مشاهدة النسخة كاملة : محتار في اربع كليات

ahmedmoharram
02-07-2011, 05:56 PM
انا علمي علوم .. و في احتمال يجيلي مجموع الطب ..بس محتار و مش عارف ...دماغي فيها طب و صيدلة و علوم و اقتصاد و علوم سياسية ايه رأيكم ؟؟؟؟

msh-tlba
02-07-2011, 07:55 PM
احمد ,,, هل انت متاكد ان الاقتصاد و العلوم السياسية تنفع للعلمي علوم كمان ؟؟؟؟

انصحك تسال نفسك انت عايز اية ,,, عشان الشئ اللي انت حابه هو اللي هتبدع فيه ,,, معليش كدا ,, اللي في البيت عندك رايهم يحترم جدا ,,,, و لكن دا مستقبلك انت ,,,,
صلي صلاة استخارة و دور جوار نفسك ,, و انت ان شاء الله ربنا هيرشدك للصالح

ranaahmad
02-07-2011, 11:44 PM
كل الكليات حلوة بس الاهم انت شايف نفسك فين كمان سياسة واقتصاد من ادبى مش من علمى علوم
وكمان العلوم مش مفعلة فى مصر اوى فركز فى الطب او الصيدلة

ahmedmoharram
03-07-2011, 10:20 AM
شكرا علي الردود .. و ربنا يسهل

cazanova_love
03-07-2011, 11:31 AM
loool 3looom eb3d 3nha 5als >> sydala m3rfsh ana asf kolya ll bnat bs >> 6b kowways lek w law mgash 6b 5osh asnaaaaaaan w hatd3ely

syasa ektsad enta kda ba2a btfkrny b nafsy gamddddddda w by6l3 mnha kol el nas el mo7tarma w el wzara w haydrslk 3mr 7amazamy >> man don't worry e32lha w rbna m3ak

cazanova_love
03-07-2011, 11:32 AM
bl zat lw syasa w ektsad fransawy aw english opppps 7aga 100 100

ahmedmoharram
03-07-2011, 03:08 PM
و الله انا بفكر في اقتصاد و علوم سياسية بس انا في اسكندرية و تقريبا ده المشكلة الوحيدة

x_hunter2008
05-07-2011, 04:12 PM
طيب انت جبت كام فى تانية يا احمد ؟

ahmedmoharram
07-07-2011, 02:44 PM
جبت 97.3 ..........

Dr/ Nancy
08-07-2011, 02:42 PM
بص يا احمد.. أنا خريجة صيدلة.. صيدلة كعلم تحفة! بتدرس drug and drug interaction.. Drug chemistry.. دراسة sophisticated جداً.. بس مشكلة صيدلة الcareer بتاعها مش مُرضى غير فى اماكن محدودة اللى هى شركات و مصانع الأدوية او مراكز الأبحاث.. مش موضوع prestige او فلوس و لكن موضوع انك تطبق فعلاً اللى انت درسته! علشان تحس انك درست و تعبت و فى الاخر فى نتيجة ملموسة

طبعاً كلية طب كلية محترمة و جميلة جداً و أظن برده دراستهم ممتعة بس هما بقى الcareer بتاعهم مُرضى.. انك تخفف الم عن مريض حتى لو بتقبض فلوس قليلة.. بس اللى درسته و تعبت فيه مراحش بلاش..

ده رأيي.. كلية علوم ابعد عنها ( والله مش تقليل للعلميين) بس هى فى مصر فعلاً ملهاش مكان.. بمعنى ان هما دايماً بيبانوا متطفلين على المهن الاخرى و ده غصب عنهم طبعاً.. ملهمي مهنة خاصة بيهم.. كلية علوم كلية محترمة جداً بس مش حتتبسط بعد ما تتخرج!

سياسة و اقتصاد.. ممممم أنا بصراحة ماعرفش.. استخير كتير و فكر و لازم تكون رؤية انت عايز تبقى إيه بعد ما تتخرج مش مجرد كلية دراستها عاجباك و خلاص.. و طبعاً استعن بالله! و أبقى طمّنا عملت إيه اول النتيجة ما تظهر :)*

ahmedmoharram
09-07-2011, 01:49 PM
بص يا احمد.. أنا خريجة صيدلة.. صيدلة كعلم تحفة! بتدرس drug and drug interaction.. Drug chemistry.. دراسة sophisticated جداً.. بس مشكلة صيدلة الcareer بتاعها مش مُرضى غير فى اماكن محدودة اللى هى شركات و مصانع الأدوية او مراكز الأبحاث.. مش موضوع prestige او فلوس و لكن موضوع انك تطبق فعلاً اللى انت درسته! علشان تحس انك درست و تعبت و فى الاخر فى نتيجة ملموسة

طبعاً كلية طب كلية محترمة و جميلة جداً و أظن برده دراستهم ممتعة بس هما بقى الcareer بتاعهم مُرضى.. انك تخفف الم عن مريض حتى لو بتقبض فلوس قليلة.. بس اللى درسته و تعبت فيه مراحش بلاش..

ده رأيي.. كلية علوم ابعد عنها ( والله مش تقليل للعلميين) بس هى فى مصر فعلاً ملهاش مكان.. بمعنى ان هما دايماً بيبانوا متطفلين على المهن الاخرى و ده غصب عنهم طبعاً.. ملهمي مهنة خاصة بيهم.. كلية علوم كلية محترمة جداً بس مش حتتبسط بعد ما تتخرج!

سياسة و اقتصاد.. ممممم أنا بصراحة ماعرفش.. استخير كتير و فكر و لازم تكون رؤية انت عايز تبقى إيه بعد ما تتخرج مش مجرد كلية دراستها عاجباك و خلاص.. و طبعاً استعن بالله! و أبقى طمّنا عملت إيه اول النتيجة ما تظهر :)*
شكرا جدا علي الرد ..و ربنا يسهل انشاء الله

سارة عطالله
14-07-2011, 10:12 PM
انا شايفة انك انت اللى تقرر
بعيدا عن اي ضعوط وربنا يستر