مشاهدة النسخة كاملة : معلمي محافظة المنيا الذين ينتظرون التثبيت شكرا لكم

المعلم الحزين
09-03-2011, 01:35 PM
بالطبع ذهبنا اليوم الاربعاء الي مديرية التربية والتعليم بمحافظة المنيا وتصوروا المفاجأة الكبري بعد اطلاق دعوتنا علي المنتدي العزيز تصوروا وجدت حوالي 5 معلمين مساعدين هم
1- ا/ ايمن جمعه ادارة سمالوط الاستاذ الفاضل ليس عضو بالمنتدي ولكنه زائر
2-ا/محمد حسين ادارة ابوقرقاص وهو عضو بالمنتدي ولقبه ابا سلمي بس بالانجليزي
3-ا/ فؤاد فاروق محمد ادارة سمالوط لم اتحقق من هويته ولكن هو جاء تبعا للاستاذ ايمن الذي اطلق الدعوة معنا
4-ا/ علي محمد ادارة المنيا عضو بالمنتدي اللقب علي عضاضلي
5-ا/ عماد شحاته حبيب ادارة سمالوط لغة انجليزيه لم اتحقق من الهويه
6- رشا سعيد رياضيات ادارة سمالوط ولم اتحقق من الهويه
7-ا/ سيد يحيي مدرس رياضيات ادارة المنيا عضو بالمنتدي اللقب معلم مساعد حزين 2
هذا هو الجمع اللذي لبي دعوتنا للسؤال عن الحقوق المسلوبه ولن اسال عن باقي الاعضاء لانه بكل بساطه لايهمني امرهم المهم انه يوجد 5800 اسم محافظة المنيا وجاري تفريغ الاسماء علي شكل ادارات علي حسب كلام استاذ محمود رئيس قسم التعيينات بالمديريه وهو من مركز مطاي بصحبة الاستاذ حسين معرفش منين وطبعا ضحكوا علينا وقالولنا الويندوز ضرب علي اساس الملفات بشلوها في السي وطبعا كلام غير منطقي اضطرينا نقبل الكلام لقلة عددنا ولكن اخذنا رقم تليفونه علي وعد بظهور الالسماء يوم الاحد وخليكم قاعدين في بيتكم اوعي حد يسال علي مصلحته احسن حد يضربكم في السكه ولا حاجه فالحين بس تشاركوا وعند الجد عصايه تفرقكم صحيح بلد زينب وتحياتي لكل من تم ذكر اسماءهم ولبوا الدعوة

hamadazeny
09-03-2011, 01:46 PM
الاستاذ ده راجل محترم ومجتهد ومش كسول ولا سلبى بلدياتى انا بالحصه على فكره

hamadazeny
09-03-2011, 01:48 PM
قصدى طبعا على الاستاذ على عضاضلى

بحر العرب
09-03-2011, 01:56 PM
عندك حق يا حزين والله أتفقت مع ناس حوالى 5أشخاص وكلهم أكدوا لى أنهم هيحضروا معى وفى الصباح رنت عليهم بالتليفون اللى قال أنت تسد روح أصل مش فاضى واللى قال ماشى ربع ساعة وهكون جاهز واللى قال يا عمى كبر دماغك اللى يمشى على الناس يمشى علينا المهم تعقل الأمل بمن قال لى ربع ساعة أنتظرت ساعة ورنت عليه لم يرد عليه أنتظرت ساعة أخرى ورنت عليه لم يرد عليه المهم أتعقدت بصراحة وقلت يعنى أنا أروح ودول أولادال........نايمين فى البيت والله ما هروح ورحت عملت فيش وكبرت دماغى زى ما شفتهم مكبرين دماغهم والأخ اللى قال أنتظر ربع ساعة أتصل بى بعد الظهر وقال أصل راحت عليه نومة رد على التليفون فى الصبح ونام تانى
يبقى دى بشرية تستاهل نتعب من أجلهم وكأن التعيين هيكون لينا لوحدنا
يتحرق التعيين على اللى هيتعينوه علشان خاطر كل هؤلاء المتواكلين على غيرهم
وشكرا لك يا حزين أنت وكل من ذهب معك لكم تحياتى واحترامى

mohammed ahmed25
09-03-2011, 02:13 PM
لاحظ ان راحوا معاك ,كلهم قريبين من المنيا .هنتعين كلنا وبلاش نروح المديريه ,دا كلام رسمى و كلنا هناخد حقنا.هل ممكن تتخيل ان باقى المحافظات تتعين الا المنيا؟,والسبب فى كل التاخير بالتاكيد هو المحافظ ,طبعا مستخسر يمضى ,لازم ياخد فلوس ,فاكرها محو اميه ,سمعت ان فيه مظاهرات لتغيير المحافظ,ممكن تحسوا انى سلبى لكن احنا فعلا هناخد حقنا.مستحيل كل المحافظات تتعين الا احنا

علي عضاضلي
09-03-2011, 02:14 PM
سيك منهم يا سيد..أتاريك اخدت الورقه اللي كان مكتوب فيها اسامينا . المهم انا كنت منور النهاردة صح ولا ايه رايك هههههه

الرعب3250
09-03-2011, 03:11 PM
مبرررررررروك

المعلم الحزين
09-03-2011, 05:27 PM
شكرا لكم بس انا اتعلمت الادب انا من الاول كنت عارف المنيا كده بس كنت بقول لنفسي يمكن ده تعيين مش اي كلام بس يلا كويس انكم اتعرفتم علي حقيقتم

علي عضاضلي
09-03-2011, 05:30 PM
لاحظ ان راحوا معاك ,كلهم قريبين من المنيا .هنتعين كلنا وبلاش نروح المديريه ,دا كلام رسمى و كلنا هناخد حقنا.هل ممكن تتخيل ان باقى المحافظات تتعين الا المنيا؟,والسبب فى كل التاخير بالتاكيد هو المحافظ ,طبعا مستخسر يمضى ,لازم ياخد فلوس ,فاكرها محو اميه ,سمعت ان فيه مظاهرات لتغيير المحافظ,ممكن تحسوا انى سلبى لكن احنا فعلا هناخد حقنا.مستحيل كل المحافظات تتعين الا احنا
على فكرة المحافظ مضى من زمااان عالقرار..وشوفنا صورة القرار النهاردة

علي عضاضلي
09-03-2011, 05:32 PM
قصدى طبعا على الاستاذ على عضاضلى

شكرا ليك يا زميلي وعقبالك يارب ..تعيين وجوااااااااااز ..

المعلم الحزين
09-03-2011, 06:03 PM
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
خيبة الامل راكبه جمل

mohammed ahmed25
09-03-2011, 06:23 PM
ان شاء الله خير..المحافظ اتغير

علي عضاضلي
09-03-2011, 06:33 PM
جابو مين ؟

علي عضاضلي
09-03-2011, 06:35 PM
منورالمنتدى ابا سلمى

abasalma
09-03-2011, 06:40 PM
يا عم سيد ادينا اتعرفنا علي بعض
( خللي اللي نايم نايم )

علي فكرة لوكنا فعلا كتييييير كنا عملنا حاجة لان حجة التأخير ضعيفة جدا ( الويندوز ضرب مرتين ) يعني بيكلم ناس جهله .
بس الواضح ان التأخير علشان الناس المسنودة تقدر تغير وتعدل في أسماءها براحتهم أو ممكن .....................................
( وشوفنا فعلا واحد شاف اسمه وكان فيه غلط راح عدله من الأكاديمية ورجع تاني )

هو فعلا في تثبيت ( ايوه فيه واتأكدنا من كده ) بس المشكلة في الأسماء يا تري اسمك فيهم ولا هتدوخ لما يجي
المهم ربنا يستر

abasalma
09-03-2011, 06:41 PM
ده نورك استاذ علي

pyony
09-03-2011, 06:58 PM
http://www.akhbarelbelad.com/news.php?iid=807&nid=
نباء عن نقل أحمد ضياء الدين وتعيين محافظ جديد غدا 2011-03-08 http://www.akhbarelbelad.com/uploads/images/ كتبت : ايمان جمعة
ترددت أنباء فى الساعات الأخيرة عن نقل الدكتور احمد ضياء الدين محافظ المنيا غدا وتعيين محافظ جديد ، وذلك بعد خلو مبنى ديوان عام المحافظة من حصار القوات المسلحة فى الثالثة عصرا مساء اليوم دون معرفة السبب ، كما ترددت انباء بمركز ابوقرقاص عن استقالة محمد عبدالرازق رئيس مجلس ومدينة ابوقرقاص بالانابة
من ناحية أخرى تظاهر عدد من مواطنى مركز ملوى صباح اليوم مطالبين بإلغاء جهاز مباحث امن الدولة

المعلم الحزين
09-03-2011, 07:31 PM
والله يا ابا سلمي اللي حصل النهارده ميتقلش بس الصبر عليه معرفتكم وكمان وضوح مين الرجاله اللي لما تدي كلمة توفي بوعدها