مشاهدة النسخة كاملة : الحد الادنى للأزهر

saad200979
27-06-2011, 06:18 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

لدى بعض الاسئلة عن الحد الادنى (278+138)

1-هل سيضاف للمرتب المستحق (بعد الخصم )+الكادر وبدل النقدى

2-حافز الاثابه(200%) هل سيضاف للحوافز ال25%يعنى +175% (=200%) من الاساسى!!!!!

ام سيضاف للكادر (50%+75%) للدرجه الثانيه+ (75% حافز اثابه )ليصبح المجموع 200%

3-هناك كلام بنسبه 80%عن زياده للازهرين فوق ال15% بعد شهر7 بنسبه 25%

ابوزيد1
27-06-2011, 06:43 PM
الله وحده اعلم وان غداً لناظره قريب

محمد المت
27-06-2011, 06:49 PM
الله وحده اعلم وكلها اشاعات ليست صحيحه اوخمينات

محمد سيدنا
27-06-2011, 07:06 PM
كل هذا تكهنات

m.nabil
27-06-2011, 08:16 PM
ليس لك صلاحية الدخول

محمد77777
27-06-2011, 08:17 PM
اشاعات غير صحيحه

ahmed sangm
27-06-2011, 08:48 PM
ياخونا ليس لكم في الحد الادني للاجور لانكم لستوا علي درجة مالية هذا كلام المشيخة والتنظيم والادارة اصحوا ياعالم كفاية نوم الاعتصام ثم الاعتصام

saad200979
27-06-2011, 09:19 PM
الله وحده اعلم وان غداً لناظره قريب

الله وحده اعلم وكلها اشاعات ليست صحيحه اوخمينات

كل هذا تكهنات

ليس لك صلاحية الدخول

اشاعات غير صحيحه

ياخونا ليس لكم في الحد الادني للاجور لانكم لستوا علي درجة مالية هذا كلام المشيخة والتنظيم والادارة اصحوا ياعالم كفاية نوم الاعتصام ثم الاعتصام

اولا اشكركم على المشاركه والاهتمام

ثانيا اود التعليق على رد الاستاذ الذى يقول (ليس لك صلاحيه الدخول !!!!إلى اين ولماذا؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وثالثا انا معلم اول وعلى الدرجه الثانيه ...............

ماذا تقصد باننا ليس على درجه ماليه !!!!!!!

تحياتى

samiro
27-06-2011, 09:26 PM
يا جماعه بعد اذنكم بلاش استفزاز المنتدى دة شغلة الشااغل دلوقتى المتعاقدين وتثبيتهم منلقيش واحد مثبت داخل بكل هدوء يستفذنا ويقلنا انا هقبض كام برجاء مراعة مشاعرنا وبلاش كده لسة كل واحد بيفكر فى نفسة وبس

saad200979
27-06-2011, 09:43 PM
يا جماعه بعد اذنكم بلاش استفزاز المنتدى دة شغلة الشااغل دلوقتى المتعاقدين وتثبيتهم منلقيش واحد مثبت داخل بكل هدوء يستفذنا ويقلنا انا هقبض كام برجاء مراعة مشاعرنا وبلاش كده لسة كل واحد بيفكر فى نفسة وبس

اولا ايه الاستفزاز اللى حضرتك بتتكلم عنه !!!!!!!

ثانيا بلاش ترد على المشاركه وغير الموضوع طالما حضرتك حسيت بالاستفزاز

ثالثا وده الاهم المنتدى ده اسمه (معلمى الازهر ) ومن حقى اسأل على اللى انا عايزه واللى موش عاجبه وحاسس انى بستفزه مايردش احسن

مستر / وائل الفايد
27-06-2011, 10:05 PM
الله يحرب بيت التثبيت علي النظام الفاسد

أ/ هاني خلف
27-06-2011, 10:17 PM
صحيح ومين اللي حدد الشغل الشاغل بتاع المنتدي؟
حاول يا ساميرو متخسرشي الناس اللي بتتضامن معاك

saad200979
27-06-2011, 10:18 PM
الله يحرب بيت التثبيت علي النظام الفاسد

ههههههههههههههههههههههههههههههههه

آمييييييييييييييييييييييييين

saad200979
27-06-2011, 10:22 PM
صحيح ومين اللي حدد الشغل الشاغل بتاع المنتدي؟
حاول يا ساميرو متخسرشي الناس اللي بتتضامن معاك

الشغل الشاغل !!!!!!!!!!!!!!!

كلام كبير

الله يخليك يااستاذ /هانى فهمه ان المنتدى ده بتاعنا كلنا وحنا من حقنا نسأل فى اى حاجه تخصنا

وليس حكرا على طائفة معينه

تحياتى

محمد ابو اسلام
28-06-2011, 05:45 AM
يعنى لم المنتدى يعمل الا للتثبيت فيه زملاء خريجى 87 لسه فى الشارع الى الآن و زعلان قوى من زميل بيسأل عن الاجر المستحق فى شهر 7 زهقتونا !

ndeem55
28-06-2011, 06:10 AM
سأذكر لكم شيئا ذكره صديق لي ، أن صديقة الذي خرج على المعاش ويعمل في الميه والكهرباء أخذ مكافأة نهاية خدمته 180 ألف جنيها، فقلت ياخسارة على التعليم عامة والأزهر باوقافه المنهوبة ، وأولاده جوعى ، الذين يجب أن يحملوا على الرؤوس ، لكنهم يصارعون من أجل الحصول على الفتات ، ولا يستطيعون ، ألا تؤمنون أن المؤامرة على إفساد التعليم بعامة ، والأزهر بخاصة مازالت مخطط المسئولين في بلدنا حتى الآن بعد الثورة

saad200979
28-06-2011, 07:14 AM
نفسى اعرف احنا ليه شغالين فى الكلام الفاضى وسايبين المهم والله شكلنا كدا نستاهل نكون عقود ياناس حرام علبيكم يعنى هناك اولوية فى المطالب وعلى راسها التثبيت الذى لم ولن ينتهى فى ظل هذا التباطؤ عمال تتناقشوا ف امور بايخة وطعمها مر ايه يعنى يكون مرتب المدرس 3 الاف جنيه دا اسمه كلام ف الوسع وعلى اعتبار انه ممكن يتحقق ابقوا طالبوا الاول بالتثبيت وبعدين ابقى طالب بان المرتب يكون مليون ياناس حرام عليكم انا مش بقولك انى شيخ وقنوع وتعالى بوس ايدى واستبارك والحبة دول::::::::::لا طبعا كلنا بنحب الفلوس وعايزين زيادة لكن لابد فى الاول ان نتثبت التثبيت فين انا منشور التثبيت معاى منه صورة ف البيت كل يوم اقرأها ولكن ياخسارة فين التنفيذ ارجوكم اهتموا بهذا الامر انتوا فى الواقع عايزين مظاهرة تكون اول مطالبها هو محاكمة المتباطئين فى اجراءات تنفيذ قرار التثبيت هو ده عين المطلوب احنا انهاردة مضى علينا 5شهور منذ صدور قرار التثبيت ولا حياة لمن تنادى جهزنا الورق وكشفنا طبى وعملنا اللازم
ولكن فين رد الفعل والله العظيم انا صارف مايقرب من 200ج ع الكشف الطبى وتصوير الورق والمواصلات
رايح جاى كل ده هيروح هدر انا مش متخيل ده
طيب ماكانوا من البداية صارحونا بذلك وكنا عايشين بالعقد وبنلقط رزقنا ف اى مصلحة تانى واهى ماشية
ليه عشمونا بالحلق وخرمنا ودانا ليه؟؟؟؟؟؟؟
ولكن ان شاء الله بكرة لازم نشوف لنا حل وليس هناك بديل عن التثبيت مش هننتقل من امام المنطقة الا بعد استلام العمل رسميا ودى نقطة احب الفت الانتباه اليها اه معلش اصلى ممكن يجيبولك حتة ورقة معفنة ويقولك ادى المنشور يالا روحوا روحوا ماهى نفس الحكومة نفس النصب نفس حقن البنج التى يعطونها للناس لكن لا والف لا ليس هناك بديل الا استلام العمل كمثبت رسميا واعتذر للاطالة وتحياتى لكل المعلمين الشرفاء

ادعوا الله عز وجل ان يثبتنا واياكم دنيا واخره

وربنا يكون فى عونكم وان شاء الله تسمعوا اخبار طيبه قريبا

saad200979
28-06-2011, 07:17 AM
يعنى لم المنتدى يعمل الا للتثبيت فيه زملاء خريجى 87 لسه فى الشارع الى الآن و زعلان قوى من زميل بيسأل عن الاجر المستحق فى شهر 7 زهقتونا !

حضرتك عندك حق فى كلامك

واخونا صاحب الرد كمان نعطيه عذره

لكن كان من الادب فى الحوار والرد ان يرد باسلوب افضل من هذا

ربنا يصلح الاحوال

تحياتى

saad200979
28-06-2011, 07:19 AM
سأذكر لكم شيئا ذكره صديق لي ، أن صديقة الذي خرج على المعاش ويعمل في الميه والكهرباء أخذ مكافأة نهاية خدمته 180 ألف جنيها، فقلت ياخسارة على التعليم عامة والأزهر باوقافه المنهوبة ، وأولاده جوعى ، الذين يجب أن يحملوا على الرؤوس ، لكنهم يصارعون من أجل الحصول على الفتات ، ولا يستطيعون ، ألا تؤمنون أن المؤامرة على إفساد التعليم بعامة ، والأزهر بخاصة مازالت مخطط المسئولين في بلدنا حتى الآن بعد الثورة

هههههههههههههههههههههه

الميه والكهربا ء!!!!!

امل لو شغال فى البترول ولا الماليه ولا تصالات كان خد كام

لنا الله ...ولكن الخير قادم ان شاء الله تعالى

تحياتى

m_olaa
28-06-2011, 08:39 AM
رجاء من السادة المدرسين الافاضل تقديم المعلومة المطلوبه للسائل و يا ريت يكون صاحب الرد متأكد من حقيقه
رده حتي تعم الفائدة للجميع و لكي نكون قدوة يحتذي بها من المنتديات الاخري.

saad200979
28-06-2011, 09:38 AM
رجاء من السادة المدرسين الافاضل تقديم المعلومة المطلوبه للسائل و يا ريت يكون صاحب الرد متأكد من حقيقه
رده حتي تعم الفائدة للجميع و لكي نكون قدوة يحتذي بها من المنتديات الاخري.

تحياتى لحضرتكم

وسعدت بالمرور الكريم