مشاهدة النسخة كاملة : الاعتصام .... خطوة للامام ام 1000 خطوة لورااا

محمد ابو مريم 84
19-01-2011, 08:15 PM
بجد بشئ محير جدا طبع البلد دى ؟ :mad:
الناس فى تونس قلبوا النظام وكسروا الدنيا عشان محمد بوعزيزى اللى حرق نفسه ، واحنا فى يوم واحد بس وليلة اتحرق 6 ولا من مستجيب .. ومفيش عند المسئولين غير كلمتين... دا واحد مجنون ...دا واحد مزقزق من الموساد . تعرفوا اكبر غلطة لاسرائيل انها فكرت تحتل بلد زى مصر عرفين ليه ؟ لاننا اتهمناهم زمان بغتصاب الارض .. ودى حقيقة ، ودلوقتى بنتهم ب****** الفكر ودى طبعا كذبة كبيرة بالظبط زى التوانسة كلهم بيقولوا على رئيسهم الهارب كان طاغية وظالم وحرامى واحنا هنا فى مصر بنقول اسرائيل ورا الموضوع ده . الحكومة قدرت وباقل مجهود تغتصب فكرنا واردتنا وبقينا بجد زى مقال خالد صالح فى فيلم عمارة يعقوبيان الناس بقت شايفة الحكومة امها وعشان نكسب رضها ومتغضبش عبينا لازم نسمع كلامها حتى ولو غلط لو غلط ..........
ايه علاقة كلامى دا كله باعتصامنا يوم 30 / 1 / 2011م ؟ النهاردة كنت فى المدرسة بحاور 3 من زمايلى المتعاقدين وبدعوهم للمشاركة معانا فى الاعتصام تخيلوا يرد ويقول ايه واحد منهم ؟
يا عم انا مالى ! ماتروح انت ؟
طب انا رايح قبلها بيوم
بص يبقى شاورلى والتلفزيون بيصور ...... ويضخك
احنا مش رايحيين نتصور احنا بنطلب حقنا وحقك
انا مش عايز حاجة حنى لو قالولى روح هروح او قالولى اشتغل من غير فلوس هشتغل .
انت ......... انت .............
طبعا مكان النقط الفاظ **** جدا مقدرتش اكتبها لاكن بالحرف الواحد قلتهاله .
شفتم تاثير الحكومة عامل ازاى ؟؟؟؟؟ ودى عينة
فى فالمنتدى مدرسين كتيرة امثال هذا الشخص وللاسف كله . للاسف لو اعتصامنا فشل او مش حصل هيكون اكبر غلطة حصلت فى تاريخنا اكيد بدر هيفكر ازاى يعاقبنا على اشاعتنا . تفتكرم الـ50موظف اللى اتنقلكم قبل كدا لما سكتم تم فعلا نقلهم لاكن الـ32 بتاعوت الاسبوع ده عشان مش سكتم تراجع فى قراره فى ثانية
انا رايح الاحد الاكاديمية بتاعتنا فى الاسماعيلية يوم الاحد عشان اسال على آخر الاخبار . واكيد ما فيش جديد
يارب نبقة مرة واحدة ايجابيين