مشاهدة النسخة كاملة : محتار وتايه ومش عارف اعمل اية ......؟؟

star mohamed
06-08-2011, 01:31 PM
السلام عليكم
الاول كل سنة وانتم طيبين ويعود عليكو الايام بخير يارب
ثانيا انا سياحه وفنادق 5 سنين وجايب 85%
عندى انترفيو يوم الثلاثاء الجاى ان شاء الله
مش عارف اعمل اية؟؟
ناس بتقولى البس كلاسيك وناس تقولى البس كاجوال
ناس تقول انترفيو صعب وناس تقول سهل جدا
هتسئل فى اية؟؟؟
والبس ايه؟؟؟؟
واروح الكلية ازاى معرفش العنوان؟؟؟؟
واحضر معلومات اكتر عن اية؟؟؟؟
لان انا سياحة وفنادق ومش ثانوى عام يعنى ماليش غير سياحة وفنادق بس
فياريت تساعدونى
وكل سنة وانتم طيبين

ايمان هارون
06-08-2011, 02:44 PM
ياسلام انتة سياحة يعنى افضل من بتاع ثانوى الى كان بياخد حاجات معقدة عن محمد عبدة والغزالى والقوانين بتاعت النسبية نيجي للى بعد كدة انتة لابسك بقا انا بصراحة كل الى شوفتهم هناك كانو اجول بس دول ثانوى ام بالنسبة للى اكبر منينا بسنتين فا انتة البس احسنلك وبيبقا محبب كلاسيك وركز فى لون الشراب يكون ماشى مع الطقم لانهم احيانا بيسالو عموما الالوان تكون متناسقة وانتة يكون اسلوبك حلو فى الكلام وتكون واثق من نفسكمش تشوح خالص لانهم بيبقو اعدين يركز فى كل حركة حطينلينا ردار يعنى انا بقا اقدر اقولك ان قسم دراسات سياحة وقسم فنادق سهل اوى فى الاسئلة وانتم يابتوع ال5 سنين معندكومش مشاكل اطلاقا فى الانجلاش زينا يعنى هما هيسالوك عرف نفسك تقول اسمك وسنك وساكن فين وهيقولك هواياتك تقولو رياضة مثلا وهيقولك اختارت قسم اية ولية قولى مثلا حسب اختيارك فنادق لانى احب اكون شيف او ارشاد عاوز اكون مرشد كل دة انجلاش بعدين بقا الاسئلة العربى تافهه وركز على كام عاصمة زى المانيا النمسا والسعودية وامريكا عاصمتها وشنطن دى سى ركز فى دى سى دى جاتلى والحمدلله معرفنهاش ولةعرف اى سؤال عواصم ونجحنا بس لو انتة هتخوش قسم ارشاد هما بياعدو يسالو بتوع ارشاد شوية اسالة زيادة انجلاش انا كنت شايفا بتوع ارشاد اكتر ناس بتتسال انجلش وككدة لو فى حاجة تانى انا نسيتها اسالنى عنها وانا اعد هنا اهوة

ايمان هارون
06-08-2011, 02:46 PM
دة العنوان بتاع جامعه حلوان لو انتة من القاهرةوالقليوبية والجيزة الانترفيو هيكون هناك ام لو جامعه تانية معرفش انتة هتمتحن فى اكلية وكمان ادى ارقامها1 ش عبد العزيز ال سعود, المنيل, القاهرة
التليفون: 02-23654406, 02-23681838, 02-23647729 الفاكس: 02-23652795

star mohamed
06-08-2011, 11:44 PM
متشكر جدا يا ايمان على المساعدة جداااااا
الحمد لله انا لبسى كويس واكبر منكو بسنيتن يعنى مش عواجيز انا عندى 18 مش بحب الكلاسيك
بس كلامك ده هتخلينى البس كلاسيك مع انى مش بحبو
وانا مش عايز ادخل ارشاد خااااااااااالص
انا اسمع ان احسن قسم هو فيه قسم ادارة الفنادق وكده انا بحب ده
وربنا يسهل وياااااااااااارب خير

star mohamed
07-08-2011, 12:20 AM
انا محتار كمان بين قسم دراسات سياحية
والدراسات الفندقية
وعندى سؤال لو مدخلتش حلوان ممكن ادخل اسكندرية
وانا سمعت ان الدارسة كلها انجليزى فى ك الاقسام الكلام ده صح وله غلط؟؟؟

ايمان هارون
07-08-2011, 01:23 AM
لا انا افضل ليا ك بنت درسات سياحية ومين قالك ان الدرساة بالانجلاش فى كلو فى سياحة عربى وسياحة انجلاش ودة براحتك بقا عموما دراسات مليان شغل اكتر كمان من فنادق بس انتة وتفكيرك عاوز اية واية طموحك وتمام انك مش هتخوش ارشاد بس فنادق هتشتغل مضيف فى المطار او فى ادارة الفندق او شيف او جرسون وكدة اما بقا دراسات هتشتغلفى المطار مضيف وفى شركة سياحة وكمان هتكون من الى بينظمو برامج للسياح وكدة وليك كذا شغلة واهم حاجة انكم بتاخد كورس كومبيوتر فى شركة الطيران وكدة ودة حلو وكمان لو ليك واسطة يعنى مممكن تشتغل فى العلاقات العامة فى المطار الدراسات مليان شغل اكتر من ارشاد وفنادق بس عموما اقلهم شغل ارشاد وبعدين فنادق اعلا منو شوية ودراسات اكترهم شغل يلا بقا ربنا معاك والبس كجول ياعم محدش حبس حريتك خليك على طبيعتك بس انا سمعت واحد قال لازم تلبسو كلاسيك وانا قولتلك كل الى كانو معانا كانو كاجول البس كاجول ورربنا معاك وطمنى عليك وهتجيك على فكرة حلوان وحلوان اعلا كلية سياحة اعلا من اليكس ولو انتة من اليمس ومش عاوز حلوان استنا فى حلوان سنة وحول لا اليكس تانى سنة بس اليكس التخصص من تانى سنة وحسب التقدير الى بتجيبو فى اولة وخلاص كدة ايدي وجعتنى

chernobyl
07-08-2011, 06:45 PM
ازيك يا ابو حميد انا بردو سياحه وفنادق 5 سنين متقلقش انشاء الله خير ونتقابل انشاء الله فى حلوان يوم الثلاثاء انشاء الله انت بس اهتم بلمظهر ولبقاتك فى الكلام زى مايمان قالتلك وانشاء الله ربنا هيستر انا بردو قلقان اكتر منك

star mohamed
08-08-2011, 03:44 PM
شكرا جدا على مسعادتكم ليا بجد ميرسى اوى على زوقو
وانا عايز ادخل حلوان لانها اقربلى بس لو محصلش نصيب ممكن ادخ اليكس لو زى مانتى بتقولها مش كلها انجلش
ويا مسهل بكرة هاجى اطمنكو عليا ويااااااااااااااارب خير
وكل سنة وانتم طيبين