مشاهدة النسخة كاملة : مصر مهددة بالإبعاد من تصفيات مونديال 2014 بسبب الجزائر

ابو سند
08-05-2010, 05:27 PM
أشارت مصادر إعلامية إلى أن الاتحاد المصري مهدد بعقوبة حرمان منتخب بلاده من المشاركة في تصفيات مونديال 2014 الذي سيقام بالبرازيل بسبب حادثة الاعتداء على حافلة المنتخب الوطني .

وأورد موقع "أفريكا نيوز" في مقال لمراسله الكاميروني ولتر ويلسون أن العقوبة التي ستسلط على الطرف المصري قد تتعدى خصم النقاط واللعب بدون جمهور مثلما تردد وقد يصل إلى حد الحرمان من المشاركة في تصفيات مونديال 2014 .
وأكد كاتب المقال أن مسؤولي الاتحاد المصري سيخضعون للمسائلة مرة أخرى أمام لجنة الانضباط في الاتحاد الدولي في 18 ماي المقبل، بعد أن تأجلت جلسة الاستماع التي كانت مقررة في شهر أفريل الماضي .
وكانت الجماهير المصرية قد اعتدت على حافلة المنتخب الوطني في الحادثة الشهيرة في 12 نوفمبر الماضي والتي أسفرت عن إصابة ثلاثة من لاعبي الخضر ومدرب الحراس .
ورفض الطرف المصري تقديم الاعتذار في وقت هدد المنتخب الجزائري بالانسحاب من المنافسات قبل أن تتخذ السلطات العليا في البلاد قرارا بلعب اللقاء حفاظا على العلاقة الجيدة بين البلدين، غير أن تعنت الطرف المصري وتمادي "شرذمة من هواة الاعلام" عبر عدد من القنوات التلفزيونية ورفض المسؤولين تقديم الاعتذار دفع بالاتحادية الجزائرية إلى تقديم شكواها والتي ستكون عواقبها وخيمة على الكرة المصرية .

http://www.echoroukonline.com/ara/sports/51701-2014.html

thechampion
09-05-2010, 06:37 AM
ده بعدك وبعد كل الجزائريين اللى زيك

ابو سند
09-05-2010, 11:53 AM
اللهم اهدى اخينا البطل الى سواء السبيل لانه الظاهر انه رجع الى غيّه وتعصبه القديم ومشاحناته ومهاتراته ومشاكساته المتشددة مع اعضاء منتدانا الجميل الذى سيعكر صفوه بهذه العقلية الغير حوارية اطلاقا .. آمين يا رب.
ثم انا لم اتبنى الخبر وانما فقط نقلته لنطّلع على الرأى والرأى الاخر .. ولا يحق لك ان تصادر راى اى احد!

thechampion
09-05-2010, 02:31 PM
خليك فى حالك ومتغلطش يا بابا
والمنتدى محترم ولكن فيه بعض الناس اللى بوشين
والمنتدى كان نظيف قوى من زمان
بس معلش وقعة عليه بقعة سوداء
ونحن كفيلون بها
الله- الوطن-الزمالك- امريكا -سلوفينيا -انجلترا

ابو سند
09-05-2010, 06:45 PM
ههههههههههههههه نسيت اسرائيل !!

أ/رضا عطيه
10-05-2010, 08:00 PM
خليك معايا يا أبو سند وما لكشى دعوة بالشباب المتحمس لأنى بصراحة خايف عليك منهم لأنهم بيحبوا البلد دى قوى
أنا بوشين زيك فتعالى نتكام سوى بالوشين للشريط المحروق ---------------------------------
الوش الاول : فى موضوع تانى أنا قلت هشجع الجزائر فى كأس العالم لتلطيف الجو مابينا وعجبك الكلام ورديت عليه رد تشكر عليه
الوش الثانى: انت تأكدت أن الأ هلى أو الاسماعيلى أو ربما الاثنين رايحين الجزائر فى البطوله الافريقية -- قلت تسخن الموضوع واتولعه من تانى لهدف فى نفسك
اتق الله فى امتك --- واحنا متقبلين أى نتيجه لتحقيقات الفيفا المروراوه ولسنا فى حاجه لأوهامك وأحلامك--------------------------------------------وإلى لقاء

ابو سند
12-05-2010, 11:14 AM
... اللهم اجعلنى من المتقين ، لا حول ولا قوة الا بالله !! مالك يا اخى بلاك66 انت كمان انجريت وراء المزاعم والاهواء والعواطف الشبانية المتحمسة والجياشة ؟؟! انا لم ولن اكون بوجهين ابدا ، انا بحول الله مع الاخوّة العربية الاسلامية مهما تلونت واراقب الله عز وجل في اقوالى وافعالى واخاف ان القاه يوم القيامة وانا مشعل نار الفتنة بين المسلمين ومتكلم فى هذا وجارح هذا و و ... مثل ما نجد فى هذا المنتدى من بعض المتعصبين الصغيّرين هداهم الله ، والظاهر انك انت كمان لن تخرج عن هذه الزمرة فقط كنت غلطان فيك في الاول وحسبتك ذو عقل كبير وواعى وفاهم الا ان خيبتى فيك كانت رهيبة !! وحسبى الله ونعم الوكيل.

shahd_good2000
13-05-2010, 01:17 AM
مالك زعلان كدا أنت فى المنتدى الرياضى (كوره)
وتعلم أن الكرة فعلت بالمسلمين مالم تفعله فتن الفرس والروم والصليبين واليهود والأمريكان

ابو سند
13-05-2010, 01:22 PM
شكرا اختى شهد بارك الله فيك انت محقة.

thechampion
14-05-2010, 12:26 PM
لا لو خيرونى مابين اسرائيل والجزائر
طبعا الجزائر اشد خطرا لانهم اخواتنا كما يدعون ويطعنونا من ظهرنا
اما اسرائيل فهى عدوتنا ونحن نعلم ذلك
اللهم اكفنى شر اصدقائى
اما اعدائى فانا كفيل بهم

™Myth D™
14-05-2010, 01:07 PM
انا ولا هختار دة ولا دة كلوا شبة بعضة

Ayman Inventor*
14-05-2010, 08:43 PM
انا احترم كل الجزائريين بس اقسم ان دى اول مرة اعرف انك جزائرى وردودى عليك فى الموضوع ايها ماكنتش باسبب ده عشان تعرف عشان انا ماكنتش عارف
بس انك تطول لسانط على حكومة بلدى وكورة بلدى وتتريق على شعب بلدى
والله ماسيبك تنطق كلة تانية على مصر طالمة مصر مش عاجباك فمتهزقهاش لاضطر اهين الجزائر وشكله هيبقى فى الوقيعة تانية

الاولى بسبب الكوره

والتنية بسبب

ابو سند ابو سند ابو سند

أ/رضا عطيه
15-05-2010, 12:32 AM
أنا كنت فاكر إن أبوسند بس اللى عايز يولعها لكن يبدو إن الراجل طلع مظلوم وواضح إن كتير غيره ناوين لها وعلى رأسهم طبعا وزير الخارجية القادم( كرومبو)
وياترى ده دورك المكلف به من كتيبة البرادعى ؟
بس انت شلت الصورة ليه؟ - كان نفسى أعرف انت فين فى الصورة دى؟ وياترى كنت فوق الأعناق ولاتحت الرجول؟
وأعداءك مين اللى انت كفيل بيهم ؟--- داأنتم سياستكم أولها التطبيع الفعلى مع إسرائيل ومد جسور الصداقة والأخوة مع الأمريكان ودول اليورو يبقى هتحتاج الجزائر فى إيه؟لا جزائر ولاليبيا ولاحتى مصر كفايه عليكم ماما أمريكا وطنط إسرائيل ع
ودمتم -----

عبدالله حسن رياش
16-05-2010, 07:17 PM
... اللهم اجعلنى من المتقين ، لا حول ولا قوة الا بالله !! مالك يا اخىبلاك66 انت كمان انجريت وراء المزاعم والاهواء والعواطف الشبانية المتحمسة والجياشة ؟؟! انا لم ولن اكون بوجهين ابدا ، انا بحول الله مع الاخوّة العربية الاسلامية مهما تلونت واراقب الله عز وجل في اقوالى وافعالى واخاف ان القاه يوم القيامة وانا مشعل نار الفتنة بين المسلمين ومتكلم فى هذا وجارح هذا و و ... مثل ما نجد فى هذا المنتدى من بعض المتعصبين الصغيّرين هداهم الله ، والظاهر انك انت كمان لن تخرج عن هذه الزمرة فقط كنت غلطان فيك في الاول وحسبتك ذو عقل كبير وواعى وفاهم الا ان خيبتى فيك كانت رهيبة !! وحسبى الله ونعم الوكيل.

طيب يا بتاع الأخوة الاسلامية
لو الأهلي لاعب شبيبة القبائل بصراحة يا مسلم
هاتشجع مين

والله شكلك لا جزائري ولا حاجة
بس راجل عايز سبق صحفي وغاوي توليع
كلامك من غير سند ياأبوسند

thechampion
17-05-2010, 03:23 PM
ظهر الحق؟.,..

أ/رضا عطيه
17-05-2010, 06:32 PM
فين الصوره ياكرومبو؟؟؟؟؟

ابو سند
17-05-2010, 10:09 PM
[quote=عبدالله حسن رياش;2177598]طيب يا بتاع الأخوة الاسلامية
لو الأهلي لاعب شبيبة القبائل بصراحة يا مسلم
هاتشجع مين ؟؟
هشجع اللي يلعب احسن هو اللى يفوز وهقولوالف الف مبرووووك من اعماق قلبى

thechampion
20-05-2010, 02:44 AM
ايه يا رضا حكاية الصورةى دى

أ/رضا عطيه
21-05-2010, 03:18 PM
أولا هو مين رضا اللى معلق معاك إنت والأستاذ أبوإسراء ؟
ثانيا صورة البرادعى اللى كانت فى توقيعك شلتها ليه
مش حلو فى حقك لأن الحر لايخشى على حريته من كل العالم

thechampion
21-05-2010, 06:08 PM
انا شلتها لانى كنت عايز اوجه رسالة لبعض الناس
ولم تيم اى ضغط عليه