مشاهدة النسخة كاملة : ابناء المنيا اجمع بالخطوة السريعه وانشر في مدرستك

المعلم الحزين
12-03-2011, 02:37 PM
النهارده السبت 12/3 وطبعا رحنا المدارس وكالعاده واكيد طبعا ان مسئول التعيينات في المديريه كلامه لم ينفذ ووعوده زائفه وانا اطالب جميع زملائي الذين كانوا معي يوم الاربعاء وحضروا من مراكزهم ان ياتو معي مرة اخري حتي نستطيع ان نتعاون لانه ان شاء الله سوف نقوم بوقفه يوم الاثنين القادم طبعا بعد ما اذهب بكرة الي المديريه علشان اشوف مدي تنفيذ الكلام يوم عارضه تاخده وتيجي معانا عايزين 200 واحد ولا 100 والمرة دي هنطلع علي المحافظة ويااما تسوية اوضاعنا مثل باقي المحافظات واما اعتصام واللي مش هيجي ينقطنا بسكاته ومتهيقلي ان بعد مهنشوف اخر وعد ليهم بكره الاحد زي ماقالولنا في المديريه اكيد الكل هيتشجع ويجي ينزل معانا انا عن نفسي بلغت مدرتي ويوم الاثنين ان شاء الله هنطلع علي هناك ارجو نشر الخبر لجميع معلمي محافظة المنيا الذين ينتظرون التثبيت يحاولون التوافد الي المديريه للترتيب للامر تحت امركم بس ياريت نتعاون سويا والناس اللي بتقول مطالب فئويه تسكت خالص عشان عندنا في المنيا الكدب حصري والناس اللي كانت معايه يوم الاربعاء اكيد عارفه كلامي وشكرا جزيلا وموعنا يوم الاثنيني وارجو التبليغ والنشر انهض بقي اديلك 6 و4 و5 و3 سنوات بدرس اخدت ايه فوق من اللي انت فيه وتعالي معانا

مجدي ابو الليل عبد اللطيف
12-03-2011, 03:45 PM
الاخ معلم مساعد حزين

اخر كلام النهارده من وكيل اوزاره كلمناه انا وزملائي الساعه930ص

قال لما ارح المديريه هشوف ايه اللي ماخر الاسماء

ثم بعده اتصلت بمدير شئون العاملين قالي اخر النهار الاسما ء هتكون بالادارات و سبب التاخير اسماء من تم فسخ عقودهم حذفناها من اسماء المعينين وقاللي تاريخ التعيين ثابت للكل من 1/3/2011

ثم الساعه 230كلمته مره اخرى قالي بكره هتكون في الاداره

هذا هو الوقع المرير لاحوالنا

فتفقت مع زملائي ان نتجمع يوم الاثنين للذهاب جميعا للمديريه للمطابه بحقوقنا

ولامزيد من اللمماطله والكذب اما ان نرجع باسمائنااو الدخول في اعتصام مفتوح امام المديريه

فارجو ان تذهب غدا الاحد لموافاتنا باخر الاخبار قبل الذهاب يوم الاثنين

moustafa4english
12-03-2011, 05:00 PM
عندنا في ملوي جميع الاداريين اللي في الادارة عاملين اعتصام ............

يا وزير .. يا وزير ...فين حق الاداريين.....

واللي يجبلوهم سيرة اي تعيينات او تثبيت يبقوا عايزين يشقوه بالمطوة ... ربنا يستر ..

والواحد يستلم علي خير ... دا ان استلمنا اصلا

المعلم الاستاذ
12-03-2011, 05:11 PM
ادعو جميع الزملاء الى الصبر ثم الصبر ثم الصبر واخيرا الصبر
والى ميجيش النهاردة ييجى بكره او بعده او السنه الجايه ويمكن الى بعدها وان ما جاش يبقى مش نصيبك لا اخى ...

tatateto
12-03-2011, 05:24 PM
اخي المعلم المساعد الحزين اتمني من الله ان يوفقكم الي ما يحبه ويرضاه واتمني التعيين السريع اسوة بباقي زملائنا واتمني من الله ان بعد تعيين حضرتك تصبح معلم اساسي فرحان وسعيد وربنا يجعل ايامك كلها فرح

رشادي
12-03-2011, 05:39 PM
كده يا جماعة احنا مقصرناش كملنا كل ما طلب والقرار وطلع من الوزير وزميلنا وتعينوا لحنا طالبين تثبيت بغير شروط ولاحاجة ده احنا نفذنا كل حاجة واخر ميعاد للعقد 15-3 فلابد من اخذ خطوة والله الموفق

حازم دهب
12-03-2011, 05:44 PM
اصبرو شويه كفاية اعتصامات يا جماعه همه يعنى هيرجعو فى كلامهم بالنسبة للتعيين حرام علينا كده لازم نصبر شويه
احنا يا ما صبرنا كتير هتيجى على كم يوم البلد مش ناقصه

miss_emy
12-03-2011, 06:03 PM
فعلا بلدنا مش ناقصه

mr.osamakhalil
12-03-2011, 06:51 PM
مبروك و بالتوفيق للجميع - بلغنى كنت شاملة و لا مميز

abasalma
12-03-2011, 08:01 PM
يا اخي شكرا جزيلا no comment

انت الكبير يا ابو السيد

رحاب2
12-03-2011, 08:04 PM
على فكرة احنا مفروض علينا نهتم بمشكلتنا احسن من غلط فى بعضنا

عادل ماجد
12-03-2011, 08:32 PM
انا اتصلت بمسئول التعينات الاستاذ حسين وهو الي معاه كشوف الاسماء وقالي معاااااااااااك لاخر الاسبوع . ودي مش اول مرة يخلف في كلامة .

المعلم الحزين
12-03-2011, 09:52 PM
شكرا ابو سلمي وحشتني ياراجل