مشاهدة النسخة كاملة : لابد وأن يكون التعيين قبل 1/4/2011 لكل المتعاقدين في 24/3/2008وإلا سيفصل

amar.said69
22-10-2010, 08:39 PM
لابد وأن يكون التعيين قبل 1/4/2011 لكل المتعاقدين في 24/3/2008وإلا سيفصل
أولا ً:-
أتمني أن يكون التثبيت غداً
الخلاصة :-
لابد من تعيين المعلم المساعد في وظيفة معلم فبل 1/4/2011 لمن تعاقد في 34/3/2008م وأمتحن الكادر وأخذ ICDL
الدليل :-
أقرا قانون الكادر 155 لسنة 2007 م ( المادة 73 )

file:///C:/DOCUME%7E1/ADMINI%7E1/LOCALS%7E1/Temp/msohtml1/01/clip_image002.jpg

file:///C:/DOCUME%7E1/ADMINI%7E1/LOCALS%7E1/Temp/msohtml1/01/clip_image002.jpg

amar.said69
22-10-2010, 08:45 PM
أسف لم أستطيع تحميل القانون لسوء النت عندي ولكنه يوجد في الصفحة الثانية لمنتدي المعلم المساعد ( أحد الزملاء الأفاضل قام برفعه )

amar.said69
22-10-2010, 08:52 PM
أتمني من أحد الأعضاء أن يقوم برفعة في هذه الصفحة

محمد ابوصلاح
22-10-2010, 09:21 PM
كلام حضرتك صح

منار على
22-10-2010, 09:30 PM
ههههههههههههههههه من امتى الدوله بتطبق القوانين

المفروض اللى يطبق القوانين المطحونين من الشعب الغلبان

لكن غير كدا مفيش قوانين

hassan43
22-10-2010, 09:33 PM
كلامك صحيح
و تقول ايه فى اللى تعاقده بدا فى 1/1 / 2008 و ينتهى فى 31/12/2010

يعنى لازم يكون فى 1/1/2011 على درجة معلم و الا .................................................. ........

saber samy
22-10-2010, 09:35 PM
hالله ينور عليك القانون ده على على مين على المطحونين فقط اما هم يلتزموا بقوانين لالالالالالالالالالالالالالالا

mhegazi
23-10-2010, 12:09 AM
ياجماعة لا تقلقوا ان شاء الله خير
لان في تاس عقدهم حينتهي في شهر 12
وكدة يبقى خلصوا ال3 سنين ويبقى من حقهم يرفعوا قضية حسب قانون الكادر
وما تقدرش الحكومة تفصلهم
خير ان شاء الله

vip_ame
23-10-2010, 12:33 AM
ههههههههههههههههه من امتى الدوله بتطبق القوانين

المفروض اللى يطبق القوانين المطحونين من الشعب الغلبان

لكن غير كدا مفيش قوانين

طول ما ده تفكيرنا يبقى مش هانتقدم خطوة للامام

مصطفى جمال 1984
23-10-2010, 03:20 AM
استبشروا خيرا التعين فى اوخر شهر 11

منار على
23-10-2010, 08:02 AM
طول ما ده تفكيرنا يبقى مش هانتقدم خطوة للامام

ههههههههههههههههه

انا شايفه انه تفكير واقعى جدا وشفته كتير قدامى وفى مواقف كتير غير حتى موضوعنا

وهسالك سؤال والسؤال دا مطروح لكل اللى يشوفه

هل كلامى غلط فى ان القوانين دى علينا احنا بس على المطحونين من الشعب وكام قضيه حصلت

قبل كدا تثبت كلامى

وكام مره قالوا هما كلام ومتنفذش ومن امتى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اتمنى تجاوب بصراحه

لو جاوبت بصراحه هتعرف ان انا صح وان اللى قلته للاسف واقع فعلى عايشينه وعاش فيه كتير

غيرنا قبلنا حتى وان حاولنا ننكر دا ونعيش نفسنا فى وهم وندى نفسنا امل فى الافضل

بس برضه فيه سؤال بيطرح نفسه عشان يكون فيه امل للافضل المفروض تكون فيه مؤشرات للافضل

دا

طبعا انت هتقول عليا انى من المتشائمين واللى بينظروا نظره سوداويه للامور ومن الناس اللى داخله عشان تصيب الناس بالاحباط

لكن احب اقولك ان فيه فرق بين التشائم والواقعيه

لما تكون واقعى هتعرف تفكر وتتصرف صح لكن للاسف اغلب الناس بيعملوا الاتى

بيشوفوا واقع غلط وواقع يدعو للاحباط واقع هما اضعف من انهم يغيروا لانه اكبر منهم بكتير

فبيحاولوا عشان يقدروا يعيشوا ويكملوا يدوا نفسهم امال

ويحلموا ويحاولو يتفاءلوا ودا انا مش بنكره عليهم دا بالعكس بيساعد على صحه نفسيه افضل لان فيه ناس بنيتهم النفسيه ضعيفه عشان يقدروا يكملوا لازم يحاولوا يدوا لنفسهم امل ويتفاءلوا

لكن اللى باخده عليهم انهم فى ظل احلامهم وامالهم يبتدوا يلغوا الواقع ويتجاهلوا اللى بيشوفوه حتى لو كان غلط وممكن يعمل مشاكل سلبيه كتير بعدين

ودا ظاهر جدا دلوقت فى مجتمعنا كتير مننا بيشوف غلط ويقف ويبعد ويسكت ويقول وانا مالى ويهرب من الواقع بتفكيره ولما يلاقى حد بيحاول يفوقه ويصحيه يهاجمه ويقول دا مكتئب ومتشائم ومحبط وبيقف ضد التيار

مش عارف اننا لو قفنا واقفه واحده ممكن نغير كتير وكتير لكن هو علم نفسه يبعد عن المشاكل ويعيش فى الوهم وعلى فكره الطريقه دى لما بتزيد عن حدها بيتحول لحد انانى كل همه نفسه وبس ودا كمان ظاهر جدا حوالينا

انا شفت اشخاص بيعملوا بلاوى سودا وكمان ببجاحه وعلنى عشان عارفين ان كل واحد مع نفسه كله هيقول وانا مالى ويبعد وتمادوا عشان عارفين ان مفيش عقاب رادع عشان عارفين ان اغلبنا بيحب يتفائل ويبعد عن المشاكل ويمشى جمب الحيط

انا ياجماعه مبقولش للناس كونوا واقعيين عشان تحبطوا او متحلموش او ميكونش عندكوا امل

انا بقول للناس كونوا واقعيين عشان وقت الجد تعرفوا تفكروا صح وتحاولوا تغيروا الواقع دا

واقع عشان نغيره عايزين واقفه فعليه وايد واحده ومش احنا وبس احنا ومعانا وسائل الاعلام لانها

وسيله ضغط قويه

لو انت شايف ان كلامى وتفكيرى غلط اتمنى كمان بعد ماتجاوب اجابه صريحه على اسئلتى

انك تعرضلنا وجهه نظرك وافكارك

وياريت تقولنا اى تفكير هيخلينا نتقدم لقدام

اننا نعيش فى الواقع ونعرف امتى نقف ونواجه ونغير ونفكر بطريقه عمليه ودا ميلغيش طبعا ان يكون عندنا امل فى بكره ولا فى التغيير

ولا نبعد عن الواقع واى حد يقول كلمه تخالف اللى بنحلم بيه نقول دا محبط ومتشائم ونفضل نحلم ونحلم وندى نفسنا امل ويعالم بقى هيتحقق ولا لا

كمان مش ذنب اللى بيفكر بواقعيه ان الواقع اللى عايشه هو اللى واقع مؤسف

مش ذنبه انه بيحاول يقول اللى شايفه واللى بيحاول يتجاهله اللى بيدوا لنفسهم امال ويعيشوا نفسهم فى احلام

the keng
23-10-2010, 02:54 PM
الصبر الصبر