مشاهدة النسخة كاملة : اسكندرية ولا الفيوم

البرنس الكبير اوى
01-06-2010, 03:23 AM
بسم الله الرحمن الرحيم
يا جماعة انا كنت فى حقوق المنصورة وناوى احول السنة الجاية سياحة الفيوم بس ابويا بيقوللى حول سياحة اسكندرية احسن وانا دلوقتى محتار سياحة الفيوم احسن ولا اسكندرية من حيث
امكانيات الكلية كالتدريب الصيفى وغيره
مستوى الدكاتره فى اسكندرية والفيوم
الكورسات اللى اقدر اخدها فى الفيوم و اسكندرية:028ja7:
وياريت اى مغترب فى الفيوم يقولى ايه رايه فى الناس و الجو العام هناك فى البلد والمدينة اخبارها وظروفها
وانا اصلا من كفر الشيخ ونفسى ادخل قسم ارشاد
ياريت تردوا بسرعه على سؤالى ده و لو سمحتم كل طلبة سياحة وفنادق فى المنتدى يشاركوا كل واحد باللى يعرفه
وانا شاكر لكم جميعا ولهذا المنتدى الرائع:022yb4:

eslam_2009
04-06-2010, 01:45 PM
بص هو من حيث الامكانيات سياحة وفنادق الفيوم لانها بجد فظيعة وداخل الحرم الجامعى وبيهتموا هناك جامد اكتر من اسكندرية والكلية فى الفيوم هناك مؤهله للاعتماد كمان وفى معامل لغات وفندق تعليمى وحاجات تانية .

اما سياحة اسكندرية فهى عادية بس مفيهاش امكانيات زى الفيوم

اما لو دورت على اقرب جامعة ليك فى سياحة وفنادق فهى جامعة المنصورة , انا فى سياحة وفنادق المنصورة هناك وبيهتموا بالتدريب وبيوزعوا الطلبة وليه مدة محددة بس للاسف الكلية لسه جديدة وخارج الجامعة وامكانيتها مش اوى واحلى حاجة فى سياحة المنصورة ان دراستها بسيطة وسهلة وسهل تجيب تقدير كمان بس انت فى الاخر بتتخرج معاك بكالوريوس سياحة وفنادق وخلاص ,,,

البرنس الكبير اوى
05-06-2010, 02:04 AM
ايه ياجماعة ده كل المشاهدات دى .... وفى الاخر رد واحد :mad:
يا جماعة انا عايز كل اللى سياحة و فنادق على المنتدى يقولولى عل اللى يعرفوه عن المراكز اللى بتدى الكورسات فى الفيوم و اسكندرية و لا مادامت سياحة الفيوم احسن زى ما بيقول اسلام فممكن اخد كورسات هناك - فى الفيوم يعنى - وخلاص ولا ايه الوضع
اما بالنسبة لسياحة المنصورة فمجموعى ماوصلش للحد الأدنى بتاعها للاسف اصل انا ناوى احول من حقوق المنصورة لسياحة الفيوم او اسكندرية ومجموعى ماكنش يجيب سياحة المنصورة ساعة ما نويت ادخل حقوق ......!!
ياريت اى حد يا جماعة فاهم فى موضوع الحدود الدنيا للكليات و التحويل ده يقولى على اى حاجة لاحسن انا تايه بس انا برضه هابأه اسأل و ربنا يسهل

البرنس الكبير اوى
05-06-2010, 03:13 AM
ايه ياجماعة ده كل المشاهدات دى .... وفى الاخر رد واحد :mad:
يا جماعة انا عايز كل اللى سياحة و فنادق على المنتدى يقولولى عل اللى يعرفوه عن المراكز اللى بتدى الكورسات فى الفيوم و اسكندرية و لا مادامت سياحة الفيوم احسن زى ما بيقول اسلام فممكن اخد كورسات هناك - فى الفيوم يعنى - وخلاص ولا ايه الوضع
اما بالنسبة لسياحة المنصورة فمجموعى ماوصلش للحد الأدنى بتاعها للاسف اصل انا ناوى احول من حقوق المنصورة لسياحة الفيوم او اسكندرية ومجموعى ماكنش يجيب سياحة المنصورة ساعة ما نويت ادخل حقوق ......!!
ياريت اى حد يا جماعة فاهم فى موضوع الحدود الدنيا للكليات و التحويل ده يقولى على اى حاجة لاحسن انا تايه بس انا برضه هابأه اسأل و ربنا يسهل

البرنس الكبير اوى
19-06-2010, 10:26 PM
طب سؤال محدد يا جماعة و نفسى كل اللى يعرف اى حاجة عن اجابته يقولها و امرى لله
ايه مزايا و عيوب كلا من الاسكندرانية و الفيومية
و شكرا للجميع على المرور الكريم:039uw8:

البرنس الكبير اوى
24-06-2010, 02:21 AM
شكرا اسلام باشا على ردك الكريم ده بس انا من الاخر كده عايز اتغرب فسياحة المنصورة دى مش فى دماغى اصلا :)انما انا كنت عايز اسألك عن مستوى الدكاترة فى الفيوم
هل مستواهم عالى ويرحبوا باستفسارات الطلبة و يشجعوهم و كده يعنى و لا عشان الكلية لسه جديدة مش زى سياحة اسكندرية و حلوان يعنى فالدكاترة اى كلام و مش مستوى كلية جامدة زى سياحة وفنادق
و شكرا على مرورك الكريم:d

riham_eg
11-07-2010, 06:11 PM
انا فى سياحة الفيوم وامكانياتها مش فظيعة زى ما انتم متخيلين الكلية شكل حلو وجديد وبس
والتدريب مش بيوزعوا ولا مهتمين بيه ولا حاجة وانت المسئول عن تدريبك وكمان انك تجيب شهدات خبرة قبل التخرج وهما ملهمش دعوة باى حاجة

البرنس الكبير اوى
20-07-2010, 05:00 AM
شكرا على مرورك وردك الكريم يا ريهام