مشاهدة النسخة كاملة : اللى دخل امتحان الكادر على تخصص اعدادى وهو عقده ابتدائى يدخل

محمد فيثاغورس
06-03-2011, 08:15 PM
انصحونى اعمل ايه انا متعاقد ابتدائى منذ 3 سنوات وانتدبت العام لمدرسة اعدادى وطلعت تقاريرى من الموجه والمدرسة للا كاديمية من المدرسة الاعدادى ولكن عقدى ابتدائى بمدرسة اخرى ياترى اكمل وامتحن اعدادى اصلانا خايف ليتلغى لى الامتحان بعد كدا -ولا اروح اغير بيانتى للا بتدائى تبع المدرسة وارضى بنصيبى انصحونى ومحدش يبخل عليا بنصيحة من اللى مر بنفس المشكلة انا عمال افكر

MUSTAFAEGYPT
06-03-2011, 08:19 PM
لانك منتدب من ابتدائى لاعدادى فلازم تقاريرك تيجى من المدرسة اللى انت فيها او على راس العمل بها لان مش معقول اكون بقالى سنة فى اعداى واروح اعمل تقريى فى مدرسة مش على رأس العمل بها

لكن امتحانك بيكون على مرحلتك الاساسية وانت بتقول انك ابتدائى فى اول تعاقدك وبالتالى امتحانك يكون على ابتدائى

عدولل
06-03-2011, 08:27 PM
ياجماعة انا مؤهلى تربية عام رياضيات ومنتدب الى الأعدادى بس أمتحنت فى الكادر ونجحت فعلا على الأبتدائى ( معلم رياضيات ابتدائى) ارجو الأفادة

القلب الطائع
06-03-2011, 08:30 PM
[quote=محمد فيثاغورس;3191017]انصحونى اعمل ايه انا متعاقد ابتدائى منذ 3 سنوات وانتدبت العام لمدرسة اعدادى وطلعت تقاريرى من الموجه والمدرسة للا كاديمية من المدرسة الاعدادى ولكن عقدى ابتدائى بمدرسة اخرى ياترى اكمل وامتحن اعدادى اصلانا خايف ليتلغى لى الامتحان بعد كدا -ولا اروح اغير بيانتى للا بتدائى تبع المدرسة وارضى بنصيبى انصحونى ومحدش يبخل عليا بنصيحة من اللى مر بنفس المشكلة انا عمال افكر[

انا عندي نفس اللخبطه والله وتعبت من التفكير بس في الاخر كتبت في الصحيفه الاليكترونيه ابتدائي وفي تقارير الموجه والمدير كتبوا مستوي المدرسه اعدادي / والمرحله المقيده عليها الابتدائيه ومنتدبه اعدادي وبكده يكون امتحاني ابتدائي بس بصراحه انا خايفه من الربكه ديت وياريت حد يفيدني ويفيد حضرتك

joren
06-03-2011, 11:35 PM
انا خريجة تربية عام طبيعة وكيمياء وعقدي ابتدائي ومنتدبة اعدادي سالت في الاكاديمية على التقارير من يكتبهالي قالولي لازم الابتدائي لان ده اصل عقدك.
وكمان في اوراق التقارير في جملة بتقول ( تملا البيانات وفقا لما ورد في عقد المعلم المساعد )

ابراهيم فايز
07-03-2011, 12:31 AM
لازم تطابق بين الاثنين لان لى زميل له نفس المشكلة وقالوا له لابد من التطابق

محمد أحمد عبد الراضي
07-03-2011, 02:48 PM
اذهبوا للمديرية التي تتبعونها حتى تعدلوا على المدارس التي تعملون بها

hazem ali
07-03-2011, 03:08 PM
بص انا اقلله الحمد اقدر ادلك بعون اله شوف يابطل طالما تقرير الموجه اعدادى خلاص امتحن اعدادى وميهمكش

عادل ماجد
07-03-2011, 03:41 PM
الكلم المفيد امتحن اعدادي وهتثبت اعدادي علي المرحلة الي انت فيها الان . انا كنت زيك تمام . عقد ابتدئي. تقرير اعدادي . امتحنت اعدادي . وانشاالله هتعين اعدادي....

محمد أحمد عبد الراضي
07-03-2011, 03:48 PM
كلام الاستاذ عادل وحازم صحيح 100*100

الهواهوا
07-03-2011, 04:33 PM
العبرة بالمدرسة الأصلية والله أعلم
وعموماً اسأل في الأكاديمية
أستاذ الكمبيوتر
مصري وأفتخر

sayed ahmed ali
07-03-2011, 05:15 PM
الكلم المفيد امتحن اعدادي وهتثبت اعدادي علي المرحلة الي انت فيها الان . انا كنت زيك تمام . عقد ابتدئي. تقرير اعدادي . امتحنت اعدادي . وانشاالله هتعين اعدادي....

أولاً :- امتحن علي المدرسة اللي انت شغال عليها
ثانياً :- وده الأهم ان العقد المميز ليس به المرحلة ( ابتدائي - اعدادي - ثانوي ) هو فيه اسم المادة أو التخصص فقط

elgeheiny2000
07-03-2011, 05:17 PM
فية مشكلة اصعب وهي مادة التخصص لانة عندنا في سوهاج خريجي اداب كلهم المسمي الوظيفي ليهم مدرس فصل فازاي اكون دارس انجليزي وادرس فصل

محمد أحمد عبد الراضي
07-03-2011, 05:35 PM
المشكلة في صحيفة الاحوال التي تقدمها مع الاستمارات مثبت بها المرحلة التي ستدخل الامتحان بناء عليها

محمد77777
07-03-2011, 06:00 PM
التخصص تخصص الوظيفه وليس تخصص الشهاده لما ذكر موقع الاكاديميه قبل امتحان 20/11/2009

حسين الدوانسى
07-03-2011, 06:17 PM
نصيحه ادخل على المرحلة الاعدادية ومترددش وخلى الموجه فى المرحلة الاعدادية يمضيلك على التقرير وتمسك بالاعدادى لانك تربية عام

النادى وبس
07-03-2011, 06:44 PM
والحل ياجماعة المشكلة دي عند ناس كتير , نعمل أية هما بيشغلونا اعدادي واحنا ابتدائي طيب ليه مانتسبتش اعدادي

النادى وبس
07-03-2011, 06:49 PM
انا ابتدائي وماعنديش ولا حصة ابتدائي
لما هما عاوزسنا اعدادي لية بيسبتونا ابتدائي ؟ بيتهيئلي علشان المرتب أقل وملناش مراقبة ثانوية وغيرة .
ياريت حد يكون أدري مني يوضح الفروق دي

محمد فيثاغورس
10-03-2011, 01:08 AM
انا استقرت على تقديم اوراقى على المدرسة الاعدادى وكذلك تقاريرى بالرغم من العقد ابتدائى ولكن ماذا بعد حصولى على الاكاديمية رايكم هل سيحصل تضارب مع العقد والمرحلة ولا ايه

محمد حجزى
22-03-2011, 10:49 AM
وأنا مثلكم بالفعل ، فأنا خريج تربية (عام) ولما مضيت العقد كنت فى الابتدائى ودلوقتى انا منتدب فى الاعدادى وكل ورقى اعدادى وربنل يسها ونمتحن اعدادى ونثبت اعدادى

زياد الشلقامى
22-03-2011, 01:00 PM
الرأى الاكيد لمن فى مثلا هذه الحالة
ادخل واتكل على الله وامتحن اعدادى
عملوها عندنا فى اداترة جهينة محافظة سوهاج وعدت والناس استلمت اعدادى رسمى فى المدرسة بتاعتها بعد ان اخلت طرفغها من المرحلىة الابتدائية المعين عليها

biba200577
13-06-2012, 12:25 PM
انا استقرت على تقديم اوراقى على المدرسة الاعدادى وكذلك تقاريرى بالرغم من العقد ابتدائى ولكن ماذا بعد حصولى على الاكاديمية رايكم هل سيحصل تضارب مع العقد والمرحلة ولا ايه

ياترى حضرتك قرار تعيينك طلع على أى مرحلة وكان مكتوب فيه ايه بالضبط برجاء الرد للاهمية؟

محمد فيثاغورس
14-06-2012, 10:13 AM
ابتدائئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئ ئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئ ئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئ ئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئ ئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئ ئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئ

أبوبسملة ياسر خليفة الطحاوى
14-06-2012, 10:25 AM

شوف يا محمد
باختصار كبير
انا مشكلتى كانت زى بتعتك بالظبط
انا ليسانس لغة عربية
والتسكين ابتدائي اللى هو العقد وامتحان الكادر
ثم اتى لي انتداب اعدادى

روحت الاعدادية

وعملت تغير المسمى الوظيفى عادى جدا
والتقارير جبتها من الابتدائي
اطمن
انت لك الحق فى تغيير المسمى
لكن الحاجة اللى بيلعبوا عليها علشان اريحك خالص
هى موافقة العليم الابتدائي اللى انت على قوته
لو جبت موافقة التعليم الابتدائي
موضوعك انتهى
زى ما حصل معايا

اطمن
ااانا غيرت مسمى وظيفى
وتغيرت صحيفة الاحوال
من لغة عربية ابتدائى
الى لغة عربية اعدادى

ربنا يوفقك

biba200577
14-06-2012, 10:45 AM
ابتدائئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئ ئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئ ئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئ ئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئ ئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئ ئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئ

ماشى قرار التعيين ابتدائى لكن حضرتك امتحنت على ايه الابتدائى ولا الاعدادى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

nanos919
14-06-2012, 11:59 AM
انا تعاقدى كان معلم مساعد علمى زخرفة وكنت مدرسة في ثانوى فنى من ادارة تانية ومن سنه كدة لاكون قريبه من البيت تم نقلى و لعدم وجود مكان او عجز ولوجود زيادات فى التخصص تم نقلى مدرسة تربية فنية اعدادى وامتحنت كادر الحمد لله تخصص تربية فنية اعدادى

ahmedn
15-06-2012, 05:08 AM
انا كنت زيك و اتثبت اعدادي بعد كفاح مسلح الموضوع حسب الادارة

عاشق الأزهر
17-06-2012, 10:47 AM
كلام الاستاذ عادل وحازم صحيح 100*100
إن شاء الله الكلام ده هيكون صح