مشاهدة النسخة كاملة : 96.3%

lolo cat
04-08-2011, 10:51 PM
انا كنت احياء فى تانية وجبت96.3% مجموعى كويس ولا لا علشان نفسي ادخل طب اسنا ن انا رايحة تالتة

Misho_om
05-08-2011, 03:07 AM
انا كنت 96.6
يعني فرق عنك نص درجة تقريبا
وفي تالتة بالمستوي جبت 97.8
الحمد لله انا دخلت اسنان القاهرة
شدي حيلك انتى بس شوية عشان السنة الجاية امتحاناتكوا لازم تيجي صعبة
عشان المجاميع عندكوا عالية جدا
ولازم تنزل والا هيبقي في فضيحة في التنسيق
شدي حيلك بس وان شاء الله تدخليها

lolo cat
05-08-2011, 01:07 PM
ان شاء الله شكرا جدااااااااااااااااااا

lolo cat
08-08-2011, 10:15 AM
يعنى 76 مشاهدة ومفيش غير واحد الى رد معلش قولولى رايكم ولو بسيط بس هيساعدنى اوى

الملاك السعيد
14-08-2011, 06:00 AM
انا كنت 96.6
يعني فرق عنك نص درجة تقريبا
وفي تالتة بالمستوي جبت 97.8
الحمد لله انا دخلت اسنان القاهرة
شدي حيلك انتى بس شوية عشان السنة الجاية امتحاناتكوا لازم تيجي صعبة
عشان المجاميع عندكوا عالية جدا
ولازم تنزل والا هيبقي في فضيحة في التنسيق
شدي حيلك بس وان شاء الله تدخليها

انا مع الرأى ده جدااااااااااا
وانتى بس اجعدنى وان شاء الله تلحقى وخلى فى علمك سنة تالتة هتبقى سهلة بالنسبالك عشان معاكى كيمياء وربنا يوفقك

avnan
14-08-2011, 08:31 AM
وانا مع الراي اللى اتقلك

دكتور ريهام
14-08-2011, 05:33 PM
انا كنت فى تانيه كنت جايبه 95 وزدت فى تالته 2 ونص فى الميه ودخلت اسنان الحمد لله
شدى حيلك وكنى مع ربنا وثقى فى الله انه لا يضيع جهدك ابدا :d

ماما ميا ميا
15-08-2011, 11:30 AM
اما برضوا كنت جايبه 96 في تانيه و دخلت اسنان

somabasha
19-08-2011, 10:50 AM
هو كلكم كنتم احياء فى تانيه ؟؟؟؟

دكتور ريهام
20-08-2011, 01:17 AM
انا كنت احياء فى تانيه :)

lolo cat
21-08-2011, 12:22 AM
وانا كمان كنت احياء فى تانية وشكرااااااااااااااااااااااااا بجد ليكو كلكم بس ممكن سؤال تنصحونى اخد علم نفس ولا اقتصاد واحصا اناهموووووووووووووووووووت من التفكير

Dr BeBoOo
21-08-2011, 04:12 PM
علم نفس ولا اقتصاد واحصا
علم نفس بدون كلااااااااااااااااااام

‏Dr.KaR!MaN
25-08-2011, 02:50 PM
علم نفس بدون كلااااااااااااااااااام

إشمعنه يعني ؟!‏‎

شهيره طارق
26-08-2011, 01:32 AM
علم النفس سهل ولذيذ ومن الحياه العمليه...مش محتاج حفظ اوى يعنى...هوا المهم تفهمى وتعبرى براحتك......وربنا يوفقك يارب

بنت الشاطئ1
04-09-2011, 01:04 PM
شوفى يا جميلة حكاية ان انتى جايبة مجموع كبير او صغير فى تانية دى مش مشكلة
ناس بتكون جايبة 99 فى تانية و بتقل فى تالتة و تدخل كلية مش عايزاها فى الاخر
و العكس صحيح
ممكن اى حاجة تحصل
انتى حط هدف ادامك و تسعى لتحقيقه
انتى تعملى اللى عليك و التوفيق من عند ربنا و كل واحد بياخد نصيبه بس ده مش معناه انك متزاكريش
لا طبعا زاكرى و اعملى اللى عليكى و كلى الكتب اكل كمان و الفرصة لسة ادامك ابتدى من دلوقتى و متجيش تقولا انا ضعيفة فى المادة دى انا مش فاهمة حاجة لا انا شكلى مش ححل حاجة انا مش حجيب مجموع ده كله غلط و متسمعيش اى حد ممكن يرجعك عن هدفك مهما ان كان مادام انتى مقتنعة بهدفك خلاص
اهم حاجة الاخلاص فى المذاكرة و افتكرى ربنا فى السراء عشان يفتكرك فى الضراء
و ان شاء الله باذن الله ربنا حيكرمك و يفرحك
و ابقى فرحينا بقى السنة الجاية ان شاء الله عشان نيجى نكشف عند ببلاش طبعا يا دكتورة
ربنا معاكى

lolo cat
15-09-2011, 04:51 PM
شكرا بجد ليكو كلكم وكلامك بجد طمنى اووووووووووووووووووى يا بنت الشاطى كلامك بجد جميل جدااااااااااااااااااااااا

بنت الشاطئ1
15-09-2011, 05:38 PM
ربنا يخليك يا لولو اهم حاجة تكونى مقتنعة بيه و ان شاء الله ربنا يفرحك

ليااان
16-09-2011, 10:41 PM
ممكن تقولى نصائح بخصوص الاحياء والفيزياء علشان انا واخداهم فى تالته مع بعض

بنت الشاطئ1
17-09-2011, 01:38 PM
الاحياء دى مادة جميلة جدا ادرسخا بحب و ربنا حيوفقك فيها
اهم يا جماعة انكوا تشيلوا من دماغكم انكم ضعاف و ان المادة صعبة بالله الثانوية سهلة جدا و زى اى مرحلة بس عايزة تعب و مذاكرة صغيرين خالص
و مش معنى كده ان الواحد يتغر خير الامور الوسط
خد المادة ببساطة و لو جيت تذاكر المادة و لقيت نفسك مش فاهم حاجة اقفل الكتاب
قوم اتوضا و صلى و اقرا قران و ارجع ذاكر تانى و باذن الله تلاقى المادة سهلة جدا و ربنا يعينك
بالنسبة للاحياء مادة سهلة جداااا حبها و ذاكرها من الاول عشان هيا تقيلة جدا معاك 13 فصل فيها نظرى و رسم اهم حاجة متسيبش الرسم لاخر السنة عود نفسك من دلوقتى
اهم حاجة فى اى ماده انك متخلهاش تطير من دماغك
يعنى احنا بنمتحن فى شهر 6 بتعد تاخد دروس 10 شهور لو سبت اللى انت اخدته فى الاول من غير مذاكرة لازم حيتنسى
يعنى مثلا فى نهاية الاسبوع تجيب اللى انت اخدته فى الاسبوع و تقراه تانى بعد فترة تجيب اسئلة تحلها على اللى انت اخدته و هكذا بحيث ان المادة متهربش من دماغك و اهم حاجة تبدا مراجعة فى الاخر بدرى عن المدرسين حتقول ان ده ممكن يعطلك عن مذاكرة الدروس حقولك انك تطول المده و تقلل الكمية
يعنى ممكن تبدا من شهر يناير مراجعة اغاية مانت واقف فى الدرس تجيب حتة صغيرة كل يوم و تذاكرها و تحل عليها و بصراحة الاحياء عايزاك تذاكرها كتير بس و تحل اسئلة و تعرف افكار كتير و حتبقى اسهل مادة بالنسبة ليك

بنت الشاطئ1
17-09-2011, 01:45 PM
بالنسبة للفيزيا البعبع زى مابيقولوا
حقولك انها مادة تافهة جدا و زى اى مادة وز الله بس احنا اللى مبنكونش فاهمين ساعتها
دى بقى بتعتمد على الدماغ المركزة الصاحية
اللى متعتمدش على الحفظ حتى فى الاسءلة النظرى و دى حاجة كويسة و الله
انت فى الفيزياء هات كذا كتاب بحيث انك تحل مسائل و اسئلة كتيييييييييييييييييييييييير دى اهم حاجة لان كتاب المدرسة لو قريته مش حتفهم حاجة بس اسئلة كتاب المدرسة مهمة جااااااااااااااااا و الدليل كملن دول اهم حاجة فى اى مادة و كتب خارجية و برده متخليهاش تطير من دماغك
و متوقفش دماغك عند حل المسالة حاول مرة و اتنين و تلاتة
و انت اعد فاضى هات كتاب المسائل و حل
و صدقونى يا جماعة هيا الفترة دى اللى تتعبوا فيها شوية عشان تستريحوا افتكروا يوم النتيجة و انت جايب مجموع كويس و اهلك مبسوطين و داخل الكلية اللى بتتمناها من صغرك و الناس بتباركلك
انما حتستريح دلوقتى حتتعب طول عمرك
و متخلوش اى حاجة سلبية تاثر عليكم
انت طالب يبقى تذاكر و بس
و احنا مش بايدينا بكرة
احنا فى دلوقتى و بس
اعمل اللى عليك و ربنا حينصرك
و بالتوفيق يا دكاترة المستقبل

shimaa ramdan
25-12-2011, 09:26 PM
يعنى يا جماعة ممكن ادخل اسنان انا فى تالتة وكنت جايبة فى تانية 95

Mohammed Salah Abbas
26-12-2011, 12:12 AM
ربنا يوفقك بس شدى حيلك جامد وكثفى مجهودك فى الفترة الجاية وان شاء الله اباركلك السنة الجاية على المجموع الكبير يا دكتورة باذن الله

lolo cat
29-12-2011, 04:39 PM
يااااااااااااااااااااااااااارب ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارب وشكررا جد لحضرتك

live4egypt
08-01-2012, 07:01 PM
يا جماعة انا ف تالتة جبت السنة اللى فاتت 98ز5 و الحمد لله و نفسى ادخل طب أسنان بس ناس كتير بقولولى صيدلة بس انا حاسة انى مش مياله ليها ....و ياريت اخوتنا الدكاترة يدونونا نصائح (من تجربتهم ف سنة تالتة) عشان انا بصراحة خايفة و حاسة ان ممكن مجموعى يقل السنة ديه...فممكن تقولولى اعمل ايه عشان احافظ على مجموعى ....و ربنا يوفق كل واحد ف الثانوية و الكليه :)

ro2a2
11-01-2012, 03:51 PM
انا بقى جايبه 97.5 ونفسى موت اخش اسنان بس خايفه للجان تبقى سايبه زى السنه الى فاتت والمجميع تزيد وبالتالى التنسيق يزيد وملحقش اخش اسنان بجد ادعولى انى اخش الكليه دى ونفسى حد يقولى على طريقه انظم بيها مزكرتى واراجع ازاى

Dr msh-tlba
16-01-2012, 12:11 AM
انا كنت احياء فى تانية وجبت96.3% مجموعى كويس ولا لا علشان نفسي ادخل طب اسنا ن انا رايحة تالتة

استمري.... مجموعك مش بعيد عن اسنان خالص خاصة بعد اضافة درجات المستوي الرفيع ... و باذن الله تبئي زمـُـل ;)

Dr msh-tlba
16-01-2012, 12:18 AM
يا جماعة انا ف تالتة جبت السنة اللى فاتت 98ز5 و الحمد لله و نفسى ادخل طب أسنان بس ناس كتير بقولولى صيدلة بس انا حاسة انى مش مياله ليها ....و ياريت اخوتنا الدكاترة يدونونا نصائح (من تجربتهم ف سنة تالتة) عشان انا بصراحة خايفة و حاسة ان ممكن مجموعى يقل السنة ديه...فممكن تقولولى اعمل ايه عشان احافظ على مجموعى ....و ربنا يوفق كل واحد ف الثانوية و الكليه :)

نصيحتي الوحيدة ... من خلال تجربتي في 3
خلي هدفك في 3 ... انك تجيبي فوق ال100% ,, مهما كان مجموعك و لازم يكون الهدف دا لا بديل عنه قدامك لحد اخر لحظة

انا كنت جايب في تانية 199 = 97%
و في تالتة 206 = 100.5%
المجموع الكلي 405 = 98.8% :rolleyes:

و ربنا .. ما اعرف جت ازاي ,,, :cool: ... بس الاكيد ان السر كان في الاصرار

و كسنانجي تحت التجهيز ;) ... اقدر اقولك ان اسنان احسن بكتير من صيدلة ... 1- اسهل في الدراسة 2- افضل في الدراسة برة ( العيب الوحيد بصراحة هي التكاليف )

Dr msh-tlba
16-01-2012, 12:22 AM
انا بقى جايبه 97.5 ونفسى موت اخش اسنان بس خايفه للجان تبقى سايبه زى السنه الى فاتت والمجميع تزيد وبالتالى التنسيق يزيد وملحقش اخش اسنان بجد ادعولى انى اخش الكليه دى ونفسى حد يقولى على طريقه انظم بيها مزكرتى واراجع ازاى

لو اتحديتي نفسك فعلا عشان تعدي حاجز الـ100% .... مش هيفرق معاكي حتي لو اللجان كانت طحينة

ع فكرة مجموعك حلو اوووي بالنسبة لاسنان ... و متنسيش المستوي الرفيع

live4egypt
17-01-2012, 02:31 PM
نصيحتي الوحيدة ... من خلال تجربتي في 3
خلي هدفك في 3 ... انك تجيبي فوق ال100% ,, مهما كان مجموعك و لازم يكون الهدف دا لا بديل عنه قدامك لحد اخر لحظة

انا كنت جايب في تانية 199 = 97%
و في تالتة 206 = 100.5%
المجموع الكلي 405 = 98.8% :rolleyes:

و ربنا .. ما اعرف جت ازاي ,,, :cool: ... بس الاكيد ان السر كان في الاصرار

و كسنانجي تحت التجهيز ;) ... اقدر اقولك ان اسنان احسن بكتير من صيدلة ... 1- اسهل في الدراسة 2- افضل في الدراسة برة ( العيب الوحيد بصراحة هي التكاليف )

انا كنت لسه بفكر ف الموضوع ده و قلت ان ربنا السنة اللى فاتت اكرمنى بمجموع عالى و كمان ادانى فرصه انى اجيب 100% بالمستوى الرفيع بس كنت حاسة انى بحلم حلم بعييد ....بجد ربنا يباركلك رفعت همتى و فتحت نفسى على المذاكرة و الاصرار ان شاء الله ده هيكون هدفى و ربنا يساعدنى انى أحققه يا رب شكرا للنصيحة=)