مشاهدة النسخة كاملة : رسالتى بخصوص قضية كاميليا شحاته ذاخر وجميع الفتيات المحتجزات فى الكنيسة (الجزء الاول)

سيف الحق2
19-12-2010, 09:11 AM
رسالتى بخصوص قضية كاميليا شحاته ذاخر وجميع الفتيات المحتجزات فى الكنيسة (الجزء الاول)

مش هاقولكم كاميليا شحاته المسلمة دلوقتى ومش هاقولكم المسيحية احنا عايزينها تخرج فى أحدى الفضائيات وتقول يا جماعة انا بخير بعد كده نبقى نشوف موضوع انها اسلمت او مازالت نصرانية او اسلمت وبعدين اتعملها غسيل للغسيل ( على رأى الأنبا اغابيوس ) وتنصرت مرة أخرى ..
كل يوم نسمع قضية ان فلانه تنصرت وحصلت مشكلة كذا وكذا وان فلانه تزوجت من مسلم وأسلمت واهلها ***وا زوجها و...........الخ
ياريت ننسى الكلام ده كله دلوقتى لان دى حوادث فردية الكنيسة غير مسئولة عنها ومنقدرش نلقى عليهم اللوم فيها .. بس اشمعنى يا جماعة زوجات الكهنة لما بيسلموا أمن الدولة بيتدخل والازهر بيبلغ الكنيسة وبيرجعوهم ؟؟ السؤال ده لا يمت للمسلمين بصِلة لذلك مش عايز اسمع تعليق من مسلم بشأن الموضوع ده وعايز النصارى هما اللى يجاوبوا ... ليه زوجات الكهنة بالذات لما بيسلموا محدش بيشوفهم بعد كده والقصص كتير كاميليا مش اول ولا اخر قصة هنسمعها فى الموضوع ده ... ليه ؟؟
طيب تعالوا نخمن ليه .. ممكن مثلا الكهنة بيبقى ليهم اسرار مينفعش حد يعرفها وبالذات النصارى العاديين غير الكهنة والقساوسة ؟؟ وأكيد طبعا لما تبقى واحدة زوجة كاهن أكيد أسراره هتبقى معاها ؟؟ ولما هيا تُسلم كده الاسرار هتطلع بره ؟؟ ولا ايه .....
تعالوا نشوف رأى القرأن الكريم فى الموضوع ده
لو عايزين تعرفوا ايه الاسرار اللى مش عايزين حد يعرفها وبالذات من زوجات الكهنة تفضلوا " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ كَثِيرًا مِنَ الأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلا يُنفِقُونَهَا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ "
تفسروا بأيه انها سحبت الفلوس من البوسطة (35 الف جنيه ) ووضعتهم على سرير زوجها وغادرت المنزل كما قال الاخ ابو يحيى .. الاخ ابو يحيى كذاب ؟؟ ربنا يسامحك ياللى بتقول كده الراجل صادق فى كل كلمة قالها والايام كل يوم بتثبت اللى قاله ولعلك تفسر منين عرف انها سحبت فلوس من البريد وبعديها والدها اقر بانها سحبت فلوس من البريد ؟؟؟
طلع فيديو على موقع اليوم السابع ان كاميليا ظهرت وبتقول يا جماعة انا مية مية انا مأسلمتش وطالعة مفيش اى حاجة ؟؟ بغض النظر عن كل الاخطاء اللى فى شبيهتها من حواجب وشكل وأسنان وتعارض مع كلام الكنيسة وكل شئ .. بغض النظر عن كل ده هنضرب بيه عرض الحائط ... تفسر بأيه ان الكنيسة او أى مصدر كنسى كلهم رفضوا الاعتراف بالفيديو ومحدش نسب الفيديو لنفسه ؟؟ .. تفسر بأيه ان الفيديو ده لسه طالع دلوقتى .. ليه مطلعش من ساعتها ؟؟ وقالت انا ما زلت مسيحية .. تفتكروا الكلام ده يدخل دماغ اى حد فى العالم لو حتى طفل صغير ...
انا فاكر من اول يوم الاخت كاميليا اختفت فيه ان المسيحيين هما اللى عملو مظاهرات على اختفاؤها ولعل من كلماتهم ... عايزين مرات ابونا ترجع ... ليه ؟؟ لما هيا مش أسلمت او هنعتبرها مازالت نصرانية على حد كلامكم مفيش حد ليه الحق يحتجر مواطن مصرى ( بأقول مصرى مش مسلم ولا مسيحى ) غير الحكومة ويالحكومة برده ملهاش حق تحتجر مواطن غير بأمر من القضاء ... دلوقتى بقى بأى وجه حق تُحتجر ؟؟؟
اللى انا شايفه من اللى بيحصل حوالينا ان الكنيسة أصبحت دولة داخل الدولة .. صدقونى التفرقة وكل اللى بيحصل ده هييجى على دماغكوا مش على دماغنا احنا . المسلمين لو انتفضوا هتبقى انتفاضة لن تبقى على اخضر ولا يابس وبرده هتيجوا فى الاخر تقولوا وحدة وطنية .

سيبك بقى من الدلايل على صحة أسلامها لن أذكر منها شئ الان .. لكن انا باقول يا مسيحيين لازم تقفوا جنب المسلمين بعمل مظاهرة ساعتها القضية مش هتبقى بين مسلم ومسيحي القضية هتبقى مناداة للقضاء المصرى العادل وللنائب العام . سيبكوا بقى من الحكومة والازهر والكلام ده . يشهد الله كم كنت احترم الازهر الشريف وياريت صورته ترجع زى ما كانت فى نظرنا تانى .

كلامى خلص وان شاء الله انتظرونى فى الرسالة القادمة كل الدلايل على انها اسلمت وهاخلى العقلاء هما اللى يحكموا ... وبالنسبة لشخصى فأنا انسان عادى جدا ولا شيخ ولا خلافه لكن المشكلة ان مش جايلى نوم واختى مخطوفة .. ياترى ده برده شعور كل مسلم
ولو هيا مازالت مسيحية اين نخوة المسيحيين .. اختهم مخطوفة والله اعلم ما يحدث لها ومفيش حد بيتحرك .. هل بالسكوت ده انتوا كده رجالة ! بالنسبالنا والله العظيم يمين اتحاسب عليه انى هادافع عن القضية دى بقدر استطاعتى .. وشكرا

الله سبحانه وتعالى اخبرنا عنكم بكل خير وتأتوا انتم وتسبون الله ورسوله والقران الذى انزل على محمد : "لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِينَ آمَنُواْ الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُواْ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَّوَدَّةً لِّلَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ قَالُواْ إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لاَ يَسْتَكْبِرُونَ" (سورة المائدة 82).
وبالنسبة لتعليقاتكم اتمنى انها تكون فى حدود الادب لانى لن اخرج عن نطاق الادب فى حواركم حتى لو خرجتم لانى باعبر عن دينى وبانفذ ما أمرنى به الله "وَلا تُجَادِلُوا أَهْلَ الْكِتَابِ إِلاَّ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ، إِلاَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْهُمْ، وَقُولُوا آمَنَّا بِالَّذِي أُنزِلَ إِلَيْنَا وَأُنزِلَ إِلَيْكُمْ وَإِلَهُنَا وَإِلَهُكُمْ وَاحِدٌ، وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ" (سورة العنكبوت 46).
واذا أردتم معرفة ما قال رسولنا الكريم محمد صلى الله عليه وسلم وما قال الله سبحانه وتعالى وما ذكر القرأن عنكم يرجى الدخول هنا حتى تعرفوا من محمد الذى تسبونه ليلا ونهارا وبالنسبة لمن يسب المسيح عيسى ابن مريم فقد كفر .. عرفتوا بقى الفرق بين ديننا ودينكم ؟؟

عندى مشكلة مقدرش احط روابط قبل 25 مشاركة ياريت احد المشرفين يضيفوا http فى اول كل عنوان من التالى

st-takla.org/FAQ-Questions-VS-Answers/03-Questions-Related-to-Theology-and-Dogma__Al-Lahoot-Wal-3akeeda/046-The-Holy-Quran-and-Christianity.html

وبالنسبة لكل المعلومات عن القضية ياريت كل واحد يعرفها قبل ما يكتب تعليق ياريت كل واحد يعرف هوا بيتكلم عن ايه لكى نحافظ على الحوار فى حدود الادب من الجميع .

camlya.com/

الامير الحالم
19-12-2010, 09:16 AM
جزاكم الله خيرا وبارك الله فيكم

الفتى الزهرى
19-12-2010, 10:12 AM
الله يفتح غليك
لكن لى عتاب
مامعنى قولك (سيبكوا بقى من الحكومة والازهر والكلام ده )

سيف الحق2
19-12-2010, 11:24 AM
القضية هتبقى مناداة للقضاء المصرى العادل وللنائب العام . سيبكوا بقى من الحكومة والازهر والكلام ده . يشهد الله كم كنت احترم الازهر الشريف وياريت صورته ترجع زى ما كانت فى نظرنا تانى .

يعنى الازهر خذلنا وسلمها لأمن الدولة والذى بدورهم سلموها للكنيسة ...
يشهد الله كم كنت ادافع عن الازهر الشريف وعن شيوخه لكن بعد اللى حصل ده صعب جدا ادافع عنه وهاقولك شئ الامر ده مش ليه علاقة بشيخ الازهر والامر يخص الموظف اللى رفض انه يطلعلها شهادة باسلامها .. ليه مش جابوا الموظف ده وعرفنا انه صح ولا غلط ليه يطلعوا ينكروا امر اسلامها بدون اى وجه حق ؟؟ ليه تتسلم ليهم .............. ذنبها ايه ؟ حد يرد عليا
بعد ما الازهر خذلنا والحكومة خذلتنا نشوف بقى القضية هتوصل لأيه والبلاغ بتاع النائب العام هيوصل لفين وهل هترجع ولا نقول على مصر السلام
وعلى العموم باقولك يا شيخ الازهر ان كان ليك يد فى الموضوع وتعلم الحقيقة وتخفيها أبشرك ان الحكاية بتخلص قدام رب جليل لما تقف قدام الاخت كاميليا ويسالك ربنا ليه معملتش بالقران ؟؟ انا قولت " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا جَاءَكُمُ الْمُؤْمِنَاتُ مُهَاجِرَاتٍ فَامْتَحِنُوهُنَّ اللَّهُ أَعْلَمُ بِإِيمَانِهِنَّ فَإِنْ عَلِمْتُمُوهُنَّ مُؤْمِنَاتٍ فَلا تَرْجِعُوهُنَّ إِلَى الْكُفَّارِ " ليه معملتش بالقرآن اللى المفروض انت جندى من جنود الله مسئول عن حمايته كونك شيخ للأزهر

مريم نشأت
19-12-2010, 11:44 AM
هعلق بس على نقطة ليه بالذات دى اللى عايزنها ترجع ليه زوجة الكاهن
ببساطة لان الكاهن لو زوجته توفت او جرالها اى حاجة مش بيتجوز تانى ,لان كل الناس بعد كده بيبقوا زى اولاده وعشان كده بيقولوا له يااابونا
بس كده

سيف الحق2
19-12-2010, 12:01 PM
يعنى زوجة الكاهن بمجرد انها زوجة كاهن تبقى اتحرمت من حرية تغيير العقيدة ؟ فين بقى حقوق الانسان ؟
وبعدين اللى مساعدنا ومؤيدنا فى حاجات كتير هوا زوجها الكاهن الموضوع كان فى الاول بيقولوا انها مشاكل عائلية والحكاية كانت هتخلص وحضرته قال لا مفيش اى مشاكل بينى وبينها .. تفسرى ده بأيه !!
وبغض النظر عن كونها مسيحية او مسلمة .. هل انتِ مع أو ضد حبسها وهل فى حد من حقه يحبس حد ويقمع حريته غير الحكومة ؟ أم ان الكنيسة أصبحت دولة بداخل الدولة الاساسية .. ارجو الرد

مريم نشأت
19-12-2010, 08:14 PM
يعنى زوجة الكاهن بمجرد انها زوجة كاهن تبقى اتحرمت من حرية تغيير العقيدة ؟ فين بقى حقوق الانسان ؟
وبعدين اللى مساعدنا ومؤيدنا فى حاجات كتير هوا زوجها الكاهن الموضوع كان فى الاول بيقولوا انها مشاكل عائلية والحكاية كانت هتخلص وحضرته قال لا مفيش اى مشاكل بينى وبينها .. تفسرى ده بأيه !!
وبغض النظر عن كونها مسيحية او مسلمة .. هل انتِ مع أو ضد حبسها وهل فى حد من حقه يحبس حد ويقمع حريته غير الحكومة ؟ أم ان الكنيسة أصبحت دولة بداخل الدولة الاساسية .. ارجو الرد
انا مش بقول كده انا وضحت بس ليه ان دى اللى ممكن بيتخاف عليها مش علشان تعرف اسرار الكنيسة لكن زى ماانا قلت حتى اسأل فيها ...
انا مع حرية العقيدة ااكيد انا بقولها وانا مسيحية وده مش هياثر على دينى ,وهى لو فضلت في ديانتها او غيرتها المفروض يكون عندها ايمان بما تعتنقه وليس مجرد جملتيين تقولهم على قناة
هى لو غيرت كان المفروض تقول طالما مقتنعة لكن ضغط او كلام من ده فمش اظن انو حصل , لان مش هى اللى سيكون بيها الديين
بس كده انا حبييت اعلق على نقطة ان ليه خايفين على زوجة كاهن ببساطة لانه لو ماتت او جرالها حاجة الولد الصغير ده مش هيلاقي حنان الام ....مع غياب الاب عشان مسؤلياته يبقي كده حياة اسرة ادمرت
تقبل تحياتى

magedsaleeb
19-12-2010, 09:27 PM
لا اجد من الكلمات ما يصف ما كتبته سوى كلمة واحدة جمرة نار تريد اشعالها مرة اخرى اى سلطة تتحدث للكنسية وهى قد فقدت قتيلين فى العمرانية ومن قبل 7 فى نجع حمادى و20 فى الكشح
سيدى لقد رفضت كلام شيخ الازهر فمن تقبل كلامه
النهاية اهمس فى اذنك بنصيحة الشك يدخل صاحبة فى بحر لاينتهى
كلامك لايطفى الفتنة بل يشعلها

سيف الحق2
20-12-2010, 02:58 AM
انا مش بقول كده انا وضحت بس ليه ان دى اللى ممكن بيتخاف عليها مش علشان تعرف اسرار الكنيسة لكن زى ماانا قلت حتى اسأل فيها ...

انا مع حرية العقيدة ااكيد انا بقولها وانا مسيحية وده مش هياثر على دينى ,وهى لو فضلت في ديانتها او غيرتها المفروض يكون عندها ايمان بما تعتنقه وليس مجرد جملتيين تقولهم على قناة
هى لو غيرت كان المفروض تقول طالما مقتنعة لكن ضغط او كلام من ده فمش اظن انو حصل , لان مش هى اللى سيكون بيها الديين
بس كده انا حبييت اعلق على نقطة ان ليه خايفين على زوجة كاهن ببساطة لانه لو ماتت او جرالها حاجة الولد الصغير ده مش هيلاقي حنان الام ....مع غياب الاب عشان مسؤلياته يبقي كده حياة اسرة ادمرت
تقبل تحياتى

وشهد شاهد من اهلها ... شوفتى بقى الحقيقة ظهرت على لسانك ازاى من غير ما تقصدى
احنا مش عايزين اكتر من انها تقول يا عاااااااااااااااالم انا مسيحية .... ولا انا غلطان ؟؟

سيف الحق2
20-12-2010, 03:12 AM
لا اجد من الكلمات ما يصف ما كتبته سوى كلمة واحدة جمرة نار تريد اشعالها مرة اخرى اى سلطة تتحدث للكنسية وهى قد فقدت قتيلين فى العمرانية ومن قبل 7 فى نجع حمادى و20 فى الكشح
سيدى لقد رفضت كلام شيخ الازهر فمن تقبل كلامه
النهاية اهمس فى اذنك بنصيحة الشك يدخل صاحبة فى بحر لاينتهى
كلامك لايطفى الفتنة بل يشعلها

بص يا غالى هاقولك شئ لو الفتاة دى هتدخلنا فى حرب معاكوا معندناش اى مشكلة خالص وهنخوض الحرب وهنرجعها ولو على حساب كل مسيحى مصر ولو حتى وصلتنا فى حرب مع أمريكا ..... انا شايف ان حضرتك بعدت عن كل أسالتى فى المقال وتمسكت ان ما اقوله فتنة وجمرة نار أريد اشعالها مرة اخرى .. طيب وهيا انطفأت اصلا علشان اشعلها تانى ؟؟ قولى بربك هل أيد احد ائمة المسلمين الحوادث الفردية دى ؟؟ واحنا مالنا بنجع حمادى ولا العمرانية دى مشاكل فردية وماظنش ان حد أيدها ومطلعش شيخ الازهر قال يا مسلمين انتوا تمام كملوا المسيرة ولا اعملوا مظاهرات لو هتتكلم عن كل ده هاقولك وفين دم وفاء قسطنطين وفين ماريا وتريزا وفين الاخت اللى ***توا جوزها بمجرد انها اسلمت ورفضت عبادة الاله الصليب وقررت بعبادة الله الواحد الاحد .. لو هاذكرهملك كلهم مش هيكفينى صفحات فى المنتدى ....
وبعدين متقلقش على احداث العمرانية كل المسجونين هيطلعوا قبل عيد الميلاد ماحنا دولة مفيهاش عدل فيها المسيحى واخد حقه اكتر من المسلم وقدام عينى امن الدولة لم كل الناس اللى كانوا موجودين فى المنطفة وايجى على واحد جنبى مربى دقنه وجاى ياخده قاله انا مسيحى يا باشا وطلعله الصليب قالوا خلاص روح انت .. احنا عايشين فى غابة ولا ايه الاقلية بتاعتكوا هيا الاقوى على العموم ملناش دعوة بده كلهواحنا مش عايزين فتنة ولا عايزين حرب ولا عايزين اى شئ غير ان الاخوات المسلمة يُفك أسرها وتعيش حياتها بحرية مش اكتر ولا اقل ..
وبالنسبة لكلام حضرتك ان كلامى لا يطفى الفتنة بل يشعلها هوا فعلا صحيح مين قالك انى خايف من الفتنة لما ترجعولنا اخواتنا الاسيرات اللى سجنهم الرئيس نظير جيد فى دولة الكنيسة هابقى اسكت ومش هاتكلم ازاى عايزين الفتنة تطفى وما زلتم خاطفين اخواتنا المسلمات ؟ طيب رجعوهم وبعدين نبقى نقول شعارات لا للفتنة ومحدش هيتكلم
سؤالى لك دلوقتى .. ايه المشكلة انها تطلع وتقول انا مسيحية ؟؟ جاوبنى وانسى انك مسيحى او مسلم

مريم نشأت
20-12-2010, 02:54 PM
وشهد شاهد من اهلها ... شوفتى بقى الحقيقة ظهرت على لسانك ازاى من غير ما تقصدى
احنا مش عايزين اكتر من انها تقول يا عاااااااااااااااالم انا مسيحية .... ولا انا غلطان ؟؟
ياااخى الفاضل انا لم اقل انها غيرت دينها وضعته كافتراض اى يقبل الاحتمالية لانى لا اتابع اخبار دينية كثيراااا
ولا يهمنى من ذهب ومن عاااد ,هذا ليس من شانى
اعتقد هى طلعت وقالت انا مسيحية ولم اغير دينى ,لاتقل لي انها ليست هى نحن بالاساس لا نعرفها حتى نحكم
اما اذا كانت هى تريد ان تصبح مسيحية فهذا اختيارها وهى حرة , ولما لا تقول انها لو كانت فعلا كذلك لما تتخلى عن اسلامها وايمانها هكذا , لا تقل لي انها مهددة بابنها لانها تركته بارادتها ايضا في بادىء الامر...
استميحك عذرا ...لما تحكى بذلك الموضوع فقط ؟؟ماهى اهميته بالنسبة لك ؟؟؟؟هناك منظمة لحقوق الانسان تعرف عملها جيدا ...
وتقبل خالص تحياتى

سيف الحق2
20-12-2010, 11:51 PM
اعتقد هى طلعت وقالت انا مسيحية ولم اغير دينى ,لاتقل لي انها ليست هى نحن بالاساس لا نعرفها حتى نحكم

ماحنا قولنا ان بغض النظر عن الاختلافات بينها وبين السيدة كاميليا شحاته الحقيقة ان الكنيسة رفضت الاعتراف بالفيديو ده ... يبقى فين بقى اللى صح فى الموضوع

استميحك عذرا ...لما تحكى بذلك الموضوع فقط ؟؟ماهى اهميته بالنسبة لك ؟؟؟؟هناك منظمة لحقوق الانسان تعرف عملها جيدا ...

للأسف الموضوع أصبح ظاهرة مش مجرد حالة وبعدين لو مش هنعرف نحمى بناتنا يبقى يطلع قرار رسمى من الحكومة وفتوى من شيخ الازهر يقول يا جماعة احنا مش عارفين نحمى حد اللى موافق يُسلم ويحصله اللى معروف ومتداول يُسلم بس ميعملش حسابه اننا هنحميه
بالنسبة بقى أهميته بالنسبى لى ! للأسف انا من الناس اللى متعرفش تحط راسها عالمخدة واختها بره البيت رغما أنف أبوها

سيف الحق2
21-12-2010, 05:03 AM
فى حاجة عايز أصححها فى حديثى بعد اذنكم
اعتذر بخصوص كلامى عن الازهر وبعد ما تبين لى انه ليس له علاقة ظاهرية باللى حدث وذلك من خلال كلام الاخ ابو يحيى ومن باب حسن الظن بالمسلمين اقولك أسف يا شيخ الازهر وربنا وحده عالم باللى حصل ولو ليك يد فى الموضوع فى الخفاء اذن ليك رب اسمه الكريم هتقف بين ايديه يوم القيامة اما انا مش ليا الحق احكم عليك بظاهر الغيب ومن غير أى دليل .
ده أول شئ تانى شئ احب اوضحه ان اللى مسئول عن الموضوع ده الموظف فى الازهر اللى رفض اعلان تشهير الاسلام بتاع الاخت كاميليا تحت أوامر وضغوط من أمن الدولة وحسب تعليمات منهم بس أحب اقولك يا أستاذنا انهم مش هينفعوك فى الأخرة وربنا سبحانه وتعالى اسمه الحق وبوجوده حقنا موجود ومتنساش قول الله تعالى " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا جَاءَكُمُ الْمُؤْمِنَاتُ مُهَاجِرَاتٍ فَامْتَحِنُوهُنَّ اللَّهُ أَعْلَمُ بِإِيمَانِهِنَّ فَإِنْ عَلِمْتُمُوهُنَّ مُؤْمِنَاتٍ فَلا تَرْجِعُوهُنَّ إِلَى الْكُفَّارِ " وانت رفضت تديها شهادة انها أسلمت بس هيا والحمد لله مش محتاجة شهادة من عبد انها اسلمت يكفى شهادتها قدام ربنا سبحانه وتعالى .. وعلى كلامها " يارب اللى وقف ورق أسلامى . وقف الدم فى عروقه " وأبشرك انى بأدعى الدعاء ده فى كل صلاة ...
رسالتى بقى لأمن الدولة " ربنا أقوى من الكل "
ورسالتى الى كل مسئول سواء كان كبير او صغير وكل مسئول رفض الحق ونافق من اجل دنيا زائلة " ملك الموت مش هيخاف من الكرسى اللى قاعد عليه"

ورسالتى الى الاخت كامليا " أصبرى وأحتسبى أجرك عند الله وتمسكى بقول .. رب ابنى لى عندك بيتا فى الجنة ونجنى من شنودة وعمله " ربنا كريم وانتِ أخلصتى النية لله وان شاء الله هيجازيكى خيرا وان حقك ضاع فى الدنيا بين العباد أبشرك انه ما بيضيع فى الاخرة عند رب كريم ...

سيف الحق2
21-12-2010, 05:31 PM
التعديل الأخير تم بواسطة الأستاذة أم شاهندة (http://www.thanwya.com/vb/posthistory.php?p=2934638); 21-12-2010، الساعة 05:26 PM
بعد اذن حضرتك يا ام شاهندة ممكن اعرف سبب التعديل وحذف الجزء الخاص بـ شنودة ؟؟