مشاهدة النسخة كاملة : انهاء اعتصام المعلمين مؤامرة

البروفيسير ابو اياد
08-03-2011, 10:26 PM
اعزائي المعلمين
ماضاع حق وراءة مطالب يدافع حقة
اتعجب لكل من يدعو الي السلمية وفض الاعتصام والرضا بما نحن فية واتعجب اكثر الي نبرة الوطنية التي يرددها بعض المعلمين بلا وعي لاسباب كتيرة ومنها
1-كل من يعتصم في الوقت الحالي يأخذ حقة الا المعلمين لانهم سذج ولا خطر منهم امثلة الاطباء وموظفوا الاتصالات وامناء الشرطة زادت مرتباتهم الي اكثر من الف ونصف ولكن المعلمين اولاد البطة السودا
2-عندما قرروا تعييننا كأنهم يقدموا لنا هدية او منحة رغم انه حق مكتسب غصبا عنهم وحتي لم يتعهدوا بزيادة المرتب بل بالعكس يقولون ان المرتب لن يزيد بعد التثبيت بل يقل
3-نبرة الوطنية والخوف علي البلد لا اسمعها الا عندما يعتصم المعلمين
4-القرار الغريب الذي اكد فية تعيين من يعملون بالحصة والعقود منذ ثلاث اعوام لماذا لم يفعل
5-لماذا الكل يتجاهلنا وليس لنا قيمة عندما نعتصم بالالاف لا يكتب عنا احد وكأن شئ لم يكن ولو تظاهر عشرة افراد من اي جهة الدنيا تقوم ولا تقعد
6-لماذا عندما نسأل الموظفون في الادارات والمديريات عن التعيين يعانلونا اسوأ معاملة ولا يفيدونا في شئ
ادعو الي اعتصام مفتوح لحين تحقيق مطالبنا كاملة والا يقل مرتب المعلم المعين حديثا عن 1200 جنية ارجوكم فكروا جيدا لا تقبلوا العظمة التي يلقونها علينا انا ارفض الذل نريد رجوع هيبة المعلم

أبوطالب82
08-03-2011, 10:36 PM
انت أخيرا فوقت يا بروف
أيه يا عم دا إحنا قعدنا أجازة نص السنة كلها فى الوزارة
إنت كنت فيــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــن؟

drfayoum2010
08-03-2011, 10:48 PM
كفااااااااااااااااااااااااااااااااااااااكم
حرام عليكم
ارحمونا
ارحموا مصر

البروفيسير ابو اياد
08-03-2011, 10:51 PM
ماشي ياعم الوطني المدرس في مصر شحات وهيفضل شحات انا حزين عليكم لماذا رضيتم بالمذلة هل يعقل عامل يزيد مرتبة عنك اتمني ان تفهموا لا تكونوا كالدواب لا تسمع ولا تعقل

drfayoum2010
08-03-2011, 11:05 PM
ماشي ياعم الوطني المدرس في مصر شحات وهيفضل شحات انا حزين عليكم لماذا رضيتم بالمذلة هل يعقل عامل يزيد مرتبة عنك اتمني ان تفهموا لا تكونوا كالدواب لا تسمع ولا تعقل

أولا أعتقد انك أنت وحدك مثل الدواب فأنت لا تفهم ولا تسمع ولا ترى ، وحتى الدواب قد تكون أفضل منك
ثانيا هل شعرت الآن فقط بالمذلة وقلة المرتب وأنك مثل الشحات ، ألم تكن كذلك منذ سنوات طويلة لماذا كنت تسكت وترضى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بصراحة عندي كلام كتير عايز أقوله بس خسارة في واحد مثلك وكل من يدعو إلى ما تدعو إليه
حسبنا الله ونعم الوكيل

English101
08-03-2011, 11:14 PM
لأ للأضراب .. ولأ للأعتصام

حناخد حقنا بس من غير ما نخرب البلد بالاعتصام والاضراب

الصبر يا استاذ .. جالنا وزراء وناس محترمه سيبهم شوية يشتغلوا .. ما تزهقهمش

ونخربها ونقعد على تلها .. مصر هتبقى قوية لو شغلنا دماغنا مش دراعنا

البروفيسير ابو اياد
08-03-2011, 11:18 PM
أولا أعتقد انك أنت وحدك مثل الدواب فأنت لا تفهم ولا تسمع ولا ترى ، وحتى الدواب قد تكون أفضل منك
ثانيا هل شعرت الآن فقط بالمذلة وقلة المرتب وأنك مثل الشحات ، ألم تكن كذلك منذ سنوات طويلة لماذا كنت تسكت وترضى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بصراحة عندي كلام كتير عايز أقوله بس خسارة في واحد مثلك وكل من يدعو إلى ما تدعو إليه
حسبنا الله ونعم الوكيل

صدقني كنت انوي عدم الرد
لو ان كل كلب عوي القمتة حجرا لاصبح الصخر مثقال بدينار
يا ابن الناس الطيبين انت شخص من الذين يرددون كلام لا يفهمونة مثل رجالة الحزب انت لو فكرت لحظة ما تكلمت كلمة اولا سكوتنا من زمان لان البلد كلها كانت في سكوت تام ولا احد كان يقدر يتنفس وعندما جاءت الثورة كنا معها بقلوبنا واجسادنا وكنا مستعدون للموت من اجل الحرية وقمع الفساد وسقوط الطاغية مبارك والان لماذا لا نتحرك لكي نأخذ جزء بسيط من حقوقنا وكرامتنا المهدرة احزن لوجود امثالك في التربية والتعليم كنت اريد اشخاص تصد الريح بصدرها كرامتة مرفوعة
مت اسدا ولاتعش ارنبا

MRsayedabbas
08-03-2011, 11:20 PM

الله ينور عليك
يا ريت كل المعلمين يفكرو صح

سمسم طه
08-03-2011, 11:26 PM
وتفتكر ان دا وقت تاخد فيه حقك حرام عليك البلد بتنهار وعلى شهرين كمان مش هتلاقى اصلا مرتبك اللى مش عاجبك شوف شغلك وراعى ربنا وحقك هيوصلك اظن اللى وصلت ليه مصر اكيد هيبقى للامام بس دا مش وقته خالص
كفااااااااااااااااااااااية
اتقواااااااااااااااااااااااا
الله

drfayoum2010
08-03-2011, 11:28 PM
صدقني كنت انوي عدم الرد
لو ان كل كلب عوي القمتة حجرا لاصبح الصخر مثقال بدينار

والله الذي لا اله إلا هو ، ما كلب إلا سواك

سمسم طه
08-03-2011, 11:28 PM

انا معااااااااك جدا

سمسم طه
08-03-2011, 11:32 PM
والله الذي لا اله إلا هو ، ما كلب إلا سواك

انا رايى يادكتور ملوش لازمة الكلام دا دا راى ويحترم اى كان لانه صادر من عقل بشرى حتى لو اختلفت او اتفقت

mr loooool
08-03-2011, 11:34 PM
ماهوه أنت ياعم البروف لاقى اللى يصرف عليك وعجباك القعدة فى البيت إنما لو أنت بطولك زى حالتنا الوضع هيختلف وبعدين المرتب لو مش عجبك خليك أمين شرطة ولا روح صلح تليفونات أحسن أرحمونا بقى