مشاهدة النسخة كاملة : رأيك يهمنا

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 07:47 AM
اصدقائى وإخوانــى من المعلمين والمعلمات

جميع زملائى الأفاضل من المعلمين والمعلمات لديهم الكثير من الآمال والطموحات ويترقبـــــــــــــون مالذى سيحدث خلال الشهر والأيام القليلة المقبلة
وقد تضاربت الأراء بين القيل والقــــال

وحبيت انى اطرح على حضراتكم بدون طبعا منضايقكم فكرة وهــــــــــى

ان كل واحد فينا يذكر توقعه عن مالذى سيحدث خلال الأيام القليلة المقبلة

هل ياترى الحكومة هترقى زملائنا المتعاقدين وتسكنهم على عقد معلم وتكتفى بكدة لحد اما ينظروا فى موضوع التثبيت
أم أنها هتقوم بتثبيت جميع المعلمين المساعدين بقرار تثبيت واحد
أم أننا سنظل معلمون مساعدون ويبقى الوضع على ماهو عليه
أم انها هتكبر دماغها لحد اما ينتهوا من قانون الوظيفة العامة بمجلس الشعب
اللى يهمنى فى الموضوع ان كل واحد فينا يحط رؤيته الشخصية مبدياً الاسباب ويحاول يأكد لينا وجهة نظره بأسلوبة ويحاول يقنعنا بمصادره وشطارته

أكيد كل عضو فينا من خلال كل الموضوعات اللى انتشرت فى المنتدى ومن خلال قرأته اليومية وترقبه لموضوعات زملائنا الأفاضل أكيد كل واحد فينا استنبط فكرة واصبحت عنده تنبؤات بايه اللى ممكن يحصل أو كون فكرة عن ايه اللى ممكن تعمله الحكومة
فى انتظار ردودكم الجميلة ولكم خالص تحياتى

شارك برأيك ووجهة نظرك الشخصية التى يمكن ان تجد بداخلنا طريقا للاقناع

hazem ali
24-06-2010, 08:20 AM
كلها اسبوع بالتمام والكمال وكله هيبان

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 08:31 AM
كلها اسبوع بالتمام والكمال وكله هيبان

شكرا لمرورك ياحازم بس على فكرة انت جبت التايهة ههههههههه

امل اليكس
24-06-2010, 09:55 AM
شايفه ان في تعيين بجد بدليل ان كل الادارات اخدت اجراءت نزولنا علي الدرجة التالته

وده طبعا تعيين لان التعاقد بدون درجة

ولان تعيين المعلم المساعد كان من ضمن البرنامج الانتخابي للرئيس فطبعا لازم يتنفذ عشان ينزل الانتخابات تاني

ولا ايه ؟

medhat farag
24-06-2010, 10:30 AM
الوضع حاليا" لايبشر وليس هناك اى بادرة امل فى التثبيت وهذة ليست دعوة للا حباط ولكنه واقع يفرض نفسه علينا فليس هناك اى مؤشر ان الحكومة سوف تقوم بتطبيق قانون الكادر والبدء فى اجراءات تثبيت المعامين المساعدين الذين استوفوا شروط التثبيت لسبب بسيط ان هذة الحكومة ليست مجبرة ولا حتى مظطرة الى احترام القانون وهناك من الامثلة كثير فمن الواضح ان شعار الوزارة حاليا ( يبقى الوضع على ما هو عليه بدون اى تغير ) ووجهة نظرى التى قد تكون تشائميه فى راى الكثيرين ولكنه الواقع الذى يجب ان نعيشه ولا نمنى انفسنا كثيرا ان الوزارة سوف تستمر معنا فى عمل عقود المدرسين المساعدين حتى العام القادم

إيمان عبد العزيز
24-06-2010, 10:50 AM

القانون الخاص بالكادر واللى المعلم المساعد اول مرحلة فيه مكتوب امام المعلم المساعد فى جدول الدرجات المالية الخاصة بمراحل الكادر المختلفةوالمرفق بالقانون انه على الدرجة التالتة ازاى مش فاهمه لان مفيش حد بيعاملنا على الاساس ده;)

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 11:06 AM
الوضع حاليا" لايبشر وليس هناك اى بادرة امل فى التثبيت وهذة ليست دعوة للا حباط ولكنه واقع يفرض نفسه علينا فليس هناك اى مؤشر ان الحكومة سوف تقوم بتطبيق قانون الكادر والبدء فى اجراءات تثبيت المعامين المساعدين الذين استوفوا شروط التثبيت لسبب بسيط ان هذة الحكومة ليست مجبرة ولا حتى مظطرة الى احترام القانون وهناك من الامثلة كثير فمن الواضح ان شعار الوزارة حاليا ( يبقى الوضع على ما هو عليه بدون اى تغير ) ووجهة نظرى التى قد تكون تشائميه فى راى الكثيرين ولكنه الواقع الذى يجب ان نعيشه ولا نمنى انفسنا كثيرا ان الوزارة سوف تستمر معنا فى عمل عقود المدرسين المساعدين حتى العام القادم

حضرتك شايف ان الوزارة هتستمر فى عمل عقود معنا حتى العام القام مستندا الى عدم وجود اى مؤشر للتثبيت طب بعد العام القادم وبعد انتهاء مدة العقد انت شايف ايه ممكن يعملوووه هل هيبقى فيه احتمالية للتثبيت ولا ايه الوضع ياترى

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 11:12 AM
القانون الخاص بالكادر واللى المعلم المساعد اول مرحلة فيه مكتوب امام المعلم المساعد فى جدول الدرجات المالية الخاصة بمراحل الكادر المختلفةوالمرفق بالقانون انه على الدرجة التالتة ازاى مش فاهمه لان مفيش حد بيعاملنا على الاساس ده;)

دى ملحوظة جميلة جدا ياايمان فعلا فى قانون الكادر موجود جنب المعلم المساعد انه على الدرجة الثالثة

ولو جينا ندخل على بيناتنا على موقع الوزارة بنلاقيهم كاتبين امام الدرجة المالية ( تعاقـــــدات ) يعنى معنى كدة اننا ممكن نكون معلمين مساعدين مثبتين مش شرط عشان نثبت لازم نبقى على درجة معلم

وده يؤكد لنا ان الحكومة لو ثبتت هتضطر تثبت كل المعلمين المساعدين فى جميع المحافظات
وقد يكون ده سبب عدم وجود مؤشرات للتثبيت جتى الآن
ولا ايه رأيكـــــــــم

منى البهائى
24-06-2010, 11:23 AM
انا محتارة ارد اقول ايه وبجد انا مش عارفة من كتر الآراء المتضاربة اللى بنسمعها بس انا اعتقد وبعد كلام نظيف فى الخبر اللى انتشر اول امبارح وكلامة عن الحفاظ على حقوق المتعاقدين وان لهم نفس حقوق الأساسيين

ومنوهش فى كلامه لتثبيتهم فربنا يستر

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 11:32 AM
انا محتارة ارد اقول ايه وبجد انا مش عارفة من كتر الآراء المتضاربة اللى بنسمعها بس انا اعتقد وبعد كلام نظيف فى الخبر اللى انتشر اول امبارح وكلامة عن الحفاظ على حقوق المتعاقدين وان لهم نفس حقوق الأساسيين

ومنوهش فى كلامه لتثبيتهم فربنا يستر

هوا فعلا قال ان لهم نفس حقوق المتعاقدين بس مش شرط عشان متدرجش لموضوع التثبيت يبقى معنى كدة انه مفيش تثبيت قد يكون لسه مفيش قرار واضح الرؤية قدامه

MISS.DINA
24-06-2010, 11:32 AM
انا من رايى انهم اكيد هيثبتونا فى يوم من الايام اولا دة قانون ثانيا لو حتى جددلونا العقد دلوقتى بعد كدة لازم يبقى فى تثبيت لان دة من بنود العقد اللى احنا ماضيناه واى مخالفة لبنود العقد من حقنا اننا نرفع قضية بس انا شايفة ان المسالة مسالة وقت مش اكتر واحنا عارفين كويس قوى ان يوم الحكومة بتاعنا بسنة واحلى حاجة فى الحكومة بتاعتنا انها بتدينا فرصة للتخمين وتشغيل المخ ومبتصرحش بطريقة مباشرة وبتعملنا تشويق دة غير انها تعودنا على الصبر وقوة التحمل وربنا يدينا طولت العمر وان شاء الله هنتثبت وهنبارك لبعض

مستر / طاهر أبو خزيم
24-06-2010, 11:33 AM
انا شايف انه ما فيش تثبيت للمتعاقدين الا بعد اكتمال البرنامج الأنتخابى للرئيس لان هذا لايحدث الا اذا اصدر الرئيس قرار جمهورى بذلك ولا تقولى محافظ ولا رئيس وزراء ولا وزير التنمية ولا وزير التربية والتعليم ولا واحد منهم يقدر يدى قرار قبل ما يتكلم الريس الكبير وسلام

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 11:37 AM
شايفه ان في تعيين بجد بدليل ان كل الادارات اخدت اجراءت نزولنا علي الدرجة التالته

ولان تعيين المعلم المساعد كان من ضمن البرنامج الانتخابي للرئيس فطبعا لازم يتنفذ عشان ينزل الانتخابات تاني

ولا ايه ؟

هوا بصراحة تعيين المعلم المساعد مكنش من ضمن البرنامج الانتخابى

البرنامج الانتخابى نص على تعيين الشباب من الخريجيين

وبناء على ذلك انا وكل زمايلى فى المحافظة تم التعاقد معانا كمعلمين مساعدين والحكومة كده فاكرين انهم عينونا

يعنى انا مثلا متعاقد بناء على وفى ظل خطة تنفيذ البرنامج الانتخابى للرئيس لكن مثبتنيش الى الان

أ/محمد على عاشور
24-06-2010, 11:49 AM
موضوع جميل
بس لازم نضع خطط للمستقبل اذا لم نتعين

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 11:49 AM
انا من رايى انهم اكيد هيثبتونا فى يوم من الايام اولا دة قانون ثانيا لو حتى جددلونا العقد دلوقتى بعد كدة لازم يبقى فى تثبيت لان دة من بنود العقد اللى احنا ماضيناه واى مخالفة لبنود العقد من حقنا اننا نرفع قضية بس انا شايفة ان المسالة مسالة وقت مش اكتر واحنا عارفين كويس قوى ان يوم الحكومة بتاعنا بسنة واحلى حاجة فى الحكومة بتاعتنا انها بتدينا فرصة للتخمين وتشغيل المخ ومبتصرحش بطريقة مباشرة وبتعملنا تشويق دة غير انها تعودنا على الصبر وقوة التحمل وربنا يدينا طولت العمر وان شاء الله هنتثبت وهنبارك لبعض

اشكرك على مرورك الطيب

لكن يااخت دينا قانون الكادر قال

( ويعين بقرار من المحافظ من أمضى سنة معلم مساعد وحصل خلالها على شهادة الصلاحية )

تفتكرى ايه المقصود بالتعيين هنا هل هوا تثبيت ولا قصدهم ايه

لان انا حاسس ان كلمة تعيين دى بصراحة كلمة عايمة ولا ايه رايك

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 11:50 AM
كفاية وجع دماغ اصبر
باقى اسبوع وهنشوف

ايه دا يامحمد

داانت صديقى وبنكلم بعض على الايميل والتليفون

امال الغريب يقول ايه بقى ماشى هتصل بيك وهوريك ههههههههههههه

teacher120
24-06-2010, 11:52 AM
منطقه المنصوره الازهريه قسم شؤون العاملين صرحوا اليوم بتثبيت جميع المتعاقدين المجتازين للكادر ابتداءا من واحد سبعه والله على ما اقول شهيد وصرف بدل الكادر ايضا وقالوا دى تعليمات من مشيخه الازهر

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 11:53 AM
انا شايف انه ما فيش تثبيت للمتعاقدين الا بعد اكتمال البرنامج الأنتخابى للرئيس لان هذا لايحدث الا اذا اصدر الرئيس قرار جمهورى بذلك ولا تقولى محافظ ولا رئيس وزراء ولا وزير التنمية ولا وزير التربية والتعليم ولا واحد منهم يقدر يدى قرار قبل ما يتكلم الريس الكبير وسلام

دى وجهة نظر الكثيرين ياطـــاهر

وغالبا معظم اللى بتكلم معاهم فى الموضوع ده بيرجحوا فكرتك دى لانها هتكون حاجة كويسه فى البرنامج الانتخابى
بس ايه ذنب زمايلنا اللى قاعدين منتظرين وزعلانين زى محمد عاشور شاف دخل ايه ايه

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 11:57 AM
منطقه المنصوره الازهريه قسم شؤون العاملين صرحوا اليوم بتثبيت جميع المتعاقدين المجتازين للكادر ابتداءا من واحد سبعه والله على ما اقول شهيد وصرف بدل الكادر ايضا وقالوا دى تعليمات من مشيخه الازهر

والله احنا كلنا نأمل كدة بس ياريت تصورلا لينا المنشور بتاع التثبيت ده وترفعوا لزمايلنا عشان يطمنوا ويتأكدوا

انت شفت اللى حصل مع معلمات الفصل الواحد بعد اما ثبتوهم رجعوا قالولهم لا دا مكنش تثبيت فنص النشرة مهم جدااااااااااا

teacher120
24-06-2010, 11:58 AM
هنتثبت ان شاء الله وانا مع التثبيت فى شهر 7 باذن الله

teacher120
24-06-2010, 12:04 PM
والله احنا كلنا نأمل كدة بس ياريت تصورلا لينا المنشور بتاع التثبيت ده وترفعوا لزمايلنا عشان يطمنوا ويتأكدوا

انت شفت اللى حصل مع معلمات الفصل الواحد بعد اما ثبتوهم رجعوا قالولهم لا دا مكنش تثبيت فنص النشرة مهم جدااااااااااا
يا استاذ انت عارف ان مش اى حاجه بتقدر تحصل عليها ومش تعرف تصورها لكن اقسم بالله ان الكلام دا صحيح وبعدين لما يكون وكيل الوزاره هو الى بيقول كده بالنص الى نجح فى امتحان الكادر من المتعاقدين هيتم تثبيته من 1 -7 واحنا ارسلنا اسمائكم وحصل موضوع معلمات الفصل الواحد هما ثبتوهم على القانون القديم ومبيخدوش بدل معلم 50% ولا بيمتحنوا كادر عشان يخدوا بدل اعتماد فطبعا لقوا ان قرار تثبيتهم خاطىء لان بقا فيه قانون جديد للتعليم الى هو 155 فطلبوا منهم يمضوا عقد معلم سماعد وينزلوا على مستويات الكادر ودا الصح فى رايى لانهم مش احسن مننا

الصبر

ان الله مع الصابرين

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 12:06 PM
يا استاذ انت عارف ان مش اى حاجه بتقدر تحصل عليها ومش تعرف تصورها لكن اقسم بالله ان الكلام دا صحيح وبعدين لما يكون وكيل الوزاره هو الى بيقول كده بالنص الى نجح فى امتحان الكادر من المتعاقدين هيتم تثبيته من 1 -7 واحنا ارسلنا اسمائكم وحصل موضوع معلمات الفصل الواحد هما ثبتوهم على القانون القديم ومبيخدوش بدل معلم 50% ولا بيمتحنوا كادر عشان يخدوا بدل اعتماد فطبعا لقوا ان قرار تثبيتهم خاطىء لان بقا فيه قانون جديد للتعليم الى هو 155 فطلبوا منهم يمضوا عقد معلم سماعد وينزلوا على مستويات الكادر ودا الصح فى رايى لانهم مش احسن مننا

الصبر

ان الله مع الصابرين

ربنا يسهل ودى بشرة خيررررررررررررررر لزملاؤنا فى التربية والتعليم

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 12:07 PM

مدحت52
24-06-2010, 12:12 PM

انا مش فاهم حاجة يا استاذة امل فين هي الاجراءت دي اللي بتقولي عليها ممكن توضيح
يمكن تكون بشرة خير

ايهاب عشيبه
24-06-2010, 01:03 PM
حسبى الله ونعم الوكيل انا عاوز اعرف ايه اللى فارق مع الحكومة فى التعين هوة حسنى مبارك والحكومة عاوزين ايه بس ربنا يهدى كل شوية يرنامج الرئيس برنامج الرئيس دى صارت مسرحية مش برنامج وانا عاوز اعرف هوة برنامج الرئيس دة على قناة ايه وبيجى الساعة كام علشان مش عاوز اشوفة

khalil elnaggar
24-06-2010, 01:06 PM
نصبر ولا نتحدث عن المستقبل لان به مصائب او افراح ونتمني التثبيت للجميع

elmister
24-06-2010, 02:09 PM
ما نتمناه ولا ما نتوقعه
طبعا التوقعات فى هذا البلد لا تكون فى محلها اطلاقا
ولكن ما نتمناه ربنا يكون فى عوننا ونثبت جميعا ان شاء الله

ahmed salh
24-06-2010, 02:20 PM
اعتقد ان الحكومه هتقوم بتثبيت جميع المعلمين المساعدين بقرار تثبيت واحد
واعتقد ان هذا الخبر
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة teacher120 http://www.thanwya.com/vb/life/buttons/viewpost.gif (http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?p=2300451#post2300451)
صحيح 100% ان شاء الله الخبر الذي نقله احد الزملاء من المنصوره
والشهر القادم سنتاكد من ذلك
لان المتعاقدين في التعليم سيتم تعينهم طبقا لقانون الكادر
اما المتعاقدين في جهات اخر ي لن يعينو ويثبتو الابعد اقرار قانون الوظيفه المدنيه الجديد

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 02:55 PM
حسبى الله ونعم الوكيل انا عاوز اعرف ايه اللى فارق مع الحكومة فى التعين هوة حسنى مبارك والحكومة عاوزين ايه بس ربنا يهدى كل شوية يرنامج الرئيس برنامج الرئيس دى صارت مسرحية مش برنامج وانا عاوز اعرف هوة برنامج الرئيس دة على قناة ايه وبيجى الساعة كام علشان مش عاوز اشوفة

هوا بصراجة مهوش برنامج تليفزيونى

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 02:56 PM
ما نتمناه ولا ما نتوقعه
طبعا التوقعات فى هذا البلد لا تكون فى محلها اطلاقا
ولكن ما نتمناه ربنا يكون فى عوننا ونثبت جميعا ان شاء الله

مشكوووووووووووووووووووور لمرورك

ونتمنى ذلك

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 02:59 PM
[quote=ahmed salh;2301044]اعتقد ان الحكومه هتقوم بتثبيت جميع المعلمين المساعدين بقرار تثبيت واحد [quote=ahmed salh;2301044]

كلهم ولا اللى امتحنوا اختبارات كادر 20/11 بس

teacher120
24-06-2010, 03:09 PM
الى امتحن الكادر ونجح بس هو الى هيتثبت والباقيين لما يدخلوا وينجحوا وكلها مساله وقت الحكومه بتحب بس تمرمطنا عشان لما تثبتنا تعرفنا النعمه طعمها ايه

مسيو عاطف
24-06-2010, 03:11 PM
احلموا على قدكم ......... احنا مين فى البلد دى
هو فيه حاجة اسمها متعاقدين
ولا فيه حد فاكرنا اصلا
ربنا على الظالم

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 04:01 PM
احلموا على قدكم ......... احنا مين فى البلد دى
هو فيه حاجة اسمها متعاقدين
ولا فيه حد فاكرنا اصلا
ربنا على الظالم

حبيب قلبى اخبار الفرنساوى ايه معاك وفينك من زمان

اكيد الحكومة فكرانا........... واكيد عارفين ان فيه متعاقدين

ممكن يكونوا مطنشين اه

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 04:41 PM

كيلانية
24-06-2010, 04:51 PM
انا حاسس ان كلمة تعيين دى بصراحة كلمة عايمة ولا ايه رايك
كلمة تعيين مش كلمة عايمة ولا حاجة تعيين يعنى تثبيت الا ا\ا كانت الحكومة شايفة غير كدة تبقى عايزين يغرقوها ويغرقونا ويغرقوا التعليمويغرقوا البلد:angry2:

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 04:59 PM
انا حاسس ان كلمة تعيين دى بصراحة كلمة عايمة ولا ايه رايك
كلمة تعيين مش كلمة عايمة ولا حاجة تعيين يعنى تثبيت الا ا\ا كانت الحكومة شايفة غير كدة تبقى عايزين يغرقوها ويغرقونا ويغرقوا التعليمويغرقوا البلد:angry2:

حضرتك لو معلمة مساعدة هتلاقى نفسك بيطلق عليكى انك متعينة بعقد واتمنى طبعا انهم يثبتونا ان شاء الله فى القريب العاجل

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 05:01 PM

mratwa7
24-06-2010, 05:02 PM
انا مدرس اتبع منطقة المنصورة الازهرية و اتفق مع teacher120 (http://www.thanwya.com/vb/member.php?u=114219)
و رايى انه التثبيت قادم ان شاء الله

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 05:05 PM
انا مدرس اتبع منطقة المنصورة الازهرية و اتفق مع teacher120 (http://www.thanwya.com/vb/member.php?u=114219)
و رايى انه التثبيت قادم ان شاء الله

للعلم بقى الأزهر يبختهم لان وصل فعلا منشور بيقول ان المسمى الوظيفى بتاعهم يتحول من معلم مساعد لمعلم متخصص ويدرجوا على الدرجة المالية والكلام ده تم اليوم

المشكلة الوقتى بجد فى التربية والتعليم

ahmed salh
24-06-2010, 07:10 PM
[quote=ahmed salh;2301044]اعتقد ان الحكومه هتقوم بتثبيت جميع المعلمين المساعدين بقرار تثبيت واحد [quote=ahmed salh;2301044]

كلهم ولا اللى امتحنوا اختبارات كادر 20/11 بس

كل المتعاقدين سوف يتم تثبيتهم ولكن سيتم تثبيت من نجح في الكادر 20\11 اولا ثم بقيه المتعاقدين بعد النجاح في امتحان الكادر القادم ان شاء الله

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 07:18 PM
[quote=mmeegypt;2301231][quote=ahmed salh;2301044]اعتقد ان الحكومه هتقوم بتثبيت جميع المعلمين المساعدين بقرار تثبيت واحد

كل المتعاقدين سوف يتم تثبيتهم ولكن سيتم تثبيت من نجح في الكادر 20\11 اولا ثم بقيه المتعاقدين بعد النجاح في امتحان الكادر القادم ان شاء الله

شكراااااااااااااااااااا لمرورك ياابو حميد

اسماعيل ناجى
24-06-2010, 07:25 PM
الخـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــلاصة

العقد يا جماعة تم مده سنة أخرى تنتهى 30/6/2011
لما الناس الباقية تعمل icdl والتربوى
وأنا شخصيا بإذن الله ناوى على السفر إلى السعودية إن شاء الله
وإنا شخصيا عندى فكرة جيدة بالسفر ومكاتب السفريات المحترمة بالقاهرة

فهل هناك إحد من الأخوة عنده الرغبة فى السفر مثلى ؟
إخوكم :
إسماعيل ناجى
أول قسم اللغة العربية بتربية الزقازيق 2002 بتقدير جيد جدا مع مرتبة الشرف
ودبلومة مهنية تخصص تخطيط وتطوير المناهج 2003بتقدير جيد جدا
وحاصل على ICDL / INTEL
مدينة القرين / محافظة الشرقية ت: 0115937099

:slap1qk6:

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 07:37 PM

إخوكم :
إسماعيل ناجى
وحاصل على icdl / intel

بس بتوع الأزهر يعتبر اثبتوا اهوه يااسماعيل

ممكن تنتظر شوية لحد اما تثبت وبعدين تسافر مش هتيجى على سنة ياسيدى بفرض كدة يعنى لاننا ممكن نثبت قبل كدة بكتير ولا ايه راي
ياريت تبعتلى ايميلك على الخاص

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 07:44 PM

اسماعيل ناجى
24-06-2010, 07:54 PM
أخى العزيز meegy
تشرفنى معرفتك ، وأسعد بصداقتك عبر البوابة ، وأرى المكالمات عبر الجوال أفضل
أما عن تثبيت الأزهريين - أخى الغالى - فهم ليسوا أحسن حظا فالمطلوب منهم الآن
أصل ICDL وأنا شخصيا إلى الآن لم أتسلمها رغم انتهائى منها من 8/11/2009
فى جهاز التعبئة والاحصاء بالقاهرة
:av4056bb7jp3:

medhat farag
24-06-2010, 08:34 PM
هذة الحكومة ليست لها معايير محددة فى التعامل مع مواطنيها فلا تستطيع ان تتنبأ ماذا ستفعل الحكومة معنا غدا" او بعد غد لسبب بسيط جدا" وهو اننا لسنا من اولوياتها بل على العكس قد نكون عبأ عليها حاليا فلا تحاول يا زميلى الفاضل ان تجهد نفسك فى التفكير ماذا تتوقع ان تفعل الحكومة معنا فهذة الحكومة وبصراحة لو حانت لها فرصة التخلص ممن يحاول ان يطالبها بحقوقه لفعلت والحل الوحيد فى راى المتواضع فى ايدينا نحن الذين نقرره تعالوا بنا نفكر كيف نحصل على حقوقنا المهضومة لاننا لو انتظرنا ان تمن علينا هذة الحكومة وتعطينا حقوقنا فهذا درب من الخيال ولكن هل الحل ان نعتصم مثلا امام الوزارة لكى نلفت انتباة الاعلام الى مشكلتنا والوزير ايضا الذى من الواضح اننا لسنا ضمن جدول اهتماماته ام نقدم شكوى جماعيه الى السيد الوزير ام ام نضرب عن العمل لااعلم بالضبط ماذا نفعل ولكنى اقترح ان نتحرك من الان

pyony
24-06-2010, 08:52 PM

إخوكم :
إسماعيل ناجى
وحاصل على icdl / intel

انا عايز اسال حضرتك عن امتحان ال انتل ايه نظامه علشان انا اخدته الدورة وقالوا لازم نمتحن

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 08:58 PM

الصصاروخ
24-06-2010, 09:12 PM
السلام عليكم
حتي انتل لها امتحان وشهادة بارك الله فيكم

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 09:56 PM
السلام عليكم
حتي انتل لها امتحان وشهادة بارك الله فيكم

شفت بقى الحال وصل لأيه

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 09:57 PM
أخى العزيز meegy
تشرفنى معرفتك ، وأسعد بصداقتك عبر البوابة ، وأرى المكالمات عبر الجوال أفضل
أما عن تثبيت الأزهريين - أخى الغالى - فهم ليسوا أحسن حظا فالمطلوب منهم الآن
أصل icdl وأنا شخصيا إلى الآن لم أتسلمها رغم انتهائى منها من 8/11/2009
فى جهاز التعبئة والاحصاء بالقاهرة
:av4056bb7jp3:

تسلم يااخ اسماعيل انا سعيد جدا بمعرفة حضرتك

ان شاء الله سيتم التواصل

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 09:58 PM

اسماعيل ناجى
24-06-2010, 10:12 PM
أخى العزيز pyony
بعد التحيـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــة ،،،
دورة انتل دورة تافهة -فى رأيى - عبارة عن حضور فقط ومفيش امتحان ولا يحزنون
حتى لو كان فيه امتحان فهو صورى على البورق ومشى حالك - مش زى منتا متخيل

:romarioxp6:

MISS.DINA
24-06-2010, 11:09 PM
:bosyht9::bosyht9::bosyht9:يعنى معقول الازهر يثبت الناس بتوعه ويصدر قرارات قبل التربية والتعليم والله من يوم تولى الشيخ محمد الطيب وهما انصلح حالهم على فكرة دة مش حسد وعقبال يارب ماوزيرنا يصدر قراره كدة يارب قولو امين

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 11:37 PM
:bosyht9::bosyht9::bosyht9:يعنى معقول الازهر يثبت الناس بتوعه ويصدر قرارات قبل التربية والتعليم والله من يوم تولى الشيخ محمد الطيب وهما انصلح حالهم على فكرة دة مش حسد وعقبال يارب ماوزيرنا يصدر قراره كدة يارب قولو امين

ملحوظة جديدة وجميلة يادينا والله كان الأول التربية والتعليم تعمل والأزهر يتملى منها ويشوف هما عملوا ايه ويعمل زيها لكن شكل الموضوع هيبقى العكس من هنا ورايح

MUSTAFAEGYPT
24-06-2010, 11:38 PM

the keng
25-06-2010, 12:38 AM
ارجوا عدم ترويج الاشاعات لانه حتي الان لم يتم وصول اي منشور بتثبيت المتعاقدين في الازهر او تغير المسمي الوظيفي لهم
نرجوا من الله ان يتم تثبيت الجميع

elmister
25-06-2010, 12:41 AM
ارجوا عدم ترويج الاشاعات لانه حتي الان لم يتم وصول اي منشور بتثبيت المتعاقدين في الازهر او تغير المسمي الوظيفي لهم

معاك يا كينج فى كل كلمة

the keng
25-06-2010, 12:49 AM

MUSTAFAEGYPT
25-06-2010, 01:01 AM

حبيب قلبى هنا يامرحبااااااااااا

شوف ياباشا عندنا هنا فعلا تم تغيير المسمى الوظيفى للأزهريين انا بقول على اللى اعرفه

انا بأمانة معرفش موقف المحافظات التانية ايه

وبعدين انا تربية وتعليم مش ازهر كمان يعنى موش هستفاد شىء اما اقول كدة

MUSTAFAEGYPT
25-06-2010, 01:02 AM
معاك يا كينج فى كل كلمة

طبعا من حقه انه يترفع ليه المصدر وان شاء الله هيكون فيه خيررررررر واخبار جديدة خلال اليومين دول

MUSTAFAEGYPT
25-06-2010, 01:03 AM
انا والله ياجماعة بدعى ربنا انكم تثبتوا تصوروا انا لسة معلم مساعد ومدخلتش امتحانات الكادر

بس انا بدعى انكم تثبتوا لان اللى هينطبق عليكم هينطبق علينا على الاقل نعرف مصيرنا ايه

ghoneem84
25-06-2010, 02:31 AM
يا رب ياكريم

love_kadry
25-06-2010, 10:06 AM
بجد حاسس انى زهقت من مشاركات الاعضاء فى المنتدى
انا عضو فى المنتدى من شهور وعلى الرغم من ذلك بقالى اكتر من شهرين او اكتر عمال اتفرج على المشاركات
كل يوم واحد يدخل يقول خبر وبيكون الخبر دا من جواه ويقول مصدر موثوق فيه
ومع احترامى للمشرف ( محمد طعيمه ) بحث انه بيفرح اما حد بيجيب نشره ويضعها فى المنتدى لو لحظتو انا 99% من النشرات من غير ختم
والعمليه سهله اوى ممكن اكتب منشور على الوورد وامضى تحته واصوره وانزله ولو احتجت الختم عليه ممكن ادخله على الفوتو شوب واضعله ختم
انا مش بكلم كده علشان اهاجم حد بس انا عاوز نكون يد واحده وايلى يعرف حاجه بجد يقولها مش كلام فى الهوا
وشكرا لو كنت طولت عليكم

MUSTAFAEGYPT
25-06-2010, 11:34 AM
بجد حاسس انى زهقت من مشاركات الاعضاء فى المنتدى
انا عضو فى المنتدى من شهور وعلى الرغم من ذلك بقالى اكتر من شهرين او اكتر عمال اتفرج على المشاركات
كل يوم واحد يدخل يقول خبر وبيكون الخبر دا من جواه ويقول مصدر موثوق فيه
ومع احترامى للمشرف ( محمد طعيمه ) بحث انه بيفرح اما حد بيجيب نشره ويضعها فى المنتدى لو لحظتو انا 99% من النشرات من غير ختم
والعمليه سهله اوى ممكن اكتب منشور على الوورد وامضى تحته واصوره وانزله ولو احتجت الختم عليه ممكن ادخله على الفوتو شوب واضعله ختم
انا مش بكلم كده علشان اهاجم حد بس انا عاوز نكون يد واحده وايلى يعرف حاجه بجد يقولها مش كلام فى الهوا
وشكرا لو كنت طولت عليكم

مشكوررررررررررررر ياعسل احنا بنعمل اللى نقدر عليه

طارق حامد2
25-06-2010, 11:46 AM
انا حاسس انو حيكون فيه عقد تانى بعد عقد المعلم المساعد ولكن تحت اسم جديد وهو معلم بدلا من الاسم القديم وهو المعلم المساعد

طارق حامد2
25-06-2010, 11:49 AM
طبعا دى كلها توقعات واهنا بنتمنى التثبيت اكيد

MUSTAFAEGYPT
25-06-2010, 12:56 PM
انا حاسس انو حيكون فيه عقد تانى بعد عقد المعلم المساعد ولكن تحت اسم جديد وهو معلم بدلا من الاسم القديم وهو المعلم المساعد

خلاص خلال الأيام القليلة اللى جاية هتبان نية الوزارة

MUSTAFAEGYPT
25-06-2010, 12:57 PM
طبعا دى كلها توقعات واهنا بنتمنى التثبيت اكيد

طبعا الموضوع معمول عشان كل واحد يحط فكره الشخصى من خلال قراءاته واستطلاعاته للفترة اللى فاتت

قد يكون انك استنتجت حاجة مفيش حد اخد باله منها

مسترأحمد الديرى
25-06-2010, 01:11 PM
يا رب ياكريم

MUSTAFAEGYPT
25-06-2010, 01:26 PM
يا رب ياكريم

يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااااااااااااارب

MUSTAFAEGYPT
25-06-2010, 08:21 PM

MUSTAFAEGYPT
25-06-2010, 08:24 PM
شارك برأيك ووجهة نظرك الشخصية التى يمكن ان تجد بداخلنا طريقا للاقنــاع

MUSTAFAEGYPT
25-06-2010, 09:32 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
هذه الصورة ليست إساءة لشخص أحد أكرر ليست إساءة لشخص أحد لكن دا تصور لحال المتعاقدين وما في داخلهم وأنا واحد منهم ... لذا أدعوا الكل المتعاقدين للمشاركة ... نحن نتقد الصفة والمنصب فقط

http://www10.0zz0.com/2010/06/25/19/503433259.jpg (http://www.0zz0.com)

لا تعليق يامحمد باشااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااا

أستاذ/شفيق الأخضر
25-06-2010, 10:23 PM
ان شاء الله تعيييييييييييييييييين
كل المؤشرات تؤكد ذلك
وفقكم الله لكل خير
شكرا على الموضوع

farsmisr
25-06-2010, 10:51 PM
انا عن نفسى كل مأسأل فى الادارة يقولو مفيش جديد انا حتى رحت الاكاديمية عشان اقدم ال7 مديولات قالولى ال4 الاى فاتو كفاية ولما يبقى فى جديد هانبلغ المديرية وما رضيش ياخد منى الافادة الجديدة اعمل ايه اروح الاكاديمية الى فى 6 اكتوبر ولا ايه؟

منة2011
25-06-2010, 11:22 PM
ان اتعلمت مصدقشى كلام الا لما يتنفذبس احنا لازم ناخذ خطوة بنفسنا
والالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا
هيكبروا دماغهم

MUSTAFAEGYPT
26-06-2010, 12:32 AM
ان شاء الله تعيييييييييييييييييين
كل المؤشرات تؤكد ذلك
وفقكم الله لكل خير
شكرا على الموضوع

ان شاء الله ونتمى كلنا تعيين وشكراااااااااااااااااااااااااااااااااااااا لمرورك

MUSTAFAEGYPT
26-06-2010, 12:33 AM
انا عن نفسى كل مأسأل فى الادارة يقولو مفيش جديد انا حتى رحت الاكاديمية عشان اقدم ال7 مديولات قالولى ال4 الاى فاتو كفاية ولما يبقى فى جديد هانبلغ المديرية وما رضيش ياخد منى الافادة الجديدة اعمل ايه اروح الاكاديمية الى فى 6 اكتوبر ولا ايه؟

شكراااااااااااااااااااااااا لمرورك الطيب

وربنا يسهل كلها ايام وكله يباااااااااااااااااااااااااااااان

MUSTAFAEGYPT
26-06-2010, 12:34 AM
ان اتعلمت مصدقشى كلام الا لما يتنفذبس احنا لازم ناخذ خطوة بنفسنا
والالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا
هيكبروا دماغهم

صح كلااااااااااااااامك واحنا كلنا اتعلمنا النقطة دى

MUSTAFAEGYPT
26-06-2010, 08:05 AM

teacher120
26-06-2010, 01:44 PM
والله يمكن يكون رايك سليم فى الراجل بتاعكم الوزير يعنى انما شيخ الازهر فا الحمد الله لم نر منه الا كل خير واسال اى حد فى الازهر وهو يقول لك وبعدين شيخ الازهر رجل يراس اكبر مؤسسه اسلاميه عالميه يعنى مش المعاهد الازهريه بس دا الازهر هو المعاهد والجامعه ومجمع البحوث ودار الافتاء ومشاغله كتير لانه يعامل فى البروتوكول الدولى كرئيس وزراء فتجد كل من يزور مصر يذهب لفضيلته ياخذ الراى والمشوره والراجل دا بيحاول بقدر الماكان تصحيح صوره الاسلام ودا شغله الشاغل الان ولو حضرتك متابع اخباره هتعرف صدق كلامى

وبالنسبه لنا فى الازهر قالوا ان التثبيت بتاعنا من 1- 7 ان شاء الله ومحدش يقول فين المنشور لان الى بيجيب حاجه محدش بيسيبه فى حاله وبتمسكوه تريقه لكن الكلام دا صحيح وصدق وربنا هيحاسبنى عليه ان منطقه المنصوره قالوا الكلام دا بالظبط ان الى نجح فى الكادر من المتعاقدين هيتم تثبيته على درجه ماليه من 1-7

لكن يا استاذ محمد لى عتاب عليك وارجوا ان تتقبله بصدر رحب ان شيخ الازهر مينفعش نتعامل معاه كده لانه رمز للدين وزى ما قلتلك هو امام للمسلمين كلهم مش مجرد وزير عادى

teacher120
26-06-2010, 01:47 PM
ورايى فى الوزير مش انحياز لشيخ الازهر ولكن دعنا نكون منصفين الوزير اتسال اكثر من مره وتهرب من الاجابه وهو رئيس الاكاديميه التى تمنح الترخيص بنص القانون
اما الامام الاكبر فلم يساله احد وتهرب من الاجابه لان الازهر بطبيعته تراه بعيد عن الاضواء بعكس الوزاره ترى الاعلام يسلط الضوء عليها

mohammad00
26-06-2010, 02:47 PM
أخي محمود أو مدرس بالأزهر120 أنا أتقبل أي انتقاد ودعنى أخبرك أنني مدرس بالأزهر منطقة المنصورة .... وكل ما أردته هو التعبير عما بداخل المتعاقدين من الانتظار الذي طال اكثر من اللازم ... وياريت شيخ الازهر يكمل فرحتنا بالتثبيت ... وهو خطوة هامة في إصلاح التعليم بالأزهر لأننا كلنا نشاط وحيوية وحب للأزهر ..

أ/محمد على عاشور
26-06-2010, 09:02 PM
من الاخر انا شايف
ان الموضوع بتاع التعيين والتسكين هيبقي مسرح لكلام كتيييييييييييييير
كلة يتحدث بعم او بغير علم

مجدى جمال كامل
26-06-2010, 10:33 PM
الله اكبر ياجدعان... النهارده طلبوا مننا نمضى على عقد جديد لمدة سنة للحصول على شهادة الصلاحية
طب قولولى: أنا امتحنت كادر ونجحت ، وicdl واخدت
عايزيييين ايه بقى ؟؟
اللهم انك تعز من تشاء وتزل من تشاء ...اللهم لا أعتراض
سوهاااااااااااااجى للابد

teacher120
26-06-2010, 10:57 PM
أخي محمود أو مدرس بالأزهر120 أنا أتقبل أي انتقاد ودعنى أخبرك أنني مدرس بالأزهر منطقة المنصورة .... وكل ما أردته هو التعبير عما بداخل المتعاقدين من الانتظار الذي طال اكثر من اللازم ... وياريت شيخ الازهر يكمل فرحتنا بالتثبيت ... وهو خطوة هامة في إصلاح التعليم بالأزهر لأننا كلنا نشاط وحيوية وحب للأزهر ..

شكرا على ردك الجميل يا استاذ محمد

وان شاء الله هنكون تمام وهتم فرحتنا بالتثبيت

MUSTAFAEGYPT
27-06-2010, 12:19 AM
الله اكبر ياجدعان... النهارده طلبوا مننا نمضى على عقد جديد لمدة سنة للحصول على شهادة الصلاحية
طب قولولى: أنا امتحنت كادر ونجحت ، وicdl واخدت
عايزيييين ايه بقى ؟؟
اللهم انك تعز من تشاء وتزل من تشاء ...اللهم لا أعتراض
سوهاااااااااااااجى للابد
ربنااااااااااااا يستررررررررررررررررررر علينا

العروبة2
27-06-2010, 12:26 AM
حسبي الله ونعم الوكيل في اللي اخترع لينا موضوع محو الامية
والقرف اللي شايفنوه منها
حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل

the keng
27-06-2010, 01:13 AM
الخلاصة ومن الاخر مفيش تثبيت ده راي الشخصي وقلة الكلام في الموضوع ده احسن علشان دم الواحد بيفور

MUSTAFAEGYPT
27-06-2010, 08:37 PM
الخلاصة ومن الاخر مفيش تثبيت ده راي الشخصي وقلة الكلام في الموضوع ده احسن علشان دم الواحد بيفور

شكلها كدة يابااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااشا

أ/ عمرو عبد الرحمن
29-06-2010, 02:02 PM
ان شاء الله في تثبيت
والتعيين علي درجة معلم
اشمعني الناس اللي متعينة لما نجحوا في الكادر اتسكنوا في درجاتهم
احنا كمان نجحنا ولازم احنا كمان نتسكن في درجة معلم
ولا ايه
ولا عزاء للمتشائمين

eldanaf
29-06-2010, 11:57 PM
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
كل عام وانتم بخير
فاكرين ايام النتيجة
والمصدر المسئول
محدش عارف حاجة
ونصيحة من واحد متعاقد بلاش الوقفة الاحتجاجية دى
اعتقد انها ممكن تجيب نتيجة مع وزير زى الدكتور يسرى الجمل مش الدكتور احمد ذكى بدر
واعتقد كمان اننا عملنا اللى علينا امتحان ونجحنا و دورة icdl وخدنا وان شاء الله التثبيت قريب بس ده قرار سياسى مش قرار الاكاديمية .
وارجع واقول كل سنة وانتو طيبين بمناسبة انتخابات مجلس الشعب
اعادها الله على كل من له طلب او مصلحة بالخير واليمن والبركات

MUSTAFAEGYPT
04-07-2010, 01:52 AM
ان شاء الله في تثبيت
والتعيين علي درجة معلم
اشمعني الناس اللي متعينة لما نجحوا في الكادر اتسكنوا في درجاتهم
احنا كمان نجحنا ولازم احنا كمان نتسكن في درجة معلم
ولا ايه
ولا عزاء للمتشائمين

رببنا يسهل انت شايف اهوه لسة مفيش جديد

MUSTAFAEGYPT
04-07-2010, 01:53 AM
كل عام وانتم بخير
فاكرين ايام النتيجة
والمصدر المسئول
محدش عارف حاجة
ونصيحة من واحد متعاقد بلاش الوقفة الاحتجاجية دى
اعتقد انها ممكن تجيب نتيجة مع وزير زى الدكتور يسرى الجمل مش الدكتور احمد ذكى بدر
واعتقد كمان اننا عملنا اللى علينا امتحان ونجحنا و دورة icdl وخدنا وان شاء الله التثبيت قريب بس ده قرار سياسى مش قرار الاكاديمية .
وارجع واقول كل سنة وانتو طيبين بمناسبة انتخابات مجلس الشعب
اعادها الله على كل من له طلب او مصلحة بالخير واليمن والبركات

شكراااااااااااااااااااااااااااااااااااا لمرورك ياجميل

MUSTAFAEGYPT
04-07-2010, 01:54 AM

eslamkobessy
04-07-2010, 02:39 AM
على فكرة ده مش تعيين ده تخليل

MUSTAFAEGYPT
04-07-2010, 04:34 AM
على فكرة ده مش تعيين ده تخليل

مشكور لمرورك

بس يعنى ايه تخليل

تقصد ان الحكومة هتخللنا زى البتنجان

leprince
04-07-2010, 01:06 PM
وانا مع التثبيت فى شهر 7 باذن الله

MUSTAFAEGYPT
04-07-2010, 01:31 PM
وانا مع التثبيت فى شهر 7 باذن الله

شكررررررررررررا لمرورك ياجميل

mohamed khairy2000
04-07-2010, 05:04 PM
الكلام كتير (ربنا يرحمنا)

أ/محمد على عاشور
04-07-2010, 11:02 PM
ربنا ييستر
اكيد فى جديد فى شهر سبعة ان شاء الله

محمد بيولوجى5
04-07-2010, 11:48 PM

جميع زملائى الأفاضل من المعلمين والمعلمات لديهم الكثير من الآمال والطموحات ويترقبـــــــــــــون مالذى سيحدث خلال الشهر والأيام القليلة المقبلة

هل ياترى الحكومة هترقى زملائنا المتعاقدين وتسكنهم على عقد معلم وتكتفى بكدة لحد اما ينظروا فى موضوع التثبيت
اللى يهمنى فى الموضوع ان كل واحد فينا يحط رؤيته الشخصية مبدياً الاسباب ويحاول يأكد لينا وجهة نظره بأسلوبة ويحاول يقنعنا بمصادره وشطارته

أكيد كل عضو فينا من خلال كل الموضوعات اللى انتشرت فى المنتدى ومن خلال قرأته اليومية وترقبه لموضوعات زملائنا الأفاضل أكيد كل واحد فينا استنبط فكرة واصبحت عنده تنبؤات بايه اللى ممكن يحصل أو كون فكرة عن ايه اللى ممكن تعمله الحكومة

يبقى العقد على ما هو عليه وعلى المتضرر فسخ التعاقد ويشوف مصلحته

مستر /سامح على عبد العظيم اليمانى
04-07-2010, 11:50 PM

ولا ايه ؟

أيه اللى عرفك بالدرجة التالتة ديه ممكن يكون كلام فى الهوا إنتي مش عرفة الحكومة

محمد بيولوجى5
05-07-2010, 12:45 AM
هنتثبت ان شاء الله وانا مع التثبيت فى شهر 7 باذن الله

ياترى سنةكام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

mr_frans1
05-07-2010, 02:22 AM

انتى مصرية ؟ طب عايشة معانا ؟ او حتى حاسة بالللى بيحصل مش معانا بس ؟
الى الاخت التى ترغب فى تنبؤات مستقبلية مبنيه على فكر صحيح وفهم واقعى
انا وانتى وهم على اراضى لا تعرف التنبؤ بما ينوية الاخر :039uw8: ييييييييييييييييييييين
ومن امتى واحنا بنعرف او حتى فاهمين اللى بيحصل ؟ ياترى هنقدر نتنباء او حتى نتوقع ؟
للاسف
يؤسفنى انى اقول وبصراحة الرجال دوخنا صح ولا كلامى خلط ؟
ونفسى قبل ما اخد حقنة كل يوم تبصى على كل علامة استفهام وتردى ؟

MUSTAFAEGYPT
05-07-2010, 09:50 AM
الكلام كتير (ربنا يرحمنا)

شكرااااااااااااااااااااااااااااااا على المرور

MUSTAFAEGYPT
05-07-2010, 09:51 AM
ربنا ييستر
اكيد فى جديد فى شهر سبعة ان شاء الله

MUSTAFAEGYPT
05-07-2010, 09:52 AM
يبقى العقد على ما هو عليه وعلى المتضرر فسخ التعاقد ويشوف مصلحته

MUSTAFAEGYPT
05-07-2010, 09:53 AM
أيه اللى عرفك بالدرجة التالتة ديه ممكن يكون كلام فى الهوا إنتي مش عرفة الحكومة

MUSTAFAEGYPT
05-07-2010, 09:54 AM
ياترى سنةكام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

MUSTAFAEGYPT
05-07-2010, 09:55 AM
انتى مصرية ؟ طب عايشة معانا ؟ او حتى حاسة بالللى بيحصل مش معانا بس ؟
الى الاخت التى ترغب فى تنبؤات مستقبلية مبنيه على فكر صحيح وفهم واقعى
انا وانتى وهم على اراضى لا تعرف التنبؤ بما ينوية الاخر :039uw8: ييييييييييييييييييييين
ومن امتى واحنا بنعرف او حتى فاهمين اللى بيحصل ؟ ياترى هنقدر نتنباء او حتى نتوقع ؟
للاسف
يؤسفنى انى اقول وبصراحة الرجال دوخنا صح ولا كلامى خلط ؟

MUSTAFAEGYPT
05-07-2010, 09:56 AM

MUSTAFAEGYPT
13-07-2010, 11:01 PM

مستر /سامح على عبد العظيم اليمانى
13-07-2010, 11:31 PM
سيبها لله ولانتوقع ولا غيره

وليد غربية
14-07-2010, 12:01 AM
لا نريد التكهن لو سمحت احنا مش عاوزين نجيب سيرة عقود دى تانى كلامنا كله لازم يكون تعين مش عقود لان كتر الكلام فى موضوع العقود دة بيخلى الحكومه تستنبط الراى العام من تداول كلمه عقود احنا مش بنقول عقودددددددددد احنا بنقول تعيننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن نننننننننننننننننننننن
والله ولى التوفيق

Mr.AI
14-07-2010, 04:58 AM
( ويعين بقرار من المحافظ من أمضى سنة معلم مساعد وحصل خلالها على شهادة الصلاحية )
بس انا حاسس ان كلمة تعيين دى كلمة عايمة
ع العموم
بارك الله فيك يا أستاذ
تحياتي لك Mr.A

جارةالوادى
14-07-2010, 09:18 AM
احنا فعلا منعرفش حاجة وكل كلامنا عبارة عن تكهنات واستنتاجات ووجهات نظر بس لاننا فى مصر كل حاجة ممكنة يعنى ممكن اللى اجتازو الاختبارات يثبتوهم والناس التانية لاء متهيالى لاء طبعا لان كلنا مرتبطين ببعض كلنا معلم مساعد بس فيه ناس ربنا اكرمها واستوفت الشروط وناس لسة يعنى اللى مخلصش نفسه ولم ينتهى من باقى الطلبات ده فعلا معطل نفسه ومعطلنا معاه وحكاية قانون الوظيفة العامة ممكن يكونو بيعطلونا علشان نخضع له لان فى تصريحات وزير التنمية الادارية قال انه ميقدرش يعينا لان كدة هيقوم الدنيا عليه وبقية العاملين بالجهاز الادارى هيطالبو بنفس التعيين مع ان الدرجات الخالية دى تكفينا احنا وبس ويبقى هيسكنونا فعلا بس واحنا لسة عقد لان التعاقد عن الحكومة دلوقتى خصوصا بالمزايا اللى بناخدها فى عقدنا اسمه تعيين وده ممكن تلاحظوه فى تصريحات الوزير الاخيرة الخاصة بالتعاقد مع العاملين بالحصة سماه تعيين وليس تعاقد

شريف حسن .
14-07-2010, 11:12 AM
يا مسهل يارب

10القعقاع
14-07-2010, 11:37 AM
الكلام أصبـح كثيييييييييييييييير ، والكل بيأخذ من هناك ويجيب هنا ، ومن هنا لهنـاك ، ونسأل اللهَ أن يفصِل بيننا بالحق وهُوَ خيرُ الفاصلين وخيرُ الحاكمين ، اللهمَّ اهْدِنا لما اختُلِفَ فيه من الحَقِّ بإذْنِك إنَّكَ تهْدِي من تشآءُ إلى صِراطٍ مُستقيم ... اللهمَّ آمين يا حيُّ يا قيُّوم

mak2007
15-07-2010, 12:46 AM
كلها 5 أيام بالتمام والكمال وكله هيبان

MUSTAFAEGYPT
27-07-2010, 11:08 AM