مشاهدة النسخة كاملة : محش عارف حاجة

محمدعبقري الرياضيات
23-02-2011, 10:29 AM
اولا بسم اللة الرحمن الرحيم
في بداية الامر كلنا دخلنا علي موقع االاكاديمية ووجدنا ان هناك تغيير في نتيجة امتحان 20/11/2009 بان وزارة التربية والتعليم تهنئكم بصدورقرار التعين بدل من تهنئكم الاكاديميةالمهنية للمعلمين فكلنا فرحنا بذلك لانة معناة ان التعيين سوف يكون في غضون شهر علي الاكثر ومما ذاد في قلوبنا الفرحة ان هذا الخبر كان موجود علي موقع الوزارة مما يوكدة ثم سمعنا ان الاسماء سوف ياتي مندوب الوزارة في كل محافظة من وزارة التربية والتعليم ثم حدث ذلك بالفعل وبعض الاسماء اتت والاخر لم ياتي وكان ان هؤلاء لم ياتوا لانهم لم يقدمو شهادة icdlالا في اواخر المراحل فتم تاخرهم بضعة اسابيع ولكن كانت هناك الفاجعة الكبري اذ بمكتب وكيل الوزارة يقول ان هناك فاكس صدر من وزراة التنظيم والادارة تقول ان من تم ثلاث سنوات سوف يتم تعينة وان من لم يتم الثلاث سنوات سوف يمد لة العقد ومنة يتم تعينة وبسؤال لكن في حالة التربية والتعليم تختلف لاننا يحكمنا قانون خاص وهو قانون الكادر فكان الجواب ان من امتحنوا الكادر سوف يتم زيادة مرتبهم 50% علي المرتب وهذا معناة ان القليل سوف يتم تعينة فذهبت الي الاكاديمية فعكس لي الكلام كلة حيث قال لي ان الاسماء التي اتت سوف يتم تعينها وهي كانت سوف يتم تعينها لو انها تاخرت بسبب قيام المظاهرات التي اجلتها ثم ذهبت الي الادارة لسئل لعلي اعرف شيئ ثم توجهت الي التعليم الاعدادي توجهت الي مدير التعليم الاعدادي في الادارة وبسؤالة عن التعين فأذا برجل يوجة لنا نحن الاسئلة انظروا معي الي الاسئلة وحاولوا ان تجاوبي معي انتوا مدرسين مساعديين امتحنتوا الكادر نجحتوا ختوا icdlفكان جاوبنا الية نعم فقال كلمة واحدة امشي ياد انتا وهوا روحوا ناموا انتوا اتعينتوا فما كان مني الا انا اضحك انا بجد مش عارف حاجة والبلوي الكبري ذادت لما جيت ادخل تاني علي موقع وزارة التربية والتعليم منفعش قولت ادخل تاني علي موقع الاكاديمية واشوف الشهادة تاني مرديتش تفتح ومش عارف اية السبب مع انها كانت بتفتح معايا معناة كدة اية انهم هيرجعوا في كلامهم تاني ويلغوا قرار التعين ولا اية حد عارف حاجة ربنا يستر

mohammed ahmed25
23-02-2011, 12:56 PM
امشي ياد انتا وهوا روحوا ناموا انتوا اتعينتوا
....اهم حاجه تكونوا مشيتوا !!!
ممكن مش بتفتح لان الموقع عليه ضغط كبير
يابختك....انا دايما الموقع بيفتح لكن للاسف لسه مفيش قرار التعيين...انا قدمت فى المرحله العاشره

محمدعبقري الرياضيات
23-02-2011, 01:57 PM
احنا مشينا علطول شكلة كدة كان طالع من المعتقل حالا بس علي فكرة الموقع مش عايز يفتح معايا من امبارحموقع الاكاديمية والوزارة