مشاهدة النسخة كاملة : دقيقة من وقتكم .. بخصوص الاكادمية البحرية ..

محمد مصطفى الاهلاوى
25-08-2010, 04:46 PM
السلام عليكم
^^^
شباب عايز استفسر عن الاكادمية البحرية ال فى اسكندرية

ومستقبلها ايه ؟
وانا ادبي ايه احسن قسم ادخلة فيها ؟
وفي قسم بيطلعك ضابط ودة ياخذ من ادبي ؟

ياريت اي حد عندة معلومات يقول
...

محمد مصطفى الاهلاوى
25-08-2010, 04:47 PM
وانا والدتي موظفة هي والدي ليهم اكتر من 15 سنة سمعت اني اخذ خصم فعلا ؟

fuoozz
26-08-2010, 10:50 AM
يعنى افضل الاقسام اللى تدخلها وانت ادبى
اداره اعمال او نقل دولى ولوجسيتات
اه فى خصم 30% بس بيبقى على جزء من المصروفات من المصروفات كلها

titi1
26-08-2010, 11:27 AM
هلا اخى بص انا بردة زيك بالاظبط عاوز ادخلها وجمت عنها اكبر قدر من المعلومات والمصروفات اولا انا معايا ورقة القبول والتسجيل فى الاكادميةوتحتوى على المصاريف وجميع المعلومات عن الكلية واقسامها ثانيا كل سنة تحتلف عن الى قبلها فى السعر ومجموعك بيفرق يعنى لو اعلى من 90 % ليك خصم فى المصروفات
لو اعلى من 80% لحد 90% ليك خصم اقل
لو مجموعك اقل من 80% مالك اى خسم وتدفع المصاريف كاملة
والعملة فى الاكادمية بالدولار يعنى المصروفات بالدولار لاكن تقدر تحولهم مصرى وتدفع عادى وفعلا ليك 30% طالما الوالدة او الوالد شغال فى جهة حكومية اكثر من 15 سنة
ولو انت بطل رياضى يعنى واخد بطولة دولية او افريقية بيكون ليك منحة كاملة من المصروفات كلها يعنى ما تدفع شىء خالص
واى معلومة تريدها تانى انا فى الخدمة
تحياتى

fuoozz
29-08-2010, 04:04 AM
هلا اخى بص انا بردة زيك بالاظبط عاوز ادخلها وجمت عنها اكبر قدر من المعلومات والمصروفات اولا انا معايا ورقة القبول والتسجيل فى الاكادميةوتحتوى على المصاريف وجميع المعلومات عن الكلية واقسامها ثانيا كل سنة تحتلف عن الى قبلها فى السعر ومجموعك بيفرق يعنى لو اعلى من 90 % ليك خصم فى المصروفات
لو اعلى من 80% لحد 90% ليك خصم اقل
لو مجموعك اقل من 80% مالك اى خسم وتدفع المصاريف كاملة
والعملة فى الاكادمية بالدولار يعنى المصروفات بالدولار لاكن تقدر تحولهم مصرى وتدفع عادى وفعلا ليك 30% طالما الوالدة او الوالد شغال فى جهة حكومية اكثر من 15 سنة
ولو انت بطل رياضى يعنى واخد بطولة دولية او افريقية بيكون ليك منحة كاملة من المصروفات كلها يعنى ما تدفع شىء خالص
واى معلومة تريدها تانى انا فى الخدمة
تحياتى
مش لازم ياغالى هو فقط للاخوه العرب بيبقى بدولار ومصاريف زيادة قليله
لكن للمصريين بيبقى ليهم ارقام محددة
وانا ان شاء الله داخلها بس اداره اعمال وممكن احول لحاسبات ومعلومات

روووووز
23-10-2010, 09:13 PM
الاكاديمية البحرية فى الاسكندرية احسن فرع لان ليها فروع تانية فى بورسعيد وغيره واصلا الاكاديمية دى نظامها امريكى وكل حاجة بالدولار انا اخويا فى قسم ملاحة بحرية وتقريبا ده احسن قسم :dوعايز واحد يعرف انجليزى كويس :dلان معظمها انجليزى
وطبعا المصاريف بتقل لو المجموع عالى او الاب والام موظفين او لقدر الله الاب متوفى او ليك اخ دخلها قبلك
وممكن حضرتك تدخلها من ادبى عادى اخويا كان ادبى :p
وكمان ممكن حضرتك تروح بنفسك تشوف كل حاجة حضرتك عايزها واى استفسار

انا كمان نفسى ادخلها زى اخويا ادعولى :)

بالتوفيق حضرتك :bosyht9:

الاميرة المرحة
23-10-2010, 11:49 PM
انا ابن خالتى دخالها وخد خصم عشان باباه دكتور فى الجامعة:bosyht9:

العمل سبب الامل
05-12-2010, 10:27 PM
طيب انا ابن خالتى رياضة 2
هل فيه اقسام ليه هناك
و الدراسة كام سنة ؟
ارجو الرد

ahmed_mansy
11-12-2010, 09:33 AM
طيب قسم نقل دولى ولوجستيات ده عباره عن ايه وهل الزى بتاعهم زى بتوع الملاحه البحريه اللى هو بدله بيضاو والكاب ولا ايه