مشاهدة النسخة كاملة : الرؤية بانت بعض الشيء

ابو جنه2011
29-06-2011, 01:44 AM
اللى حصل النهاردة فى المشيخة وامام المناطق موضوع يحتاج الى فكر وتامل بالنسبة للى حصل .
واللى خرجو النهاردة فى الاعتصام لهم منى كل الشكر والتقدير وطبعا احنا عارفين ان شيخ الازهر مش بايدة حاجة هوة ووكلاء المناطق ولكن مافعلناة اليوم هو محاولات للضغط بمبدا العيار اللى ميصيبشى يدوش وعلشان مطولشى على احبابى وزملائى عاوزين نطلع رحلة نجيب اتوبيسين منكل منطقة ويكون واحد مسؤؤل من كل محافظة عن لم الفلوس ولتكن25 جنيها ونطلع رحلة لحد صفوت النحاس ونزور الراجل السكرة دة اللى مش عاوز يثبتناونشوف حكايتة اية هوة اللى فى ايدة الحل وياريت لو نشتالة خالص عمالين نسمع كل يوم التربية والتعليم اتثبتو امال الازهر هيحتاج شهرين

ابو جنه2011
29-06-2011, 01:46 AM
اللى مرحب بالفكرة وقد المسؤولية ياريت يعلق ويسيب رقم تليفونة

ابو جنه2011
29-06-2011, 01:49 AM
تليفونى 0105795373

ابو جنه2011
29-06-2011, 01:53 AM
يلا يجماعة عاوزين نعملها من كل محافظة 100مدرس يس هنكون 3000مدرس اتوبيسين من كل منطقة وفى الاول والاخر اعتبرها رحلة احنا فى ظلم كبير دى حرب على الاسلام والازهر وعاوزين نجيب حقنا.

أ/ سعيد موسى
29-06-2011, 02:17 AM
هذا الراى عين الصواب واضح ان الموضوع فى يد التنظيم والادارة

ahmedaboda
29-06-2011, 02:22 AM
رايح بكره انشاء الله منطقة المنصوره ولو في اتوبيس طالع معاهم انشاء الله

ابو جنه2011
29-06-2011, 02:41 AM
هذا الراى عين الصواب واضح ان الموضوع فى يد التنظيم والادارةشرفت بمرورك العطر ياستاز سعيد ويارب الفكرة تنال القبول لدى الجميع انا شاكك ان الراجل دة اللى اسمة النحاس يتئامر على الاسلام والازهر

أ/ هشام العيسوى
29-06-2011, 03:03 AM
معاكم 0142502551

ام رهف
29-06-2011, 03:18 AM
شيخ الازهر يطلع مع المعتصمين الى التنظيم والادارة
انما طول مافضيلته في مكتبه وخارج في يد الحرس والظباط يبقى من غير اللائق انه يرمي ابنائه لموظفي التنظيم والادارة اكنه بيقولهم منكو ليهم انا ماليش دعوة
لو ده حصل تبقى سقطة في حق شيخ الازهر

ام رهف
29-06-2011, 03:27 AM
هذا الراى عين الصواب واضح ان الموضوع فى يد التنظيم والادارة

عاوزة اسأل حضرتك سؤال يااستاذ سعيد
لو في مفتش دخل المعهد وشاف شغل مدرس مش عاجبه تطاول على المدرس وكتب فيه تقرير سيء ورفعه للمختصين وفسخ عقد المدرس ده مع العلم انك متأكد ان المدرس ده على قدر عالى من الكفاءة والمهنية العالية
ياترى حضرتك مش هتدخل وهتقول انا ماليش دعوة الامر فاق طاقتى لان ده موجه ولا هتجيب حق المدرس لانك ناظر المعهد ومسئول عن كل حد دخل المعهد من اول عفوا المقشة اللي العمال بيكنسو بيها لحد اكبر واحد في المعهد

احنا نتكلم بانهى لغة مع التنظيم والادارة ليه احنا مالناش ريس يتكلم عنا
ملحوظة المدرسين من اولويااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااات شيخ الازهر ورايي انه لو نجح في كل مهامه وفشل في هذه المهمة يبقا عليه العوض لان معلوماتى ان الازهر في الاصل مؤسسة تربوية تعليمية من زمااااااان اوي
ارجو ان حضرتك ماتزعلش من كلامى

مستر / وائل الفايد
29-06-2011, 05:08 AM
جزاك الله خيرا

ابو مريومة
29-06-2011, 09:48 AM
كلامك يا ام رهف عين العقل ومحدش ينكر صحته اسف لتدخلي

ام رهف
29-06-2011, 09:52 AM
كلامك يا ام رهف عين العقل ومحدش ينكر صحته اسف لتدخلي

لاء ياابو مريم انت تنور
واشكرك على تأييدك

حسن عسلة
29-06-2011, 09:52 AM
ياترى اخبار المعتصمين ايه؟
وهل يوجد حد حتى الان فى المشيخة ام لا
ممكن لو اى حد معها الرقم موبيلات اى مدرس موجود فى الاعتصام للمتابعة اخر الاخبار

smartsway
29-06-2011, 11:30 AM
هوه عبدالله بن ابى بن سلول النحاس النحس مبارك الثانى (الرجل الثانى ) لابد ان يرحل لانه قلبه حاقد اى شرير وعمر قلب الحاقد ما يلين الا بالقوة مثله وما نحن به من مذلة خيرة معلمى مصر ولافخلر لان تعاقدنى كان عن مسابقة رسمية مش بالمحسوبية تنوية ممكن الضلالى النحاس يكون باع الدرجات للمحسوبية ما هوه مبارك الثانى ممكن يعمل اى حاجة ( الخلاصة ) لابد من وقفة امام النحاس النحس لرحيله اولا

ابو جنه2011
29-06-2011, 11:43 AM
انما طول مافضيلته في مكتبه وخارج في يد الحرس والظباط يبقى من غير اللائق انه يرمي ابنائه لموظفي التنظيم والادارة اكنه بيقولهم منكو ليهم انا ماليش دعوة
لو ده حصل تبقى سقطة في حق شيخ الازهركلامك منطقى جدا يام رهف واشكرك على المداخلة فعلا شيخ الازهر ان موقفشى جمبنا وبين دة يبقى وحش جدا ويبقى اكيد من بقايا النظام.

ابو جنه2011
29-06-2011, 11:46 AM
يجماعة عاوزين ارقام تليفونات ناس تنسق لوقفة القاهرة من جميع المحافظات علشلن نبقى عدد كبير

ابو جنه2011
29-06-2011, 11:48 AM
الموضوع معدشى ينسكت علية فية تجديد عقود 3سنين الكلامدة من المشيخة

قطر الندى
29-06-2011, 12:14 PM
لأ يا جماعة شيخ الأزهر هو المسئول الأول والأخير عن تأخر التثبيت والدليل ان احنا لو رجعنا لورا شويه من كام شهر لما صدر منشور تجميع مسوغات التعيين استعدادا للتثبيت مكنش فيه حد ىخالص اتثبت فى التربيه والتعليم وبعد أقل من اسبوعين ابتدت موجة التثبيت فى جميع المحافظات والازهر نايم مستى قال ايه شهر سبعه يا جماعه دا كان تنويم كان فين شيخ الأزهر وليه ما طالبش بحقوقنا وسيبينا على وهم التثبيت فى شهر سبعه ويجى الان يقولك النحاس الازهر محتاج شهرين ودى طبعا كد\به جديده يا جماعه احنا محتاجين قائد يجمعنا ونروح المشيخه لازم شيخ الازهر يكون معانا وهو اللى يطالب بحقوقنا زى ما وعدنا قبل كده وعايزين نفكره يمكن يكون ناسى قول الرسول صلى الله عليه وسلم (كلكم راع و كاكم مسئول عن رعيته)

emadomda
29-06-2011, 12:27 PM
اتفق معكم تماما

teacher120
29-06-2011, 12:44 PM
قمنا نحن منسقى المنصوره بمقابله الحاكم العسكرى بلدقهليه مساء الثلاثاءواخبرنا بالاتى 1-ان شيخ الازهر اتصل بالتنظيم ولادراه واخبروه ان الاعداد كبيره والامر لن يقل عن شهرين لتثبيتهم والجهاز يقترح تثبيتهم على دفعات اى محافظه محافظه2-انه سيتم عرض الامر على مجلس الوزراء الاربعاء اليوم-------وقد تقرر الاعتصام السلمى الاربعاء 6-7 بعد اتفاق الجميع على ذلك امام مشيخه الازهرثم الاضراب عن التصحيح الذى يبدأ يوم 9-7

كلنا نروح المشيخه والشيخ ييجى معانا انما هو عاوز يريح دماغه ويقول لنا روحوا لااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا دى سياسه كبر دماغك والهيهم فى حاجه تانيه

samirhassan
29-06-2011, 01:05 PM
احنا احنا المتعاقدين اتجمعنا ومش ماشيين غير ومعانا قرار تعيين

يا مولانا مش راجعين غير ومعانا قرار تعيين
يا إمام يا إمام التثبيت مش بالكلام
اعتصام اعتصام حتى يصدر القرار
عايز حقى عايز حقى الامام مش واقف جنبى
يا متعاقد ساكت ليه ثبتوك ولا إيه
ثوره ثوره حتى النصر ثورة فى كل مناطق مصر
فين أيام جاد الحق كان بيقول للظلم لأ
يا التثبيت يا بلاش أى كلام ما يسكتناش
يا مشايخ لأ لأ مش طالبين غير الحق
يا طيب امضى القرار ملينا م الانتظار
يا متعاقد ساكت ليه ست سنين كفايه عليه
مش ماشيين مش ماشيين غير بالعدل وبالتعيين
معتصمين معتصمين حتى صدور قرار تعيين
مش راجعين مش راجعين غير ومعانا قرار تعيين
ولمتعاقدى المنصوره
سيد بيه ساكت ليه انت معاهم ولا إيه
سيد رزق ساكت ليه مستهتر فينا ولا إيه
سيد رزق ساكت ليه انت ناسينا ولا إيه
سيد رزق يا إمام مش هاتروح مش هتنام
وللمعتصمين أمام المشيخه
يا إمام يا إمام احنا شبعنا من الكلام
يامولانا قول الحق ده احنا بالتعيين أحق
مش هانخاف مش هانطاطى إحنا كرهنا الصوت الواطى
شيخ الأزهر مش كذاب شهر مارس عدا وفات
شيخ الأزهر مش فاضيلنا بيت العيله واخده منا
يامولانا مش راجعين غير ومعانا قرار تعيين
مش عايزين غير الحق والتعيين ده أقل حق
فين الكادر فين فين اجتزناه من سينين
شيخ الأزهر ساكت ليه مش حملها ولا إيه
يا عصام يا عصام شيخ الأزهر شكله نام
************************************************** **
وفى النهايه
شيخ الأزهر ساكت ليه قطعوا لسانه ولا إيه
شيخ الأزهر يكذب ليه هو منافق ولا إيه
وعد الحر دين عليه شيخ الأزهر رجع فيه
شيخ الأزهر يا كذاب شهر مارس عدا وفات
شيخ الأزهر يا متعين من مبارك ظلمك بين
يا مبارك يا مبارك انت مشيت ونسيت نظامك
حسنى مبارك يا سفيه جبت الطيب لينا ليه

samirhassan
29-06-2011, 01:07 PM
اللى راح الإعتصام وشاف الى اتعمل فينا مش ها يستغرب الشعارات
دى شويه على الطيب ونظامه
اتعمل فينا زى ما اتعمل فينا يوم 25 يناير
ناقص بس القنابل المسيله للدموع
شيغ الأزهر كشر عن أنيابه
ويا ريت لا تحذف المشاركه

samiro
29-06-2011, 01:19 PM
انا معاكم ياريت منسق منطقة طنطا يكتب تليفونة واسمة ويقول نتجمع فين وانا بتصل بناس كمان هجبهم معايا ربنا معانا يارب وينصرنا وناخد حقنا من الظلة

ابوزيد1
29-06-2011, 01:23 PM
لو ده حصل تبقى سقطة في حق شيخ الازهر

كلام محترم جدا

gmal27
29-06-2011, 01:37 PM
ارى انا السرقة بدأت بالفعل احسب بعد 30 سنى دربوا نائب عام يكون نفسه طويييييييييييييييييييل لان الموضوع هيكون صعب حسابه بالتريليون لكل مسئول خلوا بالكم مش موضوع تثبيت الموضوع تحويش يعنى الحصالة اتعملت من بعد الثورة بس الاولى كانت محدودة اما دى فليس لها حدود متعاقد ازهرى

gmal27
29-06-2011, 01:44 PM
10 % للسجائر فقط هتروح فين قناة السويس فين البترول فين التأمينات فين الضرائب فين الخير فى مصر فين ولا انتم بتنظروا للجنيه الى يأخذه العامل وعينكم فيه ولا تنظروا للخير الى ربنا وهبه لمصرنا الحبيبة خذوا عبرة ممن سبقوقك على الاقل فى الدنيا امام اعينكم وانتم الذين تحاسبوهم فما بالكم من الاخرة والمحاسب هو الله اذا كنتم لا تخافوا الله فافعلوا ما طاب لكم واحنا وارءكم بالمرصاد جيل ورا جيل والاعمار بيد الله متعاقد ازهرى

gmal27
29-06-2011, 01:49 PM
اشكر كم ادارة المنتدى على حذف ردودى ومش زعلان لان لازم منظومة الفساد تكون متكاملة حتى تؤتى ثمارها متعاقد ازهرى

gmal27
29-06-2011, 01:51 PM
سوف اناجى ربى فليس بينى وبين ربى حجاب متعاقد ازهرى

ابو زياد22
29-06-2011, 02:41 PM
بالتوفيق انشاء الله

teacher120
29-06-2011, 02:52 PM
نطالب الجميع بالتوحد ودعوه الرجال ليوم النصر ثوره معلمى الازهر الثانيه امام المشيخه يوم الاربعاء المقبل 6-7 تكون كل مناطق الازهر امام المشيخه ثم الاضراب العام عن التصحيح يوم السبت 9-7-2011 نرجوا من جميع المناطق التواجد فى اليوم المحدد حتى نكون قوه ولنا تاثير وتذكروا قول الرسول صلى الله عليه وسلم ان لصاحب الحق مقالا

ابو سلمى غزالة
29-06-2011, 02:56 PM
نروح التنظيم والادارة لية
واحنا مالنا بالتنظيم والادارة
احنا لينا كبير هوة مسءول عننا
دا بقى لو هيمشى بالدين
كلكم راع وكلكم مسءول عن رعيتة
والا الحديث دة ميعرفوش برضوة
نفكرة
مافيش مانع
جل من لايسهو

محمد علي وهدان
30-06-2011, 02:38 AM
ربنا معاكم ياااااااااااااااااااااااااااارب انصر عبدك

سامح السيد ابراهيم
30-06-2011, 11:42 AM
انا قلت من الاول دا راجل دلدول للحكومه وراجل ولا اقولكم انا شاكك انه راجل من الاساس بس احنا اللى طلعنا بيه السما لحد ماهوه نزلنا لسابع ارض حسبى الله ونعم الوكيل ده منافق اذا حدث كذب واذا وعد اخلف واذا اؤتمن خان الامانه لان المسؤليه امانه يبقى منافق ولا انا بتبلى عليه اكيد منافق وعمال يتمحلس للنصارى والله احنا لوفينا مدرسين نصارى كان الطيب ثبتهم قبلنا علشان هوه قرب يدق صليب ويسمى نفسه يوحنا او ليشع

سامح السيد ابراهيم
30-06-2011, 11:45 AM
ياجماعه اهم حاجه الاعتصام امام المشيخه ولو عايزين هنيجى من سوهاج حتى لو جبنا 100متعاقد من كل محافظه هنبقى عدد لا يستهان بيه ونفضل معتصمين امام المشيخه ومنروحش الا واحنا معانا االقرار برقمه مش زى فاكس التنويم بتاع 28\2 انا معاكم من سوهاج وده رقم تليفونى 0171497958

سعد صبح
10-07-2011, 05:04 PM
هوه عبدالله بن ابى بن سلول النحاس النحس مبارك الثانى (الرجل الثانى ) لابد ان يرحل لانه قلبه حاقد اى شرير وعمر قلب الحاقد ما يلين الا بالقوة مثله وما نحن به من مذلة خيرة معلمى مصر ولافخلر لان تعاقدنى كان عن مسابقة رسمية مش بالمحسوبية تنوية ممكن الضلالى النحاس يكون باع الدرجات للمحسوبية ما هوه مبارك الثانى ممكن يعمل اى حاجة ( الخلاصة ) لابد من وقفة امام النحاس النحس لرحيله اولا

والله معاك حق