مشاهدة النسخة كاملة : ازاي اعمل شهادة خبرة لفترة التعاقد او الحصة

shaimaa zaki
13-01-2010, 09:28 PM
لو سمحتوا ياجماعة
انا اشتغلت فترة كبيرة في التربية والتعليم بالعقد المؤقت لما كان ب 105
وكمان بالحصة
و حاليا انا باشتغل في الازهر
حبيت اطلع شهادة خبرة من التربية والتعليم بالفترة اللي قضتيها ردوا عليا في الادراة وقالوا مفيش شهادات خبرة غير للمعينين الدائمين
المتعاقدين لا

بينما في الازهر ممكن عادي نطلع شهادة خبرة للمتعاقدين

يا ترى اللي حصل ده صح ولا هما كانوا بيزحلقوني وخلاص علشان مش يدوروا في الملفات القديمة ويتعبوا

مستنية ردودكم

shaimaa zaki
14-01-2010, 01:23 PM
خلوا مفيش حد عارف كلمة يقولها حتى ...

أزهرية وأفتخر
14-01-2010, 09:09 PM
يا اختى انا طلعت شهادة خبرة متعاقد من الازهر بثلاث سنين
ومن التربيه والتعليم اللى اعرفه انك ممكن تطلعيها عادى بس زى ما انتى قلتى بيزحلقوكى علشالن ميتعبوش نفسهم ويدوروا فى الدفاتر القديمه

shaimaa zaki
15-01-2010, 10:08 AM
يا اختى انا طلعت شهادة خبرة متعاقد من الازهر بثلاث سنين
ومن التربيه والتعليم اللى اعرفه انك ممكن تطلعيها عادى بس زى ما انتى قلتى بيزحلقوكى علشالن ميتعبوش نفسهم ويدوروا فى الدفاتر القديمه

انا كمان في الازهر دلوفتي
والازهر عادي بيطلع شهادات خبرة
لكن التربية التعليم قالوا لي لأ

مدرس اللغة
16-01-2010, 08:08 AM
خلوا مفيش حد عارف كلمة يقولها حتى ...
السلام عليكم
يأختى الشهادة اللى أنت محتجاها مالك بها

هل أنت محتجاها من المدرسة بس ولا من الإدارة ولا من المديرية ولا من الوزارة نفسها ولا منين بالظبط لو كانت أى شهادة فمن المدرسة سهل جدا أنك تأخذى شهادة لأنى أنا اشتغلت سنة واحدة وأخذة شهادة بس من المدرسة مختومة بختم المدرسة وختم الشعار0

love_kadry
16-01-2010, 01:06 PM
[/quote][/quote]انا من محافظه القليوبيه ولو انتى من نفس المحافظه اعملى ايلى هقولك عليه
سيبك خالص من الاداره ايلى انتى تبعها وحضرى شهاده المؤهل واوراقك واطلعى على المديريه فى الارشيف وقوليله انا شغاله فى المكان ........... وعاوزه اعمل شهاده خبره هياخد منك اوراقك ويعمل لكى ملف وهيقول اعملى حواله فى البريد على ما اعتقد ب 3.5 وبعدها ترجعى له الشهاده بتطلع فى يوم ولو عاوزها متوثقه من المحافظه تستنى لاول يوم خميس بيروح الموظف ايلى هناك كل يوم خميس المحافظه هيوثقها ويختمها من هناك من غير اى مبلغ
بس تعملى دا بعد اما تجيبى ورقه من المدرسه انك تعملى بها من الفتره كذا حتى الفتره كذا
وربنا يوفق الجميع

shaimaa zaki
16-01-2010, 03:57 PM
السلام عليكم
يأختى الشهادة اللى أنت محتجاها مالك بها

هل أنت محتجاها من المدرسة بس ولا من الإدارة ولا من المديرية ولا من الوزارة نفسها ولا منين بالظبط لو كانت أى شهادة فمن المدرسة سهل جدا أنك تأخذى شهادة لأنى أنا اشتغلت سنة واحدة وأخذة شهادة بس من المدرسة مختومة بختم المدرسة وختم الشعار0

انا خدت فعلا جواب من المدرسة

[/quote]انا من محافظه القليوبيه ولو انتى من نفس المحافظه اعملى ايلى هقولك عليه
سيبك خالص من الاداره ايلى انتى تبعها وحضرى شهاده المؤهل واوراقك واطلعى على المديريه فى الارشيف وقوليله انا شغاله فى المكان ........... وعاوزه اعمل شهاده خبره هياخد منك اوراقك ويعمل لكى ملف وهيقول اعملى حواله فى البريد على ما اعتقد ب 3.5 وبعدها ترجعى له الشهاده بتطلع فى يوم ولو عاوزها متوثقه من المحافظه تستنى لاول يوم خميس بيروح الموظف ايلى هناك كل يوم خميس المحافظه هيوثقها ويختمها من هناك من غير اى مبلغ
بس تعملى دا بعد اما تجيبى ورقه من المدرسه انك تعملى بها من الفتره كذا حتى الفتره كذا
وربنا يوفق الجميع[/quote]

تعتقد هيعملوا الكلام ده للي كان شغال بالحصة ؟؟

love_kadry
16-01-2010, 04:37 PM
انا كنت شغال ساعتها بالحصه ساعت اما عملت كده

mahmmoud_sakr
17-01-2010, 04:06 PM
سؤال : هوه اوامر الندب للعمل بالحصه او الانتقال من مدرسه الى مدرسة اخرى مش يعتبر كا شهادة خبره ولا هناك شئ أخر وكمان الواحد شتغل بالحصحة فى اكثر من مدرسة وكذاللك بالتعاقد يعمل ايه يلف على كل مدرسة ويجيب ورق بالفترة الى عمل بها ارجو التوضيح لذوا الخبرة

shaimaa zaki
17-01-2010, 04:23 PM
سؤال : هوه اوامر الندب للعمل بالحصه او الانتقال من مدرسه الى مدرسة اخرى مش يعتبر كا شهادة خبره ولا هناك شئ أخر وكمان الواحد شتغل بالحصحة فى اكثر من مدرسة وكذاللك بالتعاقد يعمل ايه يلف على كل مدرسة ويجيب ورق بالفترة الى عمل بها ارجو التوضيح لذوا الخبرة

اوامر الندب مش بيبان فيها نهاية خدمتك امته
وكمان مش بيكون معاك بداية التاريخ موثقة من جهة معينة
ارجو ان تكون الامور قد اتضحت

عمرو باهي
17-01-2010, 09:32 PM
[/quote]انا من محافظه القليوبيه ولو انتى من نفس المحافظه اعملى ايلى هقولك عليه
وربنا يوفق الجميع[/quote]

شكرا ليك يا قمر على التوضيح

بس إيه الورق اللي ناخده معانا غير الشهاده

وإيه حكاية الحواله دي .. ونرجعله الشهاده إزاي

وشكرا على الموضوع المهم ده ... ؟

لأنه فعلا كتيييييييير جداا من الناس المتعاقده

عايزين يعملوا نفس الكلام ده ولفوا كتير ومش عارفين

teacher120
17-01-2010, 11:32 PM
حضرتك تروحى المدرسه تجبيبى منها شهاده انك اشتغلتى فيها من الفتره كذا لكذا و تختميها بالشعار وبعدين تروحى الاداره التعليميه تختميها منهم وبعدين توثقيها من الخارجيه

shaimaa zaki
18-01-2010, 11:40 PM
حضرتك تروحى المدرسه تجبيبى منها شهاده انك اشتغلتى فيها من الفتره كذا لكذا و تختميها بالشعار وبعدين تروحى الاداره التعليميه تختميها منهم وبعدين توثقيها من الخارجيه

شكرا لحضرتك

علاء خليفه
06-04-2010, 02:15 AM
ممكن حد يرفعلنا صوره لشهادة الخبره المعتمده

shaimaa zaki
06-04-2010, 05:36 PM
ممكن حد يرفعلنا صوره لشهادة الخبره المعتمده

على فكرة انا عملت زي ما قالوا وخدت ورقة من المدرسة وختمتها من الادارة وفي المديرية مضوا عليعا لكن مش طلعت نموذج معين لا
كل ده على الورقة اللي المدرسة كتبتها

Mr.AI
19-06-2010, 01:55 PM
انا من محافظه القليوبيه ولو انتى من نفس المحافظه اعملى ايلى هقولك عليه
وربنا يوفق الجميع

maxval
15-04-2012, 09:54 PM
من الاخر خد دى
هات اقرار قيام بالعمل من المدرسة اللى انت اشتغلت بها بالحصة واخلاء طرف باخر يوم بالمدرسة انت اشتغلت فيه بالحصة وروح لقسم الملفات بالادارة اللى انت تابع لها وهو لازم يعمل لك شهادة خبرة بذلك دا لو كنت شغال بالحصة
اما بالتعاقد فتروح لقسم الملفات وقدم طلب وحواله بريدية ب 5 جنيه وطابع مهن تعليمية و هيتم لك المراد

احمدالفطاطرى
17-04-2012, 05:45 PM
محافظة القاهرة
وزارة التربية والتعليم
إدارة شرق مدينة نصر التعليمية
شئون العاملين / تنقلات انتدابات
شهــــــــادة خبـــــــــرة
الاسم : .................................................. ................... المؤهل : ............................................
المادةالتى يقوم بتدريسها : .......................... المرحلة التعليمية : .......................... صباحى مسائى
مسمى الوظيفة : .....................................
فترة الخبرة (تحدد باليوم والشهر والسنة) : من / / 20م إلى / / 20م
عددإيام العمل فى الاسبوع (كتابة) .................................................. .................................
عدد ساعات العمل اليومية (كتابة) .................................................. ..................................
يشهد مدير مدرسة : ................................ السيد : .................................................. ........................... بأن السيد : .................................................. .......... قد عمل لدينا بوظيفة : ......................................
وقد كان خلال فترة عمله لدينا يتميز بـ .................................................. .............................................
.................................................. .................................................. .................................................. ..
.................................................. .................................................. .................................................. ..
.................................................. ...........................................
.................................................. .................
أصادق على مسئوليتى تجاه صحة المعلومات المدونة فى هذه الشهادة
مدير المدرسة / الاسم : .................................................. .................. التوقيع : ..................................
تحريراً فى : / / 20م ختم المدرسة : يعبأ هذا الحقل من قبل المدرسة التى يعمل بها المتقدم

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ
تصديق الادارة التعليمية التابعة لها المدرسة
إدارة : .................................................. .................
نصادق على صحة المعلومات المدونة فى هذه الشهادة

الموظف المختص رئيس القسم وكيل ش . ع مدير ش . م مدير ادارة الشئون

المالية والادارية
.................... .................. ................. ...................... ...............................

المدير العام
....................................

تحريراً فى : / / 20م الختم
يعبأ هذا الحقل من قبل الادارة التابعة لها هذه المدرسة
ملحوظة / اى كشط اوتعديل فى هذه الشهادة يلغيها ولا يعمل بها

الخطوة الاولى :نسق الكلام المكتوب وبعدين اطبعه وبعدكده رووح للمدرسة الى انت كنت تابع ليها واملاها من هناك ضرورى تختمها بختم النسر بتاع المدرسة فى الجز الخاص بيها.
الخطوة التانية : وبعد كده ها تروح للادارة الى انت تابع ليها لقسم التعينات وتمضيها من الموظف المختص اول واحد ، بعد كده باقى الامضائات المواضحه اعلاه فى الشهادة وبعد الامضائات تروح الارشيف تختمها بختم النسر وشكراُ كده ، ولازم كل حاجه تعملها بنفسك ومتديش الشهادة لحد لازم بنفسك ايد بايد.
ان عملته بنفس الطريقة ومضيتها من المدرسة ومن الادارة ومفيش حد ادر يفتح بقه معايا
وقدمته للسفارة وللكلية فى الماجستير ومحدش اعترض عليها وعلى فكره هى من تصميمى وشكراُ ونرجو الافاده والمساعدة للجميع كما فعل زملائى فى المنتدى معى من قبل وتقبلو منى تحياتى .
اخوكم احمد الفطاطرى :)