مشاهدة النسخة كاملة : فى يوم واحد تصحيح ثلاث مظاريف رياضيات ثانوية أزهرية فى المنصورة

amaly
01-07-2010, 11:27 PM
صححنا اليوم ثلاث مظاريف رياضيات
أنتهينا من التصحيح الساعة الرابعة والنصف عصرا
هل هذا يرضى أحد ؟؟؟؟؟؟
من الساعة الثامنة والنصف نجلس على تخت متعبة جدا جدا جدا
الموجهين بيستجعلونا يالله ياجماعة يالله ياجماعة وكأننا بنصب سقف بيت أو ينشتغل فى الخرسانة ؟؟؟
وكل شوية يقولوا الناس إللى فى الغرف الثانية خدت المظروف الثانى
ولما بدأنا فى المظروف الثانى كل شوية يقولوا الناس بدأت فى المظروف الثالث
ولما أعترضنا على أخذ المظروف الثالث لإن هذا يخالف الكلام الذى قاله الزائرون من القاهرة للمركز فى أول يوم
قالوا هذه هى التعليمات الواردة إلينا بالفاكس ولازم نخلص الجمعة
ودخل علينا موجه أسمه ح . ش وهو موجه رياضيات وبالإجبار قام بوضع المظاريف أمام كل لجنة وقال أنا قاعد لكم ومش ماشى وأنا إللى هاراجع هذا المظروف بنفسى واحنا بنسافر أنما أنتم قاعدين هنا فى المنصورة ......وطبعا لما خلصنا كان فص ملح وداب

لمصلحة من تحدث هذه السرعة فى التصحيح ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لماذا لايأخذ الورق حقه ووقته فى التصحيح والمراجعة ؟
من صاحب قرار بدأ التصحيح وانتهائه ؟؟؟؟؟؟؟
أنا ورمت من القاعدة فى هذا الجو الحار ؟؟؟؟؟
أنا روحت البيت مش عارف أقعد !!!!!!!!
حد يرد علي ؟؟؟؟
أوحد يكون عارف شيخ الأزهر ويوصل هذا الكلام له ؟

الاستاذ عوض على
02-07-2010, 12:30 AM
ربنا معانا جميعا

المهم أن هذا لا يؤثر على درجات الطلاب والطالبات

وثلاثة أيام عمل نتحملهم والسلام

أ / أيمن حماد
02-07-2010, 12:44 AM
دى فضيحة ا جدعان
يعنى ايه الورق يخلص فى 3 ايام
تهريييييييييييييييييييييييييييييييييج

amaly
02-07-2010, 12:55 AM
ربنا معانا جميعا

المهم أن هذا لا يؤثر على درجات الطلاب والطالبات

وثلاثة أيام عمل نتحملهم والسلام

أخى الفاضل هل تستطيع التفكير والعمل وأنت مجهد
هل تستطيع التفكير والعمل وأنت تجلس جلسة غير مريحة
هل عطائك فى بداية اليوم مثل نهايته
هل ذهنك وأعصابك فى بداية اليوم مثل نهايته
وبعد ذلك يأتى حتة موجه ويقعد يهددك ويضغط عليك
إحنا شغالين فى سخرة

حقيقة 99 فى المائة من هؤلاء الطلبة لايستحقون هذا العناء
أنهم غشاشون
أخى الفاضل لولم تكن مسائلة لصورت يالموبايل لك نموذج من أجابات متشابهة تماما فى الأجابة ....نفس الأرقام ......نفس الخطأ .........نفس التشطيبة بنفس الطريقة ....والله هتفطس من الضحك .....هل معقول هناك طلبة فى علمى بمثل هذا الغباء ..............

وتقوللى بعد كده تقدير درجات

فين وفييييييييين لما تقابل ورقة تجبرك أنك تحترمها

محمد(o)
02-07-2010, 11:10 AM
صححنا اليوم ثلاث مظاريف رياضيات
أنتهينا من التصحيح الساعة الرابعة والنصف عصرا
هل هذا يرضى أحد ؟؟؟؟؟؟
من الساعة الثامنة والنصف نجلس على تخت متعبة جدا جدا جدا
الموجهين بيستجعلونا يالله ياجماعة يالله ياجماعة وكأننا بنصب سقف بيت أو ينشتغل فى الخرسانة ؟؟؟
وكل شوية يقولوا الناس إللى فى الغرف الثانية خدت المظروف الثانى
ولما بدأنا فى المظروف الثانى كل شوية يقولوا الناس بدأت فى المظروف الثالث
ولما أعترضنا على أخذ المظروف الثالث لإن هذا يخالف الكلام الذى قاله الزائرون من القاهرة للمركز فى أول يوم
قالوا هذه هى التعليمات الواردة إلينا بالفاكس ولازم نخلص الجمعة
ودخل علينا موجه أسمه ح . ش وهو موجه رياضيات وبالإجبار قام بوضع المظاريف أمام كل لجنة وقال أنا قاعد لكم ومش ماشى وأنا إللى هاراجع هذا المظروف بنفسى واحنا بنسافر أنما أنتم قاعدين هنا فى المنصورة ......وطبعا لما خلصنا كان فص ملح وداب

لمصلحة من تحدث هذه السرعة فى التصحيح ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لماذا لايأخذ الورق حقه ووقته فى التصحيح والمراجعة ؟
من صاحب قرار بدأ التصحيح وانتهائه ؟؟؟؟؟؟؟
أنا ورمت من القاعدة فى هذا الجو الحار ؟؟؟؟؟
أنا روحت البيت مش عارف أقعد !!!!!!!!
حد يرد علي ؟؟؟؟
أوحد يكون عارف شيخ الأزهر ويوصل هذا الكلام له ؟

شكرا لحضرتك على صراحتك وعلى الموضوع الممتاز دا انا من الاول قلت 4 او 5 ايام خلاص مستقبلنا ضاع والى كان كان حسبى الله ونعم الوكيل :mad::mad:
لا ايه يقولوا موفرين اماكن كويسه للتصحيح وموفرين راحه للمصحح:mad: فعلا ونعم الراحه فعلا تشجيع على التصحيح بدقه والله كتر خيركم
انا مبقتش منتظر نتيجه لا منتظر حكم الاعدام ليه كدا ماهو العام بيصحح كويس ومرتاحين. ليه الغش فى الازهر وعدم الدقه فى الازهر كان كل الاساليب الوحشه جات عندنا مع ان المفروض العكس اتقوا ربنا بئه فينا احنا تعبنا بجد
مكناش نعرف ننام بعد كل دا ورقنا يتبهدل واخرتها بدل طب دراسات لو جبنا مجموع دراسات كمان :mad::mad:
دول بيحطمونا حسبى الله ونعم الوكيل

amaly
02-07-2010, 11:27 AM
موفرين اماكن كويسه للتصحيح وموفرين راحه للمصحح

بنصحح فى فصول الطلبة وقاعدين على تخت طلبة والحمد لله ماهيش تخت إبتدائى ونحمد الله على ذلك ........هاننهب.....ده إحنا المفروض نحمد ربنا

أنامبقتش منتظر نتيجه لا منتظر حكم الاعدام

لو إبنك كويس .....إطمأن .....هايأخذ حقه تالت ومتلت فى التصحيح ......لإن الإجابة الصحيحة ليس فيها إختلاف .....والحق واضح .......بالأمس هناك ورقة حلت الإمتحان بأسئلته الإختيارية وكلها صحيحة وواضح فيها مجهود الطالب ....وأخذت الورقة جميع الدرجات النهائية حتى فى الأسئلة الإختيارية .......والحل منظم والخط واضح .....وأعتقد أن صاحب هذه الورقة سوف يكون من الأوائل على الجمهورية وذلك من خلال طريقة الحل

ليه الغش فى الازهر

أنا كنت بأراقب فى الإمتحانات .....وحقيقة ليس للمدرس حماية .......وحوالى 99فى المائة من الطلاب ينتظرون أن يغشوا .....على الأقل تتركهم مع بعض ....طبعا بيضيع مجهود الطالب المتميز ...لإنه لايستطيع الطالب الشاطر التركيز فى الإجابة فى ظل عدم الهدوء فى اللجنة .....كما أن زملائه يضغطون عليه لكى يغششهم

وعدم الدقه فى الازهر

لاأستطيع أن أجيبك على هذه الجزئية تعميما ......ولكن عن نفسى أحاول أن أراعى ضميرى ......كما أن اللجنة التى فيها غش بيكون واضح ذلك فى الورق ....وبنعرف نظبط يدنا فى الدرجات

واخرتها بدل طب دراسات لو جبنا مجموع دراسات كمان

فى النهاية كل واحد بيأخذ نصيبة وربما تكون كلية الدراسات أفضل من كلية الطب فى الدنيا والأخرة .......وأرجو أن تدعو لإبنك بأن يرزقه الله علما ينفعه فى الدنيا والأخرة .....كما كنت أدعو لنفسى وأنا فى الثانوية العامة فرزقنى الله كلية لم أكن أفكر فيها على الإطلاق وحصلت منها على درجة الماجستير وسجلت فيها للدكتوراة ولى بحث منشور بدولة أوربية فى تخصصى فى الدكتوراة .........ورزقنى الله بعمل لم أكن أفكر فيه أبدا ولم يدر بخاطرى وهو مهنة التدريس ......وبالتأكيد هو عمل ينفع فى الدنيا والأخرة

دول بيحطمونا حسبى الله ونعم الوكيل

لاتحطيم ولاحاجة أنت بتضخم الأمور .......وفى النهاية كل واحد بيأخذ نصيبة