اسألوا في اي سنه عن سنه تانيه هتساعدكم اكتر من تاتله ورابعه اسألوا واحنا هنساعدكم ان شاء الله
مين اليل بيديلك الموارد يا سيمو ديبو؟
ومين باقي الدكاتره ؟

شكرا علي مجهودك والامل ال انتى عطتهونى ربنا يوفقك ويوفقنا

ymymym
07-10-2009, 10:03 PM
وبالسنبه للمواصلات
ياريت تحضروا موقف تروحوا الموقف وبدري شويه يعني لو نزلت من بيتك الساعه سبعه ونص هتلحق تركب اما بعد كده معتقدش انك هتلحق تركب حاجه
اما الباسات بقي بيطلعوا متاخر قوووووووووي علي الساعه تمانيه وص والصراحه بحسها للي دماغهم فاضيه وبيهرجوا بيوصلوا بعد ميعاد المحاضره بكتير بحوالي نص ساعه فكده هيضيع جزء كبير من المحاضره والمحاسبه مش هتتفهم كده ولا الرياضه
اه برضه الرياضه انقلوا ورا الكاشف كل كلمه بيقولها
طريقته اصلا اليل هي انه الليفي المحاضره بتلاقيه ف يالامتحان علي طول ويمكن بالارقام كمان عشان تبقي عارف ياريت برضه تاخدوا المحاضرات من اصحابكم اللي في الجروبات التانيه لانه تايه اكيد انتوا عارفين كده:d
فانتوا انقلوا كل حاجه را الكاشف ومن باقي الجروبات وهتلاقوا امتحانه سهل وعبيط جدا :)
اما الجبالي بقي فانت تنقل وراه برضه كل كلمه بيقولها وتحل مسائل الكتاب كلها ومتسيبش حاجه وتذاكر محاضرته علي طول هتلاقي نفسك فاهم وكويس ف يالمحاسبه انا بجيب في المحاسبه امتياز الحمد لله :av4056bb7jp3:
مم ايه تاني قولولي بقي مين بيديلكم تاني عشان اقولكم نظامهم لو اعرفهم
اه برضه فيه واحد بيدي دروس هو خريج كليه تجاره انجليزي سنه الفين وسته
من الفيوم انا كنت باخد عنده درس مكنتش بعرف احل الصراحه غير لما اخد درس
فلو عاوزين اقولكم عليه انا في الخدمه تاخدوا عنده درس مش كورس :bosyht9: وبرضه لما اخد رايه :)
في رعايه الله

charmingprince
07-10-2009, 10:57 PM
انا بيدينى رياضة الكاشف ومحاسبة الجبالى وتنظيم وسلوكية حامد وموارد الله اعلم مدخلش علينا ولا واحد ممممممممممممممم ممكن تشرحلى لينا الحتة بتاعت assets =OE+lib هلى دى الى خدناها فى المحاسبة بالنسبة للرياضة الحمد لله واحد صحبى شرحلى ذات الحدين with my best wishes charming prince

احمد اسامه (الفيوم)
07-10-2009, 10:59 PM
بجد شكرا ليكى علي مجهودك ال بتعمليه
انتى بجد انسانه كويسه
ممكن اسال سؤال
هو بالنسبه لتجاره انتساب متعرفيش هيلغوا محاضرتنا ولا لا

charmingprince
07-10-2009, 11:15 PM
ممكن اجاوب انا بعد ازنك بس يا مان انا سمعت ان كل محاضرات انتساب هتتلغى will be cancelled الدراسة هتكون عن طريق النت live messanger او tv set على التليفزيون وكمان هيكون كارنية الانتساب لية لون مختلف علشان ميدخلوش الكلية كل ده علشان swine flu فحاسب على نفسسسسسسسسسسسسسك وابعد عن el kissssssssssssssssssssss

ymymym
09-10-2009, 07:53 PM
انا بيدينى رياضة الكاشف ومحاسبة الجبالى وتنظيم وسلوكية حامد وموارد الله اعلم مدخلش علينا ولا واحد ممممممممممممممم ممكن تشرحلى لينا الحتة بتاعت assets =OE+lib هلى دى الى خدناها فى المحاسبة بالنسبة للرياضة الحمد لله واحد صحبى شرحلى ذات الحدين with my best wishes charming prince

ممممممممممممم كويس نفس اللي ادولنا والموارد اللي كان بيديلنا بيقولوا سافر والله اعلم فاكيد هيجيبوا واحد تاني غير كده احسن ان محدش دخلكم دلوقتي خليكم في الاربع مواد دول بس
اما بقي بالنسبه للحته اليل هي بتاعه assets = liability+capital
مهناها
Assets اصول
lia ديون عليك لشركات بره يعني انت او بمعني اصح الشركه بتاعتك لو استلفت فلوس من حد بتحطها في جانب lia

capital راس مال الشركه وده معناه انك استثمرت فلوس معينه او حطيت اصل معين
هبقي اكمل بعدين
في رعايه الله

ymymym
10-10-2009, 12:10 AM
دلوقتي كلمه اصل دي معناها فلوس بتحطها ف يالشركه او مثلا اثاث بتحطه او اي حاجه بتتحط ف يالشركه اصلي فيها دي اسمها اصل ولما بتحطها طالما بتزود راس مال الشركه يبقي اذن capital بيزيد يبقي اذن جانب الاصل بيساوي الراس مال
فهمت المعادله

vampire1188
10-10-2009, 12:56 AM
دلوقتي كلمه اصل دي معناها فلوس بتحطها ف يالشركه او مثلا اثاث بتحطه او اي حاجه بتتحط ف يالشركه اصلي فيها دي اسمها اصل ولما بتحطها طالما بتزود راس مال الشركه يبقي اذن capital بيزيد يبقي اذن جانب الاصل بيساوي الراس مال
فهمت المعادله

ymymym
10-10-2009, 06:58 PM

ميرسي:blush:

ymymym
10-10-2009, 07:07 PM
اه نسيت اقول برضه حاجه تانيه

في جامعه بني سويف كليه تجاره
عملوا قسم جديد اسمه انتسب انجليزي اانا معرفش شروطها ايه
بس ليها درجه انجليزي معينه ومجموع معين وتقريباتقريبا بالمصاريف والله اعلم حبيت اقولكم يعني ده اتفتح السنه دي
ممكن تروحوا تسألوا عنها في شؤون الطلبه

vampire1188
11-10-2009, 08:26 PM
عملوا قسم جديد اسمه انتسب انجليزي اانا معرفش شروطها ايه
بس ليها درجه انجليزي معينه ومجموع معين وتقريباتقريبا بالمصاريف والله اعلم حبيت اقولكم يعني ده اتفتح السنه دي

حكومة شحاته عايزة تلم فلوس من اي حتة وخلاص http://l.yimg.com/us.yimg.com/i/mesg/emoticons7/46.gif

الصقر الثاقب
11-10-2009, 08:56 PM
بس الله الرحمن الرحيم

انا الاول مصطفى الجبالى تانيه تجاره انجلش انشاء الله الى خايف من كليتنا ميدخلش علشان ............................والله كليه ذى العسل احلى ما فيها الانجلش بتاعها المهم متركزش على انها كلها انجليزى وكده خالص والله كل هيبقى ذبادى فى الخلاط بس انت كون واثق فى نفسك قوى ومتخليش حد يقلك صعبه لان الكلام ده خلانى الترم التانى مدخلش لدكتور اسمه عاطف عمر بس الحمد لله جبت جيد جداا فى ماده بس يلا عاوزك اول ما تدخل على طول حط قطن فى ودنك نفظ لاى كلام يتقال الكليه من السهل تجيب امتياز انا جايب جيد جداا بس خلى بالك من المذاكره اول باول يلا يا دجامعه اى خدمه اى حد عاوز حاجه يسال بس على مصطفى الجبالى جروب سى وده اميلى يا جماعه الكليه لذيذه

الاهم من كل ده بقى
الانجلش يا جماعه الانجلش يا جماعه الانجلش يا جماعه اهم من كل حاجه انا شغال كرسات انجلش اهتمو بالغه مش مجرد مواد يا امى هتتعقد من الدنيا والحياه الى ذى الذبادى فى الخلاط هتبقى عامله ذى الطوب فى الخلاط لا الطوب هيتكسر والخلاط هتحرق .

اللغه ديه جامدا ولذيذه اوى حب الغه علشان الغه تحبك

ها يلا سلام بقى واى استفسار انا معاكو فى الجامعه

ymymym
11-10-2009, 09:51 PM
ممنوع وضع الايميلات:slap1qk6:

الصقر الثاقب
11-10-2009, 09:57 PM
الاول انا محطش اصلا اميلى علشا عارف انو مينفعش وعلشان كده كانت غلطه فى الكتابه .

تانى حلجه كل الى فى الكليه هسعدوك بس انت متكسفش من حد وخليك جرى اوى

تانى حاجه اسمى انا حاطه عاداى ولو هيزعلك يا ymtm بس معتدقش انك المشرفه بتاع القسم علشان تقولبى حاجه لكده

فى الاخر اان اسف جدااا بس انا قصدى المساعده فقط مش اكتر علشان حاسس انى خت تجربه من السنه الى فاتت جامده جداااااا

الصقر الثاقب
11-10-2009, 10:43 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الاول انا جاااى علشان دعوه لكل الناس وخاصا بتوع تجاره انجليزى

انا عامل دعوه اسمها يلا نرطم انجليزى

عاوزين نتعلم نتكلم انجليزى صح وعازين نخلى الانجليزى شى اساسى فى حياتنا علشان نفسك وشغلك ودراستك

ايه رايك لما نفيد بعض الموضوع هيبقى روعه جدااااا باذن الله

انا ليه بدات بكده قبل ما اقلك اقرا كتب انجليزى عاوزك تحب الغه متخدتش الجامعه على اساس اناه مواد وامتحانات لو كده

باذن الله هتخرج لسوق العمل ميح متعرفش حاجه

باذن الله هنفيد بعض كتير

for my babyi will cross the ocean ;get the moon for u ; any thing u nead

M.E love for ever

vampire1188
11-10-2009, 11:15 PM
for my babyi will cross the ocean ;get the moon for u ; any thing u nead

طب وهوا دا تقريبا والله اعلم لازمته ايه يعني ؟!

وايه علاقته اصلا بدعوتك اللي انتا عايز تدعوها لنشر الانجليش دا ؟

charmingprince
11-10-2009, 11:29 PM
ياجماعة هدو اعصابكم nerves خليكم cool انا اصلا طلع اللى بيدينى محاسبة D/gharieb ده اية النظام بتاعة بيقعد يرغى الساعتين D/elkashef بتاع الرياضة دة والحمد لله بيشرح لنفسه مش للطلبة كل الى علية نقلتوا ندخل على اللى بعدها D/hamed بتاع سلوك وتنظيم دة بقى بيشرح وبيكلم نفسه مش سامعين ولا كلمة english منه واول ما يبدا الكلام العربى بربنت يا معلم والصوت تمام والمايك شغال اما الموارد دى بيديها لنا D/ الله اعلم من جامعة اللهو والخفى ومش عارفين اية النظام وبما ان احنا مستجدين كل واحد يدخل يقول لك عندك mid term وذى كانه خايف يتكلم والله كلمونا شوية عن الرجاله دى وشكرا على الشرح والموضوع الجميل دة

ymymym
11-10-2009, 11:54 PM
تانى حاجه اسمى انا حاطه عاداى ولو هيزعلك يا ymtm بس معتدقش انك المشرفه بتاع القسم علشان تقولبى حاجه لكده

ههههههههههههههههه
طيب:d

ymymym
12-10-2009, 12:25 AM
ياجماعة هدو اعصابكم nerves خليكم cool انا اصلا طلع اللى بيدينى محاسبة D/gharieb ده اية النظام بتاعة بيقعد يرغى الساعتين D/elkashef بتاع الرياضة دة والحمد لله بيشرح لنفسه مش للطلبة كل الى علية نقلتوا ندخل على اللى بعدها D/hamed بتاع سلوك وتنظيم دة بقى بيشرح وبيكلم نفسه مش سامعين ولا كلمة english منه واول ما يبدا الكلام العربى بربنت يا معلم والصوت تمام والمايك شغال اما الموارد دى بيديها لنا D/ الله اعلم من جامعة اللهو والخفى ومش عارفين اية النظام وبما ان احنا مستجدين كل واحد يدخل يقول لك عندك mid term وذى كانه خايف يتكلم والله كلمونا شوية عن الرجاله دى وشكرا على الشرح والموضوع الجميل دة

ممممممممممممممم دكتور غريب انا بسمع عنه انه وحش شويه
بس اقولك علي حاجه اي طالب يقدر انه يبقي متفوق وكويس من نفسه من غير دكتور لانهم برضه فضلوا يقولولنا دكترو عاطف وحش ومعرفش ايه بس طلع ممتاااااز وكنت بدعي ربان يديلنا تاني وجبت امتياز في الماده بتاعته:av4056bb7jp3:
فانت ميهمكش من اي دكترو رزل انت تذاكر وتتفوق وتحل امتحانات كتيره حتي لو مش امتحاناته المهم تحل مسائل كتيره قوي عشان تبقي مغطي علي كل المنهج
تاني حاجه بقي الكاشف ده دماغ اهم حاجه انك تنقل وراه فهمت مفهمتش انقل وخلاص تنقل كل كلمه كل حرف لان امتحانه عباره عن مححاضراته وممكن تبقي بالرقم عشان تبقي عارف وبعد كده عاوز تفهم تعالي لاي حد في الكليه اكبر منك وقوله اشرحلي تعالي لسنه تانيه تالته اي حد وهو يشرحلك عاتي واهو واحد عرف نفسه الاخ مصطفي الجبالي روح واسال عنه وهو يشرحلك ويفهمك بس المهم تنقل كل المسائل اليل يقولها وخد برضه محاضرات الجروبات التانيه
حامد اهم حاجه معاه انك تنقل وراه كل حاجه يقولها عربي انجليزي وتمشي وراه بالكتاب وتكتب وحاول تفهم منه كويس اقعد قدام متقعدش ورا دي مهمه عشان تفهم لانه بينام في النص وتلاقيه بقي اخنف كده مبتفهمش منه حاجه انا عن نفسي تقريبا كنت الوزحيده اليل كنت بقوله انا مش فاهمه اشرحلي دي تاني ويشرح وكنت بفهم منه
اما بقي الموارد دي لسه محددوش زينا برضه السنه دي وربنا يسهل بقي
يلا في رعايه الله

احمد اسامه (الفيوم)
12-10-2009, 04:46 PM
السلام عليكم
انا اسمى احمد
انا كليه تجاره انتساب جامعه بنى سويف سنه اولى
كنت عايز اعرف ايه رايكم وايهنظام كل دكتور من ال انا هقولكم عليهم
دكتور نجاتى وده بتاع محاسبه ودكتور غريب وده برده محاسبه
دكتور نادى بتاع رياضه ودكتور عمر رياضه برده
دكتوره سها تنظيم ودكتور شعبان برده تنظيم
ودكتوره سميره سلوكيه ودكتور جمال برده بتاع سلوكيه
انا عارف انهم كتير
بس ياريت ال يعرفهم يقولي ايه نظامهم
لان الدكتور نجاتى ده انا مفهمتش منه حاجه في المحاسبه الماليه
مش عارف العيب منه ولا منا
وشكرا ليكم

ymymym
12-10-2009, 08:42 PM
السلام عليكم
انا اسمى احمد
انا عارف انهم كتير
وشكرا ليكم

الصراحه معرفهمش قوي يعني نظامهم محدش منهم ادالي فمقدرش افتيلك غير كده اللي انت مش فاهم منه حاول تاخد درس فيه او حد اكبر منك يشرحلك بس الاهم تحضرله طبعا
اه صحيح سمعت يا احمد عن تجاره انتساب انجليزي روح شوف وقدم فيها لو تقدر

الصقر الثاقب
12-10-2009, 09:25 PM
طب وهوا دا تقريبا والله اعلم لازمته ايه يعني ؟!

وايه علاقته اصلا بدعوتك اللي انتا عايز تدعوها لنشر الانجليش دا ؟

اعتقد انها حريه شخيصه محدش لو دعوه بيها اعمل الى انا اعمله مادمت متعدتش حدودى وحدود المنتدى ومش عارف يعنى انتى حاطه نقرك من نقرى ليه هو احنا نعرف بعض يعنى

تناى حاجه انا مضفتش عندك او رد بمذاجى انا مش لقى الكلك بتاع الموضوع الجديد بس عموما اعتقد ان سيتك شرتيه لحسابك يعنى

ودعوه الانجلش ديه مجرد مساعده للناس الجديده والقديمه فى الجامعه على حب الغه مش الدراسه وبما انك يعنى موجوده فى المنتدى المفروض انك تدى رايك بس تعرفى لو انتى كده مش عاوز منك حاجه

وعموما شكرااااااااااااا على الاستقبال الجامد ده
:078111rg3::078111rg3::078111rg3::078111rg3::07811 1rg3::078111rg3::078111rg3::078111rg3:

الصقر الثاقب
12-10-2009, 09:32 PM
السلام عليكم
انا اسمى احمد
انا عارف انهم كتير
وشكرا ليكم
بص يا سيدى انت فى احلى كليه فى بلدك الى بتاع شهادات بس طمن نفسك خالص بص يا بوب انتو متدخلوش محاضرات اصلا يعنى عادى عاوز تقديها فى المدرسه الى اسمها جامعه بنى سويف اقديها بس اعتقد انك مش هتعرف لانك معاك عقليات معلش فى الكلمه فلاحين شويه يعنى مش ذى حلون والقاهره يعنى بن الحلال خدها من قصرها اما تحضر وتعمل الابحاث ده كفايه قوى وعموما الحضولار مش مهم ليكو بينجو اكيد تسمع عنها هتنزلك الى فيه النصيب قبل الامتحانات وانت لو دحيح ممكن تشترى المحاضرات منهم وتذاكر وكله حسب مود سيتك بس خدها كلمه عيش حياتك عادى بس متنفضش لدرجه ديه

ymymym
12-10-2009, 09:34 PM
اعتقد انها حريه شخيصه محدش لو دعوه بيها اعمل الى انا اعمله مادمت متعدتش حدودى وحدود المنتدى ومش عارف يعنى انتى حاطه نقرك من نقرى ليه هو احنا نعرف بعض يعنى

تناى حاجه انا مضفتش عندك او رد بمذاجى انا مش لقى الكلك بتاع الموضوع الجديد بس عموما اعتقد ان سيتك شرتيه لحسابك يعنى

ودعوه الانجلش ديه مجرد مساعده للناس الجديده والقديمه فى الجامعه على حب الغه مش الدراسه وبما انك يعنى موجوده فى المنتدى المفروض انك تدى رايك بس تعرفى لو انتى كده مش عاوز منك حاجه

وعموما شكرااااااااااااا على الاستقبال الجامد ده
:078111rg3::078111rg3::078111rg3::078111rg3::07811 1rg3::078111rg3::078111rg3::078111rg3:

وحد الله

ومحدش اعترض علي اللغه الانجليزيه وماله
بس تقدر انك تعمل موضوع جديد تحاول تعمل فيه حكايه الانجليزي ده وممكن تلاقي اكتر لانهم مش هيبقواعارفين يعني ان انت بتحاول تصلح اللغه مش اكتر
غيركده يا صقر يا ثاقب:redface: الموضوع مش مستاهل ومحدش بيشتغل عند حد وده قسمه وبيحاول يصلحه مش اكتر ويحاول يصلح من طرق الكلام كده يعني بس
غير كده ده ولد:d

الصقر الثاقب
12-10-2009, 09:46 PM
مساء الخير على كل البشر الحلوين اه والوحشين لا وهما عارفين نفسهم

بص يا مان عندك دكتور غريب بيقدر انك لسه فى سنه اولى وباذن الله هتجيب حاجه كويسه بس بشرط حاول تحل كتير جدااااااااااا معاها ولو عاوز شرح فى كتير ممكن حد يشرحلك ولو ممن تاخد كرس قبل الامتحانات كتير عمل كده وهما عارفين نفسهم انا عملت كده صراحه عادى be coolالمهم عندك الكاشف بقى هقلك على الحل الامثل للكاشف لو انت من الرجاله الى بتكتب وكده قشطه عليك وذى الفل اما لو من الرجاله الى ضربها شوز مقاس 44يبقى عليك بتوتا عموما لزم تجيب توتا خاصا فى الماده ديه علشان الى بتقول عليه الاخت ymym والله معرف اسم ده ولاعلاج المهم عندك كده مادتين نيجى للى انا بسميه جوهره الجامعه الى محدش عارف يقدره انتو فى ايدكم كنز فعلا اسمه دكتور حامد دكتور جامد موت علشان واحد ذى ده انا قلت اعمل دعوه الانجلش الى ymymسيباها وتتكلم فى كلمه كتبتها نيجى الموارد هيجىواحد من حقوق برده ماده لذيذه

متخنقش على نفسك خالص بس

ذاكر اول باول على طول ياريت تروح تراجع الى انت اخده انت غير عربى خالص انت من السهوله تجيب الامتياز الله فى عون عربى ممكن يذاكر والدكتور يخيب ظنه المهم ذاكر

ونفس الطلب الى بطلوبه منك اول ما تدخل الجامعه حط القطن فى ودنك وامشى واحضر محاضرااتك وعبش حياتك
اعتقد انك ممكن تعمل الى فات بس اخر حاجه ديه معتدقش لانك فى مدرسه مش فى جامعه يلا النصيب

happy year *:039uw8::039uw8::039uw8::039uw8::039uw8::039uw8:: 039uw8::039uw8:

happy year

الصقر الثاقب
12-10-2009, 09:55 PM
انا عاوز اعمل دعوه صلح لاخت ymym عموما حقك على لو انا قلت كلمه ذعلتك بس انتى الى بداتى

ممكن نساعد بعض فى عمل الدعوه ديه لكل الناس وهنفيض بعض وهنفيد الناس الى معانا من غير شك

انا عندى حاجات نفسى افيد الناس بييها عاوز اعمل موضوع جديد اذى بس قولى

شكرااااااااااااااااااااا على المساعده :d:d:d:d:d:d:d:d:d:d

احمد اسامه (الفيوم)
13-10-2009, 04:58 PM
السلام عليكم
كنت عايز اقول شكرا ليكي يا ymym
انتى والصقر
كنت عايز اطلب منكم طلب انا مش فاهم اساسيات المحاسبه خالص لانى محدرتش من الاول
وكنت عاز اعرف ايه هي المواد ال محتاجه دح من اول السنه
وماده التنظيم ديه سهله ولا صعبه علشان انا معرفتش احضر ولا محاضره ليها
وشكرا ليكم

SeMo.DiBo
13-10-2009, 06:46 PM
بصي ياستي انا حاليا الي بيدخل عليا 3 بس

والتلاته 2 فيهم اقطع ايدي لو مكانوش بيتعاطو

وال3 الي هوا بتاع المحاسبه ده بيعاملنا على اساس اننا عارفين الحجات الي بيقلها مفيش شرح خااالص بس

بس بينقلنا ويقلنا فاهمين وكل الي في المحاضره تلاقيهم بصوت واحد بيقولوا فاهمين وطبعا لازم كمان في

موقف زي ده لو قلت مش فاهم هيبقى الي واضح ان العيب فيا وانا الي مش بفهم

بتاع الرياضه قسما بالله مش بيشرح خااااااااااااالص برضه الي نافعني ان الحجات الي عندنا زي الي ختها في

ثانوي بالظبط

والسلوكيه والموارد والتنظيم سمعت ولاد بيقولو دي حفظ وقبل الامتحان الدكتور بيحدد حجات نحفظها وخلاص

انا دلوقتي عاوز منك سؤالين لو عندك أي ورق او مراجع للمحاسبه ويكون فيها شرح مبسط

وكمان بالنسبه للموارد والسلوكيه والتنظيم صح الكلام الي سمعته انهم حفظ والدكتور بيحدد نحفظ ايه

؟

ymymym
14-10-2009, 12:02 AM
قلت اعمل دعوه الانجلش الى ymymسيباها وتتكلم فى كلمه كتبتها

سايبه ايه ؟
انا كتر خيري اني بدخل اصلا انا موعدكش اني هبقي معاك الصراحه
انا ليا راي مختلف
هي تبقي دراسه دلوقتي وهيقدر يستوعب الكلمتين بتوع الانجليزي دلوقتي فمافيهاش مشكله
لكن يجي في الاجازه بقي ينمي مهاراته دي ويذاكر في الانجليزي هو ده راي واللي بعمله دلوقتي وانا مش تعبانه في الانجليزي بالعكس عادي جدا الصراحه معايا وبفهم حاليا وفي الاجازه ابقي اقعد انميها لكن لو عاوز تعملها اعملها في موضوع خاص بيك عشان الكل يشوفك فتلاقي ناس تانيه اكتر من دول بس كده ده قصدي

انا عاوز اعمل دعوه صلح لاخت ymym عموما حقك على لو انا قلت كلمه ذعلتك بس انتى الى بداتى
لا حول ولا قوه الا بالله انا تكلمت اصلا ولا قلت حاجه:d ابتديت بايه
بص يا مصطفي قفل علي الكلام ده انا لا اتضايقت ولا حاجه
انا محترمه دعوتك دي بس مقدرش اساعدك فيها الصراحه لاني مبدخلش تقريبا هنا كتير غير بس عشان الموضوع ده بس دلوقتي وربنا يوفقك
اما انك ازاي تعمل موضوع فانت هتطلع بره في قسم كليه تجاره هتلاقي فوق كلمه موضوع جديد علي الجنب كده دوس عليها واكتب عنوان للموضوع بتاعك واكتب الموضوع بتاعك اللي انت عاوزه بس كته
ربنا يوفقك

ymymym
14-10-2009, 12:08 AM
ماشيالموارد والسلوكيه والتنظيم ماده حفظ وكده محدش قال حاجه
بس لو عملت وذاكرت في اخر السنه بعد ما الدكتور يحدد صدقني مش هتجيب فيها حاجه
متسمعش كلام حد وخلاص اسمع كلام حد درس فعلا بجد ويكون شاطر ومتميز مش اي حد ومش اي حاجه سمعتها تبقي هي كده فعلا ادينا بنقولك اهو الماده دي من الاول خالص تحفظ وراه مش تحفظ كمان افهم اكتر ما تحفظ لان لو فهمت هتلاقي الكلمات معاك في ذهنك فلما تيجي تراجع هتلاقي نفسك فاكر انك ذاكرت الكلمه دي قبل كده مره او اتنين او تلاته فهتقول اه هتلاقي ساعه الامتحان نفسك ميه ميه وكويس جدااااااااااااااا
غير كده المحاسبه لو مش فاهم حاجه مصطفي قالك اهو ممكن تروحله يشرحلك عااااااااادي انا قريبا هنزل ورق شرح انجليزي وفيها ترجمه عربي يعني هتساعدكم ان شاء الله فيعني اطمنوا ولو عاوز درس فيها فيه واحد ممكن تروحله عادي جدا اديلك اسمه ونمرته وتروحله وتاخد عنده درس
اما بالنسبه للاحمد اسامه اي ماده محتاجه مذاكره من الاول بس انت تذاكر اصلا من الاول يعني ايه محضرتش ليه اصلا متحضرش لازم تحضر وتشوف ايه المنهج بتاعك خدتوا ايه كده واي ماده سهله لو انت ذاكرتها

SeMo.DiBo
14-10-2009, 09:42 PM
خلاص وبالنسبه للدرس انا لقيت مدرس خلااص بس مدام قلتي ازاكر من الاول الموارد والسلوكيه والتنظيم خلاص هعمل كده

ومعلش تعبتك

وربنا يخليكي

SeMo.DiBo
14-10-2009, 11:25 PM
معلش اديني الورق في اي يوم واصوره في لحظتها عند السوبر ماركت الي قدام البوابه الرئيسيه بتاعة الكليه

بس انا بالشكل ده والله هسقط

انا ابيض في كل الموااااااااد

charmingprince
15-10-2009, 12:39 AM
يا عم السنة لسة يادوب بدات ممكن تذاكر انا مثلا لحد دلوقتى ما اعلرفش اى شيى فى الموارد والسلوكية والتنظيم الموارد مفيش دكتور السلوكية والتنظيم ما فيش كتب لكن الحمد لله المحاسبة والرياضة كويسين واى حاجة عاريزها احنا فى el class كله بيشرح لبعضة عندك مثلا واحد صحبى شرحلى ذات الحدين فى الرياضة علشان انا كنت ادبى وانا بشرحلهم احصاء علشان اخذتها فى ثانوى وشوية محاسبة بس يعنى الى انت مش فاهمه ممكن تخلى حد يشرحهولك وشكرااااااااااا with my best wishes CHARMING PRINCE

هارى12345
16-10-2009, 07:17 PM
انا فى تجارة بنى سويف رايحة تالتة والحمد لله جبت جيد جدا فى تانية وربنا يسهل ان شاء الله هتعين فى البنك

احمد جادالحق
17-10-2009, 03:42 PM
[quote=ymymym;1641520]
السلام عليكم يا جماعة انا فى تجارة انجليزىلا جامعة زفت بني سويف وحابب استفسر منكم على حاجات :039uw8:

احمد جادالحق
17-10-2009, 03:43 PM
انا فى اولى ومستلمتش كتبين التنظيم والسلوكية اذاكرهم ازاى ؟؟

احمد جادالحق
17-10-2009, 04:12 PM
ممكن رد يا ابله ymymymy

احمد جادالحق
17-10-2009, 04:14 PM
هارى 12345 انتى تجارة عربي ولا انجليش

احمد جادالحق
17-10-2009, 04:28 PM
[quote=charmingprince;1681092]يا عم السنة لسة يادوب بدات ممكن تذاكر انا مثلا لحد دلوقتى ما اعلرفش اى شيى فى الموارد والسلوكية والتنظيم الموارد مفيش دكتور السلوكية والتنظيم ما فيش كتب لكن الحمد لله المحاسبة والرياضة كويسين واى حاجة عاريزها احنا فى el class كله بيشرح لبعضة عندك مثلا واحد صحبى شرحلى ذات الحدين فى الرياضة علشان انا كنت ادبى وانا بشرحلهم احصاء علشان اخذتها فى ثانوى وشوية محاسبة بس يعنى الى انت مش فاهمه ممكن تخلى حد يشرحهولك وشكرااااااااااا with my best wishes CHARMING PRINCE[/quote

يا man انتا فى جروب ا ولا ب ولا ج ولا د .... انا بيدينى غريب وكاشف وحامد وواحد لسه مجتش هههههه يا ريت ترد عليا ونتعرف ونشوف بعض يمكن تكون معايا فى السيكشن بتاعى وانا اسمى احمد جاد وابقي اسأل عليا ومحدش هيدلك عليا :049gc0::romarioxp6:

احمد جادالحق
17-10-2009, 04:32 PM
charmingprince (http://www.thanwya.com/vb/member.php?u=309543) الكلام ليك على فكرة

charmingprince
17-10-2009, 05:04 PM
يا سيدى انت عارفنى جدا جدا اكيد عرفت انا مين CHARMING PRINCE OR ahmed sayed

ymymym
17-10-2009, 07:02 PM
يا ويلكم يا ويلكم بيكم:022yb4:
كويس اديكم اتعرفتوا علي بعض
ممممممممممممم اللي طلب مني يشوف الورق هو عربي ولا انجليزي؟
ثانيا : اللي قال ان انتوا لسه في الاول ومعرفش ايه
احب اقولك ان الميد تيرم سيادتك فاضله تلات اسابيع وياتي السؤال : ذاكرت ايه ؟:d
فياريت متستهونش بالفتره دي
ماهيش طويله يعني زي ما انت فاكر قوي كده:bosyht9:
اما يا احمد جاد الحق
احنا كنا زيك كده في الترم الاول الكتاب جالنا بع الامتحان او بمعني اصح استلمناه في يوم الامتحان نفسه:d بس كنا بنجيب ورق من مكتبه توتا هتلاقيها جنب الجامعه اسمها توتا كنا بناخد النسخه بخمستاشر جنيه وبنذاكرها صم هتفيدك في امتحان الميد تيرم ان شاء الله بس انت روح وقولهم عاوز ورق سلوكيه وتنظيم سنه اولي وهما هيدوهولك ولو معرفتش تجيبه تبقي تحط مشاركه هنا قولي انك مش عارف تجيبه واناهبقي اسيبهولك هناك ان شاء الله يعني وربنا يوفقكم جميعا
بس ايتها خدمه يا بشوات :d
اه ممممم نسيت كنت هقول ايه اه سيمو ديبو انت عاوز ورق ايه بالظبط وانا هسيبهولك في المكتبه باذن الله علي يوم الاتنين او التلات
في رعايه الله

charmingprince
18-10-2009, 12:30 AM
يا ستى انتى فهمتينى غلط انا بقول للراجل ان الدراسة لسة بدائه وممكن يذاكر الى فاتة هو دة قصدى ثانيا فين المكتبة دى وياريت نقدر نتكلم مع حد فى ثانية تانية او ثاثلة علشان نعرف نظام الامتحان وبعض الامتحانات وشكرا charming prince

احمد جادالحق
18-10-2009, 06:49 PM
ميرسي جدا جدا جدا يا ymymymy :078111rg3: بس انا ممكن انا ممكن اتعبك بسؤال تانى !! :unsure: انا بقي لسه مستلم كتاب ال behavior النهاردة بس .. ومكنتش بفهم حاجة من اللى ميتسماش دا اللى اسمه د / حامد مفيش فكه .... انا ازاى اذاكر السلوكية انا مكنتش بعرف اذاكرها وقلاقان بسبب الميد تيرم اوى .. انا الرياضة الحمد لله انا فاهمها بسبب انى كنت علمى رياضة والمحاسبة د/ غريب 10/10 بفهم منه كويس جدا .. :028ja7: !! فياريت تجاوبينى ..

والواد ch.prience دا طلع اللى بيقعد جابني فى السيكشن هههههه:friendsxs3:

على فكرة يا ymymymy انتى باين عليكى متميزة اوى وربنا يوفقك :rolleyes:

bassanttarek24
18-10-2009, 09:02 PM
دكتور حامد دايما بيجيب تعريفات اللي هي بتبقي في كل شابتر علي الجنب
انت تترجمها وتفهمها وتذاكرها ده بيبقي تلت الامتحان تقريبا
والباقي بقي وانت في المحاضره تعلم ع الحاجات اللي هو بيقولها او بيركز عليها بتبقي قليله
ودايما بييجي منها الاسئله المقاليه بس ده في بدايه السنه
والدكتور قبل الميد ترم بيحدد حاجات مهمه دايما بتيجي
وكمان امتحانات السنين اللي فاتت لازم تزاكرها بيجي منها الاسئله بالنص
الكلام ده في المادتين تقريبا

bassanttarek24
18-10-2009, 09:14 PM
سوري يايميم انا قولت اساعد عارفه انك مشغوله

احمد جادالحق
18-10-2009, 09:55 PM
دكتور حامد دايما بيجيب تعريفات اللي هي بتبقي في كل شابتر علي الجنب
انت تترجمها وتفهمها وتذاكرها ده بيبقي تلت الامتحان تقريبا
والباقي بقي وانت في المحاضره تعلم ع الحاجات اللي هو بيقولها او بيركز عليها بتبقي قليله
ودايما بييجي منها الاسئله المقاليه بس ده في بدايه السنه
والدكتور قبل الميد ترم بيحدد حاجات مهمه دايما بتيجي
وكمان امتحانات السنين اللي فاتت لازم تزاكرها بيجي منها الاسئله بالنص
الكلام ده في المادتين تقريبا
شكرا ع الرد:078111rg3: انا فعلا زى مبتقول انا مهتم جدا بتكتابه العانوين فقط ومش بحب اكتب الرغى اللى بقراه لانى عارف انه فى الكتاب ومتشكر ع الرد بس انا عايز اعرف ازاى اذاكر ؟؟!!

ymymym
18-10-2009, 11:19 PM
ايه ده بسبس بنفسها منوره موضوعي :av4056bb7jp3:ربنا يبارك فيكي تخيلي لو حد دخل دلوقتي وشافنا هنا هيتغاظ غيييييييييييظ:dكلام بسنت صح
مممممممممممممممممم تذاكر ازاي ؟هقولك تذاكر ازاي
اولا بتجيب الكتاب تفتحه هتلاقي صفحات هتذاكرها:d
هقولك بجد فيه احاجات اليل علي الجنب دي بتذاكرها كلها صم تحفظها او بص قبل ما تحفظها افهمها كويس عشان تقدر تحفظها وترجم الكلمات واكتب الترجمه جنب الكلمه اللي متنعرفهاش خلصت الحاجات اللي علي الجنب دي هات جميع الامتحانات بتاعه حامد دي وذاكر الاسئله المقاليه وتحفظها برضه من دلوقتي بلاش تحفظها افهمها ولما تذاكر مره واتنين وتلاته هتلاقي الكلمات ثبتت في ذهنك هتجيبها في الامتحان علي طول بس تذاكر جميع الاسئله المقاليه دي واي تعريف برضه تلاقيه ذاكره وحاجه تانيه هيجي حامد يحددلكم في الاخر اللي جاي في الميد تيرم متسمعش كلامه بجد ذاكر كله لو قالك حاجه شرحها وبعد كده قال مش جاي اعرف انه كداب بجد ذاكر كل الشابتر اليل تخده معلش هتتعب شويه لكن عادي هتلاقي الامتحان سهل
بس ده تقريبا حامد
ايتها خدمه:stickjo4:

احمد جادالحق
19-10-2009, 12:38 AM
ايه ده بسبس بنفسها منوره موضوعي :av4056bb7jp3:ربنا يبارك فيكي تخيلي لو حد دخل دلوقتي وشافنا هنا هيتغاظ غيييييييييييظ:dكلام بسنت صح

مممممممممممممممممم تذاكر ازاي ؟هقولك تذاكر ازاي
اولا بتجيب الكتاب تفتحه هتلاقي صفحات هتذاكرها:d
هقولك بجد فيه احاجات اليل علي الجنب دي بتذاكرها كلها صم تحفظها او بص قبل ما تحفظها افهمها كويس عشان تقدر تحفظها وترجم الكلمات واكتب الترجمه جنب الكلمه اللي متنعرفهاش خلصت الحاجات اللي علي الجنب دي هات جميع الامتحانات بتاعه حامد دي وذاكر الاسئله المقاليه وتحفظها برضه من دلوقتي بلاش تحفظها افهمها ولما تذاكر مره واتنين وتلاته هتلاقي الكلمات ثبتت في ذهنك هتجيبها في الامتحان علي طول بس تذاكر جميع الاسئله المقاليه دي واي تعريف برضه تلاقيه ذاكره وحاجه تانيه هيجي حامد يحددلكم في الاخر اللي جاي في الميد تيرم متسمعش كلامه بجد ذاكر كله لو قالك حاجه شرحها وبعد كده قال مش جاي اعرف انه كداب بجد ذاكر كل الشابتر اليل تخده معلش هتتعب شويه لكن عادي هتلاقي الامتحان سهل
بس ده تقريبا حامد

ايتها خدمه:stickjo4:

ميرسي يا ymymym بس تصدقى انا اول مرة افهم منه النهاردة حاجه :d د/ حامد بس مش بحب اشارك معاه وغبي فى حاجة بيكتب اسامى اللى بيشارك معاه هديلك مثال سأل ولد معانا والولد قاله انا مش فاهم ومكنتش واخد بالى كنت بمتب جه قعده وفى اخر المحاضرة خد اسمه عشان شارك معاه والله دا صحيح :d بس بصراحة مش عايز اشارك معاه لانه باين عليه ضارب جدا وبيكللم نفسه فعلا :slap1qk6: ميرسي بجد تانى ع اهتامك ..:078111rg3::078111rg3:

احمد جادالحق
19-10-2009, 12:39 AM
ميرسي ليكى بردوو يا بسنت انا اسف جدا نسيت اشكرك

احمد جادالحق
19-10-2009, 12:40 AM
مش انتى بسنت بردوو ؟؟ bassanttarek24 (http://www.thanwya.com/vb/member.php?u=314667)

احمد جادالحق
19-10-2009, 12:45 AM
يا ymymym نسيت اقولك على حاجة مهمه انا عامل منتدى لتجارة انجليش من فترة قصيرة اوى ممكن نستخدمه ؟ هو لو دخلتيه هتلاقيه فاضي يعنى معلوش اشتركات ولا حتى اعضاء :d بس احنا ممكن نستخدمة يعنى فى مواضيع ظى كداا واعتقد ان شاء الله هيفيدنااااا :)

ودا رابط المنتدى ولو هتحبوا نشارك فيه قولولى عشان اظبطه لانى انا معايا لوحة الادارة :

http://shababenglizy.ibda3.org

احمد جادالحق
19-10-2009, 12:47 AM
يا جماعه انا اسف لو كان موضوع انى اكتب رابط دا غلط ولا لأ بس انا مش عارف ؟؟!! ;)

charmingprince
19-10-2009, 02:20 PM
يا سلام على الكلام دة والله تشجعنا واخيرااااااااااااااااااااااااااااااااا اخدنا محاضرة موارد وهى دكتورة جديدة اسمها نيفين وباين ان المادة كويسة بالرغم ان الواحد مابطلش ضحك لدرجة انها لحظت كدة واتكلمت معايا وشكرااااااااااااااا charming prince

احمد جادالحق
19-10-2009, 07:39 PM
يا سلام على الكلام دة والله تشجعنا واخيرااااااااااااااااااااااااااااااااا اخدنا محاضرة موارد وهى دكتورة جديدة اسمها نيفين وباين ان المادة كويسة بالرغم ان الواحد مابطلش ضحك لدرجة انها لحظت كدة واتكلمت معايا وشكرااااااااااااااا charming prince

فعلا الحمد لله اخيراا جاتلنا دكتورة للموارد :022yb4: اديتنا حاجات سهلة بس فعلا مبطلناش ضحك لدرجه ان charmingprince كان يهيطرد وهوه قاعد جنبي :d بس فى مشكلة الدكتورة دى عكس حامد تماما :p طيب حامد بيكلم نفسه امال دى صوتها عالى اوى وصدعتنا .. ربنا يسهـــل يا رب !!

احمد جادالحق
19-10-2009, 08:47 PM
ايه يا جماعة مبقاش فى رد ولا ايه ؟؟!! ع العموم ميرسي

SeMo.DiBo
19-10-2009, 08:59 PM
ymymym

انا عايز بعد ازنك اي ورق عندك ممكن يفيدني سلوكيه محاسبه

موارد تنظيم رياضيه اي حاجه ولو عندك امتحانات قديمه ياااااااااريت

اوي تديهاني انا عارف اني متعب بس والله كل الناس مخوفاني من

اول سنه في الكليه انا تقريبا المحاضره الوحيده الي بدخل وبطلع

منها بحاجه محاضرة الرياضه اما المحاسبه لسه معرفش المبادئ

حتى لحد دلوقتي والسلوكيه بيكلم نفسه اما موارد وتنظيم لسه

مبدأنهاش اساسا

ymymym
19-10-2009, 11:12 PM
العفو يا احمد علي ايه وكويس ان الدكتوره دي دخلتلكم احتمال تديلنا احنا كمان لاننا عندنا ماده نقود وبنوك من غير دكتور الصراحه والصراحه احسن بس انا شفتها النهارده الدكتوره دي ومش طايقاها لوحدي كده يارب يطلع كلامكم حقيقي وتبقي كويسه
اما بالنسبه انك متحطش مواقع هنا ااها فعلا ممنوع انك تحط اي لينك مواقع هنا مينفعش المشرف هيحذفها واحتمال يبعتلك انذار:d
اوكيه يا سيمو ديبو هحاول اجيب الورق بعد بكره هجيبه ان شاء الله بكره من السطح وهبقي ابعتهولك بعد بكره قولي اسمك ايه وبتقعد فين وانا هبقي اجيبهولك باذن الله وبرضه هعدي علي سنه اولي بكره وهقولهم اذا كانوا عاوزين مساعده ولا لأ ان شاء الله يعني ويارب يوفقكم جميعا

احمد جادالحق
19-10-2009, 11:27 PM
العفو يا احمد علي ايه وكويس ان الدكتوره دي دخلتلكم احتمال تديلنا احنا كمان لاننا عندنا ماده نقود وبنوك من غير دكتور الصراحه والصراحه احسن بس انا شفتها النهارده الدكتوره دي ومش طايقاها لوحدي كده يارب يطلع كلامكم حقيقي وتبقي كويسه
اما بالنسبه انك متحطش مواقع هنا ااها فعلا ممنوع انك تحط اي لينك مواقع هنا مينفعش المشرف هيحذفها واحتمال يبعتلك انذار:d
اوكيه يا سيمو ديبو هحاول اجيب الورق بعد بكره هجيبه ان شاء الله بكره من السطح وهبقي ابعتهولك بعد بكره قولي اسمك ايه وبتقعد فين وانا هبقي اجيبهولك باذن الله وبرضه هعدي علي سنه اولي بكره وهقولهم اذا كانوا عاوزين مساعده ولا لأ ان شاء الله يعني ويارب يوفقكم جميعا

طيب انتى هتعدى علينا واحنا هنعرفك ازاى ؟؟!! :excl: انا وصاحبي التانى champirsonسيكشن جروب A هتلاقينا لو عديتى ان شاء الله
اما بالنسبة لموضوع اللينك فدا مش مشكلة بس انتوا مرديتوش عليا نستخدمه ولا لأ ؟ عشان انظمه شويه انتوا اصلا دخلتوا عليه ؟؟;)
احنا لو يا ريت نعرف اسمك الحقيقي بدل ymymym :pعشان نبقي نشوف حكاية الورق وكدا ...
وانا عندى سؤال بالنسبة للسلوكية انا ازاى ابيض المحاضرات انا مش بكتب غير العناوين ورى الدكتور اعمل ايه اكتب العناوين بس فى كشكول التبييض :d ولا ايه ؟؟

احمد جادالحق
19-10-2009, 11:30 PM
طيب لو عندك ايميل يكون افضل يا ymymym بدل المشاركات اللى بنستنا ردها دى ؟!! لاننا بجد بنحتاج الرد ...

ymymym
20-10-2009, 12:15 AM
انا هاجي اسال بكره ان شاء الله عليك
انا ياسمين

معلش مبتعاملش بالميل

SeMo.DiBo
20-10-2009, 01:08 AM

خلاص تمام

اسمي حسام الدين تهامي

جروب b

وبقعد في الدور التاني في المكان الي بناخد فيه المحاضرات اعتقد قاعة (2)

معلش والله بس انا لسه جديد في الكليه ومعرفش الاماكن اوي ممممممم اول احاول اقلك بكره القاعه قصاد ايه ولا جمب ايه

وربنا يخليكي معلش تعبتك

سلاام

charmingprince
20-10-2009, 02:47 AM
يا ستى شكرا على المجهود الرائع ده المفروض احنا الى نيجى لحد عندك علشان ناخد منك الورق والامتحانات اكرر الشكر
NAME AHMED SYAED
GROUP A
with my best wishes CHARMING PRINCE

احمد جادالحق
20-10-2009, 04:51 PM
ميرسي جدا جدا جدا .....:078111rg3::078111rg3:..... والله ع المجود الرائع اللى بتعمليه معانا احنا بجد حاسين انك اختنا بجد مش هزار .. ممممممم بس انا حاسس دلوقت انى ملكت المنهج بجد يعنى فعلا الورق طلع مهم جدا ميرسي تانى ليكى ....:028ja7::028ja7:....

احمد اسامه (الفيوم)
20-10-2009, 06:41 PM
السلام عليكم

ymym ممكن لو سمحتي تشفيلي اى حد يكون في تجاره عربي علشان يعرفنى الدنيا مشيه ازاى
وايه النظام بتاع الدكاتره ولو عنده اي ورق يفدنى
شكرا

charmingprince
20-10-2009, 10:10 PM
At first thanks ymymym for the paper wich we have already taken it from you and u r waiting for behaviour .mangment and resources and thank u again
Charming Prince

احمد جادالحق
20-10-2009, 11:06 PM
:romarioxp6: يا ريت بس ورق التنظيم دا احنا محتاجينه فعلا والسلوكية الدكتور حامد بصراحة فوق الوصف فى عدم الفهم بردوو يا ymymym وفعلا احنا بتعبك بجد .. وميرسي تانى ليكى .:078111rg3::078111rg3::078111rg3: وعايز استفسر عن حاجة فى ناس قالتلى فى حاجة اسمها القاموس التجارى دا مهم اشتريه بجانب القاموس العادى عشان هيفيد انتى تعرفى القاموس دا فقوليلنا اذا كنا نشتريه ولا لأ ؟؟!! :confused: وايه يعنى مميزاته ؟؟

charmingprince
21-10-2009, 01:07 AM
يا راجل حرام عليك تسال الغريب قبل القريب ههههه يا احمد اسمع القاموس التجارى ده لترجمة الكلمات ترجمة تجارية commercial dic عندك مثلا الوافى golden el wafi برنامج ترجمة تمام الصراحة perfect بس المشكله انه يترجم لك الكلمات لغة conversation مش academy لكن فى القاموس نفسه تخصصات للاسف مفيش commerce لكن فى maths .bio medec etc هو ده الفرق لكن بالنسبة هنحتاجة ولا لا اكيد بس المفروض تنزله بالذات اذا كان فى كلمات صعبة فى acco لانها اساس التجارة مش behaviour ولا mangment ولا resourses
Charming Prince

احمد جادالحق
21-10-2009, 02:45 PM
يا راجل حرام عليك تسال الغريب قبل القريب ههههه يا احمد اسمع القاموس التجارى ده لترجمة الكلمات ترجمة تجارية commercial dic عندك مثلا الوافى golden el wafi برنامج ترجمة تمام الصراحة perfect بس المشكله انه يترجم لك الكلمات لغة conversation مش academy لكن فى القاموس نفسه تخصصات للاسف مفيش commerce لكن فى maths .bio medec etc هو ده الفرق لكن بالنسبة هنحتاجة ولا لا اكيد بس المفروض تنزله بالذات اذا كان فى كلمات صعبة فى acco لانها اساس التجارة مش behaviour ولا mangment ولا resourses
Charming Prince

هو ميرسي جدا ع الملعومات :friendsxs3: بس هوه القاموس بترجم الالفاظ التجارية مش ترجمة حرفيه او كلمه كلمه هوه فى واحد اشتراه معانا النهاردة فى السيكشن صاحبي من ببا وشوفته فعلا بيترجم بطريقة تجارية يعنى مثلا financal postion يكتب قصادها المركز المالى مش كلمه كلمه هوه على فكرة حلووو جدا للمحاسبه فعلا ...

ويا راجل متقولش على اسئل الغريب دا ياسمين بردوو اختنا يا عم ولا ايه ؟ :redface: ههههههه والله بنت غايه فى الاحترام بجد والله .. لو مش هسأل ياسمين مين هيعبرنى ويجاوبنى .!! :excl:

ymymym
21-10-2009, 02:53 PM
At first thanks ymymym
ميرسي جدا جدا جدا .....:078111rg3::078111rg3:.....

لا شكر علي واجب :blush:انتوا اخواتي والمفروض اني اساعد اخواتي ميهمكمش المهم تتفوقوا وتذاكروا كويس ويارب يوفقكم بجد يارب ان شاء الله

يا راجل حرام عليك تسال الغريب قبل القريب ههههه يا احمد

انا غريبه؟:slap1qk6:

وعايز استفسر عن حاجة فى ناس قالتلى فى حاجة اسمها القاموس التجارى دا مهم اشتريه بجانب القاموس العادى عشان هيفيد انتى تعرفى القاموس دا فقوليلنا اذا كنا نشتريه ولا لأ ؟؟!! :confused: وايه يعنى مميزاته ؟؟

بص انا مكنتش بحتاج للقاموس التجاري ده مش هيفيد بحاجه بجد
انا عندي قاموس كده منزلاه علي النت بشتغل بيه قاموس عادي بس جميييييييل جدا وبيجيبلي كلمات كتيره جدا متوفره فيه هيبقي افضلك الصراحه او القاموس العادي اللي هو الياس او القاموس العادي صحبتي جابت قاموس تجاري ومركون عندها عشان تبقي عارف بتشتغل علي اللي انا بشتغل عليه وهو كويس لو عاوز تنزله هنزله عاتي يعني
اما حكايه الورق دي فانا هكون موجوده يوم الخميس الا ممكن اجيبلك الورق في يوم السبت او بكره وتيجو تاخدوه مني ايتها خدمه يا معلمي:d

ههههههههههههههههههههه مش عارفه احساسي زي ما قلت ان احمد سيد اشقي منك:p

السلام عليكم

ymym ممكن لو سمحتي تشفيلي اى حد يكون في تجاره عربي علشان يعرفنى الدنيا مشيه ازاى
وايه النظام بتاع الدكاتره ولو عنده اي ورق يفدنى
شكرا

مممممممممممممممممممم اوكيه حاضر هشوفلك حد في تجاره عربي وهبعتلك اقولك هو مين وتبقي تروحله او هخليه يسال عنك ان شاء الله هسالك وهرد عليك بكره او بعده بالكتير يعني ان شاء الله

ymymym
21-10-2009, 02:58 PM
هو ميرسي جدا ع الملعومات :friendsxs3: بس هوه القاموس بترجم الالفاظ التجارية مش ترجمة حرفيه او كلمه كلمه هوه فى واحد اشتراه معانا النهاردة فى السيكشن صاحبي من ببا وشوفته فعلا بيترجم بطريقة تجارية يعنى مثلا financal postion يكتب قصادها المركز المالى مش كلمه كلمه هوه على فكرة حلووو جدا للمحاسبه فعلا ...

ويا راجل متقولش على اسئل الغريب دا ياسمين بردوو اختنا يا عم ولا ايه ؟ :redface: ههههههه والله بنت غايه فى الاحترام بجد والله .. لو مش هسأل ياسمين مين هيعبرنى ويجاوبنى .!! :excl:

ربنا يبارك فيك يا اميييييييييير:d
انتوا بجد باين عليكم كويسين ومحترمين ان جيت للحق مشوفتش حد في بني سويف كويس غير تلاته اربعه بالكتير :d
انتوا منهم تبعا :022yb4:
ولو عوزتوا حاجه انا في الخدمه ان شاء الله لو ملقتونيش اسالوا مصطفي جبالي اسالوا اي حد وهيساعدوكم وزي ما قلتلكم الورق هبقي اجيبه يوم النين تكونوا جيتوا وانا جيت او اجيبه بكره ان شاء الله وتيجو تاخدوه بقي انتوا تقريبا معندكمش محاضرات بكره:bosyht9:فتبقوا تشوفوا

احمد جادالحق
21-10-2009, 03:33 PM
:)

ربنا يبارك فيك يا اميييييييييير:d
انتوا بجد باين عليكم كويسين ومحترمين ان جيت للحق مشوفتش حد في بني سويف كويس غير تلاته اربعه بالكتير :d
انتوا منهم تبعا :022yb4:
ولو عوزتوا حاجه انا في الخدمه ان شاء الله لو ملقتونيش اسالوا مصطفي جبالي اسالوا اي حد وهيساعدوكم وزي ما قلتلكم الورق هبقي اجيبه يوم النين تكونوا جيتوا وانا جيت او اجيبه بكره ان شاء الله وتيجو تاخدوه بقي انتوا تقريبا معندكمش محاضرات بكره:bosyht9:فتبقوا تشوفوا

احنا معندناش محضرات بكره بس لو هتجيبلنا الورق هانيجى انا واحمد سيد الشقى ههههههههههه على فكرة احساسك صحيح انا غلبان بجد والله وهوه شقي :) عنى هههههههه ..
بس لو هتيجي بكره ردى عليا عشان نيجي اوك ؟؟:blush:!! وناخد بقي الورق بتاع السلوكية والتنظيم :049gc0:بس ردى قولى اذا كنتى هتيجي عشان انا مش من بني سويف ؟؟ من البلد اللى بعدها :( هوه انتى كنتى فى الجامعة النهاردة ؟؟ اصلى حضرت المحاضرة بتاعتى مع جروب B وفى ناس معايا فى المحاضرة بتاعتى جروب A قالولى فى حد سأل عليك فقولت ممكن تكون انتى ؟؟!!

ymymym
21-10-2009, 03:47 PM
احنا معندناش محضرات بكره بس لو هتجيبلنا الورق هانيجى انا واحمد سيد الشقى ههههههههههه على فكرة احساسك صحيح انا غلبان بجد والله وهوه شقي :) عنى هههههههه ..
بس لو هتيجي بكره ردى عليا عشان نيجي اوك ؟؟:blush:!! وناخد بقي الورق بتاع السلوكية والتنظيم :049gc0:بس ردى قولى اذا كنتى هتيجي عشان انا مش من بني سويف ؟؟ من البلد اللى بعدها :( هوه انتى كنتى فى الجامعة النهاردة ؟؟ اصلى حضرت المحاضرة بتاعتى مع جروب b وفى ناس معايا فى المحاضرة بتاعتى جروب a قالولى فى حد سأل عليك فقولت ممكن تكون انتى ؟؟!!

انا جيت فعلا بس مسالتش عن حد

تلاقي حدتاني
انا بعتلك رساله وقلتلك
معرفش شكلك موافقتش بس عادي هبقي اسال تاني عنك برضه وهبقي اجيبلك الورق بقي يوم الاتنين
ان شاء الله

احمد جادالحق
21-10-2009, 03:58 PM
انا وافقت ع الرسالة بس مش عارف قعد يقولى كلام غريب وغير قادر وبرامج مفهمتش حاجة يعنى واوك على حكايه الورق يبقي يوم الاتنين ناخد الورق ميرسي اوى ..

ymymym
21-10-2009, 04:05 PM
انا وافقت ع الرسالة بس مش عارف قعد يقولى كلام غريب وغير قادر وبرامج مفهمتش حاجة يعنى واوك على حكايه الورق يبقي يوم الاتنين ناخد الورق ميرسي اوى ..

:o
معرفش الصراحه الرساله دي بتقول ايه:)
بس ولا يهمك لما اشوفك تاني
بس حاجه تانيه مش عارفه ققلتها ولا لأ ليكم هناك
حلوا مسائل الكتاب بتاعه المحاسبه اول باول
تحلوا
حاجه اسمها
brief exercise
exersices
broblems
الحاجات دي مهمه قووووووووووووووووي وبتيجي منها في الامتحان اه ممكن متكونش مساله كامله بس ممكن يتجاب انتريهات منها وبتبقي مهمه فتحلها كلها مره واتنين وتلاته وعشره لغايه ما تبقي فاهم النظام ازاي اول ما الدكتور يخلص شابتر وان علي طول ابتدي حل المسائل دي مهمه جدا بجد
وحل المسائل عندي كلها
جميع الشبترز
الكتاب كله ان شاء الله
بس كته خلاص:)

ymymym
21-10-2009, 04:09 PM
انا اهو نزلت حلول مسائل شابتر وان للكتاب يعني تحلوا ونزلوا الحل ده وراجعوا الحلول اذا كانت صح ولا غلط
بس تحلوا الاول وبعد كده تراجعوا الحل
http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?p=1691787#post1691787

احمد جادالحق
21-10-2009, 08:01 PM
انا اهو نزلت حلول مسائل شابتر وان للكتاب يعني تحلوا ونزلوا الحل ده وراجعوا الحلول اذا كانت صح ولا غلط
بس تحلوا الاول وبعد كده تراجعوا الحل
http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?p=1691787#post1691787

ميرسي اوى اوى:078111rg3: وتم التحميل :028ja7::028ja7: ميرسي يا ymymym

charmingprince
22-10-2009, 12:04 AM
اولا انا عندى حاجة لازم تتصلح انا مش شقى naughty boy بالعكس
ثانيا شكرا على الورق وحلول المحاسبة الى لسة منزلتهاش
ثالثا بالنسبةللورق فى وقت احنا موجودين هناك حضرتك لمل تلاقية هاتية فى اى وقت
امير الاحلام
first i must correct some informations about me you said ahmed sayed is naughty and it isnt true
second thanks lot for papers and the answers of accounting which i didnt download it untill now
third thing you can bring the paper with u any time u want we will be at the faculty any time u need us
Charming Prince

احمد اسامه (الفيوم)
22-10-2009, 12:18 AM
شكرا ليكي يا ymym انتى بجد حد كويس جدا

وربنا يوفقنا جميعا

charmingprince
22-10-2009, 12:30 AM
دى كلمات موال اوائل كفورى هدية
يا ريت عندي وااااااااااخ لو فيي
عقد حبي جبلك هدية
كنت بهديكي صبا الوردات وأسرار احلام أحلام أحلام طفولية
وكنت بتعمشق على النجمات بسحّب شلل خيطان فضية
وبكلّف ملايكة وحوريات تحيّكلك بلوزة ألوهية
وبالبحر وبالبحر كنت بغافل السمكات وبغطس متل فكر الحرامية
وبقطف زبد وبقطف زبد من رغوة الموجات ومن جدايل شمس مرخية
وبكمش وهج وبحولوا بوسات بلون أشواقي ماوردية
والطفل كنت بشلحوا البسمات وبغرف من عيونو صفا النية
وعرس الربيع بشلحوا الغنجات وكل شي معو لهتات عطرية
ومن كل طير بنتف الريشات وبفرش طريقك ريش حرية
وعالمروج بسابق النحلات بجبلك ضمير زهور بكرية
وبطير مع احلام الخيالات ع بلاد مدري وين مبنية
وبجدلك من سوالف الغيمات مرجوحتك على كتاف جنية
وبغزلك شراشف من الهمسات وفراش من قلبي نعومية
و جودله من السحر ومخدات من شعر آآآآلهة الفنيقية
وبرش ع جفونك هنا الغفوات المحروم منها حصا عينيي
و خلّي الحلم يحكيلك حكايات عن حالك لحالك غرامية
هيهات لو عندي فعل هيهااات عقد ما عندي انا نيه
احولك انتي انا بالذات وبلبسك روحي الطبيعية
لكن اذا فشلو التمنيااات و عمري و عمري استسلم للعبودية
بترك مني إلك تلات كلمات محبتي و الااااااااه و النهداااااات من القلب للقلب ياللي حبك هدية
يا ريت عندي و آآآآآآآآآآخ لو فيي
طبعا ده كتبت فيه شوى على الورد معلش بس المهم ده يمكن يعبر عن مدى الشكر طبعا مش هقدر اكتبة English علشان كدة هخرب لان الموال فيه كلمات لبنانى طحن طبعا انا عم بمزح معك على راى نجوى كرم
Charming prince

احمد جادالحق
22-10-2009, 12:15 PM
دى كلمات موال اوائل كفورى هدية
يا ريت عندي وااااااااااخ لو فيي
عقد حبي جبلك هدية
كنت بهديكي صبا الوردات وأسرار احلام أحلام أحلام طفولية
وكنت بتعمشق على النجمات بسحّب شلل خيطان فضية
وبكلّف ملايكة وحوريات تحيّكلك بلوزة ألوهية
وبالبحر وبالبحر كنت بغافل السمكات وبغطس متل فكر الحرامية
وبقطف زبد وبقطف زبد من رغوة الموجات ومن جدايل شمس مرخية
وبكمش وهج وبحولوا بوسات بلون أشواقي ماوردية
والطفل كنت بشلحوا البسمات وبغرف من عيونو صفا النية
وعرس الربيع بشلحوا الغنجات وكل شي معو لهتات عطرية
ومن كل طير بنتف الريشات وبفرش طريقك ريش حرية
وعالمروج بسابق النحلات بجبلك ضمير زهور بكرية
وبطير مع احلام الخيالات ع بلاد مدري وين مبنية
وبجدلك من سوالف الغيمات مرجوحتك على كتاف جنية
وبغزلك شراشف من الهمسات وفراش من قلبي نعومية
و جودله من السحر ومخدات من شعر آآآآلهة الفنيقية
وبرش ع جفونك هنا الغفوات المحروم منها حصا عينيي
و خلّي الحلم يحكيلك حكايات عن حالك لحالك غرامية
هيهات لو عندي فعل هيهااات عقد ما عندي انا نيه
احولك انتي انا بالذات وبلبسك روحي الطبيعية
لكن اذا فشلو التمنيااات و عمري و عمري استسلم للعبودية
بترك مني إلك تلات كلمات محبتي و الااااااااه و النهداااااات من القلب للقلب ياللي حبك هدية
يا ريت عندي و آآآآآآآآآآخ لو فيي
طبعا ده كتبت فيه شوى على الورد معلش بس المهم ده يمكن يعبر عن مدى الشكر طبعا مش هقدر اكتبة English علشان كدة هخرب لان الموال فيه كلمات لبنانى طحن طبعا انا عم بمزح معك على راى نجوى كرم
Charming prince

والنعمه عيل شاعر وعثل وفنان وشقي :p:d:friendsxs3:وعلى فكرة المنتدى بتاعى نشرته على جوجل وناس اشتركت فيه وهكبره ودلوقت بقي فيه مواضيع يعنى من الاخر لازم تدخل وتشترك وهعملك مدير زى اللى اشتركووا اوك ؟! بدل ما:abdoog8:وانتا عارف انا غبي :stickjo4:ماشي يا فنان ؟:slap1qk6: .. بس كدا وانا عامل مواضيع فى الموقع دا بتاع الثانوية ادخل شوفها ..هوه مش مواضيع هوه موضوع واحد بس ههههههه:039uw8: هتلاقى الينك بتاع المنتدى فى المشاركات بتاع الموضوع فى صفحة 4 اعتقد ومتنفضش زى العادة اوكشن ؟؟!

charmingprince
23-10-2009, 12:01 AM
ظبعا انت يا احمد عارفنى انا ابو التطنيش والتنفيض وهنشوف ياعم اية الحال المشكلة ان الواحد اول ما بيلاقى حاجة فيها تجارة بنى سويف بيدخل على طول ويسجل
u know me i dont care and we will see what is happen because when i see any topic speak about faculty of beni suief i enter
Charming prince
امير الاحلام

ymymym
23-10-2009, 01:16 AM
اولا انا عندى حاجة لازم تتصلح انا مش شقى naughty boy بالعكس

انا بقولها هزار يا احمد
اوكيه هبقي اجيب الورق انا محاضراتي بقت يوم الاحد والاربعاء والخميس لان الجدول اتغير

charmingprince
23-10-2009, 03:59 PM
ياستى احنا موجودين يوم الاحد علينا 3محاضرات يعنى موجودين لحد الساعة 3 ممكن تجبيهم فى اى وقت احنا موجودين من 9 الى 3

ymymym
23-10-2009, 06:01 PM
ياستى احنا موجودين يوم الاحد علينا 3محاضرات يعنى موجودين لحد الساعة 3 ممكن تجبيهم فى اى وقت احنا موجودين من 9 الى 3

ممممممممممم طويب ماشي هستناكم بس تبقوا تجولي انا بقي هبقي موجوده تحت في الدور الارضي ان شاء الله
اي خدمه الورق جهزته وعندي اهو وفيه مفاجاه ليكم اي خدمه

اسامة وهاب
24-10-2009, 06:48 PM
والله انتى جيتى فى وقتك انا احمد طالب تجارة انجلش اول سنة فى جامعة بنى سويف بوصى مش عارف اى حاجة ماشى ممكن نتكلم لو سمحتى فى اى وقت تحدديه مش لازم نتقابل ممكن كلام على الماسنجر او فى المنتدى او الجامعة انا احمد وعندى بعض الاستفسارات خاصة عن المحاسبة والرياضة اصل انا كنت ادبى وحاصل على 93%الحمد لله فى الثانوية العامة لكن الرياضة دى رياضة 2 بتاعت ثانوى لذلك كل طلبة ادبى مش فاهمين حاجة ممكن تشرحيلى دة اميلى ahmed3dstudiomax*********** وشكراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااا
السلام عليكم انا اسامة عبدالوهاب انا في اولى تجارة انجلش بني سويف ممكن حد يقولي ازاي اذاكر المواد انا مش عارف ومش عارف اي حاجة وخايف اوووووووي ممكن حد يرد عليا بسرعة

اسامة وهاب
24-10-2009, 07:01 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا من الفيوم في تجارة انجلش بني سويف ومش عارف اذاكر ولا عارف اعمل اي حاجة ارجوكوا ساعوني بليز انا محتاج اي حد يدلني انا لو لسة ما دفعتش الفلوس كنت ممكن احول انما انا ما ينفعش احول ارجوكم سا عدوني انا اسامة عبد الوهاب في الفرقة الاولي جروب aبليز ساعدوني

احمد اسامه (الفيوم)
24-10-2009, 08:16 PM
هااااااااااا
يا ymym

شفتى حد علشان يسعدني ولا نسيتينى
انا عارف انى بتقل عليكى
وكمان لانى عربى وانتى انجليزى
بس معليش اصل انا معرفش حد فيريت تحولي تساعدينى
وشكرا ليكى

ymymym
24-10-2009, 10:44 PM
معلش يا احمد انا الصراحه مروحتش النهارده فمعرفتش بس هحاول بجد اشوف حد يجيلك او تروحله ان شاء الله المشكله اني معرفش حد من عربي فبشوف اصحابي وبرضه البنات اليل نعرفهم في عربي ملهمش حتي ف يالمذاكره ولا في الورق ولا الكلام ده
فانا بجد بفكرلك في ناس فيه واحد بفكر فيه بس صحبتي تعرفه مش انا
فهقابلها بكره ان شاء الله وهقولها اذا كانت تقوله ولا لأ بس تقريبا برضه مكانش بتاع مذاكره يا احمد
فانت حاوول تستني عليا شويه
وربنا يسهل ولو معرفتش حاول من نفسك بجد انت تذاكر وتشد حيلك وتشوف ازاي تذاكر يعني احنا يا دوبك كنا بناخد ورق من اكبر مننا وبس مش اكتر
وكنا بنذاكر من نفسنا يعني حتي ورق الشرح اليل خدوه احمد جاد شرحي انا مش شرح حد ولا ورق حد تاني بجد
فانا هشوفلك ان شاء الله

احمد جادالحق
25-10-2009, 05:17 PM
:078111rg3:معلش يا احمد انا الصراحه مروحتش النهارده فمعرفتش بس هحاول بجد اشوف حد يجيلك او تروحله ان شاء الله المشكله اني معرفش حد من عربي فبشوف اصحابي وبرضه البنات اليل نعرفهم في عربي ملهمش حتي ف يالمذاكره ولا في الورق ولا الكلام ده
فهقابلها بكره ان شاء الله وهقولها اذا كانت تقوله ولا لأ بس تقريبا برضه مكانش بتاع مذاكره يا احمد
وربنا يسهل ولو معرفتش حاول من نفسك بجد انت تذاكر وتشد حيلك وتشوف ازاي تذاكر يعني احنا يا دوبك كنا بناخد ورق من اكبر مننا وبس مش اكتر
وكنا بنذاكر من نفسنا يعني حتي ورق الشرح اليل خدوه احمد جاد شرحي انا مش شرح حد ولا ورق حد تاني بجد
فانا هشوفلك ان شاء الله

يااااااااااااااااااااااااه اخيرا النت اشتغل عندى :028ja7::028ja7: دا كان فاصل بقاله 4 ايام يلهوى الواحد مكنش عارف يشترك خالص ..

ممممممممممم ايوه يا ymymym انا النهاردة كنت عايز اقولك على شويه حاجات بس نسيت وشكلك كنتى مستعجلة عشان البريك بتاع المحاضرة بس مش مهم .. اولا انا كنت عايز اشكرك على اهتمامك بالورق بتاع السلوكية والموارد والتنظيم ميرسي اوى :078111rg3: ثانيا انا كنت عايز اتأسف على موضوع الايميل جات بالصدفة والله ثالثا هو لو حد عايز يصور الورق دا اديهولوه ؟؟!! الورق المتصور طبعا انا مش هدى حد الورق الاصلى لحد الا احمد سيد اللى معايا وانا ممكن الورق اللى معايا حاليا انا ممكن اصوره واديله الاصل يجيبهولك هوه لان جدولنا اتغير ومبقاش عندنا يوم الاربع هوه ممكن يجيبهولك الاربع لان بيته قريب من الجامعه اوك ؟؟ انا النهاردة افرز الورق واصورة واديه لاحمد سيد يصوره ولو حد هيصوره منه لان كل العياااال بايظه فى السلوكيه والتنظيم :p هصور الورق بقي النهاردة ان شاء الله انا واللى عايز يصوره من بلدى من ببا بقي وربنا يسهل يارب :049gc0: اهو كدا بقي الواحد يعرف يبدأ فى المذاكرة كوس حتى بعد محديدلنا الدكتور حامد ..:049gc0:
وكنت عايز اقولك على موضوع المنتدى بتاعى احنا النهاردة اشهرنا المنتدى بتاعى فى السكاشن حتى انا نزلت اللينكات بتاع موضوع حلول الشباتر والعيال هتبقي تدخل تنزلهم ..وبردو عايز اسئلك على الميد تيرم هيبقي امتى ؟؟
:039uw8: ومع السلام عليكم ..

ymymym
25-10-2009, 05:39 PM
يااااااااااااااااااااااااه اخيرا النت اشتغل عندى :028ja7::028ja7: دا كان فاصل بقاله 4 ايام يلهوى الواحد مكنش عارف يشترك خالص ..

ياريته كان يفضل فاصل:d

ممممممممممم ايوه يا ymymym انا النهاردة كنت عايز اقولك على شويه حاجات بس نسيت وشكلك كنتى مستعجلة عشان البريك بتاع المحاضرة بس مش مهم ..
لا عادي كنت اسالني عادي قلتلك مافيهاش حاجه خالص:bosyht9:
اولا انا كنت عايز اشكرك على اهتمامك بالورق بتاع السلوكية والموارد والتنظيم ميرسي اوى :078111rg3:
لا شكر علي واجب اي خدمه ولو عاوزين اشرحلكم عادي انا هبقي موجوده يوم الاربعاء والخميس والاحد ان شاء الله وكنت بشرح لاصحابي
وجابو مقبول وجيد تقريبا مافيش حد شرحتله جاب جيد جدا غيري:d

ثانيا انا كنت عايز اتأسف على موضوع الايميل جات بالصدفة والله
اياك تعمل كده تاني:slap1qk6:

ثالثا هو لو حد عايز يصور الورق دا اديهولوه ؟؟!! الورق المتصور طبعا انا مش هدى حد الورق الاصلى لحد الا احمد سيد اللى معايا وانا ممكن الورق اللى معايا حاليا انا ممكن اصوره واديله الاصل يجيبهولك هوه لان جدولنا اتغير ومبقاش عندنا يوم الاربع هوه ممكن يجيبهولك الاربع لان بيته قريب من الجامعه اوك ؟؟
اكيد طبعا اللي عاوز يصور خليه يصور بس لو سمحت صورله انت يا احمد يعني متديلوش الاصل يا انت يا احمد سيد معلش بس عشان الورق ده انا عاوزاه بعد كده يا احمد لو سمحت
ثم انتوا هتاخدوه ببلاش يعني:huh:

انا النهاردة افرز الورق واصورة واديه لاحمد سيد يصوره ولو حد هيصوره منه لان كل العياااال بايظه فى السلوكيه والتنظيم :p هصور الورق بقي النهاردة ان شاء الله انا واللى عايز يصوره من بلدى من ببا بقي وربنا يسهل يارب :049gc0: اهو كدا بقي الواحد يعرف يبدأ فى المذاكرة كوس حتى بعد محديدلنا الدكتور حامد ..:049gc0:

ربنا يوفقكم يارب ولو عوزت حاجه قول انا في الخدمه:078111rg3:

وكنت عايز اقولك على موضوع المنتدى بتاعى احنا النهاردة اشهرنا المنتدى بتاعى فى السكاشن حتى انا نزلت اللينكات بتاع موضوع حلول الشباتر والعيال هتبقي تدخل تنزلهم ..وبردو عايز اسئلك على الميد تيرم هيبقي امتى ؟؟
:039uw8: ومع السلام عليكم ..

بص الميد تيرم بيقولوا كمان اسبوعين تقريبا فش حيلك شويه بقي ممكن ينزل الجدول علي الاسبوع اللي جاي او اقصاها اللي بعده معتقدش هينزلوه بعد كده

مع السلامه

احمد جادالحق
25-10-2009, 06:37 PM
ربنا يوفقكم يارب ولو عوزت حاجه قول انا في الخدمه:078111rg3:

بص الميد تيرم بيقولوا كمان اسبوعين تقريبا فش حيلك شويه بقي ممكن ينزل الجدول علي الاسبوع اللي جاي او اقصاها اللي بعده معتقدش هينزلوه بعد كده

مع السلامه

يارب الميد تيرم يكون بعيد عن يوم 14/11 لانى حجزت تذاكر ماتش مصر والجزائر وكمان درجة تانيه ;)

ymymym
25-10-2009, 06:42 PM
يارب الميد تيرم يكون بعيد عن يوم 14/11 لانى حجزت تذاكر ماتش مصر والجزائر وكمان درجة تانيه ;)
طب ادعي اقول ايه طيب:huh:

احمد جادالحق
25-10-2009, 06:44 PM
على فكرة انا مش عارف ابعت اى رسائل خاصة يا ياسمين ليه بقي انتى عارفانى ابيض فى حكاية المنتديات دى انا كل ما ابعت رسالة يقولى لازم تكون مشاركاتك اكتر من 50 مشاركة !!;);) ليه بقي ؟!!:excl::excl:

احمد جادالحق
25-10-2009, 06:45 PM
طب ادعي اقول ايه طيب:huh:

قولى يا رب تنجح يا تتح هههههههههههههههههه :d:d

اسامة وهاب
25-10-2009, 07:02 PM
السلام عليكم
انا اسامة عبد الوهاب من الفيوم ممكن اتكلم مع اي حد في تجارة انجلش بني سويف ضروري

اسامة وهاب
25-10-2009, 07:09 PM
لوة سمحتوا ممكن تاي حد في تجارة انجلش بني سويف

ymymym
25-10-2009, 07:32 PM
السلام عليكم
انا اسامة عبد الوهاب من الفيوم ممكن اتكلم مع اي حد في تجارة انجلش بني سويف ضروري

ايوه يا اسامه
قلتلك روح لاحمد هو معاك في نفس السنه
وهيديلك الورق تصوره منه وتبقي كويس
ده شرحي انا كمان يعني مش اي كلام يعني بقي:d

قولى يا رب تنجح يا تتح هههههههههههههههههه :d:d

بجد قوم ذاكر
او نام
بلاش رغي بجد

احمد اسامه (الفيوم)
25-10-2009, 08:55 PM
معلش يا احمد انا الصراحه مروحتش النهارده فمعرفتش بس هحاول بجد اشوف حد يجيلك او تروحله ان شاء الله المشكله اني معرفش حد من عربي فبشوف اصحابي وبرضه البنات اليل نعرفهم في عربي ملهمش حتي ف يالمذاكره ولا في الورق ولا الكلام ده
فانا هشوفلك ان شاء الله

ماشي يا ياسمين وانا هستنكى

معلش استحملينى انا عارف انى تعبك معايا

ربنا يجزيكى خير

احمد جادالحق
26-10-2009, 05:09 PM
هااااااااااااااى ياسمين ازيك :) انا كنت عايز اقولك على حاجة احمد سيد قالى انا هاخد منك الورق بس مش هروح الجماعه يوم الاربع فانا اخد منه الورق واجيبهولك يوم الحد ولا انا ممكن اسيبهولك مع اى حد من اصحابى فى جروب سيc معلش اصلى معنديش يوم الاربع انا ممكن انزلك مخصوص لو عايزة فأنتى رأيك ياه ؟؟:blush::blush:

احمد جادالحق
26-10-2009, 05:13 PM
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ymymym
26-10-2009, 05:16 PM
هااااااااااااااى ياسمين ازيك :) انا كنت عايز اقولك على حاجة احمد سيد قالى انا هاخد منك الورق بس مش هروح الجماعه يوم الاربع فانا اخد منه الورق واجيبهولك يوم الحد ولا انا ممكن اسيبهولك مع اى حد من اصحابى فى جروب سيc معلش اصلى معنديش يوم الاربع انا ممكن انزلك مخصوص لو عايزة فأنتى رأيك ايه؟؟:blush::blush:

لأ بص يا تخليه معاك يا احمد سيد لغايه يوم الاحد ان شاء الله
معلش متديهوش لحد
معلش من غير زعل بس انا يعني سوري يعني مبثقش في حد تقريبا من سنه اولي غيركم
فتخليه معاك انت او احمد لغايه يوم الاحد
ايوه صحيح بتذاكروا ولا ل
يعني مثلا ذاكرتوا شابتر وان وتو اليل خدتوه ولا لأ
ولو ذاكرتوا حليتوا عليه ؟
سواء انت او احمد

احمد جادالحق
26-10-2009, 05:42 PM
لأ بص يا تخليه معاك يا احمد سيد لغايه يوم الاحد ان شاء الله
معلش متديهوش لحد
معلش من غير زعل بس انا يعني سوري يعني مبثقش في حد تقريبا من سنه اولي غيركم
فتخليه معاك انت او احمد لغايه يوم الاحد
ايوه صحيح بتذاكروا ولا ل
يعني مثلا ذاكرتوا شابتر وان وتو اليل خدتوه ولا لأ
ولو ذاكرتوا حليتوا عليه ؟
سواء انت او احمد

اوك انا هبقي ادى الورق لاحمد واخده تانى لان احمد سيد مستهتر شويه :d انا هبقي اجيبهولك ...
وانا الحمد لله ابتديت جد شويه وبذاكر حلو الحمد لله حتى الدكتور عطانى مسأله H.W PROBLEM معرفتش احلها كلها روحت النهاردة الدكتور سأل كام واحد حاول يحلها انا رفعت ايدى انا وكام واحد وطلع ولا واحد حاللها فرحت اوى :022yb4: لما محدش كان حاللها كنت خايف لكون انا غبي هههههههههههه :d مع ان المحاسبه معايا زى السكينه فى الحلاوة :d حتى كمان شوفت الحل اللى فى الشباتر اللى انتى منزلاها طلعت المسألة مختلفة :blush: عشان التواريخ يعنى هيه هيه الفكرة بس اختلاف التطور بس بس معظم المسائل هيه هيه انا ذاكرت من الحلول وعلى فكرة كويسه جدا وربنا يكرمك بجد :) وبحتاج بردو القاموس اللى اخدته منك دا حلو عشان عربي انجليزى انجليزى عربي :p السلوكية والتنظيم كدا بقي ميه ميه هعرف اذاكرها عشان عرفنا طريقة حامد والورق بتاعك وكدا يعنى وانا اهوه بشد حيلى عشان اللى ميتسماش الميد تيرم يوم 8/11 اعتقد :excl: يعنى وربنا يستر بس اهم حاجة اديعيلنا ... عشان انتى اختنا كلنا :)

SeMo.DiBo
27-10-2009, 12:48 AM
لو سمحتي ياياسمين مردتيش عليا في موضوع ؟

لو مش هينفع اخده خلاص مش مشكله

ymymym
27-10-2009, 01:29 AM
لو سمحتي ياياسمين مردتيش عليا في موضوع ؟

لو مش هينفع اخده خلاص مش مشكله

والله مروحت الكليه غير يوم الاحد
وملقتش حتي البنات هناك خالص
بس والله هحاول
اقولك
تقدر تجيلي يوم الاربع في الكليه طيب
اسال عليا انا اسمي ياسمين
تانيه تجاره انجليزي ببقي قاعده في اول دور علي طوووووووول ان شاء الله هتلاقي قاعده
اسال عليا ولما اشوفك هشوفلك حد هناك
هسالك اي حد ان شاء الله لو مينفعش بجد لو شفت الولد ده هقوله يشوفك ويساعدك ان شاء الله لان المشكله ان الورق الل يمعايا كله انجليزي في انجليزي

ymymym
27-10-2009, 01:31 AM
احمد انت عاوز تفهمني ان كتابكم محتلف ولا ايه
طب استني انتوا منهجكم تبع كيسو ولا تبع مين
اصل فعلا الكتاب جلدته متغيره
جايز يكون منهجكم تبع حد غير كيسو
الغريب ده قالكم ايه
هتدرسوا منهج كيسو ولا هتدرسوا منهج ايه بالظبط

احمد جادالحق
27-10-2009, 04:11 PM
احمد انت عاوز تفهمني ان كتابكم محتلف ولا ايه
طب استني انتوا منهجكم تبع كيسو ولا تبع مين
اصل فعلا الكتاب جلدته متغيره
جايز يكون منهجكم تبع حد غير كيسو
الغريب ده قالكم ايه
هتدرسوا منهج كيسو ولا هتدرسوا منهج ايه بالظبط

على فكرة انا شوفت الكتاب بتاعكم مع ناس من تانية هوه هوه بس ممكن اختلاف صفحات بسيطة بس هوه هوه بردوو وبردو الكتاب مكتوب عليه اسامى المؤلفين من بره اخر واحد اسمه kiso اعتقد مش كدا بردو ؟!:confused: بس متشغليش بالك انا ذاكرت اجابات مسائل طلعت هيه :p.. مممممم كنت عايز اقولك ان احمد اخد الورق منى النهاردة هيصورة وهيجيبه يوم السبت وانا هبقي اديهولك اوك ؟

احمد جادالحق
27-10-2009, 04:21 PM
الحق انا بقيت عضو مجتهد :d هما عرفوا منين انى مجتهد :dهههههههههههههههههه:)

SeMo.DiBo
27-10-2009, 05:10 PM
بس والله هحاول
اقولك
تانيه تجاره انجليزي ببقي قاعده في اول دور علي طوووووووول ان شاء الله هتلاقي قاعده
هسالك اي حد ان شاء الله لو مينفعش بجد لو شفت الولد ده هقوله يشوفك ويساعدك ان شاء الله لان المشكله ان الورق الل يمعايا كله انجليزي في انجليزي

بقلك خليها الاحد لان بكره مش رايح لان بكره عندي تنظيم بس وحاامد رغيه كتير ومش بفهم منه وهروح عالفاضي والخميس والسبت معنديش محاضرات

معلش هتعبك
وبالنسبه للانجليزي مش مشكله انا اترجمه بسيطه

احمد اسامه (الفيوم)
27-10-2009, 06:31 PM
بس والله هحاول
اقولك

يا جماعه ymym حد فعلا كويس جدا مع انى مشوفتهاش بس بجد متاكد بكد
ساعدت ناس كتير منكم
وانا كمان في تجاره عربي وبتساعدنى علي اد ما بتقدر وانا مقدر مساعدتها ليا
مع انها في انجليش وانا للاسف عربي
بجد احنا لازم نقدرها
باحتفال ايه رايكم

ymymym
27-10-2009, 06:51 PM
بقلك خليها الاحد لان بكره مش رايح لان بكره عندي تنظيم بس وحاامد رغيه كتير ومش بفهم منه وهروح عالفاضي والخميس والسبت معنديش محاضرات

معلش هتعبك
وبالنسبه للانجليزي مش مشكله انا اترجمه بسيطه

مممممممممممممممم ترجمه هتبقي صعبه عليك
بص انا هروح بكره ان شاء الله هقول لاي حد اشوفه ناك ان شاء الله
وبما ان عاوز تاخد ورق الانججليزي خلاص روح لاحمد جاد الحق هناك في الكليه وخد منه الورق اللي هو صوره وصوره منه
بس تقريبا الكتب مختلفه يعني صوره اليل انت واخده لاني فاكره في حاجات زياده اصحابي البنات كانوا واخدينها في عربي عن انجليزي
وبرضه هسالك اذا كان فيه ورق ليكم ولا لأ
هقولك كمان ع حاجه
في مكتبه اسمها توتا بتبيع ورق شرح يا احمد مروحتش سالت هناك ليه
اليل هو الشارع اللي فيه الباسات الكتيره دي بتاعه الفيوم هتلاقي الشارع كله مكتبات لعلمك روح اسال المكتبه اليل بتوزع ورق تجاره عربي لان كل مكتبه واخده كليه معينه وقسم معين تقريبا فانت روح هناك واسال غالبا غالبا يعني مكتبه توتا اليل بتبيع الورق لانها بتبيع لانجليزي فروح واسالها ورق شرح وامتحانات وكده يعني
وربنا يوفقك
يارب

ymymym
27-10-2009, 06:53 PM
يا جماعه ymym حد فعلا كويس جدا مع انى مشوفتهاش بس بجد متاكد بكد
ساعدت ناس كتير منكم
وانا كمان في تجاره عربي وبتساعدنى علي اد ما بتقدر وانا مقدر مساعدتها ليا
مع انها في انجليش وانا للاسف عربي
بجد احنا لازم نقدرها
باحتفال ايه رايكم

ربنا يكرمك ده بس من زوقك والله
عاي انا بساعد اخواتي لاني مريت في يوم بالحاجات دي وكنت محتاجه حد يساعدني فالطبيعي هساعدكم
اي خدمه يا احمد
بس والله نفسي اساعدك بجد
بس المشكله معرفش حد من عربي واللي اعرفهم بنات اكيد مبيجوش الكليه اصلا :d
وكانوا بيشتروا الورق ده من المكتبه زي ما قلتلك

احمد اسامه (الفيوم)
27-10-2009, 07:40 PM
ربنا يكرمك ده بس من زوقك والله
عاي انا بساعد اخواتي لاني مريت في يوم بالحاجات دي وكنت محتاجه حد يساعدني فالطبيعي هساعدكم
اي خدمه يا احمد
بس والله نفسي اساعدك بجد
بس المشكله معرفش حد من عربي واللي اعرفهم بنات اكيد مبيجوش الكليه اصلا :d
وكانوا بيشتروا الورق ده من المكتبه زي ما قلتلك

خلاص بقي انا حظى كدا
انتى عملتى ال عليكى
شكرا ليكي يا ymym انت حولتى تساعدينى
وانا متاكد من كده
ربنا يوفقك

mooo0ooon.light
28-10-2009, 01:39 PM
ياااااااااه اخيييييييرا
انا حاسس ان انا في حلم >>>>اخيرا لقيت اي حد في تجاره لأ و فين بني سويس اقصد بني سويف مش مصدق نفسي
بجد الكليه دي غريبه شويه يعني اول يوم بالنسبه ليا اللي هوا اول يوم في الاسبوع الثاني:d:d:d:d الناس بتحضر جامد قولت تماااام وطبعا اللي جاي بالطقم بتاع تامر حسني اللي هوه الكرافت الرفيعه والقميش الابيض ومحسسني ان هوا جاي فرح وجاي رسمي اوي مش مشكله هوه برضو حر في اللي يلبسه.
بس لما المحاضرات تخلص خالص ونتعب من المشي في الجامعه ونخش نستريح في نفس المدرج ونلاقي الناس بتزيد :excl::excl::excl::excl::excl:ونسأل هوا في محاضرات بعد كده الناس تقول لأ؟؟؟؟؟!!!!!!!!
انا باين عليا هتعب معاكو
لقيت البنات واخدين جنب وحاسس ان هما مكسوفين وكل واحده قاعده تنقل من صاحبتها اي حاجه والسلام واللي باصه في الارض وحاجه روعه مع ان دي كليه والتعارف فيها عادي جدا قولت ماشي علشان دي اول سنه والنظام فيها مختلف على اللي هما متعودين عليه في ثانوي
المهم بعد حضور يومين بس طبعا مش كاملين وطبعا مش فاهم اي حاجه من اي دكتور
اكتشفت ان انا بحضر في مدرج غلط وان انا المفروض بحضر مع المجموعه ب
صباااااااح الفل
من اولها السنه دي باين عليها جااااااامده
المهم روحت مدرج المجموعه ب وكان يووووم فاجر جدا لقيت راجل ابن حلال داخل بقميص وبنطلون افتكرتو عامل نضيف في الاول طلع دكتور بس بصراحه شرحه طلع جامد جدا والحمد لله ابتديت افهم محاسبه:022yb4::022yb4::022yb4::022yb4::022yb4:

طبعا من كتر الفرحه محضرتش اي محاضره تاني:d

كويس ان انا لقيت اي حد في الكليه دي اللي باين عليا غامضه شويه
السؤال اللي بيطرح نفسه
امتحانات الميد تيرم امتى؟؟؟؟؟؟

احمد جادالحق
28-10-2009, 04:14 PM
ياااااااااه اخيييييييرا

انا حاسس ان انا في حلم >>>>اخيرا لقيت اي حد في تجاره لأ و فين بني سويس اقصد بني سويف مش مصدق نفسي

بجد الكليه دي غريبه شويه يعني اول يوم بالنسبه ليا اللي هوا اول يوم في الاسبوع الثاني:d:d:d:d الناس بتحضر جامد قولت تماااام وطبعا اللي جاي بالطقم بتاع تامر حسني اللي هوه الكرافت الرفيعه والقميش الابيض ومحسسني ان هوا جاي فرح وجاي رسمي اوي مش مشكله هوه برضو حر في اللي يلبسه.

بس لما المحاضرات تخلص خالص ونتعب من المشي في الجامعه ونخش نستريح في نفس المدرج ونلاقي الناس بتزيد :excl::excl::excl::excl::excl:ونسأل هوا في محاضرات بعد كده الناس تقول لأ؟؟؟؟؟!!!!!!!!

انا باين عليا هتعب معاكو

لقيت البنات واخدين جنب وحاسس ان هما مكسوفين وكل واحده قاعده تنقل من صاحبتها اي حاجه والسلام واللي باصه في الارض وحاجه روعه مع ان دي كليه والتعارف فيها عادي جدا قولت ماشي علشان دي اول سنه والنظام فيها مختلف على اللي هما متعودين عليه في ثانوي

المهم بعد حضور يومين بس طبعا مش كاملين وطبعا مش فاهم اي حاجه من اي دكتور

اكتشفت ان انا بحضر في مدرج غلط وان انا المفروض بحضر مع المجموعه ب

صباااااااح الفل

من اولها السنه دي باين عليها جااااااامده

المهم روحت مدرج المجموعه ب وكان يووووم فاجر جدا لقيت راجل ابن حلال داخل بقميص وبنطلون افتكرتو عامل نضيف في الاول طلع دكتور بس بصراحه شرحه طلع جامد جدا والحمد لله ابتديت افهم محاسبه:022yb4::022yb4::022yb4::022yb4::022yb4:

طبعا من كتر الفرحه محضرتش اي محاضره تاني:d

كويس ان انا لقيت اي حد في الكليه دي اللي باين عليا غامضه شويه

السؤال اللي بيطرح نفسه

امتحانات الميد تيرم امتى؟؟؟؟؟؟

:stickjo4: ايه يا عم الحاج انتا محسسنى انك من كولالمبور :d ايه تعارف ومكسوفين انتا اى واحدة عايز تتعرف عليها خش فيها شمال دا انا حتى امبارح خليت بنت معايا فى الجروب تعيط بسبب المكان ههههههههههه :d عادى جدا بس هوه فعلا مكسوفين بس البنات المحسحيين فارطينها ع الاخر :d كل واحدة مع خمسة سته شباب :d صعب تلاقى واحدة من المسلمين حتى تاخد كشكول محاضرات من حد :excl: بس هوه فى الاول كدا انا عن نفسي بتكسف والله حتى ياسمين اللى عاملة الموضوع كلمتنى فى الجامعة كنت مكسوف اوى اوى وانا بكلمها يلا الحمد لله :) ..
اما موضوع الميد تيرم انا بسأل الدكتور حامد عن المعاد بيقولى واله معرف :d داكترة اخر زمن ب بيقولوا ان الميد تيرم ممكن يكون 8/11 احتمال كبير اوى وربنا يستر احنا فاهمين حاجة ؟؟!!

احمد جادالحق
28-10-2009, 04:23 PM
السلام عليكم ..
ياسمين هوه احمد جابلك الورق فى الجامعة ;) عشان هوه اتصل بيا وقالى انا فى الجامعة النهاردة ؟؟ وبقولك ايه رجاء رجاء يعنى متقفليش الموضوع على كدا :blush: احنا فعلا متشكرين ليكي على الورق الجميل بتاعك الورق :p دا البداية بس احنا بجد هنحتاجلك الفترة الجاية عشان الميد تيرم والشرح وكدا وانتى عارفة طبعا الميد تيرم دا حاجة جديدة اوى علياااا او علينا كلنا فنعرف النظام والشرح وكدا اوك والله احنا بنكلمك كدا على اساس انك اختنا كلنا بجد والله :giljotiiniug3: وانا والله خايف اوى من المفاجات بتاع الميد تيرم وكدا انا دلوقت بعمل اللى عليا وبذاكر وحتى فى حاجات كتير مش فاهمها ودا اول مرة يحصلى بس ربنا يستر ..

ymymym
28-10-2009, 05:17 PM
ايوه يا مكسوف:blush:

ههههههههه

الميد تيرم بسيط وسهل خالص الامتحنات زي الي موجوده في الورق ايل اديتهلكم عادي جدا نفس نظام الدكاتره ما عدا دكتور غريب مختلف شويه عن الباقي لاني معرفهوش
بس كده اي خدمه

ymymym
28-10-2009, 05:19 PM
وقلت قبل كده الحاجه الل يمش فاهمينها تيجي الكليه تقولي مش فاهم متتكسفش احنا اخوات عادي جدا بساعدك مافيهاش حاجه
بس تجيب معاك ساعتها ورقي انا عشان افتكر الكلام بس مش اكترر
وقلت في اي وقت عادي جدا اشرح واحل ان شالله نقعد ساعتين تلاته المهم تفهم وبس

mooo0ooon.light
28-10-2009, 05:26 PM
:stickjo4: ايه يا عم الحاج انتا محسسنى انك من كولالمبور :d ايه تعارف ومكسوفين انتا اى واحدة عايز تتعرف عليها خش فيها شمال
خش فيها شمال ايه يا عم انا داخل احارب الموضوع ابسط من كده كتييير
دا انا حتى امبارح خليت بنت معايا فى الجروب تعيط بسبب المكان
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ههههههههههه :d عادى جدا بس هوه فعلا مكسوفين بس البنات المحسحيين فارطينها ع الاخر :d كل واحدة مع خمسة سته شباب :d صعب تلاقى واحدة من المسلمين حتى تاخد كشكول محاضرات من حد :excl: بس هوه فى الاول كدا انا عن نفسي بتكسف والله حتى ياسمين اللى عاملة الموضوع كلمتنى فى الجامعة كنت مكسوف اوى اوى وانا بكلمها يلا الحمد لله :) ..
اما موضوع الميد تيرم انا بسأل الدكتور حامد عن المعاد بيقولى واله معرف :d داكترة اخر زمن ب بيقولوا ان الميد تيرم ممكن يكون 8/11 احتمال كبير اوى وربنا يستر احنا فاهمين حاجة ؟؟!!
تماااام شكرا ياأحمد

SeMo.DiBo
29-10-2009, 01:20 PM
مممممممممممممممم ترجمه هتبقي صعبه عليك
بص انا هروح بكره ان شاء الله هقول لاي حد اشوفه ناك ان شاء الله
وبما ان عاوز تاخد ورق الانججليزي خلاص روح لاحمد جاد الحق هناك في الكليه وخد منه الورق اللي هو صوره وصوره منه
بس تقريبا الكتب مختلفه يعني صوره اليل انت واخده لاني فاكره في حاجات زياده اصحابي البنات كانوا واخدينها في عربي عن انجليزي
وبرضه هسالك اذا كان فيه ورق ليكم ولا لأ
هقولك كمان ع حاجه
في مكتبه اسمها توتا بتبيع ورق شرح يا احمد مروحتش سالت هناك ليه
اليل هو الشارع اللي فيه الباسات الكتيره دي بتاعه الفيوم هتلاقي الشارع كله مكتبات لعلمك روح اسال المكتبه اليل بتوزع ورق تجاره عربي لان كل مكتبه واخده كليه معينه وقسم معين تقريبا فانت روح هناك واسال غالبا غالبا يعني مكتبه توتا اليل بتبيع الورق لانها بتبيع لانجليزي فروح واسالها ورق شرح وامتحانات وكده يعني
وربنا يوفقك
يارب

لا وحياتك انا لحد دلوقتي معرفش السلوكيه الموارد والتنظيم بيتكلمو عن ايه هعرف ازاي بس ازا الحاجه دي في منهجي ولا لأ انا تايه في ال3 مواد دول هستنى الورق التاني الي بتقولي عليه

احمد جادالحق
29-10-2009, 05:57 PM
ميرسي جدا ليكي ودا المتوقع طبعا من اجمل شخصيه فى جامعة بني سويف كلها :p احنا فعلا عاملين زى ميكون داخلنا كهف كبير اوى ومش عارفين نخرج منه تاييهين بمعنى اصح بس انتى طبعا عاملتى اللى معاملهوش اصحابنا الصبيان اللى نعرفهم فى تجارة انجليش وكمان تانية :blush: كنا اول السنه كلمناهم على ورق وشرح وكدا من الاخر نفضولنا :(فبجد انتى اكيد بعد اللى عاملتيه عرفتى معزتك بقت ايه بالنسبه لينا واكيد انتى عارفه انتى مش اقل من اخت والله .. ميرسي ميرسي .....:078111rg3:....:078111rg3:.....:078111rg3:

احمد اسامه (الفيوم)
29-10-2009, 06:31 PM
ميرسي جدا ليكي ودا المتوقع طبعا من اجمل شخصيه فى جامعة بني سويف كلها :p احنا فعلا عاملين زى ميكون داخلنا كهف كبير اوى ومش عارفين نخرج منه تاييهين بمعنى اصح بس انتى طبعا عاملتى اللى معاملهوش اصحابنا الصبيان اللى نعرفهم فى تجارة انجليش وكمان تانية :blush: كنا اول السنه كلمناهم على ورق وشرح وكدا من الاخر نفضولنا :(فبجد انتى اكيد بعد اللى عاملتيه عرفتى معزتك بقت ايه بالنسبه لينا واكيد انتى عارفه انتى مش اقل من اخت والله .. ميرسي ميرسي .....:078111rg3:....:078111rg3:.....:078111rg3:

وده المتوقع من اخت عزيزه
بجد هى حد كويس جدا
انا مشوفتهاش
بس متاكد من كدا

احمد جادالحق
30-10-2009, 08:37 PM
:( مفهمتش حاجة من محاضراة الكاشف الاخيرة يا جدعااااااااااااااااااان

mooo0ooon.light
01-11-2009, 12:40 PM
هوه ايه نظام المكتبة يعني انا لو حبيت اعمل بحث مثلا هيكون ايه النظام

antoo
02-11-2009, 05:24 PM
تمام يا معللللللللللللللللللم

ymymym
02-11-2009, 05:38 PM
هوه ايه نظام المكتبة يعني انا لو حبيت اعمل بحث مثلا هيكون ايه النظام

ياااااااااااه انا مدخلتش المكتبه غير لما كان عندي امتحانات بس
والله ما اعرف بجد

ymymym
02-11-2009, 05:40 PM
:( مفهمتش حاجة من محاضراة الكاشف الاخيرة يا جدعااااااااااااااااااان

بتتكلم عن ايه المحاضره يا احمد طيب:bosyht9:

احمد جادالحق
03-11-2009, 07:53 PM
كان قاصدى على محاضرة المتتاليات الحسابية بس كنت متقعد ومخنوق من كدا وشوفت واحد جيرانا خريج هندسة شرحهالى المشكلة ان المحاضرة كانت غير اللى فى تانية ثانوي بي الحمد لله ..:)

المشكلة دلوقت المحاسبة بتبتيدى تتعقد معايا تدرجيا !! يعنى يا ريت لو تشرحيلى اون لين كدا ببساطة ال TRAIL BALANCE & BALANCE SHEET & CLOSING & ADJSTING TARIL BALANCE ...... والكلام اللى بيدخل فى بعضه دا .:o. الدكتور بقي بيخترف وبيرشح بطريقه ساذجة اليومين دول على اساس ان المصطلحات دى درسناها قبل كدا وعارفينها ..:mad:

mooo0ooon.light
04-11-2009, 02:25 AM
ياااااااااااه انا مدخلتش المكتبه غير لما كان عندي امتحانات بس
والله ما اعرف بجد
ليه ؟؟؟ انا سمعت ان مكتبة تجارة جامدة جدا وفيها كتب آخر حاجة

SeMo.DiBo
08-11-2009, 06:59 PM
لو سمحتي ياياسمين

الحقيني بأي ورق سلوكيه وموارد وتنظيم ومش مهم يكون مترجم

الامتحانات يوم 21-11

مفيش وقت مواد النظري انا تايه فيها خاااااااااااالض

mooo0ooon.light
11-11-2009, 09:01 AM
لو سمحتي ياياسمين

الحقيني بأي ورق سلوكيه وموارد وتنظيم ومش مهم يكون مترجم

الامتحانات يوم 21-11

مفيش وقت مواد النظري انا تايه فيها خاااااااااااالض

الامتحانات 21-11 !!
ده عربي وانجلش ؟؟؟؟؟؟؟

SeMo.DiBo
13-11-2009, 09:19 PM
انجلش طبعااااااا

semsem lover
17-11-2009, 10:33 PM
هااااااااااااااااااااااي يا انسه انا مش عاااااااااارف اعمل ايه في المواد النظري دي دكتوور حامد ده ضيعنا اصله بيدينا سلوكيه وتنظيم فياريت تقوليلي اذاكرهم ازاي باقصى سرعه عشان الميد تيرم خلاص 3 ايام

اسلام
group A
and i need help

الميسترو
19-11-2009, 02:22 AM
بجد ياشباب مشاركه رائعه جدا لانى دورت على حاجه اكتيف زى كدا ع النت لشباب بنى سويف مكنتش لاقى وبالرغم من انى بدخل ثانويه من سنتين مكنتش اعرف ان فيه قسم للجامعات
المهم منطولش عليكم
انا احمد حسن (وياريت محدش يزعل منى علشان الماتش )
فرقه الاولى تجاره أ
وياريت لو حد عندو اى شروحات او محاضرات يحطهالنا هنا ف موضوع نخصصو لكدا وثنكس للجميع ;)

الميسترو
19-11-2009, 02:27 AM
هو احنا بنقول ملكمش موقع علشان دى بنى سويف يعنى ايه.؟
هو مين بيعمل الموقع احنا ولا بنى سويف
ممكن تدخل بكل بساطه على جوجل وتشوف شباب الجامعات ف البلاد التانيه عاملين ايه وغير كدا احنا الجواله بتاعت تجاره عامله موقع وعلى مستوى عالى كمان
يعنى كان ممكن بكل بساطه نعملنا موقع زى كدا
على فكره انا مصمم مواقع وكنت شغال ف شركات قبل كدا
ومعاكم ف تجاره بس عربى مش انجلش
يلا ورونا الشغل واى مساعده انا تحت امركم
:049gc0:

احمد جادالحق
28-11-2009, 03:48 PM
السلام عليكم .. يا مرحب يا مرحب بالاعضاء الجديدة معانا انا اسمى احمد جاد جروب A اازيك يا ميستروو انا على فكرة عامل منتدى لطلاب تجارة انجليش بني سويف والمنتدى شغال اكتف تمام على الاخر يا ريت ندخل على المنتدى ونفيد بعض ان شاء الله :078111rg3::049gc0:

http://shababenglizy.ibda3.org (http://shababenglizy.ibda3.org/)

محمد صلاح الخراط
16-12-2009, 01:51 AM
السلام عليكم
ياريت يا جماعه حد يفيدنى انا محتاج اعرف بعض المعلومات عن كليه تجاره بنى سويف عربى
اولا انا محول من معهد فنى تجارى فدخلت على الفرقه الثانيه فعاوز اعرف كام المصاريف والقسط الاول كام والتانى كام بس ضرورى والنبى

احمد جادالحق
16-12-2009, 07:25 PM
علية الصلاة والسلام بس انتا ممكن تدخل على اى منتدى تجارة عربي معلش اصل اللى هنا كلهم تجارة انجليش

محمد صلاح الخراط
17-12-2009, 01:25 AM
الف مليون شكر يا ااحمد على اهتمامك بالرد بس بجد اصل هو الموضوع مهم بالنسبالى بس
طيب متقدرش تتعب معايه وتحاول تجبلى لينك بتاع منتدى عربى
او اميل اى حد فى تجاره عربى وياريت يكون فى تانيه وبكرر شكرى ليك

charmingprince
17-12-2009, 02:04 PM
فى اية يا جدعان اغيب شهور ومفيش ردود خالص ليه كدةالمهم انا عايز حاجة من ymymym اذا كانت فى الجامعة يوم الاحد هكلمها عليها وكمان احمد عايز حاجة تانية والسلام مسك الختام

ymymym
18-12-2009, 03:48 AM
ايون موجوده ان شاء الله
هتلاقيني في قاعه 6 تحت خالص الدور الارضي

chocolate2010
22-12-2009, 03:44 AM
http://www.shbab1.com/2minutes.htm

mooo0ooon.light
29-12-2009, 01:18 PM
انا عايز احمد اسامة ضروووووووووووووووووووووووووورررررررررررررررررررررر رررررررررررررررررررررررررررررررررررررررري
mooo0ooon.light*yahoo

زائر غير مسجل
30-12-2009, 07:28 AM
يا جماعة صدقونى طلاب جامعة بنى سويف دول بامانة ربنا ليهم الجنة ودى تبقى قليلة جدا عليهم

mohamed201019
05-01-2010, 04:50 AM
شدوا حيلكوا ياشباب
الامتحانات على الابواب

زائر غير مسجل
28-01-2010, 08:19 AM
انا كنت عايزة اسئل ع مواد الترم التانى سنة اولى عربي
ايه هى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

زائر غير مسجل
13-02-2010, 07:41 PM
السلام عليكم
انا تانية تجارة
عايزة اشترك فى المنتدى بليز حد يساعدنى

charmingprince
17-02-2010, 08:18 AM
حرام عليك ثانية تجارة ماشى عموما يا سيدى فوق فى الصفحة هتلاقى مكتوب تسجيل ادخل اكتب اسمك اميلك واكمل البيانات وبعد ذلك سترسل لك ادارة المنتدى رساله لتفعيل الاشتراك اى حاجة انا تحت امرك واما السائل فلا تنهر احمد charming prince

احمد اسامه (الفيوم)
20-02-2010, 03:21 PM
ايه يا جماعه
انتوا فين
انتى مختفيا ليه يا ياسمين

charmingprince
20-02-2010, 07:53 PM
يا احمد كل الناس دخلت منتديات ثانية ودخلت جروبات على الفيس بوك لو انت عايزهم مش هتلاقيهم هنا خلاص بالعربى تعيش انت ممكن تدخل على المنتدى بتاع احمد جاد الموجود فى التوقيع بتاعه

احمد اسامه (الفيوم)
21-02-2010, 09:48 PM
شكرا ليك كتير انا حتى هنا ملقتش اللى انا عيزه
مش عارف
الكليه بتاع تجاره بني سويف ديه طلابها بيجمعوا فين

charmingprince
23-02-2010, 10:44 PM
ياسيدى الفاضل انا شرحت لك الكل دخل على الفيس بوك وعندك منتدى جاد وجامعة ليف الخ معلش اصل كله اتشتت هههههههههههه تحسبهم جميعا وقلوبهم شتى

احمد اسامه (الفيوم)
25-02-2010, 05:48 PM
شكرا
ياريس

الأميـرمحمد
04-03-2010, 06:52 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
يا جماعة أتمني زيارتكم لهذا الموضوع
من هنا ... إمتيـاز مع مرتبــة الشرف (http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=191129)

invent_yas2020
09-03-2010, 11:29 AM
السلام عليكم جميعا
هااااام فعلا لكل الاعضاء
ياجماعه لازم الكل يشارك فى القسم الجديد (قسم ذاكر معنا)ونرجو ذلك من الجميع
علشان الكل يستفاد لانى شايف ان اعضاء انتساب جامعة القاهره جزاهم الله خيرا بس هما اللى بيشاركو وده طبعا ميقللش ابدا من جهود باقى الجامعات فلازم تظهرو جهدكم يا جماعه ويكون فيه روح منافسه علشان القسم يكون الافضل دائما
فياريت حد يوضح اسباب عدم مشاركتم فى القسم

والسلام عليكم
واسف انى طولت واسف جامد انى كررت الاعلان ده بس فعلا مضطر علشان الكل يشارك

lolah.baskota
04-04-2010, 02:27 PM
اخباركوا اية انا اولى تجارة انجليش بني سويف عاملين اية الامتحانات خلاص

احمد جادالحق
23-04-2010, 01:24 PM
انا زى الفل هع هع هع هاااااااااه

منى احمدمصطفى
29-04-2010, 04:37 PM
انا مش فاهمة حاجة ف المنجمنت

mohamed201019
05-07-2010, 04:05 AM
http://www.commerce.bsu.edu.eg/

محمود زناته
14-07-2010, 01:21 PM
ممكن يا ymymym لو تفيدينى برد على سؤالى الغريب ده ...
انا حاليا بعمل معادلة لدخول الكلية فى بنى سويف لكن صحبى بيقولى ان الجامعة هتطلب منى موقفى من التجنيد لان انا كان مفروض اعمل المعادلة السنة اللى فاتت ( انا خريخ معهد فنى تجارى بنى سويف 2009 ) وكان مفروض التجند لكن انا مستنى اعمل معادلة السنة دى صحيح لو نجحت فى المعادلة الجامعة هتطلب منى موقفى من التجنيد ولا هتاجلى ( لان انا كده متخلف عن التجنيد ) ياريت الرد لان انا مش عارف اركز فى المزكرة بسبب الموضوع ده .. محمود زناته المنيا / بنى مزار وده تلفونى لو حبيتى تتوصلى معايا مباشرة 0145515325 / 0109281979
شكرا ...

محمود زناته
14-07-2010, 02:00 PM
انا بتتشرحلى المناهج فى مركز تعليمى فى المنيا وبدفع كل المصاريف الخاصة بالمعادلة والمركز بيقدملى فى المعادلة وهروح امتحن فى القاهرة

M!DoO
30-07-2011, 10:20 PM
نتيجة التنسيق 2011 جتلي كلية تجارة انجليزي جامعة بني سويف و انا كنت عايز اعرف ما الافضل تربية الفيوم ام تجارة انجليزي بني سويف؟

aumohamed93
27-08-2011, 02:22 PM
السلام عليكم انا داحل تجارة عربي بني سويف وعاوز اعرف ايه النظام فيها يعني في كام مادة والمواد دي بتتكلم عن ايه وبالنسبة لي انا كنت رياضة 2 في الثانوية ياتري هتكون المواد اسهل بالنسبة لي عن اللي كان ادبي

mohamed_tewfik
30-09-2011, 09:44 PM
انا حولت كلية تجارة عربى ولسه اسمى منزلش هناك وعاوزة اروح فهل ممكن يدخلونى بالبطاقة عادى ولا

عالم المذاكرة
30-09-2011, 11:53 PM
يا جماعة انتوا عمالين تتكلموا على انجش وسايبين عربى خالص