مشاهدة النسخة كاملة : استفسار موجه لاستاذ ياسر وارجو الررررررررررررد بسرعه

emma.x92
28-04-2010, 10:00 PM
انا فى 3 ثانوى وكنت عايزه ادخل تربيه فنيه بس انا لحد دلوقتى مخدتش قدرات فنون ومش عارفه ادخل امتحانه و لا لا فى ناس بيقولوا ان مش لازم اخد فنون ولا ادخل امتحانه اللى بيبقى ضمن امتحانات الثانويه وان ابقى امتحن امتحان الجامعه ساعه التقديم عايزه اعرف ده صح ولا لا؟؟؟؟؟؟ علشان لو مش صح ألحق نفسى وابدا اخد وكمان عايزه اعرف هى خدت من كام السنه اللى فاتت لان تنسيق السنه دى هيكون تقريبا نفس بتاع السنه اللى فاتت
ارجو الرد سريعا لانى بجد محتاجه اطمن

ياسر المزين
28-04-2010, 10:42 PM
انا فى 3 ثانوى وكنت عايزه ادخل تربيه فنيه بس انا لحد دلوقتى مخدتش قدرات فنون ومش عارفه ادخل امتحانه و لا لا فى ناس بيقولوا ان مش لازم اخد فنون ولا ادخل امتحانه اللى بيبقى ضمن امتحانات الثانويه وان ابقى امتحن امتحان الجامعه ساعه التقديم عايزه اعرف ده صح ولا لا؟؟؟؟؟؟ علشان لو مش صح ألحق نفسى وابدا اخد وكمان عايزه اعرف هى خدت من كام السنه اللى فاتت لان تنسيق السنه دى هيكون تقريبا نفس بتاع السنه اللى فاتت
ارجو الرد سريعا لانى بجد محتاجه اطمن

المفروض ادخل امتحان القدرات بتاع الفنون ودة لازم علشان دخول كلية الفنون الجميلة اما امتحان كلية التربية الفنية بيكون بعد امتحان الثانوية فى الكلية زيها زى الفنون التطبيقية اما المجموع بيختلف من سنة لاخرى حسب عدد الطلاب الملتحقين بالكلية والاماكن المطلوبة لكن المجموع السنة دى هيقل كتير عن السنين السابقة